1950 Brezel aus Schweden

Pro prezentaci vašich vozidel se vzduchem chlazeným motorem VW a Porsche
Odpovědět
evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1255
Registrován: 01 pro 2010

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od evinsen »

Tím broušením si nejsem úplně jistej aby to pak nesedlo na klínky,navíc to probrousíš na jádro materiálu.Myslím si že se to má jenom nasadit.
používají se dodnes-https://broukservis.cz/porsche-356-911- ... 03-i26925/

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13592
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

To je pravda, chce to s citem. Zatím jsem vzal minimum abych se zbavil kráterů a zachoval alespoň část zušlechtěné vrstvy. Zas nemohu to položit na díru.
Jinak tyto čepičky, tzv. lash caps, jsem používal před deseti lety na vintage speed. Dával jsem je tam čistě jako ochranu ventilových dříků. To to letí.

https://www.samsgarage.org/projects/vin ... -2?start=3
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1032
Registrován: 08 zář 2009

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od lope »

A ty čepičky jsou nalisovaný? Na broukservisu píšou jenom nasaďte. Bál bych se, že to tam bude vaklat a chrastit vzhledem k vůli, a o funkčním otáčení ventilu bych taky pochyboval. Podle mě to je nouzovka na rozklepaný dříky, laciná provizorní oprava bez demontáže motoru na jeho dojetí...

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1229
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od venca101 »

lope píše:
08 dub 2021
... Podle mě to je nouzovka na rozklepaný dříky, laciná provizorní oprava bez demontáže motoru na jeho dojetí...
Jo a kdejakej vintage patolog si myslí, kdovíjaká to není vintage speed dobovka :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13592
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Lash caps se běžně používají při stavbě upravených motorů které mají řádově větší výkony a dvojnásobné točky než můj kolovrátek.
Primární účel je ochrana ventilů, zejména těch s velice tenkým dříkem a kde jsou osazeny silné pružiny a vysoký zdvih. Někdy nelze jednoduše vyrobit tak odolný dřík a zachovat při tom jeho houževnatost aby nepraskl. To je primární účel těchto čepiček.
Mám s nimi najeto na oválovi cca 15tis km a problém jsem nezaznamenal. Ale chápu, že se mi nevěří, kor poté, kdy jsem najel na kroužky z kompresoru 20tis km :D :D :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4934
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od lišák »

Sam píše:
08 dub 2021
Ale chápu, že se mi nevěří, kor poté, kdy jsem najel na kroužky z kompresoru 20tis km :D :D :D
Proto ti to v Alpách po kopcích tak jezdilo a nemohli jsme Vám ujet :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13592
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Mel jsem tajne namontovany judsón :)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4664
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od SO 545 »

...lowcostjudsonaircompresrpistonring....
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13592
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Dnes jsem procházel své zásoby a skutečně nemám žádné ventily 28mm, všechno jen 30mm, tedy třicítkové. Kdyby někdo měl u sebe sadu sacích 28mm, rád nasaju. Případně směnín za NOS 30mm, tzv NOS za nos :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19486
Registrován: 02 led 2003

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Pětišroub »

Tak to přestroj na 30, pojede to jako ďas🙈
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13592
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Dnes jen obrazek. Mam poskladano, jsem napjaty jak trenky jak to dopadne. Ale to az zitra. Je pozde a vecere nepocka. :D
Přílohy
1CEB909F-5E38-4457-B580-82FBD4371F53.jpeg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2087
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Hezky, všude se montuje a tak to má bejt. A s plnym bříškem se bude čekat na ráno mnohem snáze:-) Budeš nakopávat na stolici, nebo se nacháš překvapit a narveš ho rovnou pod krovky?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13592
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Dycinky mimo vuz. Nasleduje pecliva obhlidka s baterkou a zkouma se kazdy sroub a kazde tesneni jestli nezacne rosit.
A pak to stejne chcije jak dunaj, nebo neco jineho prehlednu a musi to tak vydrzet dalsich par let.

PS: pocitove to uz ted ma lepsi kompresi na sucho nez pred tim. Je to ale blbost a jen si to v hlave namlouvam jak se snoubi NOS krouzky s NOS pisty a trou se se sice zajetymi, ale vyhonovanymi valci :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13592
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Mlýn zase mele, Krabate.
CHA CHA CHA CHA CHAAA ACH CHA ACHA CHA CHAAA ARRGH ACH CHA CHAAAA!!!

May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13592
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

Sam píše:
03 dub 2021
Mám ještě jeden failover který nenechá chladného snad nikoho z vás. O tom ale až budu motor dávat zpět do vozu....
Tak jo, nastal čas pochlubit se se zážitkem, který čeká každého jedince jen jednou v životě. Vzpomenu si na slova půleného Xichta a dalších, jaký jsem to ale nezmar že dávám na VW staré, tvrdé a hlavně steřelé gumové díly. Nenechám na ně dopustit ale to co se stalo nyní, se jednoduše nedá nijak zamluvit. Nebudu vás dlouho napínat. Praskla mi NOS nedělená manžeta poloosy.
5D16378D-84E9-4853-9725-1B7436C7CD3B.jpeg
Mrkněte na tu mršku malou, praskla ve spáře a to z vrchu. Všiml jsem si toho až když jsem montoval motor a posvítil si pěkně na ni. Nic neteklo, tak tam klidně mohla zrát i delší dobu. Napřed jsem uvažoval nad tím, že to jen zalepím, nebo nechám, než se poškození projeví plně ve své kráse, a podobné další hlouposti, které vymyslíte jen když nechcete o svou lásku přijít. Nakonec ale zvítězil rozum a chuť okusit, jaké to je, když vám na novém Volkswagenu praskne fabrická manžeta a vy ji vyměníte za již životem protřelou aftermarket dělenou.
DB095894-4D1B-45D4-BB08-AA0F34635020.jpeg
Zde pohled za krásku která mne již před lety učarovala na burze a šáhl jsem po ni i dnes.
6139634D-7EFC-4630-9DF5-6619B411B235.jpeg
Čistě jsem se oblékla a vydal se do garáže. Nové rukavice byly samozřejmostí. Vzal jsem nový plátek vylamovacího nože aby řez byl jistý a přesný. Tajil se mi dech, jako poprvé. Poněkud neobratně se mi po menším zápolení podařilo z panenské, ehm z fabrické manženy sundat stahovací pásky až se mi ukázala v celé své nahotě.
7DA6B7CE-7BE8-4073-8CC4-1DA6F75987D9.jpeg
Zde již první řez odkrývá to sladké tajemství, které je uvnitř. Ještě krátký šmik a bude dílo dokonáno
5253AF61-75B6-46C9-9220-5382D00892EA.jpeg
A zde již manžeta plně otevřená a a hambatě ukazuje co je uvnitř. Krásně se s lehkým mlasknutím odlepila od trubky poloosy.
Nelením a druhou rukou s hadrem pohotově zachytávám vše co je třeba aby ani kapka nepřišla nazmar.
A7A72AFE-6B08-44D0-ACC8-E6EA4EFD6A32.jpeg
Nová manžeta po benzínové koupeli, kdy jsem ji zbavil konzervačního vosku a s použitím přítele Čuřila ji lehce namazal ve šroubovaném spoji.
4043CFB7-F49B-4736-A052-80462DA99DAD.jpeg
Beru zcela novou SK pásku, přeci jen si to holka zaslouží, navíc nemá se škudlit a brát si něco do hrobu, že.
93DAC2E7-8AEF-44F4-BCB8-AFE718C1644C.jpeg
A zde již po svatbě, manžeta přesně ale přeci jen ne moc silně, sešroubována a přitažena SK páskou. Lehkým pomačkáním testuji, že těsní. Na první poslech dobré, trochu vzdechne ale nepustí. Uvidíme až bude zpět na kolech.

To je pro dnešek vše.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4664
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od SO 545 »

Tu asi tiez plati...nelez pod nieco co funguje. Ze ?
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5083
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od pulenejksicht »

Bohužel spousta 50 a vic let starých nos gumových dílů je tam kde to pracuje známost na velmi krátkou dobu pak následuje rozčarování a rozchod..

Koupil jsem kdysi na ovala krásný starý nos boge tlumiče.. Po chvíli provozu na autě tak brutálně vrzaly že ti bylo slyšet v autě za jízdy.

Nos poklady stradej do vitrínky a na auto asi spíš to co má šanci fungovat dyl než tejden ne?

Btw už sis objednal na precla Naky nový pěkný diagonaly nebo budeš furt dojíždět zterely zásoby z 50 let? 🤪
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Jindra
Příspěvky: 127
Registrován: 31 črc 2019
Bydliště: MB

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Jindra »

Sam píše:
12 dub 2021
Sam píše:
03 dub 2021
Mám ještě jeden failover který nenechá chladného snad nikoho z vás. O tom ale až budu motor dávat zpět do vozu....
Tak jo, nastal čas ....................................
.
Napínavé a procítěné psaní, slza mi ukápla při dojemném loučení se s drahou , bývalou , manžetou .....

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 13592
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od Sam »

pulenejksicht píše:
12 dub 2021
Nos poklady stradej do vitrínky a na auto asi spíš to co má šanci fungovat dyl než tejden ne?
Skládal jsem to před osmi lety. Myslím,že to bylo víc než tejden.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5083
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: 1950 Brezel aus Schweden

Příspěvek od pulenejksicht »

Sam píše:
13 dub 2021
pulenejksicht píše:
12 dub 2021
Nos poklady stradej do vitrínky a na auto asi spíš to co má šanci fungovat dyl než tejden ne?
Skládal jsem to před osmi lety. Myslím,že to bylo víc než tejden.
OK, tak netřeba litovat niceho
Co ty pneu? 🤪
jdeme frflat na flat ...

Odpovědět