Vzduchový filtr = olej versus papír
mno...já si sice pana Šindeláře vážím za to co pro nás všechny dělá, ale v tomhle se s ním neshodnu. Nevím, kdy se do Volkswagenů přestaly dávat olejový filtry, ale bylo to cca. na začátku 70. let v době, kdy začla jít celej automobilovej průmysl do kytek díky snaze o minimalizaci nákladů na výrobu, zjednodušení atp.
Co olejáku nemůžu upřít je, že je na celej život. Prostě, jak jsem popsal, olej vyměníš, filtr vyčistíš a jede se dál, zatímco papírovou vložku musíš vzít a vyhodit. V obou plastových filtrech co jsem měl byly vložky tak zanesený špínou že věřím, že se jednalo o originál vložky ještě z fabriky a a? mi nikdo netrvrdí, že to motoru prospívalo. Oleják se na rozdíl od papíráku neucpe a vyžaduje tedy menší pozornost. Co se filtrovacích schopností týče, tak to si tady nelajsnu porovnávat, fakt asi je, že ultrajemné nanočástečky pylu se do motoru dostanou, ale who cares, motor to semele ani o tom neví.
Jo a oba ty papíráky jsem vyhodil do popelnice jak jen to šlo:D
Co olejáku nemůžu upřít je, že je na celej život. Prostě, jak jsem popsal, olej vyměníš, filtr vyčistíš a jede se dál, zatímco papírovou vložku musíš vzít a vyhodit. V obou plastových filtrech co jsem měl byly vložky tak zanesený špínou že věřím, že se jednalo o originál vložky ještě z fabriky a a? mi nikdo netrvrdí, že to motoru prospívalo. Oleják se na rozdíl od papíráku neucpe a vyžaduje tedy menší pozornost. Co se filtrovacích schopností týče, tak to si tady nelajsnu porovnávat, fakt asi je, že ultrajemné nanočástečky pylu se do motoru dostanou, ale who cares, motor to semele ani o tom neví.
Jo a oba ty papíráky jsem vyhodil do popelnice jak jen to šlo:D
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
To před Šindelářem ani nevyslovuj!1961bluebug píše:
Jo a oba ty papíráky jsem vyhodil do popelnice jak jen to šlo:D
No já si to netroufám rozlousknout.... Náš bus je z 79 takže tam asi byl origo ten papírák... pak tedy lze aplikovat zásadu originálních, fabrikou dodávaných dílů.
Je zřejmý, že když na to někdo kašle, ubližuje tomu. Zkus 30 let nevyměnit ten olej v olejáku a nevyprat drátěnku... Faktem je, že i tak jakž takž filtruje, zatímco papírák bez papíru moc ne...
Tyhle auta tak jako tak "Needs to be kept alive - even you are complete idiot"
Každopádně ten oleják vede co se estetiky týče, plech versus plast.
Ještě to promyslim, zatim jsem s tim nic nedělal. Prej jsi našel tu druhou hadici, cos posledně nemohl najít, tak já si jí klidně nasyslim a budu "možná-sysel skoro-začátečník"
Abych to uzavřel, každej filtr v dobrém stavu a dobře utěsněný ke karburátoru splní funkci, některý lépe, jiný hůře. Jezdíme po silnicích, které jsou sice děravé, ale relativně čisté a bezprašné.
Představte si, že ve 20 létech se filtry nepoužívaly a karburátory sály přímo svinstvo z tehdejších zhutněných polňaček. A světe div se, ty motory se dožily dneška a i když s náročnými opravami, stále slouží. Máme doma několik živoucích příkladů.
Takže co se týče filtrů, každému dle jeho gusta, co člověk, to názor (a je to koneckonců jeho názorrr a rrozhodnutí).
Jo a ty ošklivý papíráky, ty šly do kontejneru jak po másle... Olejáky rulezz
Představte si, že ve 20 létech se filtry nepoužívaly a karburátory sály přímo svinstvo z tehdejších zhutněných polňaček. A světe div se, ty motory se dožily dneška a i když s náročnými opravami, stále slouží. Máme doma několik živoucích příkladů.
Takže co se týče filtrů, každému dle jeho gusta, co člověk, to názor (a je to koneckonců jeho názorrr a rrozhodnutí).
Jo a ty ošklivý papíráky, ty šly do kontejneru jak po másle... Olejáky rulezz
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Ten filtr co jsem ti prodal je originál z kula?áka a to asi poměrně novýho. Z ničeho jiného není, do bžouka by se nevešel. A vypadal tam vkusně, dokonce kolem něj bylo i místo k manipulaci:DKvak píše:Bluebug tvrdí, že originál filtry jsou olejáky, pan Šindelář, že na kula?áky se už dávali papíráky a že oleják je blbost.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Filtr
Prostě každá doba má své řešení. Takže, pokud ctíte původní provedení, tak kdo tam má papírák, měl by to ctít, stejně jako ten, kdo má olejový filtr, a neměl by tam dávat to, co tam být nemá.
Pokud někdo motor upravuje směrem k vyššímu výkonu nebo "lepšímu vzhledu, tak proti gustu žádný dišputát.
Pokud někdo motor upravuje směrem k vyššímu výkonu nebo "lepšímu vzhledu, tak proti gustu žádný dišputát.
sport sanie
bude to dobre ked na maminho chrobaka dam sportovy filter?(tzv šisku?)
lebo ten seriovy je taky spinavy ze to nechodi
lebo ten seriovy je taky spinavy ze to nechodi
Uz som to niekde inde spominal.
Vzduchovy filter s olejovou naplnou je daleko viac ucinny ako akykolvek
iny filter.Preco je pouzity na VW motoroch ? Pretoze je tam podstandardna filtracia oleja.Pokial pouzivate plnoprietokovy olejovy filter,papierovy vzduch.filter je OK.Vsetko co prelezie cez papierovy filter skonci v oleji a cirkuluje tam az do dalsej vymeny oleja.To je nieco,comu sa chceme vyhnut.
Vzduchovy filter s olejovou naplnou je daleko viac ucinny ako akykolvek
iny filter.Preco je pouzity na VW motoroch ? Pretoze je tam podstandardna filtracia oleja.Pokial pouzivate plnoprietokovy olejovy filter,papierovy vzduch.filter je OK.Vsetko co prelezie cez papierovy filter skonci v oleji a cirkuluje tam az do dalsej vymeny oleja.To je nieco,comu sa chceme vyhnut.
- axoun
- Der Österreicher a Pán Hřejivého archivu
- Příspěvky: 2776
- Registrován: 19 srp 2004
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasim, i když já si nedovolím nic víc než citovat pána - VELKÝHO fachmana, co mi zrepasoval už tři karburátory: Jednou povidá: "Měl jste zase zanesenou trysku, tak jsem jí jenom protáh a frčelo to jedna báseň." -Já na to: "Ale jak se tam ten bordel moh dostat, mistře, dyg mam na palivový hadičce průtokovej filtr." -Fachman povídá: "No tak to nejspíš prolítlo vzduchovym filtrem. Jakej tam máte filtr." -"Takovejten starej, klasickej, co se do něj leje volej." -V tom pán začal vehementně vrtět hlavou ze strany na stranu a v několika modifikacích opakovat větu: "Tak to ne pane, to hledejte příčinu jinde. Timdle filtrem nemohlo projít nic takovýho, co jsem vyš?ouch z tý trysky."john píše:Uz som to niekde inde spominal.
Vzduchovy filter s olejovou naplnou je daleko viac ucinny ako akykolvek
iny filter.Preco je pouzity na VW motoroch ? Pretoze je tam podstandardna filtracia oleja.Pokial pouzivate plnoprietokovy olejovy filter,papierovy vzduch.filter je OK.Vsetko co prelezie cez papierovy filter skonci v oleji a cirkuluje tam az do dalsej vymeny oleja.To je nieco,comu sa chceme vyhnut.
tak zkus jen tak namontovat olejový filtr, ale přetlak z kabiny musíš tím pádem přivést na sací otvor, takže to bude vypadat jako hybrid:)john píše:Upravujem novy pieskovaci kabinet a jedna z uprav bola namontovat automobilovy vzduchovy / papierovy / filter na uvolnenie pretlaku v kabinete.To by ste neverili,co cez ten filter prejde.Prach,ktory po usadeni sa skoro rovna piesku.Odteraz tieto filtre na mojich motoroch nebudu.
Tyhle olejový filtry se používaly i v saharský poušti, tak myslím že fakt nebudou tak zlý. Princip je ten, že vzduch před vstupem do difuzoru karburátoru musí udělat ostrou zatáčku o 180 stupňů nad hladinou oleje a odstředivá síla všechny částečky odmrší do oleje, kterej je v sobě zafixuje. Ve velmi prašných prostředích VW doporučoval čistit filtr a měnit olej velmi často, po pár dnech..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Tak jsme opět popolezli v diskusi koukám....
Můj filtr se vesele houpe dál na drátu, busík jezdí jak drak a na dvoulitr přijde papírák - paač tam byl zřejmě už z fabriky a paač nemam olejovej filtr na dvoukarbec.
Chytrá kníga tvrdí, že od roku 1972 - tedy od změny knírače v klasickýho kula?áka - se používá výhradně plastovej filtr s papírovou vložkou. Do té doby se používal plechovej olejáček - i na motory 1700 a 1800 s dvojkarbecem. Nic se nepíše o tom, zda olejové filtry měnit za papíráky nebo ne, ani nic o tom, co je lepší. Pouze že filtr máš kontrolovat často a často měnit olej nebo papír - v závislosti na prostředí, ve kterém jezdíš. Nejprve po týdnu, pak po měsíci a pak odhadem podle množství prachu v oleji/papíru rozhodnout, co jest správně.
Ad Pětišroubovo "Olejovej filtr je na celý život" - ten plastovej víceméně taky. Měníš akorát papír - stejně jako olej v olejáku.
Výborně, mam velkou radost, že toto dilema odpadlo samospádem.
Můj filtr se vesele houpe dál na drátu, busík jezdí jak drak a na dvoulitr přijde papírák - paač tam byl zřejmě už z fabriky a paač nemam olejovej filtr na dvoukarbec.
Chytrá kníga tvrdí, že od roku 1972 - tedy od změny knírače v klasickýho kula?áka - se používá výhradně plastovej filtr s papírovou vložkou. Do té doby se používal plechovej olejáček - i na motory 1700 a 1800 s dvojkarbecem. Nic se nepíše o tom, zda olejové filtry měnit za papíráky nebo ne, ani nic o tom, co je lepší. Pouze že filtr máš kontrolovat často a často měnit olej nebo papír - v závislosti na prostředí, ve kterém jezdíš. Nejprve po týdnu, pak po měsíci a pak odhadem podle množství prachu v oleji/papíru rozhodnout, co jest správně.
Ad Pětišroubovo "Olejovej filtr je na celý život" - ten plastovej víceméně taky. Měníš akorát papír - stejně jako olej v olejáku.
Výborně, mam velkou radost, že toto dilema odpadlo samospádem.