Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
- Djorkae
- poustevník fóra flat4.org
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 08 črc 2003
- Bydliště: Strašnice x Louny x Levwousy
- Kontaktovat uživatele:
Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Jen by mě zajímalo, zda někdo z vás vyzkoušel natankovat (nebo to snad běžně praktikuje) do svého broučka palivo V-Power od Shellu?
V tomto benzínu je totiž obsažena přísada Friction Modifier, která snižuje třecí ztráty.
(viz http://www.shell.com/home/Framework?sit ... 71702.html)
Má s tím někdo zkušenost v broukoj?
V tomto benzínu je totiž obsažena přísada Friction Modifier, která snižuje třecí ztráty.
(viz http://www.shell.com/home/Framework?sit ... 71702.html)
Má s tím někdo zkušenost v broukoj?
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
ahojky po ranu
tak ja jsem to srdce zavodnika teda parkrat mel
musim rict ze broucek potom krasne startoval ale vykonove jsem moc zmenu nepostrehl
zvuk se doopravdy krapet zmeni ale jen malounko....spis jsem mel pocit ze se mi snizila spotreba... zcehoz se da vydedukovat ze se krapet zvednul vykon a ja na to tak neslapal
v kazdym pripade z dnesni cenou benzinu asi budu jezdit na barvu
vaahaa
tak ja jsem to srdce zavodnika teda parkrat mel
musim rict ze broucek potom krasne startoval ale vykonove jsem moc zmenu nepostrehl
zvuk se doopravdy krapet zmeni ale jen malounko....spis jsem mel pocit ze se mi snizila spotreba... zcehoz se da vydedukovat ze se krapet zvednul vykon a ja na to tak neslapal
v kazdym pripade z dnesni cenou benzinu asi budu jezdit na barvu
vaahaa
trosku odbocim
kdyz sme u tech benzinu
muj motor vsichni dobre znate, uz se tu propiral mnohokrat,
myslite zo do nej muzu v klidu lejt Natural95 + aditivum tak jako do toho predchoziho (nyni zadrenyho) ?
Jo a byl bych rad kdyby tu nekdo presne napsal, jak je to s tim pouzivanim benzinu.
Co vsecko musi byt na hlavach motoru jinyho aby se dalo jezdit na cistej natural (vim ze se resi ventilova sedla, pry se davaji litinova voditka ventilu) U specialu s olovem to fungovalo tak ze na ventilech a sedlech se tvorila vrstva toho olova ktera ty ventily dotesnovala a chranila
TAK JAK TO TEDA JE
kdyz sme u tech benzinu
muj motor vsichni dobre znate, uz se tu propiral mnohokrat,
myslite zo do nej muzu v klidu lejt Natural95 + aditivum tak jako do toho predchoziho (nyni zadrenyho) ?
Jo a byl bych rad kdyby tu nekdo presne napsal, jak je to s tim pouzivanim benzinu.
Co vsecko musi byt na hlavach motoru jinyho aby se dalo jezdit na cistej natural (vim ze se resi ventilova sedla, pry se davaji litinova voditka ventilu) U specialu s olovem to fungovalo tak ze na ventilech a sedlech se tvorila vrstva toho olova ktera ty ventily dotesnovala a chranila
TAK JAK TO TEDA JE
Naposledy upravil(a) Herbie dne 28 dub 2004, celkem upraveno 1 x.
he a proč se ten tvůj starej motor zadřel? Při používání naturalu s aditivem bys neměl mít problém. Dříve olovo a dnešní (draslíkatá?) aditiva zajiš?ují ochrannou vrstvu na sedlech ventilů+poskytují mazání pro vodítka venilů. Ve válcích už je to myslim jedno, protože stěny válců se mažou odstřikem oleje od klikové hřídele.
VW přešlo v 70.letech na tvrzená sedla ventilů, takž teoreticky by mohl jít používat i čistý natural, ale spolehni se na to, že na sedlech ještě po přebrusech je tvrdá vrstva anebo že někdo nevyměnil hlavy...
VW přešlo v 70.letech na tvrzená sedla ventilů, takž teoreticky by mohl jít používat i čistý natural, ale spolehni se na to, že na sedlech ještě po přebrusech je tvrdá vrstva anebo že někdo nevyměnil hlavy...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
ten starej motor se zadrel protoze sem debil a pouzival jsem nekvalitni olej. Jednou jsem jel ve strasnym horku do Olomouce a zpet, drtil sem to po dalnici furt 120 a pri nizkejch otackach (1000) uz svitilo mazani a tim sem ho nacal.
Pak sem s tim tyden jeste jezdil do prace z prace, az se proste jednoho dne ozvala rana a motor se zastavil.
Bud se zadrel, nebo se utrhventil nebo prdla ojnice, cert vi
jeste je v tom aute a rozebirat to hnedtak nebudu.
nevim jestli na to mohlo mit pouzivani naturalu vliv
ale znas to, v hlave to cloveku hloda a tak radsi jezdim poslusne na special 91
Pak sem s tim tyden jeste jezdil do prace z prace, az se proste jednoho dne ozvala rana a motor se zastavil.
Bud se zadrel, nebo se utrhventil nebo prdla ojnice, cert vi
jeste je v tom aute a rozebirat to hnedtak nebudu.
nevim jestli na to mohlo mit pouzivani naturalu vliv
ale znas to, v hlave to cloveku hloda a tak radsi jezdim poslusne na special 91
- Mr.Vaahaa
- Der Scheibenwischermeister
- Příspěvky: 4770
- Registrován: 08 bře 2004
- Bydliště: v busíku
- Kontaktovat uživatele:
jak vite mam nove hlavy a bylo mi receno ze uz muzu jezdit na cistej natural
ptal jsem se zda to nevadi valcum a pistu a prej to s tim nema nic spolecnyho takze tak.....
jinak jsem menil cele hlavy i s ventilama
predtim jsem jezdil na natural s aditivama
majitel prede mnou jezdil i na special
vaahaa
octanum zdar
ptal jsem se zda to nevadi valcum a pistu a prej to s tim nema nic spolecnyho takze tak.....
jinak jsem menil cele hlavy i s ventilama
predtim jsem jezdil na natural s aditivama
majitel prede mnou jezdil i na special
vaahaa
octanum zdar
jeste jsem slysel ze pri pouziti cistyho naturalu95-98 jsou tam nejaky vetsi teploty takze namahani ventilu sedel a voditek je jeste podporeny tou vyssi teplotou1961bluebug píše:otazka je proc si pridelavat starost, kdyz mas u nosu minimalne 3 benzinky, ktery to prodavaj uz namichany. Jde ti o oktany?
a jde mi o to ze bych tam nekdy zkusil nalejt zas ten natural98 a zkusil i to v barrandovskam kopci
tedka kdyz mi to nezere 11 ale 8,5 tak by se mi to financne vyrovnalo a nemusel bych mit spatnej pocit ze utracim
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
mě se nezdá ten argument se sníženou spotřebou - Vpower je široko daleko nejdražší benzín, takže je to potom kolik třešní tolik višní ne??
já teda ve svým broukovi (teď je tam 1,3 dvoukanál (z 1302), takže určitě 70.léta)jezdím čistej natural 95 (páč mám přísun 8) ), aditiva většinou dávám, ale někdy taky ne a funguje to. když dojde a jedu na speciál, zádnou závratnou změnu nevidím...
bylo mi řečeno odborníkem, že to naturalem poškodit nemůžu, jen se musí drobet změnit předstih
já teda ve svým broukovi (teď je tam 1,3 dvoukanál (z 1302), takže určitě 70.léta)jezdím čistej natural 95 (páč mám přísun 8) ), aditiva většinou dávám, ale někdy taky ne a funguje to. když dojde a jedu na speciál, zádnou závratnou změnu nevidím...
bylo mi řečeno odborníkem, že to naturalem poškodit nemůžu, jen se musí drobet změnit předstih
Shrnuti
1-Special91 je dneska vlastne Natural91 smichanej s aditivem
to aditivum tam je kvuli ochrane sedel ventilu a kvuli mazani voditek ventilu
2-Natural 95
se pouziva pro motory resp. motorove hlavy, ktere maji sedla ventilu a voditka z jinych materialu tudiz ochranu ani mazani nepotrebuji
3-dolijeme-li do nadrze aditivum, muzeme teoreticky klidne i se starejma motorama jezdit na Natural 95, 98 i V-power a V-power Racing
Ovsem na vlastni nebezpeci
1-Special91 je dneska vlastne Natural91 smichanej s aditivem
to aditivum tam je kvuli ochrane sedel ventilu a kvuli mazani voditek ventilu
2-Natural 95
se pouziva pro motory resp. motorove hlavy, ktere maji sedla ventilu a voditka z jinych materialu tudiz ochranu ani mazani nepotrebuji
3-dolijeme-li do nadrze aditivum, muzeme teoreticky klidne i se starejma motorama jezdit na Natural 95, 98 i V-power a V-power Racing
Ovsem na vlastni nebezpeci
Naposledy upravil(a) Herbie dne 28 dub 2004, celkem upraveno 1 x.
Ještě něco, jestli použít naturál 91 nebo naturál 95 též záleží na kompresním poměru automobilu!!!!!! Týká se to spalování pod určitým tlakem. S tím předstihem je to pravda, použiješ li 95ku musíš zmenšit předstih aby ti to nehořelo do sání. v důsledku špatného spalování můžeš podpálit právě ta sedla, přezto že jsou z dobrého matroše. Třeba příklad felda 135ka motor 40kw v základu používá 91ku naturál a 136ka motor 50kw už musí začínat na 95oktanech jelikož by nedosáhla výkonu a v důsledku toho horšího spalování podpálíš ventil. A na druhej straně bude li se lejt vysoký oktanový číslo do nízkokomprsního motoru.......
- Želvák Bob
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1931
- Registrován: 14 zář 2003
- Bydliště: Brno - centrum
No - a to je právě to, co nás zajímá...Jackarero píše: A na druhej straně bude li se lejt vysoký oktanový číslo do nízkokomprsního motoru.......
Takže
... buggy je pláží král ...
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com
http://www.zakeri.cz
http://www.buggybob.galerie.cz/
http://www.fotopoezie.zonerama.com