Motor Typ4 AN (Porsche914, VW412)

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Uživatelský avatar
Petr914
strážce Porsche a krásných žen
Příspěvky: 5507
Registrován: 26 říj 2005
Bydliště: West

Příspěvek od Petr914 »

...rozhodně nevyhazovat.V nejhorším případě to koupim za cenu šrotu nebo nějak podobně... :wink:
You can't win 'em all...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

ono totiž není nic neřešitelné. Problém může pramenit ve špatné sdotupnosti ND (rozuměj jsou k sehnání, ale ne po ruce). Písty, ojnice, pouzdra, válce, ve finále i klika se dají koupit nové, i když ne zalevno.

Opravit se dá leccos. Je to sice z jiného soudku, ale když tata dělal motor na Ind 4 válec, tak výchozí stav byl: přetržená ojnice na 3 válci, píst rozbitej na padrť, nakopnutá klika, proražená olejová vana a potrhanej karter, utržená skříň převodovky od bloku motoru. K tomu "běžný věci jako napříklat zohýbané zdvihací tyčky, vylítané ventily, ožvýkaný spojovací materiál a spousta součástek chyběla vůbec. A dneska vrčí...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Ale jistě, jenom si myslim, že v případě VW Typ4 motoru to vyjde levněji sehnat slušnej základ než to stavět komplet z novejch - origo je nebetyčně drahý a latinskoamerická produkce, doporučili byste to?

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19860
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

ten tvůj motor vypadal zvenku taky jako "slušnej základ"

díly z latam produkce - na to budeš vždy odkázán v případě spotřebních dílů jako je jsou právě pouzdra, ložiska, ppísty, válce, těsnění...v evropě už se to asi nedělá a NOS německé díly? To je hledání jehly v kupce sena.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

na typ4 se od našich jihoamerických soudruhů dělá jen minimum dílů(vlastně jen písty a válce), proto jsou tak drahý - tenhle motor by pravděpodobně "vyřešila" sada válců a pístů a komplet přebrus bloku a kliky - pokud by se ukázalo jako nutnost tak i sada ojnic - celkové náklady cca 20000,- bez ojnic - když si to zpátky složíš sám - ono je to hlavně o tom, že skoro nikdo u nás neumí dát motor typ4 dohromady - viz Bobova anabáze u Procházků. A co se týče kompatibility dílů je to složitější problematika než u brouka, ale případné dotazy ............... :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
sSATYRr
MODRA owner
Příspěvky: 3639
Registrován: 11 úno 2005
Bydliště: v rodinném prostředí

Příspěvek od sSATYRr »

mno, zrovna mam obdobu Kvakovyho motoru u Dudika, tak se necham prekvapit jak se s tim porve :wink:
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Herbie píše:to zamrzi, tzn ani ten blok se neda zachranit ?
Blok je vydřenej, jako nouzovka by se dal zachránit, ale radši stavět do něčeho v lepším stavu.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Žanek píše:
Kvak píše:Já tam mám s největší pravděpodobností SOLEX 34 PDSIT 2/3 with central idle system - což nejsou DVA karburátory, ale JEDEN, skládající se ze dvou takřka identických částí, propejených hadičkou. Každá z obou částí vypadá od pohledu jako karburátor, ale ve skutečnosti je tomu trochu jinak.
Levá půlka karburátoru se od pravé liší v tom, že na ní se ladí volnoběh. Je to tedy plnohodnotný karburátor sloužící levým válcům.
Pravá půlka slouží pravým válcům, s tím že směs pro volnoběh je nassávána hadičkou z levého "karburátoru"..
myslím, že tohle není přesná informace - máš odkaz na zdroj?
Podle mě mají volnoběžný trysky oba dva - ta trubička je tam jen na vyrovnávání tlaků, aby mohl být volnoběh stabilní, s čímž je problém zejména za studena u dvou karburace. Když tu trubičku odděláš a dírky zacpeš pojedou karbce taky a navíc je toto nutné udělat při seřizování synchronizace - se zapojenou spojovací trubkou seřídíš akorát prd.
Ad zdroj: Haynes manual
Ad karburátory: Neni tam to výše popsané, ale dva samostatný Solexy 40 mm, co se dávaly do 411/412.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

sSATYRr píše:mno, zrovna mam obdobu Kvakovyho motoru u Dudika, tak se necham prekvapit jak se s tim porve :wink:
A co tam vlastně máš? Já zkoušim Dudíka, jestli by nevyštrachal jednu hlavu, ale je na prázdninách....

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

typ 4 = Libor Mašín
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

prak píše:typ 4 = Libor Mašín
:prayer:

Uživatelský avatar
Milosak_1
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3735
Registrován: 15 říj 2007
Bydliště: Eribov 412
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Milosak_1 »

Kvaku, ja to dopadlo ve finale ? Zachranil jsi AN skvost ?
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

Milosak_1 píše:Kvaku, ja to dopadlo ve finale ? Zachranil jsi AN skvost ?
Jo. Teď výměníky, klapky, pak karburátory - Ty původní Solexy a pokud jsou po smrti, tak a)Webery b) cebtrální Weber + úprava ssání

a hlavně - sehnat k tomu bus =)

Teď už je to voplechovaný a nastrojený.

Obrázek

Odpovědět