Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
Tak nám přibyl nový přírůstek, dřívější reimport z Ameriky.
Jelikož osobně na generálku a renovaci nemám, tak jsem hledal něco po starší opravě. Tento byl opraven v roce 2000, tak už má dnes zase pěknou patinu a vypadá to, že byl opraven dobře. Nikde žádné puchýře... U Dudíků jsem nechal zkontrolovat motor a brzdy, doladili elektriku, aby se mohlo jet domů po ose. A jelo se. Nyní už je v provozu, ale je potřeba ještě doladit detaily.
Jelikož osobně na generálku a renovaci nemám, tak jsem hledal něco po starší opravě. Tento byl opraven v roce 2000, tak už má dnes zase pěknou patinu a vypadá to, že byl opraven dobře. Nikde žádné puchýře... U Dudíků jsem nechal zkontrolovat motor a brzdy, doladili elektriku, aby se mohlo jet domů po ose. A jelo se. Nyní už je v provozu, ale je potřeba ještě doladit detaily.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
Krása střídá nádheru...JirkaB píše: ↑29 srp 2021Tak nám přibyl nový přírůstek, dřívější reimport z Ameriky.
Jelikož osobně na generálku a renovaci nemám, tak jsem hledal něco po starší opravě. Tento byl opraven v roce 2000, tak už má dnes zase pěknou patinu a vypadá to, že byl opraven dobře. Nikde žádné puchýře...
!cid_6114710749203969057024756.jpg
U Dudíků jsem nechal zkontrolovat motor a brzdy, doladili elektriku, aby se mohlo jet domů po ose. A jelo se. Nyní už je v provozu, ale je potřeba ještě doladit detaily.
Gratulačka.
Holandan.
Vaše jistota je ve zgarbech.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
Pěkná kára, gratulace, ať slouží
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Re: Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
Tak auto si začíná říkat co je třeba doladit..tedy říkám to já, autu je to jedno a provozu to nebrání ...
...začal jsem sedačkami řidiče a spolujezdce.
Tedy u řidiče napravo je dole páčka jako u busíka, k čemu asi slouží? Přece k posunu sedačky, nějak bych předpokládal. Jenže jak to říci, sedím, odbrzdím sedačku a..... a nic. Ani dopředu ani dozadu. Nepohnula se ani o milimetr. Spolujezdec. To samé.
Tak prohlížím zrcátkem pojezdy, jestli tam není nějaká další pojistka.... nikde nic. Blokační pojistka proti vysunutí není. Takže NIC nebrání. U Karmanna zrcátkem, sedačka je tak nízko, že přes práh a tunel tam není vůbec vidět.
Jelikož je vše ok, odblokování funguje, tak to musí jít... takže provázkem zafixovat páku blokace v odblokované poloze, sednout si dozadu a pomoc si nohama......a ona se pohnula. Konečně vidím kousek kolejnice, očistit prostříknout teflonem ....sednou si dopředu a šoupnout se dozadu... a za hodinu sedačka funguje. Takže hodinu oprava jedné sedačky, která nebyla ani poškozená..
Jdu na spolujezdcovu, tam mne mrzí, že má menší čudlík na páce a vypadává. Kouknu dovnitř a tam kovová vložka, stačí narazit a musí držet... ale to nechám až ji rozpohybuji. Škoda, že je menší. Opakuji postup z řidičovi sedačky a olá...sedačka se hýbe a tak ji dám až dopředu mimo pojezd a...
... a vytahuji modrou propisku, červenou propisku, cent, brčko od cocacoly, plastovou 3cm pistolku ...... a a a....... původní čudl z ovládání sedačky. paráda. Má mikro výštipek, ale jinak super. Nejde moc nasadit, kovová vložka nepouští, tak srazit hranu na páce a zaťuknout paličkou .... a super. Drží a je to originál.
Podle celních papírů auto bylo dovezeno z USA 2017 do Nl a tam jsem jej 21 koupil. Dle Nl majitele bylo koupeno jako sběratelské, ... jelikož od dovozu nepohnuli se sedačkou, tak asi ano....
...začal jsem sedačkami řidiče a spolujezdce.
Tedy u řidiče napravo je dole páčka jako u busíka, k čemu asi slouží? Přece k posunu sedačky, nějak bych předpokládal. Jenže jak to říci, sedím, odbrzdím sedačku a..... a nic. Ani dopředu ani dozadu. Nepohnula se ani o milimetr. Spolujezdec. To samé.
Tak prohlížím zrcátkem pojezdy, jestli tam není nějaká další pojistka.... nikde nic. Blokační pojistka proti vysunutí není. Takže NIC nebrání. U Karmanna zrcátkem, sedačka je tak nízko, že přes práh a tunel tam není vůbec vidět.
Jelikož je vše ok, odblokování funguje, tak to musí jít... takže provázkem zafixovat páku blokace v odblokované poloze, sednout si dozadu a pomoc si nohama......a ona se pohnula. Konečně vidím kousek kolejnice, očistit prostříknout teflonem ....sednou si dopředu a šoupnout se dozadu... a za hodinu sedačka funguje. Takže hodinu oprava jedné sedačky, která nebyla ani poškozená..
Jdu na spolujezdcovu, tam mne mrzí, že má menší čudlík na páce a vypadává. Kouknu dovnitř a tam kovová vložka, stačí narazit a musí držet... ale to nechám až ji rozpohybuji. Škoda, že je menší. Opakuji postup z řidičovi sedačky a olá...sedačka se hýbe a tak ji dám až dopředu mimo pojezd a...
... a vytahuji modrou propisku, červenou propisku, cent, brčko od cocacoly, plastovou 3cm pistolku ...... a a a....... původní čudl z ovládání sedačky. paráda. Má mikro výštipek, ale jinak super. Nejde moc nasadit, kovová vložka nepouští, tak srazit hranu na páce a zaťuknout paličkou .... a super. Drží a je to originál.
Podle celních papírů auto bylo dovezeno z USA 2017 do Nl a tam jsem jej 21 koupil. Dle Nl majitele bylo koupeno jako sběratelské, ... jelikož od dovozu nepohnuli se sedačkou, tak asi ano....
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
Hezké, jaký byl import vozu ? Koupeno v Evropě, Čechách nebo přímo ve státech ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
Gratulujem, videl som ho v Olomouci
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
Re: Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
8/1964 výroba DE
1965 registrace USA
2000 oprava v USA
2017 dovoz do EU NL - nepřihlášeno, neprovozováno
2021 dovoz do ČR - V značky
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Karmann Ghia 8/1964 - palivoměr
Jelikož je venku pošmourno, všude samý covid, tak ať se máte čím pobavit, pokračujeme v příběhu..
Za kopcem je setkání vozů Porsche, jelikož Karmann je Porsche pro chudé, většinou Poršáků tolerován, tak vyrážíme.
Je to vlastně první jízda, tedy první delší .... počasí je super a tak ráno vstáváme a ...
jelikož netuším co to žere, jelikož se budeme pohybovat na Javornicku, kde pump není mnoho, tak mu vezmeme plnou nádrž papání už ráno cestou na sraz. Dáme mu draslík místo olova, natankujeme plnou nádrž, je vidět hladina jak na motorce, tak bez problému a vyrážíme.
Benzín trochu smrdí, nu což, asi ho bylo moc a jak se auto nahýbá, tak o asi letí přepadem. To přejde. Před námi stoupání do Sedla, tam nějký litr motorem proletí a bude to v pohodě...
První zatáčka nic, druhá nic, stoupáme a nějak to nepřechází, no spíš naopak sílí... to je divný. Na Červenohorském Sedle raději zastavujeme a ...otevře se kufr, a za rezervou mokro.
Au, to snad ne, co se děje. Snad není nádrž - lem KO. Takto plnou ji karmann neměl mnoho let. Takže vyházet věci ven, vyrvat rezervu. Opravdu vyrvat, nikdy se jí ven nechce. Vyndat papírový kufr a ... a ejhle nádrž teče kolem plováku. Uf, trochu spadl kámen ze srdce. Je to jen plovák, s tím se doma něco udělá. Ale co teď?
Snížit hladinu. Co jiného. Jak? Kam? Kolem jedou zrovna Poršáci, tak chtějí pomoc, ale není jak, kanystr ani Petku nemají tak jedou dál, že budou pozdravovat na srazu, když to nestihneme.
Kam? Do PETky. Kde ji sebrat? Vypít připravené pití. Jo zrovna to byla 2,5l a vypít ji na ex po snídani nebylo úplně lehké. Naštěstí jsme to společně dali. Takže máme PETku, nyní vypustit vypustit řidiče a jdeme na to. Máme kam. Jenže jak? V base s nářadím jen 10cm hadička, propiska ...
..hmmm, takže hadička, propiska a jedeme.... usilovným pipetováním se nám pouze dařilo odčerpávat přitékající benzín, časový odhad stažení 2l byl 10hodin. Tudy cesta nevede. Pipetováním nic odčerpat nejde. V nouzi nejvyšší mi došlo, jaký jsem hlupák. Stačí sundat hadičku přepadu ... ta byla dost dlouhá a už to teče samospádem.
Stáhli jsme 2,5l, ale je to málo. Takže vysomrovat ještě jednu petku na hotelu, prázdnou, už ani deci na pití ... a stáhli jsme druhou a už to bylo OK. Super. Hodina pryč, ale jedeme dál. Mimochodem, moderní pseudobenzín je dost hnusnej. Speciál nikdy nebyl moc na pití, ale ten dnešní je větší hnus než nafta. Plival jsem ještě hodinu...
Dorazili jsme na start, propozice a seznámení s trasou již bylo provedeno a už se skoro řadilo se do kolony. A tak jsme frčeli na ocase nevěda kam, naštěstí jsme nebyli sami a zželelo se se matce dítek, tedy Milan Bumba nás podržel, když jsem nevěděli kudy kam a roztrhl nás kyvadlový semafor...pak už to bylo jen fajn. Večer jsem vyzkoušeli kvalitu 6V osvětlení a jeli přes kopec domů. Přes Sedlo se ochladilo, tak jsme vyzkoušeli funkčnost topení a topilo...v autě je starší motor, takže ještě topení "špinavým" vzduchem, ale je to super do kopce topilo skvěle a moc oleje na přední sklo neflusalo. Je to zajímavé jet s probouzejícími hvězdami nad hlavou a topením na plné pecky, když se nechce natahovat střecha...
Pár fotek z toho dne a později pokračování - oprava plováku.
Za kopcem je setkání vozů Porsche, jelikož Karmann je Porsche pro chudé, většinou Poršáků tolerován, tak vyrážíme.
Je to vlastně první jízda, tedy první delší .... počasí je super a tak ráno vstáváme a ...
jelikož netuším co to žere, jelikož se budeme pohybovat na Javornicku, kde pump není mnoho, tak mu vezmeme plnou nádrž papání už ráno cestou na sraz. Dáme mu draslík místo olova, natankujeme plnou nádrž, je vidět hladina jak na motorce, tak bez problému a vyrážíme.
Benzín trochu smrdí, nu což, asi ho bylo moc a jak se auto nahýbá, tak o asi letí přepadem. To přejde. Před námi stoupání do Sedla, tam nějký litr motorem proletí a bude to v pohodě...
První zatáčka nic, druhá nic, stoupáme a nějak to nepřechází, no spíš naopak sílí... to je divný. Na Červenohorském Sedle raději zastavujeme a ...otevře se kufr, a za rezervou mokro.
Au, to snad ne, co se děje. Snad není nádrž - lem KO. Takto plnou ji karmann neměl mnoho let. Takže vyházet věci ven, vyrvat rezervu. Opravdu vyrvat, nikdy se jí ven nechce. Vyndat papírový kufr a ... a ejhle nádrž teče kolem plováku. Uf, trochu spadl kámen ze srdce. Je to jen plovák, s tím se doma něco udělá. Ale co teď?
Snížit hladinu. Co jiného. Jak? Kam? Kolem jedou zrovna Poršáci, tak chtějí pomoc, ale není jak, kanystr ani Petku nemají tak jedou dál, že budou pozdravovat na srazu, když to nestihneme.
Kam? Do PETky. Kde ji sebrat? Vypít připravené pití. Jo zrovna to byla 2,5l a vypít ji na ex po snídani nebylo úplně lehké. Naštěstí jsme to společně dali. Takže máme PETku, nyní vypustit vypustit řidiče a jdeme na to. Máme kam. Jenže jak? V base s nářadím jen 10cm hadička, propiska ...
..hmmm, takže hadička, propiska a jedeme.... usilovným pipetováním se nám pouze dařilo odčerpávat přitékající benzín, časový odhad stažení 2l byl 10hodin. Tudy cesta nevede. Pipetováním nic odčerpat nejde. V nouzi nejvyšší mi došlo, jaký jsem hlupák. Stačí sundat hadičku přepadu ... ta byla dost dlouhá a už to teče samospádem.
Stáhli jsme 2,5l, ale je to málo. Takže vysomrovat ještě jednu petku na hotelu, prázdnou, už ani deci na pití ... a stáhli jsme druhou a už to bylo OK. Super. Hodina pryč, ale jedeme dál. Mimochodem, moderní pseudobenzín je dost hnusnej. Speciál nikdy nebyl moc na pití, ale ten dnešní je větší hnus než nafta. Plival jsem ještě hodinu...
Dorazili jsme na start, propozice a seznámení s trasou již bylo provedeno a už se skoro řadilo se do kolony. A tak jsme frčeli na ocase nevěda kam, naštěstí jsme nebyli sami a zželelo se se matce dítek, tedy Milan Bumba nás podržel, když jsem nevěděli kudy kam a roztrhl nás kyvadlový semafor...pak už to bylo jen fajn. Večer jsem vyzkoušeli kvalitu 6V osvětlení a jeli přes kopec domů. Přes Sedlo se ochladilo, tak jsme vyzkoušeli funkčnost topení a topilo...v autě je starší motor, takže ještě topení "špinavým" vzduchem, ale je to super do kopce topilo skvěle a moc oleje na přední sklo neflusalo. Je to zajímavé jet s probouzejícími hvězdami nad hlavou a topením na plné pecky, když se nechce natahovat střecha...
Pár fotek z toho dne a později pokračování - oprava plováku.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Karmann Ghia 8/1964 - palivoměr
Tak jsme dojeli nakonec domů a já pln nadšení druhý den, jsa vybaven šroubovákem a šuplerou, jsem se hnal vymontovat plovák.
Hezky povolit šroubky, vyndat a ...
... a sakra jak se to rozebírá.
Nijak. Tak, tak milé děti, už před mnoha lety se začalo vybydlovat. Tedy šetřit při výrobě. Šroubek navíc je operace navíc, zalisovat je o 10haléřů levnější ... a to se vyplatí. Hlavně pro budoucí opravy.
Plovák, byť s logem VW byl již nerozebiratelná verze. Když jsem jej následně pitval, tak měl-o-kroužek. Akorát mrtvý a nevyměnitelný.
Práskl jsem se přes kapsu a koupil sobě starou Maguru.
Jo, podle loga jsou to ty cyklokomponenty. Jsa poučen kvalitou desítek let starých o-kroužků jsem ovšem plovák testoval před nasazením ve kbelíku s vodou. A tekl taky. Ale zde již snadná výměna - o-kroužek - viton (obyč na nový benzín raději ne) MAGURA 6,35x1,78 FPM A těsnil suprově.
Při brouzdání a hledání po webech jsem pořád nechápal, proč některé plováky mají "dvě ramena". Jedno s plovákem a druhé s čímsi. Jak Magura dorazila, tak už to vím. Velký je normální plovák a druhé rameno je pístový tlumič. To mne pobavilo, s jakými detaily si kdysi hráli. Na druhém rameni je pístek ve válci. Takže při šplouchnutí hladiny tlumí rychlost/zrychlení plováku.
Když to osolíte a rychle vycucnete benzín, aby se rafička palivoměru nerozbila o nulu. PS: budík je VDO, tak je možné, že plovák už nebyl originál, prý VDO budík byl v páru s VDO plovákem. Někdy se 1962-63 se montovala i Magura, ale snad pak, ale byl i budík Magura. Aby bylo seřízené k sobě. Měl jsem tedy trochu obavu, aby Magura měla stejný zdvih, jako VW co tam bylo. Sedí perfektně, takže to byla latina na webu. Zdvih stejný jaký potřebuje VDO budík.
Hezky povolit šroubky, vyndat a ...
... a sakra jak se to rozebírá.
Nijak. Tak, tak milé děti, už před mnoha lety se začalo vybydlovat. Tedy šetřit při výrobě. Šroubek navíc je operace navíc, zalisovat je o 10haléřů levnější ... a to se vyplatí. Hlavně pro budoucí opravy.
Plovák, byť s logem VW byl již nerozebiratelná verze. Když jsem jej následně pitval, tak měl-o-kroužek. Akorát mrtvý a nevyměnitelný.
Práskl jsem se přes kapsu a koupil sobě starou Maguru.
Jo, podle loga jsou to ty cyklokomponenty. Jsa poučen kvalitou desítek let starých o-kroužků jsem ovšem plovák testoval před nasazením ve kbelíku s vodou. A tekl taky. Ale zde již snadná výměna - o-kroužek - viton (obyč na nový benzín raději ne) MAGURA 6,35x1,78 FPM A těsnil suprově.
Při brouzdání a hledání po webech jsem pořád nechápal, proč některé plováky mají "dvě ramena". Jedno s plovákem a druhé s čímsi. Jak Magura dorazila, tak už to vím. Velký je normální plovák a druhé rameno je pístový tlumič. To mne pobavilo, s jakými detaily si kdysi hráli. Na druhém rameni je pístek ve válci. Takže při šplouchnutí hladiny tlumí rychlost/zrychlení plováku.
Když to osolíte a rychle vycucnete benzín, aby se rafička palivoměru nerozbila o nulu. PS: budík je VDO, tak je možné, že plovák už nebyl originál, prý VDO budík byl v páru s VDO plovákem. Někdy se 1962-63 se montovala i Magura, ale snad pak, ale byl i budík Magura. Aby bylo seřízené k sobě. Měl jsem tedy trochu obavu, aby Magura měla stejný zdvih, jako VW co tam bylo. Sedí perfektně, takže to byla latina na webu. Zdvih stejný jaký potřebuje VDO budík.
Naposledy upravil(a) JirkaB dne 26 lis 2021, celkem upraveno 1 x.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
Gratulace, asi jsem to měl udělat stejně :-):-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
Karmann Ghia 8/1964 - sání do karburátoru
Karmann má starší motor než odpovídá výrobnímu číslu, jelikož jede jako z praku, tak zůstane.
Nemá odvětrání klikovky do sání karburátoru, to řešit nebudu, ale nemá ani "sání" předehřátého vzduchu do filtru sání přes samotížnou klapku. Je tam namontovaný starý hrnec, hrnec na šroub. Ovšem na topníku je již vývod na sání.
Tak jsem se rozhodl, že seženu sobě filtr se sponami, s klapkou a sáním vzduchu od topníku. Podařilo se, ale dnes při montáži ouha.
Trubka sání šroubovací filtr má nižší profil, je snížená. Naklapávací filtr má trubku s plným profilem (spodní). Existuje varianta snížená na filtr se sponami? Průměry mají trubky stejné, ale na snížené trubce se spony neudrží, chybí prolis /na horní fotce /
Nemá odvětrání klikovky do sání karburátoru, to řešit nebudu, ale nemá ani "sání" předehřátého vzduchu do filtru sání přes samotížnou klapku. Je tam namontovaný starý hrnec, hrnec na šroub. Ovšem na topníku je již vývod na sání.
Tak jsem se rozhodl, že seženu sobě filtr se sponami, s klapkou a sáním vzduchu od topníku. Podařilo se, ale dnes při montáži ouha.
Trubka sání šroubovací filtr má nižší profil, je snížená. Naklapávací filtr má trubku s plným profilem (spodní). Existuje varianta snížená na filtr se sponami? Průměry mají trubky stejné, ale na snížené trubce se spony neudrží, chybí prolis /na horní fotce /
- Přílohy
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
Jestli existuje nevím, ale to sání z topníku je blbost. Vzduch je moc horký, možná jenom v mrazech to má smysl. A jezdíš v nich s cabriem? U VW ho velice rychle opustili a přešli na přisávání za válcema.
Re: Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
pasuje tam pixla z novější ponorky, v dávných dobách se bralo teplo zrovna odtamtud, bych se toho nebál..mám kdyžtak ještě original papírovou hadici aj mixlevpixle..
Re: Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
Díky za poznámky, chtěl bych tam mít správný filtr a hadici, tedy k roku. Je pravda, že jezdím jen v teple, tak nechám klidně otevřenou klapku, aby bral vzduch jen z motorového prostoru.
Myslím že rychlé opuštění systému VW bylo spíše dáno neregulací, tedy regulací jen na podtlaku, tedy otáčkách motoru. Ať teplo nebo horko v malých otáčkách se zavírá klapka a bereš teplý vzduch. Později klapku myslím spojili s termostatem, takže podtlak plus termostatí blokace..
Vypadá to, že nižší vodorovná trubka je na šroubovací filtr a na menší karbec, kdy mezi karbecem a sáním je redukční mezikus. Kdyby mezikus nebyl, tedy větší průměr karbecu, nebo menší příruba sání, tak by vyšší vodorovná trubka mohla pasovat. Ten redukční kus zvedá karbec a trubka musí být snížená.
Myslím že rychlé opuštění systému VW bylo spíše dáno neregulací, tedy regulací jen na podtlaku, tedy otáčkách motoru. Ať teplo nebo horko v malých otáčkách se zavírá klapka a bereš teplý vzduch. Později klapku myslím spojili s termostatem, takže podtlak plus termostatí blokace..
Vypadá to, že nižší vodorovná trubka je na šroubovací filtr a na menší karbec, kdy mezi karbecem a sáním je redukční mezikus. Kdyby mezikus nebyl, tedy větší průměr karbecu, nebo menší příruba sání, tak by vyšší vodorovná trubka mohla pasovat. Ten redukční kus zvedá karbec a trubka musí být snížená.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Karmann Ghia 8/1964 - modrásek
Původně přesunuli přisávání za válce a nechali klapku se závažím. Vydrželo to dlouho, možná dokonce u všech olejových filtrů?