Reinkarnace Dolfíka 1200 z roku 1971
Reinkarnace Dolfíka 1200 z roku 1971
Přátelé, kamarádi, bratři a sestry
před dvěma roky jsem se stal š?astným majitelem tohoto červeného Dolfíka z roku 1971. Karosérie tenkrát vypadala celkem zachovale, tak jsem do ni podle vývojového diagramu řešení problémů raději nevrtal. Motor už byl po klinické smrti a tak jsem se vrhnul do jeho generálky, která dopadla celkem dobře.
Po dvou letech, 15000km věrné služby a jedné malé plechové lapálii (vezu vezu koledu, uklouznul jsem na ledu) jsem usoudil, že karosérie si již zaslouží péči. Potřebnou dávku odvahy mám, zkušenosti s karosářskými pracemi bohužel nikoliv. Budu to muset svěřit do péče odborníků.
Nejprve krátké představení Dolfíka
Pohled na čumák po sejmutí předního nárazníku
Levá přední strana, na blatníku patrné stopy plechové lapálie
Zadek po zdemontování zadních blatníků a nárazníku
Vykuchaný interiér a provizorní sesle
Vyhození motoru
A teď to přijde
Levý přední podběh - durch díry jako do prdele
Levý přední podběh - pohled zezpodu, dělá mi vrásky na čele
Levý přední podběh - to je teda dílo
Pravý přední podběh
Pravý přední podběh - ach jo
Pravý přední podběh - decentně shrnutej čumák po plechové lapálii
Levý zadní podběh - celkem to ujde, šroubovákem jsem ho nepropíchnul
Pravý zadní podběh - celkem to ujde, malá díra v rohu
Pravý zadní podběh - celkem to ujde, malá díra v rohu detail
Úložiště rezervy
A ještě tragédie zevnitř
Díra vlevo do podběhu a shnilý prah
Pravý sloupek
Podlaha pod řidičem jako řešeto
Levý sloupek a práh v prdeli
Levý práh a díry po vykuchaném topení (dílo některého z předchozích majitelů
Pravý práh a vykuchané topení (rovněž dílo některého z předchozích majitelů
Jaký jest Váš názor na tuto hrůzu a případná doporučení.
Díky Petr
před dvěma roky jsem se stal š?astným majitelem tohoto červeného Dolfíka z roku 1971. Karosérie tenkrát vypadala celkem zachovale, tak jsem do ni podle vývojového diagramu řešení problémů raději nevrtal. Motor už byl po klinické smrti a tak jsem se vrhnul do jeho generálky, která dopadla celkem dobře.
Po dvou letech, 15000km věrné služby a jedné malé plechové lapálii (vezu vezu koledu, uklouznul jsem na ledu) jsem usoudil, že karosérie si již zaslouží péči. Potřebnou dávku odvahy mám, zkušenosti s karosářskými pracemi bohužel nikoliv. Budu to muset svěřit do péče odborníků.
Nejprve krátké představení Dolfíka
Pohled na čumák po sejmutí předního nárazníku
Levá přední strana, na blatníku patrné stopy plechové lapálie
Zadek po zdemontování zadních blatníků a nárazníku
Vykuchaný interiér a provizorní sesle
Vyhození motoru
A teď to přijde
Levý přední podběh - durch díry jako do prdele
Levý přední podběh - pohled zezpodu, dělá mi vrásky na čele
Levý přední podběh - to je teda dílo
Pravý přední podběh
Pravý přední podběh - ach jo
Pravý přední podběh - decentně shrnutej čumák po plechové lapálii
Levý zadní podběh - celkem to ujde, šroubovákem jsem ho nepropíchnul
Pravý zadní podběh - celkem to ujde, malá díra v rohu
Pravý zadní podběh - celkem to ujde, malá díra v rohu detail
Úložiště rezervy
A ještě tragédie zevnitř
Díra vlevo do podběhu a shnilý prah
Pravý sloupek
Podlaha pod řidičem jako řešeto
Levý sloupek a práh v prdeli
Levý práh a díry po vykuchaném topení (dílo některého z předchozích majitelů
Pravý práh a vykuchané topení (rovněž dílo některého z předchozích majitelů
Jaký jest Váš názor na tuto hrůzu a případná doporučení.
Díky Petr
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
To jáAnonymous píše:Mě se teda nejvíc líbí ta "anatomická sedačka". Kdybys tu proutěnou sesličku chtěl levně prodat nebo za něco vyměnit, zařídím jí důstojnější využití než jako nouzová broučí sedačka.
Co se týče toho auta, tak ...
k tom autu ještě muj názor a doporučení cos žádal: vykašli se na to. tolik práce co vyžaduje by si zasloužil nějakej hodnotnější ročník. vzhledem k tomu že si to chceš nechat u někoho dělat, tak za to dáš peněz tolik, že by sis za ně moh poříd nějakou jinou a duševně hodnotnější "voňavku". nech tohle někomu, kdo si to udělá sám...
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
To auto zažilo autogén . Je natom dos? zle keď to chceš da? do slušného stavu potrebuješ odreza? tak cca 10-15cm od spodu auta všetko dookola a repasova? od základu.
Asi ?a sklamem ale já by som zháňal lepšiu karosériu ináč sa pustíš do dos? náklanej renovácie alebo do otáznej krátkodobej opravy.
Obidve možnosti stoja určité peniaze a čas. Si na ?ahu.
Asi ?a sklamem ale já by som zháňal lepšiu karosériu ináč sa pustíš do dos? náklanej renovácie alebo do otáznej krátkodobej opravy.
Obidve možnosti stoja určité peniaze a čas. Si na ?ahu.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Koukám sice slabá, ale aspoň v náznacích konkurence pro Hektora - rada zní: pokud se do toho nemůžeš pustit sám nebo s dobrým kamarádem, tak se do toho nepouštěj - čeká tě: vyměnit napoleona, vyvařit kladivo(špičky pod nápravou budou taky chycený), vyměnit podlahy a prahy a vyspravit podběhy(tam se frkne kus plechu to je pohoda) a asi ještě vyměnit nebo spravit (podle stavu) plech co dosedá na napoleona (plech za pedálama) - suma sumárum náklady na materiál cca 9k - 12k (a to nemluvím o tom, že zaráz budeš dělat taky nový brzdy atd. - myslím jen kastli) a náklady na práci autoklempíře tak 20k - 40k podle toho na koho kápneš - takže si to zvaž - jestli není lepší prodat a koupit něco v lepším stavu, protože náklady na úplnou rekonstrukci budou ještě minimálně jednou tolik než jsem předtím nastínil
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- threeseven
- náhodný kreativec
- Příspěvky: 2548
- Registrován: 13 led 2003
- Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
- Kontaktovat uživatele:
Ja som rovnaky prípad ako Ty, vsetko si dávam robit. Jeden prípad (Alpenwagen) som uz absolvoval a nikdy viac. A ten bol o mooc v lepsom stave. Nechod do toho. Za chvilu by si bol z toho nestastny. Za tretinu alebo polovicu nakladov si zozen auto zo zdravím zakladom na jemné slachtenie a hlavne jazdenie.
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
A nebo koupit nový i s papírama a tohle prodat někomu kdo to využije a papíry taky prodat (běžná cena tak 15 - 20k) ........... hele kup si Termixe (né že bych nadržoval Axounovi ale...) - ten za ty prachy stojíjohn píše:Co by som na Tvojom mieste urobil je : kupit auto v slusnom stave bez papierov,zo stareho tunelu pretransferovat cislo na nove a mas to v suchu.Tu sa tomu hovori znovuzrodenie.Je to sice ilegalne,no nikto to nechce vediet.
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
už jsem sice vařil i takovýho, ale asi bude lepší koupit jinýho.
Ale z druhé strany - koupíš lepšího a stejně budeš měnit prahy, špičky, čela. Tedy do náhradních dílů nasypeš obdobně, pokud z něj budeš chtít "nové" auto. A samozřejmě to platí pouze v případě, že si to uděláš sám. Jinak si připrav tak dalších 10 - 15 tis na klempíře plus dalších 20 na lak.
Z toho mi pro tebe vychází jako jediný výsledek koupě jiného zachovalého bezpapíráka. Tady asi těžko, zkus to víc na jih k alpám.
Ale z druhé strany - koupíš lepšího a stejně budeš měnit prahy, špičky, čela. Tedy do náhradních dílů nasypeš obdobně, pokud z něj budeš chtít "nové" auto. A samozřejmě to platí pouze v případě, že si to uděláš sám. Jinak si připrav tak dalších 10 - 15 tis na klempíře plus dalších 20 na lak.
Z toho mi pro tebe vychází jako jediný výsledek koupě jiného zachovalého bezpapíráka. Tady asi těžko, zkus to víc na jih k alpám.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
To Žanek: díky za pravdivou propagaci máš u mě velký pivo, někde někdy.Žanek píše:(běžná cena tak 15 - 20k) ........... hele kup si Termixe (né že bych nadržoval Axounovi ale...) - ten za ty prachy stojí
To Pepe: Kdybys chtěl Termixe, taxi musíš pospíšit. V září si ho chce odvézt vik, ale předplacen a dokonce ani zamluven mix zatim není, takže je s vikovým vědomím stále ještě k mání.
- BTW: co tu proutěnou ždiličku, necháš mi jí?
V podstatě mám tři možnosti
1) Dolfíka decentně opravit
- vykašlat se na prahy, topit to hold nebude
- plechem oblepit děravé rohy
- vyklepat čumák
- vyměnit zadní blatníky (které už mám stejně koupené)
- zespodu vevařit plech pod řidiče
- nechat stříknout
Na výše uvedené klempíře nepotřebuji. Brácha je velice zručný instalatér a s CO-čkem vařit umí.
Sborku, rozborku, broušení, šroubování, pilování, řezání a veškeré další mechanické práce včetně natažení elektriky zmáknu sám.
Další dva roky kromě zimy mohu jezdit a pak se uvidí.
2) Nejprve ho opravit podle bodu 1 a následně prodat.
Pochybuji že by ho někdo chtěl v tom stavu v jakém teď je, i když,...
Pokud by měl nekdo zájem tak
- techničák platný do února 2006
- motor 1200, 15000km po GO (výbrus klika, nové hlavní a ojniční ložiska, nové písty a válce, nové ventily s vodítky, nový našopovaný tlumič výfuku. Loužičky nedělá a jede jako drak)
- nové čalounění interiéru a sedaček
- nové letní pneumatiky
- disky se zimníma pneumatikama
Čert ví kolik bych za to mohl utržit, když tady Axoun nemůže prodat Brouka za 50tis v mnohem lepším stavu. Toho Vikiho ti přeju, ale myslím že z toho bude prd.
3) Velká rekonstrukce
S tou si nejsem tak jistý. I když jednoho velice šikovného klempíře mám tak 10-15 tisíc + materiál by mne klempířina stála.
Asi si hodím korunou.
Panna - varianta 1
Orel - varianta 2
Zůstane na hraně - totální rekonstrukce
Pokud bych už měl kupovat dalšího Brouka tak můj sen je
- Dědek faltdach
- Speedster
- Karman Ghia typ 14
ale na to v tuto chvíli nemám, páč musím pořešit bydlení.
O víkendu chci odmontovat kastli od podvozku a probrat s klempířem jestli to má cenu opravovat a co by to případně stálo.
Co všechno jest potřeba kromě šroubů co fixují kastli k podvozku oddělat?
To Axoun: Co se týká té proutěné sesle tak má ještě jednu sestřičku s ulomenou nohou.
Patří tatíkovi a potřebovaly by GO podobného rozsahu jako Dolfík. Zeptám se, budu rád když to z domu zmizí.
Tata je vetešník asi jako Hanzlík v Slavnostech sněženek. Je mi jasné po kom jsem zdědil to zalíbení v Broucích.
Díky Petr
1) Dolfíka decentně opravit
- vykašlat se na prahy, topit to hold nebude
- plechem oblepit děravé rohy
- vyklepat čumák
- vyměnit zadní blatníky (které už mám stejně koupené)
- zespodu vevařit plech pod řidiče
- nechat stříknout
Na výše uvedené klempíře nepotřebuji. Brácha je velice zručný instalatér a s CO-čkem vařit umí.
Sborku, rozborku, broušení, šroubování, pilování, řezání a veškeré další mechanické práce včetně natažení elektriky zmáknu sám.
Další dva roky kromě zimy mohu jezdit a pak se uvidí.
2) Nejprve ho opravit podle bodu 1 a následně prodat.
Pochybuji že by ho někdo chtěl v tom stavu v jakém teď je, i když,...
Pokud by měl nekdo zájem tak
- techničák platný do února 2006
- motor 1200, 15000km po GO (výbrus klika, nové hlavní a ojniční ložiska, nové písty a válce, nové ventily s vodítky, nový našopovaný tlumič výfuku. Loužičky nedělá a jede jako drak)
- nové čalounění interiéru a sedaček
- nové letní pneumatiky
- disky se zimníma pneumatikama
Čert ví kolik bych za to mohl utržit, když tady Axoun nemůže prodat Brouka za 50tis v mnohem lepším stavu. Toho Vikiho ti přeju, ale myslím že z toho bude prd.
3) Velká rekonstrukce
S tou si nejsem tak jistý. I když jednoho velice šikovného klempíře mám tak 10-15 tisíc + materiál by mne klempířina stála.
Asi si hodím korunou.
Panna - varianta 1
Orel - varianta 2
Zůstane na hraně - totální rekonstrukce
Pokud bych už měl kupovat dalšího Brouka tak můj sen je
- Dědek faltdach
- Speedster
- Karman Ghia typ 14
ale na to v tuto chvíli nemám, páč musím pořešit bydlení.
O víkendu chci odmontovat kastli od podvozku a probrat s klempířem jestli to má cenu opravovat a co by to případně stálo.
Co všechno jest potřeba kromě šroubů co fixují kastli k podvozku oddělat?
To Axoun: Co se týká té proutěné sesle tak má ještě jednu sestřičku s ulomenou nohou.
Patří tatíkovi a potřebovaly by GO podobného rozsahu jako Dolfík. Zeptám se, budu rád když to z domu zmizí.
Tata je vetešník asi jako Hanzlík v Slavnostech sněženek. Je mi jasné po kom jsem zdědil to zalíbení v Broucích.
Díky Petr
- Žanek
- vrchní logistik a pokročilý sysel
- Příspěvky: 2934
- Registrován: 31 kvě 2004
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
je třeba rozpojit tyč řízení pod nádrží a tam jsou také dva šrouby - takže nádrž musíš sundat tak jako tak. Pak jen sundat trubky co jdou z výměníků do kastle a odšroubovat všechny šroubky po obvodu. Pokud tvůj bratr vládne svařovat CO - tak klempíře k ničemu nepotřebuješ. Zase až taková věda to není - usazení dveří zajistíš vevařením výztuh a je to. Přavařit prahy a zároveň podběhy je práce max. na víkend - pokud máš správnej nátisk. Na podběhy stačí koupit plát plechu ve Ferroně. Takž pokud už to trhneš od podvozku a máš někoho kdo to zavaří - tak radím - rekonstruuj
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM
NO CHROM......NO PROBLEM
pri oddelovani podvozku a karoserie je treba, tusim, nasledujici:
-vyndat sedacky, zadni stopro, predni ulehci pohyb
-odpojit lanovody, tzn. topeni, spojku, plyn, elektriku od motoru, policajta z nadrze, bowden tachometru
-vyndat nadrz
-odpojit nadrzku s brzdovkou a samozrejme benzi od nadrze
-rozpojit hardy spojku na rizeni
-vysroubovat radu sroubu pod kazdym prahem vc. dvojic pod napoleonem a sroubu v zadnich podbezich ( ty se hadam spis rezou ) a zevnitr pod zadni sedackou
a pak se s tim tak dlouho jebe, az se to kua urve
ostrilene kolegy prosim o korekturu, diky
-vyndat sedacky, zadni stopro, predni ulehci pohyb
-odpojit lanovody, tzn. topeni, spojku, plyn, elektriku od motoru, policajta z nadrze, bowden tachometru
-vyndat nadrz
-odpojit nadrzku s brzdovkou a samozrejme benzi od nadrze
-rozpojit hardy spojku na rizeni
-vysroubovat radu sroubu pod kazdym prahem vc. dvojic pod napoleonem a sroubu v zadnich podbezich ( ty se hadam spis rezou ) a zevnitr pod zadni sedackou
a pak se s tim tak dlouho jebe, az se to kua urve
ostrilene kolegy prosim o korekturu, diky