Westfalia T2B - Kivwik
Re: Westfalia T2B - Kivwik
až na pár děr panenský..skorem by se tu dala vyučovat anča..
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Westfalia T2B - Kivwik
Jen se to musím naučit opravovat ...protože....Samba píše:až na pár děr panenský..skorem by se tu dala vyučovat anča..
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Westfalia T2B - Kivwik
Jsem si dnes řekl, že si vyzkouším jaký jsem klempíř, svařeč a brusič.
Vybral jsem plech pod autem, že to nebude moc vidět...... Plech opískován, takže super, příprava nového plíšku tak za 2, sváření tak za 3, ale výsledný broušení zabralo dost času Celkově se to na plechu pod auto asi dá, ale rozhodně mi to zabralo víc času než jsem myslel a bude to chtít klapky na uši a nebo lépe svařovat
Vybral jsem plech pod autem, že to nebude moc vidět...... Plech opískován, takže super, příprava nového plíšku tak za 2, sváření tak za 3, ale výsledný broušení zabralo dost času Celkově se to na plechu pod auto asi dá, ale rozhodně mi to zabralo víc času než jsem myslel a bude to chtít klapky na uši a nebo lépe svařovat
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
Re: Westfalia T2B - Kivwik
nejsem klempíř, jen naflatukecka.. asi líp pasovat a vařit na větší proud, líp brousit, pákový nůžky mají taky svý kouzlo.. mimo jiný sem si oblíbil tuto.. https://www.naradionline.cz/dremel-540- ... m-5ks.html
ps.. jako jeden z mála sem odpůrce pískování.. myslím, že se toho víc zku.............rví, než-li užitku, nerad pasuju pokunděný věci, raděj brousim jak otrok..to je pokrok..
ps.. jako jeden z mála sem odpůrce pískování.. myslím, že se toho víc zku.............rví, než-li užitku, nerad pasuju pokunděný věci, raděj brousim jak otrok..to je pokrok..
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Westfalia T2B - Kivwik
No musím uznat, že pískovat (pískem) už asi nic nenechám..............jinak díky za tipy
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
Re: Westfalia T2B - Kivwik
Tak ono je pískovat a pískovat. Správně tedy tryskat. Když má dotyčný v rukách a přistupuje k tomu jako k mostní konstrukci, tak je konečný výsledek k pláči. Ale broušení také není ideální, protože většinou jen korozi zaleští a ta pak vesele pod barvou jede dále.
Na zkoušku svářečských schopností asi dobrý, ale výsledek nic moc. Chce to potrénovat a hlavně si hrát s nastavením proudu, posunu. To na fotkách se tváří, že po obroušení upadne. Na broušení používej spíš lamelové kotouče, ubírají rychleji, neposkakují tak a neničíš materiál kolem. Tenhle 4mm brusnej kotouč je tak opravdu na tu mostní konstrukci. být to na plechu karoserie, tak je z něj papír nebo díra.
Ale neboj, každý si tím někdy prošel. Zde platí známe rčení "o co mizernější svářeč, o to lepší brusič"
Na zkoušku svářečských schopností asi dobrý, ale výsledek nic moc. Chce to potrénovat a hlavně si hrát s nastavením proudu, posunu. To na fotkách se tváří, že po obroušení upadne. Na broušení používej spíš lamelové kotouče, ubírají rychleji, neposkakují tak a neničíš materiál kolem. Tenhle 4mm brusnej kotouč je tak opravdu na tu mostní konstrukci. být to na plechu karoserie, tak je z něj papír nebo díra.
Ale neboj, každý si tím někdy prošel. Zde platí známe rčení "o co mizernější svářeč, o to lepší brusič"
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Westfalia T2B - Kivwik
Neupadlo, ale nějaký dobrý učitel by se jistě hodil
Zkusím ty lamely na broušení, díky.
Zkusím ty lamely na broušení, díky.
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
Re: Westfalia T2B - Kivwik
Na broušení po svařování jsou nejlepší tyto:
Jo, na to si musíš buď zajít na svářečský kurz. Většina škol má jednodenní "kurz" pro domácí matlaly, jako jsme my kdy si dovezeš vlastní svářečku a oni tě jí naučí alespoň základně ovládat a nastavovat. Trochu poradí, jak by měl plech poté vypadat atd. Stojí to "pár" korun. No a nebo se pak zavřít na pár odpolední do garáže a zkoušet a zkoušet. Nicméně ve výsledku ke spotřebovanému množství drátu a plynu je pořád výhodnější předchozí varianta.
Hned totiž vidíš, co brousíš a nehrozí tolik probroušení.Jo, na to si musíš buď zajít na svářečský kurz. Většina škol má jednodenní "kurz" pro domácí matlaly, jako jsme my kdy si dovezeš vlastní svářečku a oni tě jí naučí alespoň základně ovládat a nastavovat. Trochu poradí, jak by měl plech poté vypadat atd. Stojí to "pár" korun. No a nebo se pak zavřít na pár odpolední do garáže a zkoušet a zkoušet. Nicméně ve výsledku ke spotřebovanému množství drátu a plynu je pořád výhodnější předchozí varianta.
Re: Westfalia T2B - Kivwik
Tady ten zmiňovaný kotouč.. / s výřezy/ super věc.. ale pozor na hrany, je spíše na plochy.. .. špatně zavadíte. .a rozletí se .. osobní zkušenost.. ale v detailech.. parádní věc.
Postoupil jsem do vyššího levelu....
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Westfalia T2B - Kivwik
Každý má ten svůj nástroj na který nedá dopustit a se kterým umí pracovat jako král.
Pro mne to je Proxxon s 50mm lamelovým kotoučkem. Na foto ten v levo.
Pro mne to je Proxxon s 50mm lamelovým kotoučkem. Na foto ten v levo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Westfalia T2B - Kivwik
každej kutil jednou začínal
až si vyzkoušíš pár záplat, posbíráš pár zkušeností s tím jak se ti bude dařit seřídit rychlost drátu a síla proudu na ten který plech a ono to půjde.
já brousím klasickou flexou s obyčejným brusným kotoučem.
Po pár záplatách už to budeš mít v ruce.
Navíc na vzhledu nějakých záplat na podvozku zase tak moc nezáleží. Podstatný je aby to pořádně drželo.
až si vyzkoušíš pár záplat, posbíráš pár zkušeností s tím jak se ti bude dařit seřídit rychlost drátu a síla proudu na ten který plech a ono to půjde.
já brousím klasickou flexou s obyčejným brusným kotoučem.
Po pár záplatách už to budeš mít v ruce.
Navíc na vzhledu nějakých záplat na podvozku zase tak moc nezáleží. Podstatný je aby to pořádně drželo.
... a vůbec !
Re: Westfalia T2B - Kivwik
Když koukám, jak všichni pilně brousí, tak jsem se chtěl zeptat jestli ta auta pak nejsou ve výsledku jakoby menší a zda to odpovídá originálu..?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15201
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Westfalia T2B - Kivwik
Núúšky, nožé..... bróósím.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Westfalia T2B - Kivwik
...to se pak dožene kytem ne, není to moje autoPětišroub píše:Když koukám, jak všichni pilně brousí, tak jsem se chtěl zeptat jestli ta auta pak nejsou ve výsledku jakoby menší a zda to odpovídá originálu..?
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Westfalia T2B - Kivwik
Tak další praxe sváření proběhla o víkendu a stůl je hotový, základ jsem použil z jednoho starého, ale zkrátil a dovařil pár věcí pro výměnné nastroje jako je svěrák, bruska a tak.......
Ano, rychlost drátu je sakra důležitá .....ale vše souvisí se vším
Kdyby někomu přebývalo nějaké klempířské nářadí, ideláně kladívko s půlkulatou hlavou, tak za rozumnou cenu bych ho bral.....jinak budu muset někde na eshopu nakoupit, protože tvarování plechů (ted nemluvím o stolu) s jedním kladívkem a jednou malou kostkou železa moc do kulata nejde :-)
Ano, rychlost drátu je sakra důležitá .....ale vše souvisí se vším
Kdyby někomu přebývalo nějaké klempířské nářadí, ideláně kladívko s půlkulatou hlavou, tak za rozumnou cenu bych ho bral.....jinak budu muset někde na eshopu nakoupit, protože tvarování plechů (ted nemluvím o stolu) s jedním kladívkem a jednou malou kostkou železa moc do kulata nejde :-)
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977