Depozit + Registr vozidel + Povinné ručení (2015-2017)
Depozit + Registr vozidel + Povinné ručení (2015-2017)
“Doba dočasného vyřazení vozidla z registru nesmí přesáhnout 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců. Obecní úřad obce s rozšířenou působností v odůvodněných případech dobu dočasného vyřazení vozidla z registru na žádost vlastníka motorového vozidla a přípojného vozidla prodlouží. Doba dalšího prodloužení nesmí přesáhnout 6 měsíců od uplynutí předešlé doby dočasného vyřazení.”
Mohl by mě někdo (ehm.... praku.... ) fundovaně poradit co pro mě tato změna znamená? Toto bylo přijato z důvodu, aby si někdo nedával značky do depozitu jen tak, aniž by s nimi chtěl kdykoli v budoucnu něco dělat (takto se často obcházela požadovaná ekologická likvidace, bez dokladu o ní není možné vozidlo odhlásit). Ale jakým způsobem mám udržet značky v depozitu u auta, u kterého jsem je deponoval už vloni, vztahzje se na to těch 12 měsíců nebo až u deponování v tomto roce? Co by udělali kdybych tam nechal značky déle (zkoušet to tedy nebudu)? Co ubohý veteránista, který renovaci do 1 roku nezvládne (a ani nemůže), jakým způsobem se dokazuje každý půlrok obecnímu úřadu, že auto existuje, že se na renovaci řekněme pokarčuje, a že k deponování důvod je?
Poraďte mi prosím, nějak si nevím rady. A ještě otázečka. Když si budu teď deponovat značky na auto, které má v tuto chvíli už propadlou technickou (z lenosti jsem povinné ručení stále platil a značky nedeponoval, i když auto neprovozuji), je to možné nebo ne? Není podmínkou právě platná TK? Ta je nutná pro "vyzvednutí" z depozitu, to vím, ale pro uložení snad ne....?
Kdo máte o tomhle nějaké povědomí prosím o radu, díky...
[-o<
Mohl by mě někdo (ehm.... praku.... ) fundovaně poradit co pro mě tato změna znamená? Toto bylo přijato z důvodu, aby si někdo nedával značky do depozitu jen tak, aniž by s nimi chtěl kdykoli v budoucnu něco dělat (takto se často obcházela požadovaná ekologická likvidace, bez dokladu o ní není možné vozidlo odhlásit). Ale jakým způsobem mám udržet značky v depozitu u auta, u kterého jsem je deponoval už vloni, vztahzje se na to těch 12 měsíců nebo až u deponování v tomto roce? Co by udělali kdybych tam nechal značky déle (zkoušet to tedy nebudu)? Co ubohý veteránista, který renovaci do 1 roku nezvládne (a ani nemůže), jakým způsobem se dokazuje každý půlrok obecnímu úřadu, že auto existuje, že se na renovaci řekněme pokarčuje, a že k deponování důvod je?
Poraďte mi prosím, nějak si nevím rady. A ještě otázečka. Když si budu teď deponovat značky na auto, které má v tuto chvíli už propadlou technickou (z lenosti jsem povinné ručení stále platil a značky nedeponoval, i když auto neprovozuji), je to možné nebo ne? Není podmínkou právě platná TK? Ta je nutná pro "vyzvednutí" z depozitu, to vím, ale pro uložení snad ne....?
Kdo máte o tomhle nějaké povědomí prosím o radu, díky...
[-o<
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Smysl to má. Prostě v depozitech je hodně již mrtvých (neexistujících) aut a ty neustále figurují ve statistikách.
Radši žádný depozit nedávat, ale uzavřít třeba pojistku na 1 měsíc v roce a papíry nechat doma.
Radši žádný depozit nedávat, ale uzavřít třeba pojistku na 1 měsíc v roce a papíry nechat doma.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
Ne, přímo v zákoně je napsaná možnost deponování na žádost vlastníka prodloužit. I když vždy jen o půl roku, jde to. Ale jak to funguje?
Mít doma doklady od auta a neplatit povinné ručení to bych tedy - jako rozumný člověl - nikdy neudělal. Řešení "každého půl roku jít, značky vyzvednout a zase uložit" by bylo možné, kdyby k tomu ale nepožadovali platnou TK (což sice bohužel, ale zcela správně požadují). Těžko mi dá někdo TK na auto, které stojí rozebrané v garáži, v dílně nebo třeba u lakýrníka. Uplatit se to dá, ale byla by to drahá sranda a nesmysl, navíc bych musel vždy uzavírat a platit povinné ručení, což mi u auta s motorem o obsahu 2,5 l připadá taky nesmysl, i když by šlo o několik dnů.
Takže: jak funguje žádání o prodloužení o půl roku na OÚ, má někdo zkušenost?
Vztahuje se onen rok jen na doklady deponované od 1.1.06 nebo i na deponace provedené dříve? Nebo se v těchto případech počítá 1 rok od 1.1.?
A otázečka mimochodem - je možný depozit u dokladů s propadlou TK, jo nebo ne?
Že děkuju.....
Mít doma doklady od auta a neplatit povinné ručení to bych tedy - jako rozumný člověl - nikdy neudělal. Řešení "každého půl roku jít, značky vyzvednout a zase uložit" by bylo možné, kdyby k tomu ale nepožadovali platnou TK (což sice bohužel, ale zcela správně požadují). Těžko mi dá někdo TK na auto, které stojí rozebrané v garáži, v dílně nebo třeba u lakýrníka. Uplatit se to dá, ale byla by to drahá sranda a nesmysl, navíc bych musel vždy uzavírat a platit povinné ručení, což mi u auta s motorem o obsahu 2,5 l připadá taky nesmysl, i když by šlo o několik dnů.
Takže: jak funguje žádání o prodloužení o půl roku na OÚ, má někdo zkušenost?
Vztahuje se onen rok jen na doklady deponované od 1.1.06 nebo i na deponace provedené dříve? Nebo se v těchto případech počítá 1 rok od 1.1.?
A otázečka mimochodem - je možný depozit u dokladů s propadlou TK, jo nebo ne?
Že děkuju.....
kamarád chce dát do depozitu papíry proto, že momentálně nemá na to, aby platil na Cadillaca povinné ručení, taky s ním nejezdí. tam je to taky s tím uložením stejné?
sice se to netýká brouka, ale týká se to papírů v depozitu, tak doufám, že nejsem OT
sice se to netýká brouka, ale týká se to papírů v depozitu, tak doufám, že nejsem OT
Naposledy upravil(a) Tereza dne 08 bře 2006, celkem upraveno 1 x.
...aj tak tak...
Jo, tak to jo, to je dobrý. Já jí pletnou ale právě nemám... Ani u Tatry (v depozitu od loňského roku) ani u 1000 MB (chci deponovat). No a nevím jestli u té tisícovky můžu. Asi si zavolám na MČ a zjistím jak to v praxi funguje s tím prodlužováním deponování. Pokud něco zjistím, napíšu to sem...Herbie píše:pokud mas technickou platnou a papiry v depozitu, tak k vyzvednuti znovu na TK nemusisVašek píše:každého půl roku jít, značky vyzvednout a zase uložit" by bylo možné, kdyby k tomu ale nepožadovali platnou TK (což sice bohužel, ale zcela správně požadují)
Podle mě žádný. Namátkou tě nikdo nezkontroluje. Když nejezdíš, nepotkáš hlídku ani nemůžeš nikomu způsobit škodu. Jediný, kde by mohla bejt potíž bude při znovusjednávání pojištění - asi budou chtít vědět, kdy kde jsi byl pojištěn a jaký jsi měl bonusy/malusy. Ale asi i to se dá ošéfovat.Herbie píše:kazdopadne by ne zajimalo jaky je riziko ty papiry bez ruceni nechat lezet doma
Takže jedině na udání, řek bych.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
to si ale zdůvodňuješ leda pro sebe, pojišťovna tohle neuzná.
A krom toho existuje asociace pojistitelů, kde si tyto informace sdělují, protože existují lidé, kteří provozuji řekněme pojišťovací turistiku - sjednají si u ústavu A povinné ručení na svoje vozidlo(a), nahlásí perodicitu splácení čtvrtletně, zaplatí první splátku, tudíž získají kartičku - doklad o pojistce. Další 3 složenky vesele ignorují a po roce přejdou k nic netušící pojišťovně B, kde provedou totéž. Takže se pojišťovny domluvily a existuje společný registr.....
A krom toho existuje asociace pojistitelů, kde si tyto informace sdělují, protože existují lidé, kteří provozuji řekněme pojišťovací turistiku - sjednají si u ústavu A povinné ručení na svoje vozidlo(a), nahlásí perodicitu splácení čtvrtletně, zaplatí první splátku, tudíž získají kartičku - doklad o pojistce. Další 3 složenky vesele ignorují a po roce přejdou k nic netušící pojišťovně B, kde provedou totéž. Takže se pojišťovny domluvily a existuje společný registr.....
to mi ale neprijde jako vyhra, protoze i kdyz nezaplatis, tak se ti to pojisteni nerusi, ale pekne pokracuje a pak ti prijde rovnou exekucni vymeryahoďák píše:sjednají si u ústavu A povinné ručení na svoje vozidlo(a), nahlásí perodicitu splácení čtvrtletně, zaplatí první splátku, tudíž získají kartičku - doklad o pojistce. Další 3 složenky vesele ignorují a po roce přejdou k nic netušící pojišťovně B, kde provedou totéž. Takže se pojišťovny domluvily a existuje společný registr.....
a s tim registrem to neni tak horky, protoze Ceska pojistovna diky svymu bordelu mi klidne vedla dve "povinny ruceni" na stejny jmeno a stejnou SPZ a ja o tom nemel ani paru
az kdyz mi po roce a pul prislo ze sem jim dluznej
... a vůbec !
To je pravda. A veskere Bonusy/malusy jsi povinnen hlasit ustavu B, neucinis-li tak, malus si stejne zjistej a pripoctou ti ho.yahoďák píše:to si ale zdůvodňuješ leda pro sebe, pojišťovna tohle neuzná.
A krom toho existuje asociace pojistitelů, kde si tyto informace sdělují, protože existují lidé, kteří provozuji řekněme pojišťovací turistiku - sjednají si u ústavu A povinné ručení na svoje vozidlo(a), nahlásí perodicitu splácení čtvrtletně, zaplatí první splátku, tudíž získají kartičku - doklad o pojistce. Další 3 složenky vesele ignorují a po roce přejdou k nic netušící pojišťovně B, kde provedou totéž. Takže se pojišťovny domluvily a existuje společný registr.....