MOTORY - všeobecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Tn66
Příspěvky: 6
Registrován: 07 črc 2014

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Tn66 »

prak píše:Omezeně k pístu - bez diagnostiky praskliny je to věštění z koule.
Generálně k práci na motoru - udělej z toho pěknej popelník a kup si novou sadu. Není to drahé a nestojí to za další rozebírání.
Také mi to přijde jako rozumné řešení. Za ty nervy to nestojí. Díky

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od liba »

Já bych je do motoru nedal

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

Tn66 píše:Takže otázka, je takovýto píst použitelný, opravitelný a hlavně bezpečný? Dali byste si ho do motoru? Setkali jste se někdy s takovou závadou? A jaká by mohla být příčina? Díky
jestli tě vážně jenom napadlo použít tyhle písty do motoru tak si ze studií právě vyletěl.

honzik.brouk
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 361
Registrován: 17 srp 2017
Bydliště: Tam kde to mám rád....

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od honzik.brouk »

Zdar,chtěl bych se zeptat,jestli by uchladila kulatá vítr bouda z motoru 34 ps,jednokanálovou sériovou jedna šestku,s J trubkama bez topníků.Děkuji za radu.Honza.

Uživatelský avatar
VWenca
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 488
Registrován: 19 bře 2005
Bydliště: Lounsko

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od VWenca »

V našem podnebí uchladila

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od hydraulik »

Nemůžu nějak dohledat---- blok s malými kanály... jeden přepouštěcí ventil.... jak dlouhá má býti pružina ?
Díky...
Postoupil jsem do vyššího levelu....

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Pětišroub »

hydraulik píše:Nemůžu nějak dohledat---- blok s malými kanály... jeden přepouštěcí ventil.... jak dlouhá má býti pružina ?
Díky...
62-64 mm pro jeden prepousteci ventil s pistkem bez drazky..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
hydraulik
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2176
Registrován: 30 kvě 2005
Bydliště: Třinec

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od hydraulik »

Pětišroub píše:
22 kvě 2020
hydraulik píše:Nemůžu nějak dohledat---- blok s malými kanály... jeden přepouštěcí ventil.... jak dlouhá má býti pružina ?
Díky...
62-64 mm pro jeden prepousteci ventil s pistkem bez drazky..
Děkuji velmi hezky.....
Postoupil jsem do vyššího levelu....

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Navážu na téma pístek/ventil...

Z výše zmiňovaného motoru, tzn. blok s malými kanálky a jeden prepoštěcí ventil.
Tak z tohoto motoru jsem vytáhl ventil s drážkou, jaký to má vliv na mazání?? Díky za odpovědi
Přílohy
15903314481625282032493711698948.jpg
15903314481625282032493711698948.jpg (126.82 KiB) Zobrazeno 4266 x
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od udeeska »

Drážka slouží jako obtokový kanál,kdy olej má správnou teplotu, tudíž tlak oleje je nízký,ventil je v nejvyšší poloze,olej jde přes chladič oleje do ložisek a olej, kterého je tam nadbytek jde zpět přes tuhle drážku zpět do olejové vany.
Tak nějak.
Vwase nocni sichta...

evinsen
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1518
Registrován: 01 pro 2010

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od evinsen »

V podstatě to na funkci vliv nemá.... :D

SefBistra
Příspěvky: 4
Registrován: 26 kvě 2020

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od SefBistra »

Zdravím flat4!

Jsem tu nováčkem, před pár měsící jsem koupil T3 1.6 CT a pomalu se pustil do renovace. Koupil jsem to trochu zbrkle, o motoru si prakticky nic nepřečetl a teď jsem ve fázi, dky už jsem do něj začal dávat pomerně dost peněz a zjistil, že mám prasklé obě hlavy. Koupil jsem tedy jiné, použité a zjistil, že jsou prasklé taky.... teď jsem tedy v situaci, že mi zbývá asi jen koupit nové, ale aby to nebylo tak jednoduché tak an CTčko se v dohledné době sehnat nedají a musím tak dávat broučí a k tomu koupit ještě válce a písty, aby to celé pasovalo...a ted muj dotaz:

- po sečtení všech nákladů na renovaci motoru jsem na nějakých 40-50k...jsem zhruba v polovině, ale i tak přemýšlím, že než abych dával 22k za nové hlavy a válce tak nbych možná udělat výmenu motoru za dieslový 1.6...co myslíte? Uvědomuju si, že budu muset dodělat chladič atd. Šli byste do toho nebo byste pokračovali v rozdělaná práci? Slyšel jsem, že hlavy z druhovýroby nemají uplně nejlepší pověst.

Auto mám na víkendové výlety a jednou za rok bych s ním chtěl jet třeba do Portugalska.

Díky za názory.

Ivo
Přílohy
91770874_1529732247186823_3552909720207491072_o.jpg

SefBistra
Příspěvky: 4
Registrován: 26 kvě 2020

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od SefBistra »

koupil jsem to proto, že kastle je ve velmi slušném stavu, auto mělo posledních 20 let jednoho majitele. Je minimálně opotřebované, není prohnilé, ale to CTčko mě teda trápí velmi:) a stálo 25 tisíc....

lális
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1539
Registrován: 24 srp 2009
Bydliště: Tábor zdraví venkov

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od lális »

Jestli tam dáš diesel, tak to úplně zabiješ...prostw tahle sranda něco stojí a když koupíš slušný aftermarket hlavy, tak něco vydrží
Ideální majitel brouka,buggy,buse...a co dál??

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6111
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Samba »

těbuch.. fuj, ctečko byt hnuj.. to nepojede.. lepší volba dvoulitr cu a k němu getriebe.. nevim jak to máš papírově, ale když se chce..

Uživatelský avatar
eLzyx
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 říj 2011
Bydliště: Bílina

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od eLzyx »

Samba píše:
26 kvě 2020
těbuch.. fuj, ctečko byt hnuj.. to nepojede.. lepší volba dvoulitr cu a k němu getriebe.. nevim jak to máš papírově, ale když se chce..
to jsi pozapomněl říci, že to bude mít tak za 80, když se zadaří sehnat komplet nepotřebující GO.

Já bych se v rámci možností snažil dát to dohromady tak, jak to vyjelo z fabriky. I za cenu aftermarket hlav. S tím dieselem asi budeš muset sáhnout i do kastle. Taky je otázkou jaký diesel? Nějaký, co se dával do T3? Si nepomůžeš. Leda nějaké modernější TDI, ale ...
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige

Uživatelský avatar
liba
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1027
Registrován: 08 srp 2010
Bydliště: Black Village u Vodňan

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od liba »

Mám rád naftu ale do tohodle auta , to si nezaslouží zachovej benzín

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Sam »

V době, kdy jezdily tyto auta běžně po silnicích bylo naprosto samozřejmé, že se díly nevyměňovaly ale opravovaly.
Za mne tedy není ostudou, ba právě naopak, hlavy zavařit, obrobit, zkrátka komplet renovovat.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
venca101
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1561
Registrován: 19 čer 2009
Bydliště: Jižní Morava

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od venca101 »

Dávat diesel motor do benzínový vzduchový kastle je naprostá blbost. Né že by to nešlo, ale zkus si spočítat na kolik by vyšlel nákup dieselového motoru a převodovky včetně všeho příslušenství + překopání elektriky + překopání karoserie + jak legálně přejít z benzínu na diesel? No nechtěl bych to na úřadech vyběhávat...
Takže pořádně a slušně oprav svůj motor. Za ušetřené peníze, které by tě stála přestavba na diesel a čas, kterej bys strávil na úřadech, tak jeď radši potom se svou opravenou T3 na dovolenou...

Uživatelský avatar
Jenda Povoda
Příspěvky: 100
Registrován: 09 lis 2008
Bydliště: Kde sem, tam sem, ted sem zrovna kol Českýho Šternberka
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTORY - všeobecná rozprava

Příspěvek od Jenda Povoda »

venca101 píše:
27 kvě 2020
Dávat diesel motor do benzínový vzduchový kastle je naprostá blbost. Né že by to nešlo, ale zkus si spočítat na kolik by vyšlel nákup dieselového motoru a převodovky včetně všeho příslušenství + překopání elektriky + překopání karoserie + jak legálně přejít z benzínu na diesel? No nechtěl bych to na úřadech vyběhávat...
Takže pořádně a slušně oprav svůj motor. Za ušetřené peníze, které by tě stála přestavba na diesel a čas, kterej bys strávil na úřadech, tak jeď radši potom se svou opravenou T3 na dovolenou...
Diesel tam dát jde. Dá se tam levně dát třeba 1,9D z WV koncern. Ale ideální by bylo koupit nějakýho Diesel shnilýho dárce orgánů a z něj to přeházet. Převodovka může zůstat, jen fréma se mění. Ale třeba nádrž je jiná atd...je toho fůra. Ale je to spousta práce a absolutní historické znehodnocení vozu.

Pár T3 jsem měl, znám je :-) Ideálně opravit CTčko, zavařit hlavy...
J - Povoda

T2a
T3 syncro tdi
T3 doka zadohrab

Odpovědět