T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

T1 - Výměna obyčejného brzdového válce za dvouokruhový?

Příspěvek od axoun »

Rád bych znal Váš názor na výměnu brzdového válce na ponorce za dvouokruhový. Údajně to má představovat jen výměnu válce (s takovym vysoustruženym lofasem k tomu) a k tomu výměnu bandasky na kapalinu za "golfáckou". Připadá mi to jako snadno vratný odklon od originálu v zájmu bezpečnosti posádky. Ale je nutný? Co si o tom myslíte? Je to dobrý řešení nebo zbytečnost, pokud se tak vůbec dá nazvat i marná snaha o zvýšení bezpečnosti?
Prosím taky o podrobnější vysvětlení jaký je v těchto dvou variantách brzdícího aparátu rozdíl a v jakém smyslu je ten dvouokruhový bezpečnější.
Takže zahlasujte prosím zda měnit nebo neměnit. Kuju.

Uživatelský avatar
czert
Příspěvky: 249
Registrován: 13 bře 2005
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od czert »

Je to docela jednoduchý. U moderních aut je vetšinou 1. brzdovej okruh zapojen na všechna 4 kola a 2. okruh jen na 2 a to buď jen na přední nápravu, nebo křížem třeba levé přední a pravé zadní. Ještě lepší je ''trjúhelníkové'' zapojení, kdy 1. okruh obsluhuje přední nápravu a třeba levé zadní kolo a 2. okruh taky přední nápravu a pravé zadní kolo.

U starších aut, což by byl i Tvuj případ bývá 1. okruh na přední nápravu a 2. okruh na zadní, nebo, ale to spíš vyjímečne křižem.

Zkrátka když Ti u jednookruhových brzd praskne třeba hadička, tak za chvíli ''vyšlapeš'' všechnu brzdovku a pojedeš do kopřiv. Když Ti praskne u 2. okruhových brzd, tak Ti ještě jeden okruh zbude. Akorát budeš muset víc šlápnout na pedál a samo se i prodlouží i brzdná dráha.

Pokud teda máš rád sebe a svou rodinu a nevadí Ti malá odchylka od originálu, určitě bych měnil :wink:

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

pokud to funguje, tak nechat tak jak to je. Pokud dojde k nutnosti výměny (porucha, stáří), pak dvouokruh.
tedy nemůžu hlasovat - ani tak ani tak
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Uživatelský avatar
carrera
Fridolín fóra flat4.org
Příspěvky: 409
Registrován: 16 srp 2004
Bydliště: Prachatice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od carrera »

Neměnit. Udržovat Norku v kondici a je to OK.
... VW 183 Iltis, VW 181 (už ne), 964 už brzo ...
http://WWW.IGNORACING.COM" onclick="window.open(this.href);return false; - http://WWW.AUDIKLUB.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;
"Smyk překvapí pouze toho, kdo v něm právě není!"

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

mno sice ponorku nemam
ale mit ji, urcite bych tu brzdovou pumpu vymenil !

to samy zastavam i u brouka, jedine 2-okruh !
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sam »

Jsem jednoznacne pro vymenu. Je moho prijemnejsich smrti nez s brzd. pedalem na podlaze. [smilie=grimreaper.gif]
Ale ber to jen jako osobni nazor jednoho nezkuseneho foristy 8)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2548
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od threeseven »

Vyměnit!
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

De vo to, jak moc s tim autem budeš jezdit a jak často budeš brzdy kontrolovat.

Pokud je to na takřka denní ježdění, asi neni ten dvouokruh od věci, ale jestli si dáš párkrát do roka výlet, by? sebedelší, tak podle mě postačí původní jednookruh. Pokud před každym výletem zkontroluješ hadičky, že nejsou zpuchřelý nebo nemaj tendenci odpadávat, nemělo by se stát, že na to dojedeš (resp. nedobrzdíš).
Naposledy upravil(a) Kvak dne 30 kvě 2005, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

neměnit - "dvouokruhovej" brzdovej válec není až taková výhra, když ti praskne jeden okruh tak stejně brzdí hodně špatně = skoro vůbec. Dobře udržovanej a průběžně kontrolovanej jednookruháč nemá žádný problémy si myslím - pokud chceš jistotu zaměř se spíš na materiál trubek :wink:
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2548
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od threeseven »

pro ilustraci:

znáš ten kopec z Nových Butovic (od baráku Philips) dolů ke kolejím do Motola?

Tak ten jsem sjel na 1 okruh, při stálém brzdění rychlostí cca 30-35 km/hod.
Když nebrzdim, mám dole 90 km/h. Z toho vyplývá, že to brzdí o trochu líp než dřevěnej klacek zašprajcovanej o silnici, ale lepší než drátem do voka, že...
Naposledy upravil(a) threeseven dne 30 kvě 2005, celkem upraveno 1 x.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Žanek
vrchní logistik a pokročilý sysel
Příspěvky: 2934
Registrován: 31 kvě 2004
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Žanek »

koutsky.jakub píše:pro ilustraci:

znáš ten kopec z Nových Butovic (od baráku Philips) dolů ke kolejím do Motola?

Tak ten jsem sjel na 1 okruh, při stálém brzdění rychlostí cca 30-35 km/hod. Tak to zvaž.
měls tam dvojku?
(o\_!_/o) - jezdím Hektorem
NO CHROM......NO PROBLEM

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2548
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od threeseven »

ne, to bych přeci nezjistil jak to brzdí!
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Kvak
propadlík Janeba
Příspěvky: 1807
Registrován: 21 úno 2004

Příspěvek od Kvak »

koutsky.jakub píše:pro ilustraci:

znáš ten kopec z Nových Butovic (od baráku Philips) dolů ke kolejím do Motola?

Tak ten jsem sjel na 1 okruh, při stálém brzdění rychlostí cca 30-35 km/hod. Tak to zvaž.
Hele Kubo, a nebude problém jinde? Druhej okruh nepřidá na brzdný síle.
A nebo jak to myslíš? Na jeden okruh s autem, jemuž ten druhej nefungoval nebo s autem, jenž má jen jeden okruh...

Uživatelský avatar
threeseven
náhodný kreativec
Příspěvky: 2548
Registrován: 13 led 2003
Bydliště: Za Vídrholcem doprava a ještě kousek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od threeseven »

Měl jsem jeden okruh out.

A byla to řízená zkouška za nulového provozu - kvůli bezpečnosti. A problémy mohly bejt i jinde - protože broučí brzdovej systém je nestálej, nekonzistentní a vůbec je to pro mě divočina.
I don´t want to start any blasphemous rumours but I think that God has sick sense of humor
and when I die I expect to find him laughing...

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

zanechte planych debat
je nad slunce jasne ze 2-okruh ma vice vyhod, proto ho take zacali do tech aut montovat

jak vsichni vime, zavady se objevuji
a kdyz na to prijde, je lepsi mit vyrazenej z provozu jen brzdeni 2 koly nez brzdeni vsemi ctyrmi
Navic Ponorka je precijen vetsi bedna nez brouk takze.....

ted vubec neberu v uvahu rucni brzdu

takze Axoune pro vlastni pocit bezpeci a jistoty tam ten dvouokruhovej valec dej muze to byt akorat lepsi, Co se pamatuju tak Okrasa nam ho tam ukazoval u Rozvetcika i vysvetloval jak se to ma podlozit.
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Příspěvek od Pětišroub »

Preventivní výměna? Nesmysl. Ale u tvý ponorky z roku 66 budou už gumičky v brzdových válcích řádně ztvrdlý a nepružný, takže v rámci kontroly brzdového systému ten válec klidně vyměň. Šalamounské, že?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3707
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Příspěvek od john »

Suhlasim s Herbie na celej ciare.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Příspěvek od Herbie »

hele ale ten Axoun to stejne udelal fikane

az to nekde nabori, tak to bude na nas, protoze sme mu to blbe odhlasovali :-))
... a vůbec !

Uživatelský avatar
axoun
Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
Příspěvky: 2776
Registrován: 19 srp 2004
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od axoun »

Herbie píše:hele ale ten Axoun to stejne udelal fikane
az to nekde nabori, tak to bude na nas, protoze sme mu to blbe odhlasovali :-))
:finga: Herbie to odhalil! Na náhrobním šutru chci mít vyškrábáno: "Zahynul na doporučení bližních svých!"
Trubičky jsou jako nový. Hadičky sem vyměnil. Když jsem se chtěl mrknout na prasátka, zarazila mě ÓÓÓBRRR matka na zadním kole. S klíčem vhodným na Červa v ruce jsem na tu grossmuter čučel jak tele na nový vrata... :-k Tagže stav gumiček na prasátkách je mi zatím cizí. :cry: Stejně je ale asi vyměnim...
Jak se nakonec rozhodnu vám neřeknu, páč ti, kteří radili opak, by se mohli nafouknout.... [-(
Nicmíň dík za rady...

Uživatelský avatar
prak
špión 007
Příspěvky: 4675
Registrován: 19 úno 2003
Bydliště: Prak out of Prag
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od prak »

axoun píše: :finga: Herbie to odhalil! Na náhrobním šutru chci mít vyškrábáno: "Zahynul na doporučení bližních svých!"
žádnej šutr nebude, nasypeme tě do Berounky :wink:
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.

Odpovědět