Bugatti
Bugatti
jelikoz nam na foru doposud chybi jakekoli informace o krali automobilu, dovolil jsem si udelat strucny prehled, pozdeji dopnovany informacemi o konkretnich modelech.
Ettore Arco Isidoro Bugatti (1881-1947)
Bugatti Type 13
Bugatti Type 35 GP
Bugatti Type 40
Bugatti Type 41
Bugatti Type 43
Ettore Arco Isidoro Bugatti (1881-1947)
Bugatti Type 13
Bugatti Type 35 GP
Bugatti Type 40
Bugatti Type 41
Bugatti Type 43
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
Bugatti Type 57SC Atlantique (1936-1938)
Jeden z nejbizarnějších, nejexkluzivnějších a nejdražších vozů své doby
Exkluzivní model Bugatti Type 57SC Atlantic byl produkčním modelem studie Aérolithe konstruované na rychlosti přes 200 km/h.
Dvousedadlový sportovní Atlantic byl dítkem Jeana Bugattiho a je jedním z nejexotičtějších vozů na světě. Byl postaven na podvozku Bugatti Type 57, vybaven nebývale ladnou aerodynamickou karosérií a nízko položeným přeplňovaným řadovým osmiválcovým motorem o obsahu 3,3l disponujícím výkonem 210k, s nímž byl schopen pokořit rychlost 200 km/h. Karosérie byla zajímavou směsí stylu linií letadla a kapkového tvaru populárního ve třicátých letech. Mezi ty nejzajímavější prvky patřilo velmi skloněné přední okno, nýtované hřebínky na blatnících a středem celé karosérie, či oválné dveře s okny ve tvaru ledvin.
Karosérie původního prototypu Aérolithe byla vyrobena z lehkého a pevného Electronu (slitiny hliníku a hořčíku), jehož záporem byla vysoká hořlavost. Z toho důvodu nebylo možno panely karosérie svařovat a byly proto nýtovány. Jean Bugatti se tedy rozhodl nýty neskrývat a naopak je vystavit na povrch karosérie. Karosérie produkčních modelů Atlantic sice již byla hliníková, nýty na povrchu karoserie však už zůstaly.
Mechanika vozu byla podobná ostatním modelům Type 57 a zahrnovala snížený a zkrácený závodní podvozek 57S a přeplňovaný motor 57C.
Původně byly připraveny součástky na výrobu šesti kusů, ale vzhledem k opravdu exkluzivně vysoké ceně tohoto vozu, byly vyrobeny pouze tři kusy. Dva se dochovaly dodnes a třetí byl znovu sestaven z originálních dílů.
Karoserie: dvoudveřové dvoumístné kupé se splývavou zádí a motorem vpředu Motor: přeplňovaný řadový osmiválec DOHC o obsahu 3257 ccm, s karburátorem Stromberg UUR-2 Výkon: 210k při 5500 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová Brzdy: bubny o průměru 381mm na všech kolech Náhon: na zadní kola Hmotnost: 953 kg Rozvor: 2979 mm Rozchod: 1349 mm vpředu i vzadu Maximální rychlost: 200 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 10s
převzato z www.partaj.cz
Jeden z nejbizarnějších, nejexkluzivnějších a nejdražších vozů své doby
Exkluzivní model Bugatti Type 57SC Atlantic byl produkčním modelem studie Aérolithe konstruované na rychlosti přes 200 km/h.
Dvousedadlový sportovní Atlantic byl dítkem Jeana Bugattiho a je jedním z nejexotičtějších vozů na světě. Byl postaven na podvozku Bugatti Type 57, vybaven nebývale ladnou aerodynamickou karosérií a nízko položeným přeplňovaným řadovým osmiválcovým motorem o obsahu 3,3l disponujícím výkonem 210k, s nímž byl schopen pokořit rychlost 200 km/h. Karosérie byla zajímavou směsí stylu linií letadla a kapkového tvaru populárního ve třicátých letech. Mezi ty nejzajímavější prvky patřilo velmi skloněné přední okno, nýtované hřebínky na blatnících a středem celé karosérie, či oválné dveře s okny ve tvaru ledvin.
Karosérie původního prototypu Aérolithe byla vyrobena z lehkého a pevného Electronu (slitiny hliníku a hořčíku), jehož záporem byla vysoká hořlavost. Z toho důvodu nebylo možno panely karosérie svařovat a byly proto nýtovány. Jean Bugatti se tedy rozhodl nýty neskrývat a naopak je vystavit na povrch karosérie. Karosérie produkčních modelů Atlantic sice již byla hliníková, nýty na povrchu karoserie však už zůstaly.
Mechanika vozu byla podobná ostatním modelům Type 57 a zahrnovala snížený a zkrácený závodní podvozek 57S a přeplňovaný motor 57C.
Původně byly připraveny součástky na výrobu šesti kusů, ale vzhledem k opravdu exkluzivně vysoké ceně tohoto vozu, byly vyrobeny pouze tři kusy. Dva se dochovaly dodnes a třetí byl znovu sestaven z originálních dílů.
Karoserie: dvoudveřové dvoumístné kupé se splývavou zádí a motorem vpředu Motor: přeplňovaný řadový osmiválec DOHC o obsahu 3257 ccm, s karburátorem Stromberg UUR-2 Výkon: 210k při 5500 ot/min Převodovka: manuální čtyřstupňová Brzdy: bubny o průměru 381mm na všech kolech Náhon: na zadní kola Hmotnost: 953 kg Rozvor: 2979 mm Rozchod: 1349 mm vpředu i vzadu Maximální rychlost: 200 km/h Zrychlení 0-100 km/h: 10s
převzato z www.partaj.cz
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
tak z toho auta si ucvrkávam už dlho ...
pekné foto .
pekné foto .
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
...rok nám to tu spalo...a vědělo proč...a proč že to vlastně spalo?...
...aby se to mohlo probudit v tom největším lesku...o víkendu se totiž stala ČR hostitelem asi největšího srazu Bugatti od dob,kdy se jejich auta proháněly po starým okruhu Velké ceny Československa na Masarykově okruhu...a kdy se auta Ettore Bugattiho v tehdejším Československu prodávaly...ale to sme ve třicátých letech minulýho století...
...a od tý doby si troufám tvrdit,že nikdo v ČR tolik Bugatti najednou nikdy neviděl...a řek bych,že už nikdo nikdy ani neuvidí...
...o co šlo?...šlo o:
Czech Bugatti Rally 17-20 May 2007
...celá akce se nesla v duchu oslav slavný účasti Bugatti v závodech v ČR a taky v rámci uctění památky Jiřímu Lobkowiczovi(75 let od jeho tragické smrti na Avusu) a Elišce Junkové(80 let od jejích prvních startů na Targa Florio,Nürburgringu...a v Monthléry)...
...auta cestovaly z US...Británie...Dánska...Švýcarska...Německa...Francie...Holandska...a pochopitelně měly zastoupení i český kusy...
...obrázky necham bez komentáře,páč je to sice 24 hodin od doby,co sem stál na zámecký zahradě,obklopenej tou neuvěřitelnou krásou a neskutečným kvantem strojů,na kterejch je vidět nejen ta neuvěřitelná řemeslná práce,ale úplně z nich dejchá ten obrovskej úspěch a sláva,kterej dosáhly na všech tratích světa mezi první a druhou světovou válkou...ale ani těch 24h mi nestačilo na to,abych to vydejchal...skoro mi to přišlo,že mě semlel stroj času...
...akce byla pojatá vesměs jako tajná,takže nebyla medializovaná...
...a teď jen malej comment...Chiron,Lobkowicz a Burggaller si odskočili na oběd...
...na závěr bych chtěl poděkovat organizátorům a majitelům vozů za přístup k návštěvníkům,protože celá akce byla pojatá jako naprosto precizní dostaveníčko a kdokoli si moh auta nejen dokonale prohlídnout,ale i fotit jak chtěl...nikdo nedržkoval...nikdo nikoho nevyhazoval...............................
...aby se to mohlo probudit v tom největším lesku...o víkendu se totiž stala ČR hostitelem asi největšího srazu Bugatti od dob,kdy se jejich auta proháněly po starým okruhu Velké ceny Československa na Masarykově okruhu...a kdy se auta Ettore Bugattiho v tehdejším Československu prodávaly...ale to sme ve třicátých letech minulýho století...
...a od tý doby si troufám tvrdit,že nikdo v ČR tolik Bugatti najednou nikdy neviděl...a řek bych,že už nikdo nikdy ani neuvidí...
...o co šlo?...šlo o:
Czech Bugatti Rally 17-20 May 2007
...celá akce se nesla v duchu oslav slavný účasti Bugatti v závodech v ČR a taky v rámci uctění památky Jiřímu Lobkowiczovi(75 let od jeho tragické smrti na Avusu) a Elišce Junkové(80 let od jejích prvních startů na Targa Florio,Nürburgringu...a v Monthléry)...
...auta cestovaly z US...Británie...Dánska...Švýcarska...Německa...Francie...Holandska...a pochopitelně měly zastoupení i český kusy...
...obrázky necham bez komentáře,páč je to sice 24 hodin od doby,co sem stál na zámecký zahradě,obklopenej tou neuvěřitelnou krásou a neskutečným kvantem strojů,na kterejch je vidět nejen ta neuvěřitelná řemeslná práce,ale úplně z nich dejchá ten obrovskej úspěch a sláva,kterej dosáhly na všech tratích světa mezi první a druhou světovou válkou...ale ani těch 24h mi nestačilo na to,abych to vydejchal...skoro mi to přišlo,že mě semlel stroj času...
...akce byla pojatá vesměs jako tajná,takže nebyla medializovaná...
...a teď jen malej comment...Chiron,Lobkowicz a Burggaller si odskočili na oběd...
...na závěr bych chtěl poděkovat organizátorům a majitelům vozů za přístup k návštěvníkům,protože celá akce byla pojatá jako naprosto precizní dostaveníčko a kdokoli si moh auta nejen dokonale prohlídnout,ale i fotit jak chtěl...nikdo nedržkoval...nikdo nikoho nevyhazoval...............................
You can't win 'em all...
dnes dopoledne dojely Bugatky na Loretánské náměstí, takze jsem se byl take pokochat.
Dostalo se mi (nám) i odborného výkladu z ust Dr. Kotatka (pro ty kdo nevedi - majitele poslední Bugatti E.Junkové)
pekna podivana, uzasnej zvuk motorů
auto s jednoznacne nejvetsim feelingem ze vsech co tam byly
tusim ze to byl typ 37A
Dostalo se mi (nám) i odborného výkladu z ust Dr. Kotatka (pro ty kdo nevedi - majitele poslední Bugatti E.Junkové)
pekna podivana, uzasnej zvuk motorů
auto s jednoznacne nejvetsim feelingem ze vsech co tam byly
tusim ze to byl typ 37A
... a vůbec !
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
...tak snad se nebude obecenstvo zlobit, když dám repete a poreferuji, jak jsem
Czech Bugatti Rallye 2007
viděl já...protože zážitek to byl prvotřídní a musí to ven...
Poštěstilo se mi dostat se na první den tohoto podniku, tedy pátek 18.5.2007. Už pohled na vozidla zaparkovaná u zámku dával tušit, že si to nenechala ujít veteranistická elita - služební vůz Motor Journalu a o kus dál se skvěl KG34 pana Ferdinanda.
Od 12:00 byla na nádvoří zámku v Mělníce výstava zúčastněných vozidel, jejich značná část se pak v 14:30 vydala na odpolední "trip".
Po příchodu na nádvoří jsem se octl jak ve snu, nebo v jiném světě, posuďte sami:
K vidění bylo tolik skvostů, že jsem nevěděl, kam dřív s očima, resp. foťákem. A tak to vezmem hned z kraje:
Type 46, osmiválec, dvě svíčky na válec (ehm, nic pro nejmenovaného uživatele fóra ). Při pohledu na tento motor jsem pochopil, proč je často Ettore Bugatti označován nejen za geniálního konstruktéra, ale i sochaře...taková kráse ve spojení s funkcí se asi nenajde pod žádnou jinou kapotou, než pod tou, která navazuje na chladič s typickým tvarem podkovy. Mimochodem tento skvost je v držení českého majitele a naše malá zemička měla na této akci mimořádně silné zastoupení - hned vedle stála další "česká" Bugatti Type 13 se symbolickým startovním číslem 1, které naznačovalo, že jde o nejstarší vůz startující v soutěži...avšak nejstarším známým vozem Bugatti na celém světě vůbec je Type 13 ze sbírek Národního technického Muzea v Praze, které na výstavu zapůjčilo další skvost: závodní Bugatti 51 (ale o té níže). Další Bugatti v českých rukou byla Petrem914 zmíněná 43/44 po paní Elišce Junkové a pak ještě jedna Type 44 a 37A s kompresorem ...v součtu ohromné zjištění, že ve startovním poli měla naše republika nejpočetnější zastoupení a to přijeli účastníci až z USA....mezi ně patřila i modrá Type 35, jako jediná stojící uprostřed nádvoří, takže svolná k poodhalení všech detailů. Ostatní vozy stály za páskou, která při focení rušila, ale u takových skvostů lze ochranu pochopit...naštěstí byla účast návštěvníků díky nemedializování akce mírná, takže se dalo fotit v klidu.
V celém startovním poli bylo největší početní zastoupení Type 37 - lehký sportovní/závodní čtyřválec je asi nejklasičtější "bugatkou".
Z té krásy jsem až upadl na prdel a obdivoval tak ty poklady i zespoda (povšimněte si další Bugatti markanty - překrásná dutá kovaná přední náprava je také svým způsobem umělecké dílo):
V celé záplavě krásných Type 37 modrých kusů se mi však nejvíce líbila tahle:
zajímavá odlišnou barvou, ale hlavně ta překrásná patinka
Na konci této řady stál další velezajímavý exponát - zrenovovaný motor, jehož design se vymyká těm nádherným vyleštěným hranolům, ale je také skvostný, podívejte se třeba na tvar vodní pumpy:
A teď zpátky na střed nádvoří, podíváme se 35ce na zoubek:
při pohledu do spartanského interiéru , kterému vévodí zapalování si povšimněte překrásně ladného tvaru a čistě zpracovaného odlitku skříně převodovky, potvrzující příměr pana Bugattiho k sochaři:
a páni kluci... i já jsem si připadal jako malej :
a na pozadí téhle fotky už vidíte zmíněnou bugatti z NTM - Type 51, jejíž původím majitelem nebyl nikdo menší než hrabě Jiří Kristián Lobkowicz:
A hned vedle ní stál v úžasné kompozici s dalšími stroji pro mě ten největší skvost:
Bugatti Type 54, osmiválec s kompresorem.
Myslím, že není třeba slov, obrázky hovoří samy za sebe.....ačkoliv je škoda, že nemáme zvuk...tento stroj se totiž jali jeho majitelé nastartovat..dlužno podotknouti, že se staré dámě příliš nechtělo...motor s vysokou kompresí startér sotva roztáčel a vlastní akumulátor se záhy unavil, takže na řadu přišel pomocný zdroj...ani ten za chvíli nestačil a nakonec proběhlo startování přes kabely dodávky...celá akce připomínal obřad...nalití benzínu z kanystru, napumpování z místa řidiče a trpělivé startování:
...a pak se to stalo...země se zatřásla, peklo se otevřelo a osmiválec zazpíval.....nepřeháním, z toho zvuku běhal mráz po zádech.....k řidičovi si nasednul jakýsi významný člen Bugatti crew (snad mi promine mé ignorantství) a byl provezen na náměstí a zpět...akcelerace byla ohromující a zvuk prokluzující pneumatiky při průjezdu ostrou zatáčkou naznačoval, že je to skutečně ostrý stroj.....myslím, že výraz tváře spolujezdce je výmluvný:
No a pak už všichni ti, kteří jeli trip, po jednom projeli náměstím vstříc svojí trase...a Mělník byl najednou uplně obyčejné, byť hezké město... a já jel domů, dumaje, jestli se mi to zdálo nebo ne a jestli ještě někdy taková akce bude a uvidím tolik pokladů na jednom místě.....
Děkuji organizátorům za životní zážitek.
Czech Bugatti Rallye 2007
viděl já...protože zážitek to byl prvotřídní a musí to ven...
Poštěstilo se mi dostat se na první den tohoto podniku, tedy pátek 18.5.2007. Už pohled na vozidla zaparkovaná u zámku dával tušit, že si to nenechala ujít veteranistická elita - služební vůz Motor Journalu a o kus dál se skvěl KG34 pana Ferdinanda.
Od 12:00 byla na nádvoří zámku v Mělníce výstava zúčastněných vozidel, jejich značná část se pak v 14:30 vydala na odpolední "trip".
Po příchodu na nádvoří jsem se octl jak ve snu, nebo v jiném světě, posuďte sami:
K vidění bylo tolik skvostů, že jsem nevěděl, kam dřív s očima, resp. foťákem. A tak to vezmem hned z kraje:
Type 46, osmiválec, dvě svíčky na válec (ehm, nic pro nejmenovaného uživatele fóra ). Při pohledu na tento motor jsem pochopil, proč je často Ettore Bugatti označován nejen za geniálního konstruktéra, ale i sochaře...taková kráse ve spojení s funkcí se asi nenajde pod žádnou jinou kapotou, než pod tou, která navazuje na chladič s typickým tvarem podkovy. Mimochodem tento skvost je v držení českého majitele a naše malá zemička měla na této akci mimořádně silné zastoupení - hned vedle stála další "česká" Bugatti Type 13 se symbolickým startovním číslem 1, které naznačovalo, že jde o nejstarší vůz startující v soutěži...avšak nejstarším známým vozem Bugatti na celém světě vůbec je Type 13 ze sbírek Národního technického Muzea v Praze, které na výstavu zapůjčilo další skvost: závodní Bugatti 51 (ale o té níže). Další Bugatti v českých rukou byla Petrem914 zmíněná 43/44 po paní Elišce Junkové a pak ještě jedna Type 44 a 37A s kompresorem ...v součtu ohromné zjištění, že ve startovním poli měla naše republika nejpočetnější zastoupení a to přijeli účastníci až z USA....mezi ně patřila i modrá Type 35, jako jediná stojící uprostřed nádvoří, takže svolná k poodhalení všech detailů. Ostatní vozy stály za páskou, která při focení rušila, ale u takových skvostů lze ochranu pochopit...naštěstí byla účast návštěvníků díky nemedializování akce mírná, takže se dalo fotit v klidu.
V celém startovním poli bylo největší početní zastoupení Type 37 - lehký sportovní/závodní čtyřválec je asi nejklasičtější "bugatkou".
Z té krásy jsem až upadl na prdel a obdivoval tak ty poklady i zespoda (povšimněte si další Bugatti markanty - překrásná dutá kovaná přední náprava je také svým způsobem umělecké dílo):
V celé záplavě krásných Type 37 modrých kusů se mi však nejvíce líbila tahle:
zajímavá odlišnou barvou, ale hlavně ta překrásná patinka
Na konci této řady stál další velezajímavý exponát - zrenovovaný motor, jehož design se vymyká těm nádherným vyleštěným hranolům, ale je také skvostný, podívejte se třeba na tvar vodní pumpy:
A teď zpátky na střed nádvoří, podíváme se 35ce na zoubek:
při pohledu do spartanského interiéru , kterému vévodí zapalování si povšimněte překrásně ladného tvaru a čistě zpracovaného odlitku skříně převodovky, potvrzující příměr pana Bugattiho k sochaři:
a páni kluci... i já jsem si připadal jako malej :
a na pozadí téhle fotky už vidíte zmíněnou bugatti z NTM - Type 51, jejíž původím majitelem nebyl nikdo menší než hrabě Jiří Kristián Lobkowicz:
A hned vedle ní stál v úžasné kompozici s dalšími stroji pro mě ten největší skvost:
Bugatti Type 54, osmiválec s kompresorem.
Myslím, že není třeba slov, obrázky hovoří samy za sebe.....ačkoliv je škoda, že nemáme zvuk...tento stroj se totiž jali jeho majitelé nastartovat..dlužno podotknouti, že se staré dámě příliš nechtělo...motor s vysokou kompresí startér sotva roztáčel a vlastní akumulátor se záhy unavil, takže na řadu přišel pomocný zdroj...ani ten za chvíli nestačil a nakonec proběhlo startování přes kabely dodávky...celá akce připomínal obřad...nalití benzínu z kanystru, napumpování z místa řidiče a trpělivé startování:
...a pak se to stalo...země se zatřásla, peklo se otevřelo a osmiválec zazpíval.....nepřeháním, z toho zvuku běhal mráz po zádech.....k řidičovi si nasednul jakýsi významný člen Bugatti crew (snad mi promine mé ignorantství) a byl provezen na náměstí a zpět...akcelerace byla ohromující a zvuk prokluzující pneumatiky při průjezdu ostrou zatáčkou naznačoval, že je to skutečně ostrý stroj.....myslím, že výraz tváře spolujezdce je výmluvný:
No a pak už všichni ti, kteří jeli trip, po jednom projeli náměstím vstříc svojí trase...a Mělník byl najednou uplně obyčejné, byť hezké město... a já jel domů, dumaje, jestli se mi to zdálo nebo ne a jestli ještě někdy taková akce bude a uvidím tolik pokladů na jednom místě.....
Děkuji organizátorům za životní zážitek.
a víte vy proč se musí před jízdou pumpovat? Palivová nádrž se udržuje pod stálým mírným přetlakem vzduchu.
Jsme rád, že jsem benzínovým znalcům mohl doporučit tuto neopakovatelnou událost. Já žádné fotky nemám protože se mi při prvním zaslechnutí Bugatti motoru, zahlédnutí nádherné Bugatti modři a poté co mě do nosu udeřila vůně spáleného oleje (ano Bugatti se vnímá všemi smysly) roztřásly ruce tak, že by případné fotografie nestály za nic..
Jsme rád, že jsem benzínovým znalcům mohl doporučit tuto neopakovatelnou událost. Já žádné fotky nemám protože se mi při prvním zaslechnutí Bugatti motoru, zahlédnutí nádherné Bugatti modři a poté co mě do nosu udeřila vůně spáleného oleje (ano Bugatti se vnímá všemi smysly) roztřásly ruce tak, že by případné fotografie nestály za nic..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
a nejen pred jizdouPětišroub píše:a víte vy proč se musí před jízdou pumpovat?
ptal jsem k cemu je u nekterych modelu ta velka paka s drevenou rukojeti na leve strane kokpitu co vypada jak rucni brzda, ale pro blizzsim ohledani bylo videt ze ovlada jakysi pistek na potrubi
bylo mi vysvetleno ze jednak pred nastartovanim se musi napumpovat
ale i pri nizkych otackach (volnobehu) musi spolujezdec nebo ridic, pokud je sam, pumpovat touto pákou a to pry primo benzin (nikoliv vzduch do nadrze tak nevim)
... teprve kdyz se motor roztoci tak si to saje samo a poradne
... a vůbec !
hele, nehrala nahodou 35-ka taky ve Velke zranici?
Kterak Marcello Mastroianni nejprve demonstruje pomoci koncovky vyfuku sve muzstvi v kline pritomne prostituky, aby nasledne na konci zahradni aleje byl nalezen mrtev z prezrani, to vse opet modra bugatti.
Kterak Marcello Mastroianni nejprve demonstruje pomoci koncovky vyfuku sve muzstvi v kline pritomne prostituky, aby nasledne na konci zahradni aleje byl nalezen mrtev z prezrani, to vse opet modra bugatti.
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]