svata pravda
Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
Vy naděláte.. vsak by zte se jinak dudili..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
Svata pravda. Prospat celou sobotu, to neni nic pro nas, opravare a renovatory.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
...zase kousek do skládačky, ostřikovače připraveny, na stěrače ještě páchám druhou rychlost
.
ventilek pod balónkem už práci vzdal, tak jsem dal na hadičky zpěťáky a funguje jak za mlada "cestovací srazová" nádobka od Andyho padla do držáku jak prdel na hrnec
. celý systém byl pravděpodobně dodělán ještě před prodejem švédským dovozcem, z trysek jsem očistil i první oranžovou barvu
.
.
ventilek pod balónkem už práci vzdal, tak jsem dal na hadičky zpěťáky a funguje jak za mlada "cestovací srazová" nádobka od Andyho padla do držáku jak prdel na hrnec
. celý systém byl pravděpodobně dodělán ještě před prodejem švédským dovozcem, z trysek jsem očistil i první oranžovou barvu
.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
stěrače jsou dvourychlostní
. .
V autě už byl přepínač na model 67, ale motorek model 66, 12V pouze s jedním vstupem.
Oprášil jsem tedy fyziku: standardní odběr 2A/12V, tedy R6ohmů, přidáme stejný odpor na druhou větev, podělíme napětí a tím i rychlost otáčení.
Vyhrabal jsem jenom 22ohmové odpory, zapojit paralelně a máme 5,5.
Sláva, funguje, učesat a schovat pod palubku.
. .
V autě už byl přepínač na model 67, ale motorek model 66, 12V pouze s jedním vstupem.
Oprášil jsem tedy fyziku: standardní odběr 2A/12V, tedy R6ohmů, přidáme stejný odpor na druhou větev, podělíme napětí a tím i rychlost otáčení.
Vyhrabal jsem jenom 22ohmové odpory, zapojit paralelně a máme 5,5.
Sláva, funguje, učesat a schovat pod palubku.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
hezká a prostá finta, ne nadarmo bývají jednoduchá řešení nejelegantnější.
akorát se myslím podělí proud a ne napětí , ale to je ve finale jedno, hlavně že to funguje
akorát se myslím podělí proud a ne napětí , ale to je ve finale jedno, hlavně že to funguje
... a vůbec !
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
...jistej si nejsem, ale myslím že finta je právě to poloviční napětí 6v a tedy poloviční rychlost. Máme tady nějakýho elektromechanika???
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
Ja si to musel napsat
U=IxR
Tzn R=U/I
R mas cca 12 ohmu takze 12v / 1A
Takhle to nejspis bude
U=IxR
Tzn R=U/I
R mas cca 12 ohmu takze 12v / 1A
Takhle to nejspis bude
... a vůbec !
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5886
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
jdeme frflat na flat ...
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
...jo to sedí, navíc je to s motorkem v sérii, tedy 6v odpory a 6voltů motorek, dohromady těch 12V a 1A.
A stále si myslím, že za poloviční rychlost otáčení motorku může podělení napětí na 6V. I na tom emerickým šémátku píšou voltage dropping resistor.
...já to snad na tom motorku změřím
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
Mas recht, uz mi to doslo, na motorku bude fakt 6 v
... a vůbec !
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
Mám dva dotazy:
1/
koukám na fotku ze Svořidel, jak máte zaparkováný stěrače na obě strany. Když jsem rozebíral BEXe byla klidová poloha vlevo. Je je to správně?
P.S. Majitelé starších vydání s motorkem bez parkovací polohy nemusí odpovídat
2/
každý ramínko stěrače mám jiný, teda tvarově stejný ale jinou délku. Kolik máte čistý rozměr tyčky? - kóta na obrázku, od hliníku po konec.
. .
Díky
A jestli vás zajímá jak to pokračuje, tak už se třetí den crcám s elektrikou. Světla nechytaj kostru, někde jsou holý konce moc blízko sebe tak je dávám do bužírek, pak zjistím, že mám spálenou žárovku nebo pojistku, relé na blinkry mám jenom bez vývodu ke kontrolce a zítra ho nikde nekoupím ....
1/
koukám na fotku ze Svořidel, jak máte zaparkováný stěrače na obě strany. Když jsem rozebíral BEXe byla klidová poloha vlevo. Je je to správně?
P.S. Majitelé starších vydání s motorkem bez parkovací polohy nemusí odpovídat
2/
každý ramínko stěrače mám jiný, teda tvarově stejný ale jinou délku. Kolik máte čistý rozměr tyčky? - kóta na obrázku, od hliníku po konec.
. .
Díky
A jestli vás zajímá jak to pokračuje, tak už se třetí den crcám s elektrikou. Světla nechytaj kostru, někde jsou holý konce moc blízko sebe tak je dávám do bužírek, pak zjistím, že mám spálenou žárovku nebo pojistku, relé na blinkry mám jenom bez vývodu ke kontrolce a zítra ho nikde nekoupím ....
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
Já mám obě ramínka 257mm,tedy od spodního nálitku k vrchnímu konci.
Moc pěkné
Moc pěkné
Vwase nocni sichta...
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
...tak to je ta moje delší varianta, asi to druhý někdo ulomil/zakrátil
A co ta parkovací poloha? V manuálech je to častěji nalevo, ale žádnou logiku (rok, strana řízení) jsem v tom zatím nenašel.
A co ta parkovací poloha? V manuálech je to častěji nalevo, ale žádnou logiku (rok, strana řízení) jsem v tom zatím nenašel.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
Psal jsi P.S., takže já je parkuji tak, že bych měl dobrý výhled,tedy většinou uprostřed .
12V motor je rarita, přeci se delali jen dva roky.
12V motor je rarita, přeci se delali jen dva roky.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
S tím regulátorem (usměrňovač napětí) na 6V zuper všechna čest.
V případě, že je to moc velké (může se i přehřívat v praxi ) a máš pochyby můžeš sobě zakoupit z Amazonu tenhle převodník (usměrňovač).
Používám ho na moji testovací radiostanici (utáhne v pohodě 6V lampové rádio bez velkého zahřívání) a druhý mám na norce 64 (kde jsem změnil 6V na 12V) na jednorychlostní stěrače.
Převádí z 12/24V na 6V 5 Amp a funguje výtečně.
Cena kolem $9.
V případě, že je to moc velké (může se i přehřívat v praxi ) a máš pochyby můžeš sobě zakoupit z Amazonu tenhle převodník (usměrňovač).
Používám ho na moji testovací radiostanici (utáhne v pohodě 6V lampové rádio bez velkého zahřívání) a druhý mám na norce 64 (kde jsem změnil 6V na 12V) na jednorychlostní stěrače.
Převádí z 12/24V na 6V 5 Amp a funguje výtečně.
Cena kolem $9.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
Z pohledu starých manuálu a fotek z devadesáti procent na pravo z pohledu řidiče v kabině.
Vwase nocni sichta...
Re: Dec/63 Blue "BEX" - Švédská norka
Jak píše Roman, když čumím z kabiny ven, ramínka napravo.
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu