Pred mnoha rokmi som mal podobný problém, z odvetrávacej trubice bloku motora mi išlo viac dymu ako z výfuku. Motor bol proste vybehaný...Herbie píše: ↑22 črc 2020Když za chodu motoru sundám víčko nálevky oleje tak to pochopitelně fouká, když přidám plyn tak to funí jak praseKřemílek píše: ↑22 črc 2020Tak jesti to leze kolem měrky, tak je prostě natlakovanej blok. I kdyby kvůli vyššímu mazacímu tlaku vířilo v bloku toho oleje bůhví kolik, tak kolem měrky by snad lézt neměl. Jseš si jistej průchodností hadice do filtru?
Jinak ty úniky tlaku - když za chodu sundáš víčko a nejde z toho proud plynu, ještě neznamená, že je to tak i při zatížení.
Prostě natlakovanej blok
A protože prostor pod ventilovými víky je čistý tak to nejsou vyběhaná vodítka výfukových ventilů
jsou to prostě volítaný pístní kroužky, přestože se tlaky ve valcích zdají být celkem OK.
Myslím, že dočasným řešení by mohlo být dodatečné odvětrání bloku, třeba ventilovými víky s oddechem.
tlakování karteru / blok tlakuje
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
překroužkovat to není zas takový problém,určitě je to lepší varianta než prasklý kroužek a rozborka komplet.
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
ideálne vymeniť už aj ložiská na kluke a ojniciach, prečistiť mazacie kanály atd..
Herbie: kolko si s tým motorom nabehal?
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Así válec s nejmenší kompresí funí do bloku.
Vwase nocni sichta...
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Cca 40 tis
Ovsem dost jsem ho prohanel
Aj par zavodu jsem absolvoval
Jsem si vedom ze dostal dost zabrat
... a vůbec !
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Herbie , co tam mas za olej?20W-50 si neskusal?
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Jezdim cela leta na 15w-40
Shell, Castrol nebo CAT
Kdybych pouzil 20w-50 tak by mi akorat jeste vic vzrostl tlak v kanalech
Uz takhle s tim cerpadlem z novejsiho bloku mi to tlakuje 1,5 baru na volnobeh
... a vůbec !
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Ulovil jsem po letech do kajaku "šestnáctku" a narazil na podobný problém. Motor byl odzkoušený, tlaky mezi 8-9. Nálevka oleje "tuning" hliníková pouze s filtříkem odvětrání. Po montáži do auta se při nastartování, zkoušce funkce sytiče a nějaké drobné laboraci s karburátorem objevil "čůrek oleje" od měrky, ale naléval a kontroloval jsem olej, tak jsem to v tu chvíli moc neřešil. Při delší jízdě, a v závislosti na rychlostech se ale olej objevil všude možně a v podstatě ani nešlo zjistit odkud se bere. Teoreticky pod nohou alternátoru, rozdělovačem, čidlem tlaku... prostě asi jako když bych vylil malého panáka oleje někam mezi nohu, pumpu a rozdělovač a jel se projet. Po městě a při menších rychlostech to bylo spíše jen u té měrky, ale po deší jízdě i kousek po dálnici olej začal "vytékat" i z toho filtru odvětrání. A tak mi známej na chalupě "na zkoušku" našel v kůlně originál filtrbox. Odmontoval jsem filtr odvětrání, namontoval filtrbox místo filtru "KN" a propojil hadicí.... a rázem je po problému. Najel jsem s tím přes 200km a sucho. Takže teď ještě najít řešení s nějakým "pěkným filtrem" se vstupem na odvětrání.
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Měl jsem jednou tento problém - z klikové skříně se kouřilo. Problém byl v špatné benzínové pumpě, propouštěla benzín do klikové skříně. Po výměně benzínové pumpy vše OK. Samozřejmě, po výměně pumpy jsem ještě vyměnil olej.
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Pumpa je nová, což tedy samo o sobě nemusí být jistota, že benzín do bloku nepropouští. Ale olej nepřibývá, benzín z něj cítit není, takže předpokládám, že v mém případě tady problém nebude...
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Tak já mám částečně vyřešeno.
Karter se vesele tlakuje dál, ale když jsem použil vzduchový filtr z mexikance,
tak se to díky vetšímu průměru kolinka z nálevky do filtru
a mozná i díky jeho krátkosti, bez problému odvětrává a nikde už nic neteče.
Jo a to sítko co je na vstupu do filtru jsem preventivne vyndal aby plynum nic nebránilo v cestě.
Motor tedka dostal čočku v podobě dávky 650 Km v pátek a 650 km v neděli
většinou dálniční provoz, rychlost 100-120, všcko v pohodě, olej nevytéká a za celou dobu to přes pístní kroužky sežralo cca 3 decky
takže tímto považuji akci za skončenou, dál na to prdim a budu jezdit dokud to pujde
Karter se vesele tlakuje dál, ale když jsem použil vzduchový filtr z mexikance,
tak se to díky vetšímu průměru kolinka z nálevky do filtru
a mozná i díky jeho krátkosti, bez problému odvětrává a nikde už nic neteče.
Jo a to sítko co je na vstupu do filtru jsem preventivne vyndal aby plynum nic nebránilo v cestě.
Motor tedka dostal čočku v podobě dávky 650 Km v pátek a 650 km v neděli
většinou dálniční provoz, rychlost 100-120, všcko v pohodě, olej nevytéká a za celou dobu to přes pístní kroužky sežralo cca 3 decky
takže tímto považuji akci za skončenou, dál na to prdim a budu jezdit dokud to pujde
... a vůbec !
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
A jak jsi ze začátku někde nakousl možnost odvětrání vík ventilů, na to se nechystáš? Mě přesně ten filtr cos tam teď nandal pomohl, a to jsem v něm nechal i ten "pružinkový labyrint". Nyní jsem přendal bývalý chromový filtr z dvanáctky který má vstup na odvětrání, ale zatím jsem to nezkoušel. Přemýšlím přes zimu ty víka odvětrat, třeaba něco na tento způsob: http://broukservis.cz/vw-transporter-t- ... 03-i26844/
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
pokud by to bývalo nepomohlo, bylo dodatečné odvětrání vík ventilů dalším krokem
ale nyní to není nutné tak to provádět nebudu
ale nyní to není nutné tak to provádět nebudu
... a vůbec !
- Jenda Povoda
- Příspěvky: 100
- Registrován: 09 lis 2008
- Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Dodnes si moc dobře pamatuju, jak jsem na Sahaře ve strašným vedru měnil motor v busíku. Tekl z něj olej horem spodem, až se zadřel. Nastrojil jsem druhý blok, který jsem vezl pod sedačkou, dal ho tam. Olej z něj velice brzo začal také téct horem dolem. Ale dovezl nás až do Capetown. Odfuk od kliky po sundání se zdál průchozí. Ale když se motor ohřál, tak se v odfuku zalepilo jakési gumová tenká membrána a nemělo to kudy ven. Ježíš, já se natrápil. A takováhle blbost
J - Povoda
T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab
T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Na Saharu se montoval speciální filtr,bez něho tam toho pomřelo víc
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Toto reseni bych doporucoval jen jako nouzovku. Mozna to pomuze pri zajizdeni motoru kdy vydech z bloku zakonceny sani slouzi jako vrchni mazani. Dlouhodobe ale zvysene mnozstvi oleje ve spalovacim motoru nedela dobre pistnim krouzkum a vubec mi to prijde jako zbytecny karbon ve spalovaku. Ciste osobni nazor, nechci tu rozpoutat boje ci diskuse proc to vw a za jakych podminek, zavedlo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Jsem v pustině, data zoufalý, nenačtu to. Přesto si dovolím tipnout: "Vědro má ve dně díru".
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
A nemůžou bejt obráceně pístní kroužky? 40 tis. km není zrovna moc.
Re: tlakování karteru / blok tlakuje
Mas naprostou pravdu. Je to nouzovka.Sam píše: ↑30 črc 2020Toto reseni bych doporucoval jen jako nouzovku. Mozna to pomuze pri zajizdeni motoru kdy vydech z bloku zakonceny sani slouzi jako vrchni mazani. Dlouhodobe ale zvysene mnozstvi oleje ve spalovacim motoru nedela dobre pistnim krouzkum a vubec mi to prijde jako zbytecny karbon ve spalovaku. Ciste osobni nazor, nechci tu rozpoutat boje ci diskuse proc to vw a za jakych podminek, zavedlo.
Nemohu si nyni dovolit rozjebat dalsi motor po dvorku.
Spis se pokzsim nejak pohnout s novym motorem ktery se povaluje v bednach v syslirne.
Ale znate to ... Mnoho projektu a malo volneho casu.
... a vůbec !