T2 Bufík BA6

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4606
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvekod Mr.Vaahaa » 08 led 2011

Milosak_1 píše:To je dobre, ze ses to naucil, ceka te to na 411



#-o
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4606
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvekod Mr.Vaahaa » 27 led 2011

Obrázek

Snýtováno...kabeláž připravena...tak snad to poběží :-)
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4929
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvekod maxmax » 27 led 2011

Milosak_1 píše:To je dobre, ze ses to naucil, ceka te to na 411


Mám jedno rezervní....ze 411 :D jako nový :roll:
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

JirkaB
Příspěvky: 211
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvekod JirkaB » 11 srp 2018

Po dlouhé době jsem se dokopal vybalit dárky z krabic. Tedy topení BA6, poskládal jsem sestavu, pozapojoval na paletě a na nabíječku neběželo. Změřím napětí a je jasné, slabý zdroj. Takže na akumulátor z auta a ..
..a vrčí. Topí, reguluje, pumpa zrychluje a zpomaluje, vypíná...takže komponenty, kabeláž OK, nyní jen odrezit, natřít...
Jenže pak mne napadlo vyzkoušet bezpečnostní pojistku. Snímač nahoře - overheating switch. Dle návodu se má vypnout motor topného vzduchu a bufík se začně přehřívat a do 140s musí čidlo sepnout, sepnutím hodí kraťas a má shořet pojistka. Dal jsem bufík naplno, vypnul ventilátor a čekal .. a dočkal jsem se. Od výfuku chytla paleta, opálil jsem si gumu u ventilátoru, vytavil plastové futro u klapky ... a pumpa pořád dávala.
Takže asi přehřívací čidlo nespíná. Nemáte někdo tuchu při jaké teplotě má sepnout? Co je považováno za kritickou teplotu, aby čidlo sepnulo a spálením pojistky vypnulo benzínovou pumpu?
Čidlo je nahoře v plášti, v ohřívaném vzduchu, když nefoukám, tak sáláním z výměníku se má přehřát do max 140s, jaká je to teplota?
Řešil jste někdo někdy? Dá se nějak otestovat? Dá se čidlo nahradit? Jde vlastně o vratnou tepelnou pojistku se spínacím kontaktem.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 719
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvekod evinsen » 12 srp 2018

mám dojem že to čidlo co reguluje teplotu vypínáním pumpy je na rozbočce v příčném rámu pod řidičem a to co je na bufíku je hlídač plamene a ten jistič by to mělo vyhodit když roste teplota na komoře ale ne na výstupu. stalo se mi to když mi nešel větrák v karoserii a želvou neproudil vzduch a nahodit to šlo až po vychladnutí,je to už ale dlouho co jsem to dělal.

JirkaB
Příspěvky: 211
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvekod JirkaB » 12 srp 2018

Za bufíkem v rozdělovači vzduchu je senzor, co řídí výkon - podle ohřátého vzduchu mění odpor a ten "otevírá" a zavírá tranzistor a ten ovládá relé a to vypíná a zapíná pumpu.
V těle bufíka je ještě hlídač plamene, to je "vpichovací" termostat. Pokud do pár minut se nenahřeje a nepřepne svůj stav, tak vypadne relé s páčkou v kabině. To je hlídání startu.
A pak je pecička shora bufíku a to je hlídání přehřátí. Když se bufík přehřeje, tak senzor sepne a hodí "kraťas" a spálí pojistku co je vytažená do kabiny, měla by být někde blízko toho relátka s páčkou. No a to je ta moje otázka, jaká teplota je "přehřátý" bufík. Tepelné pojistky se normálně prodávají za pár peněz,ale je to od 60-160°C. Tak, kterou vybrat.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 719
Registrován: 01 pro 2010

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvekod evinsen » 12 srp 2018

hodnotu neznám,ale směřoval bych dotaz rovnou do eberspacheru.benzínové bufíky budou hořet podobnou teplotou a nebo tady:
https://www.volkswagen-classic-parts.de ... izung.html

JirkaB
Příspěvky: 211
Registrován: 19 srp 2008

Re: T2 Bufík BA6

Příspěvekod JirkaB » 12 srp 2018

Nějakého montážníka topení zkusím, to by mohlo být podobné.
VW ještě senzor má, ale 80€ za tepelnou pojistku, co stojí normálně 80Kč, ta koruna ještě tak silná není...
Bufíka ještě nemám uvnitř, tak je příležitost tam dát "normální" tepelnou pojistku ..ale asi koupím originál, snad tam chvilku vydrží.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů