Dobíjení
Re: Dobíjení
Tak vždy vede silný červený od baterky či starteru hlavní + na B+ a odtud pak do spínací skříňky. Ale mel by to být také červený tlustý drát prúřez 4 mm2 a to co tam máš je slabota
Naposledy upravil(a) rochuss dne 17 říj 2020, celkem upraveno 1 x.
Re: Dobíjení
Oprava je to myslím B +
Re: Dobíjení
Díky za radu, určitě to změním. Jinak k tomu černému kabelu. Koukal jsem se na schéma elektriky pro Karmanna 1972 a tam je černý kabel skutečně zakreslen. Nevím ale pořád kam vede, protože končí číslicí 14. Nevíte, co ta číslice znamená?
Re: Dobíjení
Díky moc, zase jsem chtřejší! A můžu ten kablík nechat zapojený i na alternátoru?
Re: Dobíjení
Vzhledem k tomu ,že vede tam kam vede, můžeš ho klidně zapojit.
A někde tady dohledáš i odlišnosti zapojení regulátoru pro alternátor, případně alternátoru s integrovaným regulátorem.
A někde tady dohledáš i odlišnosti zapojení regulátoru pro alternátor, případně alternátoru s integrovaným regulátorem.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Dobíjení
Úplně čistě teoreticky, kdybych byl zaseknutý někde uprostřed Německa (Meinz) s nefunkčním nabíjením (T2b, dynamo), neměřil bych na dynamu žádné napětí a když bych zapojil buzení dynama přímo na baterku (12.1V) z dynama by lezlo 10.8V, co byste zkusili udělat?
Re: Dobíjení
ricpicbumprask..kouk bych na uhlici, domáčknul je a modlil se, že sou prave oni na vině.. i odpojení baterky při vyšších otáčkách napoví, kde si.. no a pokud tam, můžeš koupit novou beteriu (dobíječku) a upalovat dom..
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Jo, na baterku se da ujet pomerne dost.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Dobíjení
o tom ví něco i sam mister okrasa..
projel tak trip pres rakousko, itošku, schweiz, rakousko až nakonec i dobro došli ceska kotlíno.. kombinace baterky a dobíječky, stálý návštěvy kempiků.. nejenom altik se mu stal s pestrenim na cestach i necestach.. (návrat do pravěku..nakonec i obstojný budr posloužil na místo hamru) když se chce..
onehdá se vracel Karel Kubka z veleslavnýho Bad Cambergu l.p.1999 s 15tkoumotorer a motorjurnalsambou na tri válce někde už od němec.. a taky dojel..
projel tak trip pres rakousko, itošku, schweiz, rakousko až nakonec i dobro došli ceska kotlíno.. kombinace baterky a dobíječky, stálý návštěvy kempiků.. nejenom altik se mu stal s pestrenim na cestach i necestach.. (návrat do pravěku..nakonec i obstojný budr posloužil na místo hamru) když se chce..
onehdá se vracel Karel Kubka z veleslavnýho Bad Cambergu l.p.1999 s 15tkoumotorer a motorjurnalsambou na tri válce někde už od němec.. a taky dojel..
Re: Dobíjení
Kde je "úhlík k domáčknutí" na alternátoru?
Re: Dobíjení
vo vňutry..
Re: Dobíjení
nekecej..
Re: Dobíjení
jenže píše dynamo..
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Potřebuji poradit...snad někdo objeví závadu = pivo zdarma
Altik (jednovývod - uhlíky a regulátor zvlášť) nespolupracuje - je nový, po namontování nefungoval, po cca 100km se rozhodl že teda jo, že něco dá a pak zase nic....diodový můstek prověřen dle návodu, vyměněný uhlíky, i nový regulátor. Při otočení klíčků kontrolka svítí, po nastartování zhasne...vše ok, ale furt nic z něj neleze...
Tak jsem našel v regálu dva bratříčky (jeden z nich jednovývod s integrovaným regulátorem a s uhlíky - ty vyměněny za nové) a taky nic...a jsem v koncích...
Ty dva jsem dal na kontrolu, ale stejně by mě zajímalo, kde je zakopanej čokl....
Kdopak poradí jakákoli rada dobrá
Díky moc
Altik (jednovývod - uhlíky a regulátor zvlášť) nespolupracuje - je nový, po namontování nefungoval, po cca 100km se rozhodl že teda jo, že něco dá a pak zase nic....diodový můstek prověřen dle návodu, vyměněný uhlíky, i nový regulátor. Při otočení klíčků kontrolka svítí, po nastartování zhasne...vše ok, ale furt nic z něj neleze...
Tak jsem našel v regálu dva bratříčky (jeden z nich jednovývod s integrovaným regulátorem a s uhlíky - ty vyměněny za nové) a taky nic...a jsem v koncích...
Ty dva jsem dal na kontrolu, ale stejně by mě zajímalo, kde je zakopanej čokl....
Kdopak poradí jakákoli rada dobrá
Díky moc
Re: Dobíjení
Tim neleze mas na mysli to, ze i pri zhasnute kontrolce ti napeti na baterce za behu motoru nestoupne ani o kousek ?
Ukostreni plaste altiku jsi proveril ?
Meris to zapojene, tedy se vsemi draty pripojenymi ?
Ukostreni plaste altiku jsi proveril ?
Meris to zapojene, tedy se vsemi draty pripojenymi ?
... a vůbec !
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Honzo, přesně tak, ani o kousek....ukostření jsem prověřil a žádná změna....ano, měřim to se všemi zapojenými dráty...
Re: Dobíjení
jedině mě napadá jestli tam někdo někde v rozvodech nezapomněl puvodní relé (třeba od dynama, nebo od třívývodového altíku)
protože je divný že i když jsi zkusil druhý altík, také jednovývod, ale starší typ
přičemž u obou jsi vyměnil jak uhlíky tak regulátory uvnitř a proměřil diodové můstky, že aby ani jeden nefungoval
protože je divný že i když jsi zkusil druhý altík, také jednovývod, ale starší typ
přičemž u obou jsi vyměnil jak uhlíky tak regulátory uvnitř a proměřil diodové můstky, že aby ani jeden nefungoval
... a vůbec !