Máte někdo aktuální informace? ale opravdu aktuální, prosím nic typu slyšel jsem, povídali atd. - díkyJe zatím otázkou, zda bude muset po vstupu do EU být zrušena omezující podmínka, umožňující dovážet pouze ojetiny, které nejsou starší než 8 let. Dle principů společného trhu EU by mělo být možné dovézt jakýkoliv (jakkoliv starý) automobil, pokud splní požadavky technické a emisní kontroly alespoň v jednom ze států EU.
Dovoz brouka ze zahraničí
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Dovoz brouka ze zahraničí
Tedy já sám mám dost, ale zajímá mě to.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
http://www.uamk-cr.cz/infoservis/infose ... 04&navrat=
Od prvního května mohou být do ČR dovážena auta, která splní globální homologaci ES (pouze tato plní jednotné evropské předpisy).Tuto homologaci splňují i auta některých značek ve staří třeba i 10 let (k roku 2004). Mj. součástí homologace je také závazek výrobce k ekologické likvidaci auta poté, co doslouží.
V autobazaru zájemce o ojetý vůz snadno pozná, zda vybraný vůz homologaci splňuje, a to podle souboru znaků uvedeného na výrobním štítku (pozor nestačí záznam v německém technickém průkazu, na štítku musí být vyznačeno např. e1*93/56*0026 ). Po dovozu auta s homologací pak bude nutná jeho kontrola ve zkušební stanici. Zkušebna posoudí, zda na autě nevznikly technické úpravy.
Dovoz aut bez homologace bude i nadále podle směrnic ES omezen věkem osmi let, tzn. že budou muset mít osvědčení o schválení technické způsobilosti silničního motorového vozidla (případně jeho ověřenou kopii - technický průkaz ze zahraničí) a po dovozu budou muset absolvovat kontrolu ve zkušební stanici. Cílem opatření je zabránit dalšímu zhoršování vozového parku u nás. Auta starší 23 let podléhají jiným testacím, vyžadovaným u veteránů.
Jednotlivý dovoz a registraci osobních automobilů upravuje § 34 a § 35 zákona č. 56/2001 Sb., v platném znění. Tento zákon byl naposled novelizován (i s ohledem na vstup ČR do EU) zákonem č. 103/2004 Sb. (účinnost od 1.5.2004).
Podle platného znění tohoto zákona je možné dovážet vozidla kategorie M1, M2 nebo N1 pokud nejsou starší osmi let a splňují emisní limity ve výfukových plynech podle normy EURO 2, vozidla kategorií L, O1, O2, T nebo S pokud nejsou starší osm let a vozidla kategorií M3, N2, N3, O3 a O4 pokud nejsou starší pěti let. Vozidla, která jsou držitelem osvědčení o homologaci typu ES (obecně nazýváno "vozidla s globální homologací") lze dovážet bez ohledu na jejich stáří, za předpokladu, že na nich nebyly provedeny žádné konstrukční změny a svým provedením odpovídají danému osvědčení o homologaci typu ES. Tato "globální homologace" se v EU vystavuje na osobní automobily, traktory a motocykly. Na osobní automobily se vydává přibližně od roku 1993.
Pro zjednodušení uvádíme přehled jednotlivých možností nejčastěji dovážených vozidel, tj. osobních automobilů kategorie M1:
A. Jednotlivě dovezené vozidlo - nové, dosud neprovozované
1. Je držitelem osvědčení o homologaci typu ES (tj. má uděleno osvědčení o homologaci typu ES, tzv. "globální homologaci" a je k dispozici ES prohlášení o shodě, tzv. COC list) - bezproblémová registrace bez požadavku na jakékoliv další testy, kontroly apod.
2. Není držitelem osvědčení o homologaci typu ES - musí mít doklad o schválení technické způsobilosti vozidla vydaným jiným státem nebo jeho ověřenou kopii a následuje kontrola ve zkušební stanici (tj. v pověřené STK), zda plní technické požadavky, platné v ČR.
B. Jednotlivě dovezené vozidlo - ojeté, již provozované a registrované v cizím státě
1. Je držitelem osvědčení o homologaci typu ES - dovoz možný bez ohledu na stáří vozidla, pouze kontrola ve zkušební stanici (stáří vozidla do osmi let) nebo v pověřené zkušebně (stáří vozidla nad 8 let), zda na vozidle nebyly uskutečněny technické úpravy, které by neodpovídaly danému osvědčení o homologaci typu ES.
Není držitelem osvědčení o homologaci typu ES - dovoz omezen stářím vozidla (max. 8 let) a plněním emisních limitů podle normy EURO 2, dále pak zkušební stanice kontroluje, zda dané vozidlo plní technické požadavky platné v ČR v době výroby vozidla.
Od prvního května mohou být do ČR dovážena auta, která splní globální homologaci ES (pouze tato plní jednotné evropské předpisy).Tuto homologaci splňují i auta některých značek ve staří třeba i 10 let (k roku 2004). Mj. součástí homologace je také závazek výrobce k ekologické likvidaci auta poté, co doslouží.
V autobazaru zájemce o ojetý vůz snadno pozná, zda vybraný vůz homologaci splňuje, a to podle souboru znaků uvedeného na výrobním štítku (pozor nestačí záznam v německém technickém průkazu, na štítku musí být vyznačeno např. e1*93/56*0026 ). Po dovozu auta s homologací pak bude nutná jeho kontrola ve zkušební stanici. Zkušebna posoudí, zda na autě nevznikly technické úpravy.
Dovoz aut bez homologace bude i nadále podle směrnic ES omezen věkem osmi let, tzn. že budou muset mít osvědčení o schválení technické způsobilosti silničního motorového vozidla (případně jeho ověřenou kopii - technický průkaz ze zahraničí) a po dovozu budou muset absolvovat kontrolu ve zkušební stanici. Cílem opatření je zabránit dalšímu zhoršování vozového parku u nás. Auta starší 23 let podléhají jiným testacím, vyžadovaným u veteránů.
Jednotlivý dovoz a registraci osobních automobilů upravuje § 34 a § 35 zákona č. 56/2001 Sb., v platném znění. Tento zákon byl naposled novelizován (i s ohledem na vstup ČR do EU) zákonem č. 103/2004 Sb. (účinnost od 1.5.2004).
Podle platného znění tohoto zákona je možné dovážet vozidla kategorie M1, M2 nebo N1 pokud nejsou starší osmi let a splňují emisní limity ve výfukových plynech podle normy EURO 2, vozidla kategorií L, O1, O2, T nebo S pokud nejsou starší osm let a vozidla kategorií M3, N2, N3, O3 a O4 pokud nejsou starší pěti let. Vozidla, která jsou držitelem osvědčení o homologaci typu ES (obecně nazýváno "vozidla s globální homologací") lze dovážet bez ohledu na jejich stáří, za předpokladu, že na nich nebyly provedeny žádné konstrukční změny a svým provedením odpovídají danému osvědčení o homologaci typu ES. Tato "globální homologace" se v EU vystavuje na osobní automobily, traktory a motocykly. Na osobní automobily se vydává přibližně od roku 1993.
Pro zjednodušení uvádíme přehled jednotlivých možností nejčastěji dovážených vozidel, tj. osobních automobilů kategorie M1:
A. Jednotlivě dovezené vozidlo - nové, dosud neprovozované
1. Je držitelem osvědčení o homologaci typu ES (tj. má uděleno osvědčení o homologaci typu ES, tzv. "globální homologaci" a je k dispozici ES prohlášení o shodě, tzv. COC list) - bezproblémová registrace bez požadavku na jakékoliv další testy, kontroly apod.
2. Není držitelem osvědčení o homologaci typu ES - musí mít doklad o schválení technické způsobilosti vozidla vydaným jiným státem nebo jeho ověřenou kopii a následuje kontrola ve zkušební stanici (tj. v pověřené STK), zda plní technické požadavky, platné v ČR.
B. Jednotlivě dovezené vozidlo - ojeté, již provozované a registrované v cizím státě
1. Je držitelem osvědčení o homologaci typu ES - dovoz možný bez ohledu na stáří vozidla, pouze kontrola ve zkušební stanici (stáří vozidla do osmi let) nebo v pověřené zkušebně (stáří vozidla nad 8 let), zda na vozidle nebyly uskutečněny technické úpravy, které by neodpovídaly danému osvědčení o homologaci typu ES.
Není držitelem osvědčení o homologaci typu ES - dovoz omezen stářím vozidla (max. 8 let) a plněním emisních limitů podle normy EURO 2, dále pak zkušební stanice kontroluje, zda dané vozidlo plní technické požadavky platné v ČR v době výroby vozidla.
Naposledy upravil(a) Herbie dne 31 led 2006, celkem upraveno 1 x.
... a vůbec !
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Otázka:
Chci se zeptat, za jakých podmínek je možné si z Polska přivézt ojetý automobil značky FIAT nebo DAEWOO. Jak starý může být, abych ho mohl v ČR používat? Jak velké budu platit CLO? Co všechno provést, abych mohl jezdit? Kolik to stojí? / emise , přihlášení , atd. / Je možné koupit i nový vůz v Polsku a dovézt? Je možné koupit automobil zde v ČR od cizince pracujícího u nás? Může mně tento automobil darovat? Co je k tomu potřeba ?
Odpověď:
1. Vozidlo obecně musí splňovat příslušná ustanovení vyhlášky 102/1995 Sb. - t.j. zejména emise (norma EURO 2), dále normy pro brzdy a hluk. Bližší informace o technických podmínkách i o konkrétním postupu podá příslušný dopravní inspektorát. Obecně lze říci, že věková hranice neexistuje, avšak vozidla starší 4 - 5 let mohou mít problémy (s emisemi).
2. Clo není problematika dopravní policie.
3. Jako je možno koupit ojetý automobil, lze dovézt i nový (pokud to umožňuje druhá strana). Schvalování je obdobné jako u ojetého, procedura je poněkud komplikovanější (opět odkazuji na § 16 vyhlášku 102/1995 a příslušný dopravní inspektorát).
4. Problematika darů atd. není problematika dopraví policie.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- Pavel Kubín
- Pan Vierloch
- Příspěvky: 129
- Registrován: 29 srp 2003
Ahoj Jozef,Jozef píše:Chlapci keby ste vedleli ako trpím uz 0,5 roku bez papierov.
Veteránske - môj najväcsí omyl, klasické v SK - 40 tis. a to sa predajú rocne tak 2 kusy. Fúj to je systém.
Nejaká zasraná loby si presadzuje svoje záujmy a vytesnuje ludí
zo starymi autami.
no a nemohl by sis třeba Alpenwagen přihlásit v ČR? U těch vet. značek by to snad mělo jít, když bys byl členem nějakého klubu u nás. Jinou věcí ale je, že vyhlídky ohledně dalšího provozování veteránů jsou teď i u nás dost nejisté...
MF - 7.6.
Od července bude možné dovážet i starší ojetiny
Praha - Dovézt ojeté auto z ciziny by mělo být od 1. července snazší. Odpadne totiž limit pro jeho maximální stáří. Současně však bude muset mít doklad o registraci v členském státě EU.
Stávající předpisy, kdy mohla být importovaná auta stará nejvýše osm let (nebo musela mít evropskou homologaci, která se uděluje od roku 1993), nevyhovovaly požadavku Unie na volný pohyb zboží. „Legislativu jsme tak měnili na její žádost,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková.
Zaplavení Česka množstvím ojetin na hranici životnosti ale podle ministerstva ani podle dovozců nehrozí. „Bazary jsou přeplněné, na českém trhu je dostatek automobilů všech typů,“ tvrdí Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů. „Myslím, že spotřebitelé nejsou natolik hloupí, aby si dováželi třeba dvacet let stará auta, do jejichž provozu by pak museli investovat mnohem víc peněz,“ dodává Tunkl.
Importu vraků by měl zabránit také fakt, že dovážené auto musí být v zemi původu typově schváleno podle podmínek, které v dané době platily v Česku. „Problémem je, že podmínky v jednotlivých zemích Unie byly poměrně odlišné a zatím chybí předpis, jak je srovnávat s českými,“ upozorňuje Tunkl.
Z novely zákona by mohli těžit také milovníci starých aut, která však nebyla považována za veterány. Nově by tak neměl být problém dovézt třeba třicet let starého pojízdného brouka.
Loni se do Česka dovezlo přes 140 tisíc ojetých aut.
(a pod tím byla fotka oválovýho zadku s nějakýma krasavicema v okně)
Od července bude možné dovážet i starší ojetiny
Praha - Dovézt ojeté auto z ciziny by mělo být od 1. července snazší. Odpadne totiž limit pro jeho maximální stáří. Současně však bude muset mít doklad o registraci v členském státě EU.
Stávající předpisy, kdy mohla být importovaná auta stará nejvýše osm let (nebo musela mít evropskou homologaci, která se uděluje od roku 1993), nevyhovovaly požadavku Unie na volný pohyb zboží. „Legislativu jsme tak měnili na její žádost,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková.
Zaplavení Česka množstvím ojetin na hranici životnosti ale podle ministerstva ani podle dovozců nehrozí. „Bazary jsou přeplněné, na českém trhu je dostatek automobilů všech typů,“ tvrdí Pavel Tunkl, tajemník Svazu dovozců automobilů. „Myslím, že spotřebitelé nejsou natolik hloupí, aby si dováželi třeba dvacet let stará auta, do jejichž provozu by pak museli investovat mnohem víc peněz,“ dodává Tunkl.
Importu vraků by měl zabránit také fakt, že dovážené auto musí být v zemi původu typově schváleno podle podmínek, které v dané době platily v Česku. „Problémem je, že podmínky v jednotlivých zemích Unie byly poměrně odlišné a zatím chybí předpis, jak je srovnávat s českými,“ upozorňuje Tunkl.
Z novely zákona by mohli těžit také milovníci starých aut, která však nebyla považována za veterány. Nově by tak neměl být problém dovézt třeba třicet let starého pojízdného brouka.
Loni se do Česka dovezlo přes 140 tisíc ojetých aut.
(a pod tím byla fotka oválovýho zadku s nějakýma krasavicema v okně)