SPOTŘEBA - jak na ni
SPOTŘEBA - jak na ni
motor 1200, klasika, bez uprav,
karbec Solex30 Pict-2
v srpnu sem vratil na karbec puvodni olejovej filtr
(do te doby sem tam mel papirovej, ale uz byl ucpanej 30 000km)
a od ty doby mam problem se spotrebou vyskocila z 8 na 10,5 litru
predstih sem steloval asi 100x, kontakt v rozdelovaci taky v poradku
sytic funguje jak ma
dokonce uz jedzim "lehka noha" a stejne to nepomaha
Tak vase napady ohledne snizovani spotreby sem
karbec Solex30 Pict-2
v srpnu sem vratil na karbec puvodni olejovej filtr
(do te doby sem tam mel papirovej, ale uz byl ucpanej 30 000km)
a od ty doby mam problem se spotrebou vyskocila z 8 na 10,5 litru
predstih sem steloval asi 100x, kontakt v rozdelovaci taky v poradku
sytic funguje jak ma
dokonce uz jedzim "lehka noha" a stejne to nepomaha
Tak vase napady ohledne snizovani spotreby sem
těsnost palivového systému?
otryskování a technický stav (čistota, vůle) karburátoru?
stav vložky filtru?
seřízení sytiče, bohatosti směsi?
stav předehřevu karburátoru?
Teď v zimě (podle manuálu snad pod 10°C) má mít olejový filtr zavřenou klapku a sát teplý vzduch od levého výměníku topení.
Jak se motor projevuje? Kouří černě, akceleruje v pořádku? Dusí se?
H.
otryskování a technický stav (čistota, vůle) karburátoru?
stav vložky filtru?
seřízení sytiče, bohatosti směsi?
stav předehřevu karburátoru?
Teď v zimě (podle manuálu snad pod 10°C) má mít olejový filtr zavřenou klapku a sát teplý vzduch od levého výměníku topení.
Jak se motor projevuje? Kouří černě, akceleruje v pořádku? Dusí se?
H.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
mno ten motor beha jak hodinky
startuje na prvni tuknuti (i ted kdyz je rano zima)
do otacek jde pekne, zadny vynechavani, zadny duseni,
volnobeh neni nikterak vysokej,
po dalnici jede jak raketa
(teda tak jak jen muze 1200 z roku 68 jet, ale 120 v pohode)
kopce jakš takš (Barrandovskej 70-80 ale tam co je radar musim vetsinou radit 3 a trosku to rozjet protoze to v tomhle miste na 4 klesne uz na 60)
jenom proste zere
startuje na prvni tuknuti (i ted kdyz je rano zima)
do otacek jde pekne, zadny vynechavani, zadny duseni,
volnobeh neni nikterak vysokej,
po dalnici jede jak raketa
(teda tak jak jen muze 1200 z roku 68 jet, ale 120 v pohode)
kopce jakš takš (Barrandovskej 70-80 ale tam co je radar musim vetsinou radit 3 a trosku to rozjet protoze to v tomhle miste na 4 klesne uz na 60)
jenom proste zere
tak moje anabaze SPOTREBA stale jeste neni u konce
tady maly harmonogram toho co jsem zatim provadel
vychozi stav - (cervenec srpen) spotreba 8 litru
1) zacatek zari, instalace original olejoveho filtru na misto ucpaneho papiraku z Adipu (vydrzel pres 30 000)
spotreba vylitla na 10 litru
nicmene to mohlo byt klidne i necim jinym
2) serizeni predstihu .... snizeni otacek volnobehu .... snaha o snizeni bohatosti smesi ..... kontrola spravnosti funkce automatickeho sytice
NEPOMOHLO, spotreba stale 10
3) vymena rozdelovace ... kontrola fce podtlaku .... nove kladivko (prerusovac) ... nove nastaveni predstihu
NEPOMOHLO, spotreba stale 10
4) výměna karburatoru (puvodne 30 PICT 1) za 28 PICT 2 ktery sem mel na zadrenem motoru (vim ze jezdil v pohode) .... bohatost smesi .... volnobeh
HRUZA ... pri studenem motoru problemy ... cukani ... systic si delal co chtel ... dva dny pokusu o serizeni .... karbec v prdeli
5) navrat k puvodnimu karburatoru 30 PICT 1 ... zjisteno ze sroubek na stelovani bohatosti smesi (ten na leve strane) ma omackany jehlan na konci - výměna .... seřízeni volnobehu ... opet kontrola predstihu .... výměna svíček (nove Brisk N15)
HURA zda se ze se blýska na lepsi casy ... motor je hlucnejsi ... lepe tahne ... sice tu a tam cukne kdyz je studenej, nicmene zda se ze ta spotreba trosku spadla ...
to be continue ...
az nejedu par kilometru (aspon 200) - pocitam do pondeli tak uvidim jestli sem se neradoval predcasne :-)
tady maly harmonogram toho co jsem zatim provadel
vychozi stav - (cervenec srpen) spotreba 8 litru
1) zacatek zari, instalace original olejoveho filtru na misto ucpaneho papiraku z Adipu (vydrzel pres 30 000)
spotreba vylitla na 10 litru
nicmene to mohlo byt klidne i necim jinym
2) serizeni predstihu .... snizeni otacek volnobehu .... snaha o snizeni bohatosti smesi ..... kontrola spravnosti funkce automatickeho sytice
NEPOMOHLO, spotreba stale 10
3) vymena rozdelovace ... kontrola fce podtlaku .... nove kladivko (prerusovac) ... nove nastaveni predstihu
NEPOMOHLO, spotreba stale 10
4) výměna karburatoru (puvodne 30 PICT 1) za 28 PICT 2 ktery sem mel na zadrenem motoru (vim ze jezdil v pohode) .... bohatost smesi .... volnobeh
HRUZA ... pri studenem motoru problemy ... cukani ... systic si delal co chtel ... dva dny pokusu o serizeni .... karbec v prdeli
5) navrat k puvodnimu karburatoru 30 PICT 1 ... zjisteno ze sroubek na stelovani bohatosti smesi (ten na leve strane) ma omackany jehlan na konci - výměna .... seřízeni volnobehu ... opet kontrola predstihu .... výměna svíček (nove Brisk N15)
HURA zda se ze se blýska na lepsi casy ... motor je hlucnejsi ... lepe tahne ... sice tu a tam cukne kdyz je studenej, nicmene zda se ze ta spotreba trosku spadla ...
to be continue ...
az nejedu par kilometru (aspon 200) - pocitam do pondeli tak uvidim jestli sem se neradoval predcasne :-)
- Pavel Kubín
- Pan Vierloch
- Příspěvky: 129
- Registrován: 29 srp 2003
Spotřeba
Ahoj Herbie,
Honza tu vyjmenoval snad všechny pravděpodobné příčiny, přesto si neodpustím: a není to prostě jenom tím olejovým filtrem?! Já ho tam mám také, ale nemám s čím srovnávat, takže moje pouze laická úvaha je, že tento typ filtru možná lépe čistí nasávaný vzduch, ale klade také úměrně větší odpor, oproti tomu jednoduchému papíráku. Navíc jsem si všiml, že nasávací trubka mého filtru je přepažená klapkou s olůvkem, kterou si musí motor svým tahem přizvednout, čili další odpor...
Celkově bych to přirovnal k rozdílu dýchání přes roušku a s plynovou maskou. Maska filtruje jistě mnohem účinněji, ale neřekl bych, že se v ní i líp dýchá. A vvvvvvo ttom to (možná) je.
Pavel
Mimochodem - máš nádherný stroj!
Honza tu vyjmenoval snad všechny pravděpodobné příčiny, přesto si neodpustím: a není to prostě jenom tím olejovým filtrem?! Já ho tam mám také, ale nemám s čím srovnávat, takže moje pouze laická úvaha je, že tento typ filtru možná lépe čistí nasávaný vzduch, ale klade také úměrně větší odpor, oproti tomu jednoduchému papíráku. Navíc jsem si všiml, že nasávací trubka mého filtru je přepažená klapkou s olůvkem, kterou si musí motor svým tahem přizvednout, čili další odpor...
Celkově bych to přirovnal k rozdílu dýchání přes roušku a s plynovou maskou. Maska filtruje jistě mnohem účinněji, ale neřekl bych, že se v ní i líp dýchá. A vvvvvvo ttom to (možná) je.
Pavel
Mimochodem - máš nádherný stroj!
Nojo, možný to je. Já jsem už kdesi navrhoval svoje pořadí, v jakým bych ten vzduch filtroval:
1. olejový filtr (protože jsem s ním neměl problém)
2. bavlněný filtr (K+N nebo Green, mají větší propustnost než papírové filtry při zachování kvality filtrace)
3. papírový filtr
1. olejový filtr (protože jsem s ním neměl problém)
2. bavlněný filtr (K+N nebo Green, mají větší propustnost než papírové filtry při zachování kvality filtrace)
3. papírový filtr
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Ahoj,to je mi tě s tou spotřebou trochu líto. Já mám 1,7 se dvoume Weberama, nohu moc klidnou nemám a stejně mi ta spotřeba ne ane stoupnot nad 11 l a to je fakt maximum, každopádně bych se vrátil k tomu papírovému filtru neli ke KN, Já KNka mám a jsem neuvěřitelně spokojenej, a pak taky hodně záleží na karburátoru v jakým ho máš stavu, měl jsem kdysi podobnej problém, opravoval a opravoval až jsem koupil novej karburátor(očividně jeho vina) a super, jezdilo to skvěle, chvilku větší spotřeba a pak výrazně nižší.Martin
mno tak v soucasny chvili jsem se dostal na spotrebu 9,5, ale to je spis zpusobeny tim ze jsem v prosinci najezdil vetsinu kilometru po dalnici a ne ve meste.
Kazdopadne to ze je na vine karburator je uz jisty.
Necham zrevidovat od odbornika nejakej jinej karbec a ten tam pak namontuju a uvidi se
Asi s tim pockam do jara, protoze tedka to sice zere, ale i v tyhle zime ten motor chodi jak hodinky tak se mi v tom nechce vrtat, protoze potrebuju bejt pojizdnej
Kazdopadne to ze je na vine karburator je uz jisty.
Necham zrevidovat od odbornika nejakej jinej karbec a ten tam pak namontuju a uvidi se
Asi s tim pockam do jara, protoze tedka to sice zere, ale i v tyhle zime ten motor chodi jak hodinky tak se mi v tom nechce vrtat, protoze potrebuju bejt pojizdnej
Anabaze spotreba pokracuje :-)
pres vsechny snahy o sestelovani a usporny styl jizdy, stala spotreba 10 litru. Ato sice drandi vyborne, startuje skvele, za studena bezi okamzite krasne pravidelne, ale proste zere. A protoze dam mesicne za benzin pres 3000 tak mi to proste nedalo
vzal jsem ten karbec 28 PICT opetovne rozebral, vycistil, nové tesnené, nové membrány, sesadil a namontoval do auta, a pouzil original olejovy filtr.
Výsledek
- startuje neparne hur
- za studena motor bezi dost nepravidelne, skoro jak kdyby vynechaval jeden valec, ale staci to nechal priblizne 2 minuty bezet ten motor se tak nejak zbercha a pak to jede dobre
- jakmile se to trosku rozjede, je to dobry, motor jde pekne za plynem, bezi hezky, zadny cukani
- je znat ubytek vykonu, kopce co jsem bezne vyjel 70 na ctyrku musim casto radit 3-4 3-4, po rovine je to v pohode 120 jede :-)
- ale co je hlavni, spotreba spadla pod 10 litru :-) jeste ujedu tak 300 km a pak to spocitam a poreferuju
pres vsechny snahy o sestelovani a usporny styl jizdy, stala spotreba 10 litru. Ato sice drandi vyborne, startuje skvele, za studena bezi okamzite krasne pravidelne, ale proste zere. A protoze dam mesicne za benzin pres 3000 tak mi to proste nedalo
vzal jsem ten karbec 28 PICT opetovne rozebral, vycistil, nové tesnené, nové membrány, sesadil a namontoval do auta, a pouzil original olejovy filtr.
Výsledek
- startuje neparne hur
- za studena motor bezi dost nepravidelne, skoro jak kdyby vynechaval jeden valec, ale staci to nechal priblizne 2 minuty bezet ten motor se tak nejak zbercha a pak to jede dobre
- jakmile se to trosku rozjede, je to dobry, motor jde pekne za plynem, bezi hezky, zadny cukani
- je znat ubytek vykonu, kopce co jsem bezne vyjel 70 na ctyrku musim casto radit 3-4 3-4, po rovine je to v pohode 120 jede :-)
- ale co je hlavni, spotreba spadla pod 10 litru :-) jeste ujedu tak 300 km a pak to spocitam a poreferuju
vsecko souvisi se vsim
kazdopadne za vsecko muze karburator, s tim to vsecko lezi a pada
tedka sem tam vratil ten co tak strasne zere, protoze s nim ten motor proste bezi uplne nejlip
je to proste sileny, nejvybehanejsi karburator kterej mam, osicka vycvachtana tak ze kolem ni hrne benzin ven, ale motor s nim jede jak dabel
kazdopadne za vsecko muze karburator, s tim to vsecko lezi a pada
tedka sem tam vratil ten co tak strasne zere, protoze s nim ten motor proste bezi uplne nejlip
je to proste sileny, nejvybehanejsi karburator kterej mam, osicka vycvachtana tak ze kolem ni hrne benzin ven, ale motor s nim jede jak dabel
Takže taky vytáhnu auditko ¨"spotřeba". Zdálo se mi, že brouk v poslední době žere jak nezavřenej (1300 ccm, 1 karbec), a bohužel jsem se nespletl. Na trase dlouhé cca. 50 km spotřeba 14,2 l!!! Už abych měl Tatru, protože i s osmiválcem 2,5 ccm bych to při vyšších cestovních průměrech mohl zvládnout za tolik.... Teď vážně: způsob jízdy - úsporný, žádné honění studeného motoru, trasa: z 80% dálnice, rychlost pro spotřebu myslím ideálních 75-90 km/hod. Z táhlých kopců jsem dokonce rychlost vyhazoval. Jinak silnice II. třídy, rychlost 70-90 km/h, sporný styl jízdy, žádné honění....
Dy? mě to auto sežere... Šindelář mi říkal, když mi vyměnil karbec za můj nový repasovaný a motor sešteloval, že lepší už to nebude, a? si sháním jiný motor. Motor se po seřízení a novém karbeci uklidnil (karbec je správný na 1300), má hladší chod atd. Faktem je, že do kopců to NEJEDE, vždycky skončím po pár metrech stoupání na 60-ti a mám tam samozřejmě za tři...
Nečekám rady, mě už asi stejně nikdo nepomžůže , ale zajímalo by mě za kolik jezdíte vy co máte motory 1200, 1300 i kolik si vezme třeba vaahův motor (při úsporném stylu jízdy, kdo by to ale vydržel, co )
Uvažuju, že si u Šindeláře koupím jiný motor 1200 nebo 1300 ccm... Herbie mě nude asi zrazovat kvůli kolům a vysokým odporům pro tyhle malé motory, no ale Herbie sám už tam máš široký kola taky dost dlouho, jak to jezdí...???
Když si vezmu jak skvěle jezdí prakova 1200, i když vezmu, že bych mi to pocitově jelo krapet hůř (kvůli kolům), byla by to paráda. S mým stávajícím motorem by se to nedalo vůbec srovnávat...
Rozumná spotřeba na delší tratě - i s širokýma kolama - pro 1200 nebo 1300 mi přijde tak do 8 l, maximálně. Při úsporném stylu jízdy bych rád jezdil i za míň. To není utopie, ne?
Dy? mě to auto sežere... Šindelář mi říkal, když mi vyměnil karbec za můj nový repasovaný a motor sešteloval, že lepší už to nebude, a? si sháním jiný motor. Motor se po seřízení a novém karbeci uklidnil (karbec je správný na 1300), má hladší chod atd. Faktem je, že do kopců to NEJEDE, vždycky skončím po pár metrech stoupání na 60-ti a mám tam samozřejmě za tři...
Nečekám rady, mě už asi stejně nikdo nepomžůže , ale zajímalo by mě za kolik jezdíte vy co máte motory 1200, 1300 i kolik si vezme třeba vaahův motor (při úsporném stylu jízdy, kdo by to ale vydržel, co )
Uvažuju, že si u Šindeláře koupím jiný motor 1200 nebo 1300 ccm... Herbie mě nude asi zrazovat kvůli kolům a vysokým odporům pro tyhle malé motory, no ale Herbie sám už tam máš široký kola taky dost dlouho, jak to jezdí...???
Když si vezmu jak skvěle jezdí prakova 1200, i když vezmu, že bych mi to pocitově jelo krapet hůř (kvůli kolům), byla by to paráda. S mým stávajícím motorem by se to nedalo vůbec srovnávat...
Rozumná spotřeba na delší tratě - i s širokýma kolama - pro 1200 nebo 1300 mi přijde tak do 8 l, maximálně. Při úsporném stylu jízdy bych rád jezdil i za míň. To není utopie, ne?
Oranžovou Tatrou to začalo...
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Naposledy som šiel s chrobákom kúpeným od Jozefa z Trnavy do Sobraniec.
Natankovaný do plna. Priemerná rýchlos? "čo to šlo" samozrejme rozumne. Bez pokuty sa to nezaobišlo
Cca 450km som spravil za 35l 92oktánového benzinu.
Motor 1200 v špičkovom pôvodnom stave 98000km.
Kopce robil zázračne na 1200 až neuveritelne.Jednoducho dobrý motor
je dobrý motor 8) .
14,2l na 50km z 1300 je na zamyslenie .
Toľko žerie Dodge Charger R/T motor V8 7,2l 375koní
Natankovaný do plna. Priemerná rýchlos? "čo to šlo" samozrejme rozumne. Bez pokuty sa to nezaobišlo
Cca 450km som spravil za 35l 92oktánového benzinu.
Motor 1200 v špičkovom pôvodnom stave 98000km.
Kopce robil zázračne na 1200 až neuveritelne.Jednoducho dobrý motor
je dobrý motor 8) .
14,2l na 50km z 1300 je na zamyslenie .
Toľko žerie Dodge Charger R/T motor V8 7,2l 375koní
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Pri dnešnej cene benzínu daj radšej motor do poriadku .
S takou spotrebou môžeš jazdi? VR6 a ešte ušetríš.
S takou spotrebou môžeš jazdi? VR6 a ešte ušetríš.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž