Dobíjení
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Dobíjení
provedl jsem malou cistku v tomto auditku, aby tu kazdy nasel co potrebuje, protoze dobijeni je casty problem
Modrou barvou jsou zvyrazneny dotazy uzivatelu
diskuze ktera nasleduje resi ten modry dotaz
Tucne jsou zvyrazneny dobre rady a postupy
Herbie
-------------------------------------------
mám u Hektora zvláštní problém když je po ránu zima (a teď už teda bývá) tak mi po nastartování svítí kontrolka dobíjení a zhasne až když se motor ohřeje což někdy trvá 5 někdy 15 minut - nemáte někdo s podobným problémem zkušenost - logika mi říká že je tam asi nějakej mrtvej spoj nebo tak něco - jo je to 12ti voltový dynamo - má to nějaký části který se mění kvůli opotřebení, nějaký uhlíky třeba nebo tak něco?
Modrou barvou jsou zvyrazneny dotazy uzivatelu
diskuze ktera nasleduje resi ten modry dotaz
Tucne jsou zvyrazneny dobre rady a postupy
Herbie
-------------------------------------------
mám u Hektora zvláštní problém když je po ránu zima (a teď už teda bývá) tak mi po nastartování svítí kontrolka dobíjení a zhasne až když se motor ohřeje což někdy trvá 5 někdy 15 minut - nemáte někdo s podobným problémem zkušenost - logika mi říká že je tam asi nějakej mrtvej spoj nebo tak něco - jo je to 12ti voltový dynamo - má to nějaký části který se mění kvůli opotřebení, nějaký uhlíky třeba nebo tak něco?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
mno logicky to smysl teda nedava
- nemas treba prehozeny kontrolky v budiku misto dobijeni mazani a naopak ? uz sem to takhle videl nekolikrat
- dobijeni musi zhasnout okamzite kdyz pridas plyn a otacky jdou nahoru
s tepoltou by to nemelo mit souvislost
- kdybys mel mrizkovanou kapotu, tak mozna ranni rosa v dynamu a nedobiji to dokud nevyschne
- zkontroluj uhliky a stav rotoru
- nemas treba prehozeny kontrolky v budiku misto dobijeni mazani a naopak ? uz sem to takhle videl nekolikrat
- dobijeni musi zhasnout okamzite kdyz pridas plyn a otacky jdou nahoru
s tepoltou by to nemelo mit souvislost
- kdybys mel mrizkovanou kapotu, tak mozna ranni rosa v dynamu a nedobiji to dokud nevyschne
- zkontroluj uhliky a stav rotoru
Navodecek :
1- podivat se do ty diry co je v dynamu
2- povolit ten sroubecek ke kterymu je pripojenej uhlik
3- pridrzet pruzinu co uhlik pritlacuje
4- vytahnout uhlik a podivat se jestli uz neni moc malej
(novej je asi 2 cm) .... pokud je uz jen 1cm tak by to chtelo novej
5- tozez provest s ulikem ze spodni strany
6- mrknout na komutator, jestli je pekne cistej, medenenej, lesklej, bez drazek
7- pokud je komutator nejakej zcernalej tak by to chtelo cely rozebrat a nechat u nekoho na soustruhu stocit
joo a jeste by mohl byt problem v relatku
(u 12V vlevo pod zadni sedackou na boku , u 6V ta krabicka primo na dynamu)
1- podivat se do ty diry co je v dynamu
2- povolit ten sroubecek ke kterymu je pripojenej uhlik
3- pridrzet pruzinu co uhlik pritlacuje
4- vytahnout uhlik a podivat se jestli uz neni moc malej
(novej je asi 2 cm) .... pokud je uz jen 1cm tak by to chtelo novej
5- tozez provest s ulikem ze spodni strany
6- mrknout na komutator, jestli je pekne cistej, medenenej, lesklej, bez drazek
7- pokud je komutator nejakej zcernalej tak by to chtelo cely rozebrat a nechat u nekoho na soustruhu stocit
joo a jeste by mohl byt problem v relatku
(u 12V vlevo pod zadni sedackou na boku , u 6V ta krabicka primo na dynamu)
Naposledy upravil(a) Herbie dne 09 říj 2006, celkem upraveno 3 x.
Dynamo ve volnoběžných otáčkách většinou nedobíjí, záleží na nastavení volnoběhu, a stavu Herbiem zmiňovaných částí. Proto kontrolka svítí, nebo problikává. Přidáním plynu se zvýší otáčky motoru, tím i dynama, to začne dávat proud, relátko sepne a pouští přebytečnej proud do baterky=kontrolka zhasne.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
sběrače jsem leštil v soustruhu lapovacím papírem a pak čistil drážky jehlovým pilníčkem (na pořadí asi nezáleží). Když je ve sběrači vyjetá drážka od uhlíku, tak se sběrač stáčí na soustruhu, aby jeho plocha byla rovná - to však ale nejde pod únosnou mez - musí zůstat zachovány "segmenty s drážkami" nebo jak to nazvat. V podstatě jde o to zajistit, aby styčná plocha uhlíku se sběračem byla co největší a čistá.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sesto
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1712
- Registrován: 09 čer 2003
- Bydliště: Pressburg
- Kontaktovat uživatele:
ako prve skontroluj ako vravel Herbie ci nemas prehodene kontrolky s mazanim.
zapni zapalovanie, rozsvietia sa ti kontrolky a chod k motoru.vytiahni asi v strede na lavej strane bloku motora kontakt z cidla tlaku oleja a chod skontrolovat ktora kontrolka ti zhasla.Ak ti zhaslo mazanie tak je to ok a ak dobijanie tak pruser.
Alternator alebo dinamo by bolo najlepsie vybrat a rozobrat.
Medene kontakty na rotore ktore sa tru o uhliky je dobre presmirglovat jemnym smirglom az do oranzova a do cista.drazky medzi kontaktmi je dobre vysparovat a dobre vycistit.
ak to mas cele rozobrate tak si uz aj skontroluj loziska a dobre ich namaz pripadne ich vymen za nove.
dufam ze to pochopis lebo pisanie slohov nieje moj konicek
zapni zapalovanie, rozsvietia sa ti kontrolky a chod k motoru.vytiahni asi v strede na lavej strane bloku motora kontakt z cidla tlaku oleja a chod skontrolovat ktora kontrolka ti zhasla.Ak ti zhaslo mazanie tak je to ok a ak dobijanie tak pruser.
Alternator alebo dinamo by bolo najlepsie vybrat a rozobrat.
Medene kontakty na rotore ktore sa tru o uhliky je dobre presmirglovat jemnym smirglom az do oranzova a do cista.drazky medzi kontaktmi je dobre vysparovat a dobre vycistit.
ak to mas cele rozobrate tak si uz aj skontroluj loziska a dobre ich namaz pripadne ich vymen za nove.
dufam ze to pochopis lebo pisanie slohov nieje moj konicek
Naposledy upravil(a) Sesto dne 25 srp 2008, celkem upraveno 2 x.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Mám zvláštní problém (jak jinak že). Po výměně relátka je stav takový že: zapnu klíček a svítí jenom kontrolka mazání. Žárovka dobíjení na budíku je zhaslá leč fungující (vyzkoušeno prohozením žárovek). Přesto když jedu... očividně nedobíjim. Poznám to tak, že po cca dvou hodinách jízdy zůstávám stát s vymlácenou baterkou (konkrétně jsem dneska zdechnul v Karlštejně). Relátko mam zapojený dobře a dle všeho funguje (je nový BOSCH a bezkontaktní). Stejně se to chová i s jinym od PALu i se starym BOSCHem mechanickym. Kde je zakopanej pes prosím? Kuju.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
krátke uhlíky. Skontroluj aj dlžku uhlíkov
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Tak práve som s Axounom dotelefonoval. Nefunguje to stále.
Uhliky su OK.To dynamo nedostáva budiaci prúd od regulátora.
Ale to je len moja diagnostika na ďialku cca 800km.
Hošina potrebuje auto tak mu niekto z miestnych pomôžte.
To je ten prípad keď platí lepšie raz vidieť ako 100x počuť.
Uhliky su OK.To dynamo nedostáva budiaci prúd od regulátora.
Ale to je len moja diagnostika na ďialku cca 800km.
Hošina potrebuje auto tak mu niekto z miestnych pomôžte.
To je ten prípad keď platí lepšie raz vidieť ako 100x počuť.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Kontrolky už jsou v richtiku, ta dobíjecí nezhasíná, čímž demonstruje skutečnost tak jak má, že ano?
Nemam zkoušečku, jenom žárovičku na dvou skřipcích.
Proud do relátka jde (vyzkoušeno přiložením na kontakt relátka, do kterýho jdou dva nejsilnější kabely-červený). Totéž by mělo údajně dělat přiložením na kontakt se zeleným slabším kabelem (na BOSCH relé je to ten kontakt, co je naproti zmiňovaným dvoum směrem dozadu k motóru, tušim, že je to kontakt DF). Žárovka ovšem zůstává zhasnutá.
Předpokládám, že problém není v relátku neboť se chovaj stejně všechny čtyři, který mam k dispozici, tedy dvou BOSCH mechanických, jednoho českýho a toho co mam v autě - nový BOSCH bezkontaktní. Podezřelý je, že ani ty mechanický nevydávaj po nastartování cvrkot, který vydávaly dřív než jsem je v domění že nefungujou vyjmul.
Napadá vás, kde jsem moh udělat chybu? Počitám, že připojený to mam dobře. Jak vyzkoušet, jestli frčí dynamo? Uhlíky jsem vyměnil i když to bylo asi zbytečný a po přiložení jednoho skřipce na jeden z kontaktů na dynamu a druhýho skřipce na tělo dynama žárovka opět nesvítila. Znamená to, že je dynmo v hajzlu?
Kuju.
Nemam zkoušečku, jenom žárovičku na dvou skřipcích.
Proud do relátka jde (vyzkoušeno přiložením na kontakt relátka, do kterýho jdou dva nejsilnější kabely-červený). Totéž by mělo údajně dělat přiložením na kontakt se zeleným slabším kabelem (na BOSCH relé je to ten kontakt, co je naproti zmiňovaným dvoum směrem dozadu k motóru, tušim, že je to kontakt DF). Žárovka ovšem zůstává zhasnutá.
Předpokládám, že problém není v relátku neboť se chovaj stejně všechny čtyři, který mam k dispozici, tedy dvou BOSCH mechanických, jednoho českýho a toho co mam v autě - nový BOSCH bezkontaktní. Podezřelý je, že ani ty mechanický nevydávaj po nastartování cvrkot, který vydávaly dřív než jsem je v domění že nefungujou vyjmul.
Napadá vás, kde jsem moh udělat chybu? Počitám, že připojený to mam dobře. Jak vyzkoušet, jestli frčí dynamo? Uhlíky jsem vyměnil i když to bylo asi zbytečný a po přiložení jednoho skřipce na jeden z kontaktů na dynamu a druhýho skřipce na tělo dynama žárovka opět nesvítila. Znamená to, že je dynmo v hajzlu?
Kuju.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
to že nesvítí kontrolka dobíjení při neběžícím motoru znamaná jen nesprávné zapojení. používal jsem bosh i pal a není v nich rozdíl. Problém může nastat při rozdílném označení kontaktů (nznám zpaměti). Na PAL jsou písmenné označení, zatímco na BOSCH je klasika číselné.
Pro laiky doporučuji "Příručka opraváře automobilů" "Ing. Jindřich Klůna, Ing. Jiří Košek a kolektiv", mocté vydání vydavatelství LITTERA Brno.
PAk nebude co dodávat.
- lze najít na inetu a objednat na dobírku. cena cca 500,-
Pro laiky doporučuji "Příručka opraváře automobilů" "Ing. Jindřich Klůna, Ing. Jiří Košek a kolektiv", mocté vydání vydavatelství LITTERA Brno.
PAk nebude co dodávat.
- lze najít na inetu a objednat na dobírku. cena cca 500,-
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Djorkae
- poustevník fóra flat4.org
- Příspěvky: 1046
- Registrován: 08 črc 2003
- Bydliště: Strašnice x Louny x Levwousy
- Kontaktovat uživatele:
Já měl předloni na Vítkově (to to letí) taky problém s dobíjením, svítila mi kontrolka, že se bat. nedobíjí a 30km do Prahy jsem dojel na baterku, po exhibici dole na Václaváku jsem zajel za Herbiem (..btw Herbie je Bůh) a výměnou relátka bylo po problému 8)
Chce to asi projít systém od uhlíků až k baterce krok po kroku
Chce to asi projít systém od uhlíků až k baterce krok po kroku
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
No jo, krok po kroku už jsem to prošel x-krát, relátko už je tam čtvrtý a uhlíci vyměněný, kabely i kontakti jako nový. Teď už zbejvá asi jenom to dynamo. Zatim to řešim tak, že přes den jedu na jednu baterku (ještě že mi Slávek půjčil tu svou, z Prahy už bych nedojel). Vždycky když přijedu, vyhodim jednu, prsknu do nabíječky tu vymlácenou a připojim zas tu nabitou. Jezdim teka jenom na baterky...Djorkae píše:Já měl předloni na Vítkově (to to letí) taky problém s dobíjením, svítila mi kontrolka, že se bat. nedobíjí a 30km do Prahy jsem dojel na baterku, po exhibici dole na Václaváku jsem zajel za Herbiem (..btw Herbie je Bůh) a výměnou relátka bylo po problému 8)
Chce to asi projít systém od uhlíků až k baterce krok po kroku
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Tak len nesvietiť a nestierať
Meral si napätie na vývodoch z dynama? Dá sa to zmerať aj na tom relátku, ale konkrétne kontakty takto z hlavy neviem. Ak bol problém so žiarovkou, ale už je vyriešený, a ak ti svieti dobíjanie a ide to z baterky, chyba môže byť len na trase Dynamo-relé. Treba zistiť, či je nejaké napätie na vývodoch z dynama.
Meral si napätie na vývodoch z dynama? Dá sa to zmerať aj na tom relátku, ale konkrétne kontakty takto z hlavy neviem. Ak bol problém so žiarovkou, ale už je vyriešený, a ak ti svieti dobíjanie a ide to z baterky, chyba môže byť len na trase Dynamo-relé. Treba zistiť, či je nejaké napätie na vývodoch z dynama.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Dynamo je vlastně elektromotor. Sundej klínový řemen, odpoj od něj všechny kontakty a zapoj na něj z jiné baterky (mimo auto) proud. Pokud se bude točit, je v pořádku.
Ještě mě napadá - prováděla se výměna motoru. Máš v pořádku všechny kabely za saharou? Bývá tam taková pouzdro s pojistkou, jestli to třeba není ropzpojené....
Ještě mě napadá - prováděla se výměna motoru. Máš v pořádku všechny kabely za saharou? Bývá tam taková pouzdro s pojistkou, jestli to třeba není ropzpojené....
Ak je generator po rozobrati,po stani dlhsom ako par tyzdnov,je potrebne tzv.nabudenie,co sa robi presne tak,ako popisal Yahodak.Bez rezidualneho magnetizmu to fachcit nebude.Ak je generator OK,potom skontrolujeme zapojenie na rele,ak nie je spravne,generator to odsral.Ak je zapojenie spravne,co znamena DF koncovka generatora na DF koncovku regulatora,D+ generatora na D+ regulatora a stale nedobija,potrebuje nabudit.Ak ani to nepomoze,mozes este skontrolovat zemnenie motora,na ktore sa casto pri vymene motora zabuda.