Olan47 1302S

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Sam »

lišák píše:Mě vůbec nevadí že je někdo levej na vkládání fotek, já si noťas rád natočím bokem :D .
Obrázek
To mne nenapadlo, já si na to lehám. Problém je že pak při čtení usínám :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Hold se zeptám, sám úplně nevím..........a je tady spousta profíků.
píst.jpg
Co je nejčastější příčinou takto velké vrstvy karbonu?
Sám jsem si dosadil:
- moc bohatá směs
- špatně seřízené ventily
- blbej benzín ;-)
Předestírám, že při rozebrání to bylo na všech válcích skoro stejné, tři ventily výfukové nedosedali (po nalití trochu prosakovali), sací OK. Na jednom pístu tlak pod 7,5 a ostatní skoro 9. Seřízení Ventilů před rozebráním kontrolováno a nic extra divného jsem nenaměřil. Každá svíčka jinak opálená. Kroužky zalepené karbonem nebyly.
Rozebral jsem, to protože jsem s chodem motoru nikdy nebyl spokojen. Nově zabrousím ventily, nová těsnění, komplet jiné sání a výfuk.
Vím, že to je lajcký dotaz, tak prosím o trochu shovívavosti ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od evinsen »

a kroužky

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

evinsen píše:
12 čer 2020
a kroužky
Díky, ty mám objednané a měním.
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Tak tu mám jeden dotaz pro zkušené.
Motor mám mimo auto na stolici připraven na nastartování, fotky vložím již brzo :-)
Ale pořád mi vrtá hlavou vzdochový filter.
Když originál tak se mi líbí tento
airfilter.jpg
Dá se použít na mou 13ku dvojité sání kod motoru AB aby to fungovalo správně?
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Bez dovolení jsem si od Kozla půjčil foto, ale toto je originál filter pro AB 1300 dvoukanál?
AirFilter1302.jpeg
AirFilter1302.jpeg (138.49 KiB) Zobrazeno 4426 x
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

rišmen
Příspěvky: 165
Registrován: 13 čer 2012

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od rišmen »

ten na horním obrázku né: za á, sání z levé stany
za bé, nemá ovládání klapky podtlakem

na spodním obr. ano, ten tam patří

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

rišmen píše:
12 srp 2020
ten na horním obrázku né: za á, sání z levé stany
za bé, nemá ovládání klapky podtlakem

na spodním obr. ano, ten tam patří
Děkuji =D>
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Pánové, protože jsem nebyl spokojen s lehce tekoucím olejem z bloku motoru. Podezříval jsem gufero u setrvačníku, jenže to je nové a tak to vypadalo na oběhaný setrvák v místě gufera, tak jsem to rozebral.....no ale nakonec to vypadá na tuto zátku:
20200823_101935.jpg
20200823_101945.jpg
Co vy na to? Pomůže to něčím zamáznout a nebo to bude nějaká mega operace? Setkal jste se s tím někdo?
Takto to vypadá po očištění
20200823_122212.jpg
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od liba »

Já si myslím že to zvenku nanesením čímkoli nebude těsnit a to jsi slišet určitě nechtěl

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Sam »

Ocistit, sestavit, nastartovat na stojanu a pak znovu rozebrat. Muze to byt cokoliv.
Pokud to jen lina da se to zalepit(vl. zkusenost) ale je to nouzovka. Napred ale musis zjistit kde presne to tece. Mnohdy je mist uniku vice.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Jak vypadala spojka, nebyla mastná? Jak na tom bylo utěsnění klikovka - setrvák? To umí taky pěkně potrápit

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Jak vypadala spojka, nebyla mastná? Jak na tom bylo utěsnění klikovka - setrvák? To umí taky pěkně potrápit

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Herbie »

ta zatka se zalepuje/zatesnuje v okamžiku kdy se spojují obě poloviny bloku
tzn její dukladné přetěsnění by bylo spojeno s rozpulením bloku, to nemá smysl

dozalepení takhle "zvenku" můžeš zkusit, nic tím nepokazíš, ale obávám se že to nebude mít dlouhou trvanlivost

pokud jsi přesvědčen, že to neteče přes gufero, zaměř se ještě na ten gumový kroužek v setrvačníku
tedy jak píše Pekař těsnost klikovka-setrvák
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Spojka mastná nebyla, ten gumový kroužek jsem dával nový, ale zkontroluji ho, no a pak použiji Samovu metodu.....znova nastartovat po očištění a uvidíme co uvidíme ;-)
Půlit blok kvůli tomu nebudu, díky Honzo ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Oprava uhlíků ve startéru, jak je to s tím pájením. Doma nemám ani jednu pájku [-o< , takže je to tam měkké pájení a nebo tvrdé pájení?
20200823_121947.jpg
Jen na vysvětlenou, tento už někdo opravoval a je skoro nový, ten druhý je úplně v háji. Ale samo, že dám oba nové ;-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Milan NM »

Makke s cinom

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od evinsen »

to se bodovačkou pájí na stříbro,ale jde to líznout i plamenem.uhlíky ve statoru kupuji s předpájenou dutinkou bez drátku.
olej zřejmě vzlíná od spodního šroubu v rohu.na povrchové těsnění se osvědčil černý Reinz.

Uživatelský avatar
Olan47
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 721
Registrován: 16 říj 2016
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od Olan47 »

Starter startuje, přepájení měkké uhlíků se povedlo, takže snad to i vydrží.

Jsem se tu tak nějak zacyklil při testování odkud mi teče ten olej, příspěvek výše. Zatím to není úplně jednoznečné, dnes nasadím nový kroužek do setrváku a nové gufero pod setrvák (oba ale byly měněny cca. před 2.000km), takže jen tomu moc nevěřím. Otestuji znova a uvidíme.
Pročítal jsem tady jak je to s tou vůlí na klice, mám sundaný řemen a setrvák a když beru za řemenici, tak žádnou vůli necítím..........pod setrvákem a guferem mám tři podložky 0,28 0,36 0,38........koukal jsem, že se tu vůli každý snaží dostat do toho dopručeného rozmezí, ale když já tam žádnou vůli nemám???? #-o
Když opomenu vůbec metodu měření, u které si nejsem jist jak moc je přesná v domácích podmínkách, tak vlastně nevím přesně, jak s těma podložkama......kolik jich tam mám dát já?
20200828_064942.jpg
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977

honzik.brouk
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 361
Registrován: 17 srp 2017
Bydliště: Tam kde to mám rád....

Re: Olan47 1302S

Příspěvek od honzik.brouk »

Určitě tam nějakou vůli mít budeš,když zapáčíš velkým šroubovákem za řemenici a pak za setrvák.Změříš to úchylkoměrem...
IMG_20200529_124553.jpg

Odpovědět