Skládačka KdF 82
Re: Skládačka KdF 82
Trochu problém je to, že většina dnes vyráběných replikových karosářských dílů je z pozinku, takže na ně nelze nanášet všechny nátěrové hmoty. Já mám už nové podlahy, na kterých byl epoxidový základ a loupal se, takže všechno muselo jít napřed dolů. U některých nátěrových hmot na zinek se v postupech přípravy uvádí mytí povrchu čpavkem, což je i ve větších prostorech opravdové žrádlo, pokud není výrazné proudění vzduchu, případně k dispozici odpovídající dýchací vybavení.
Re: Skládačka KdF 82
Čpavek slyším prvně, to je na otravu celé čtvrti a výjezd Feuerwehru.Nekdo to zdrsní pískovačkou,nekdo šmirglem. Já to odmastím acetonem nebo tech.benzinem a pak to vezmu houbičkou namočenou do Zn-Oxyd, který je na to snad určený,a když to uschne může se hned stříkat. Jako ochrana stačí gum.rukavice a brýle
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skládačka KdF 82
obcas nam chodia diely v zinku ...panty uzatvaracie plechy a ina drobota...
brusim to 3M scotch- brite v jarovej vode...odmastnim 2K zaklad , nonstop plnic a vrchna farba...vsetko na seba len z odvetranim..drzi to.
brusim to 3M scotch- brite v jarovej vode...odmastnim 2K zaklad , nonstop plnic a vrchna farba...vsetko na seba len z odvetranim..drzi to.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skládačka KdF 82
V galvanovně ti zinek z dílů jednoduše sundají pokud to nechceš dělat sám kyselinou. Měl jsme to připravené na KDF podlahy ale když mi dorazily výlisky, raději jsem je zahodil než abych je montoval na auto.
Jinak zinek na válečné plechařině, to je jako Schwimmwagen v modrý perleťový metalíze.
Jinak zinek na válečné plechařině, to je jako Schwimmwagen v modrý perleťový metalíze.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skládačka KdF 82
To by bylo fajný....ještě snížit a Fuchsy
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Skládačka KdF 82
A další!martin_100 píše:To by bylo fajný....ještě snížit a Fuchsy
Re: Skládačka KdF 82
Něco z rozebírky stroje. Kde nebyl oranžový silikon, tam byl modrý silikon. Na dílech všechny možné barvy, stačí si vybrat.
Na poslední foto již očištěná rychlostní skříň. Před očištěním na ní byly zbytky jakési "zlaté stříbřenky".
Redukční skříně jsou v provedení shodném s vodníkem, takže vnější ložiska kol byla mezi gufery naplněna tukem a za vnějšími ložisky kol zcela scházely distanční kroužky, což způsobilo vlivem nadměrné axiální vůle poškození jednoho z vík.
Postupná demontáž, čištění, třídění, oprava poškozených dílů...
No a skládáme skříň.
A nohavice...
Na míru vyrobené distanční kroužky.
A někdy zase pár fotek.
Na poslední foto již očištěná rychlostní skříň. Před očištěním na ní byly zbytky jakési "zlaté stříbřenky".
Redukční skříně jsou v provedení shodném s vodníkem, takže vnější ložiska kol byla mezi gufery naplněna tukem a za vnějšími ložisky kol zcela scházely distanční kroužky, což způsobilo vlivem nadměrné axiální vůle poškození jednoho z vík.
Postupná demontáž, čištění, třídění, oprava poškozených dílů...
No a skládáme skříň.
A nohavice...
Na míru vyrobené distanční kroužky.
A někdy zase pár fotek.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skládačka KdF 82
Já tomu moc nerozumím, ale nebyla ta "zlatá stříbřenka" původní ochranná vrstva?TT681 píše:... Před očištěním na ní byly zbytky jakési "zlaté stříbřenky".
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skládačka KdF 82
Copak je to za povrchovou upravu na te skrini ? Osobne nejsem zastancem techto omalovanek a vylestenych hliniku do vysokeho lesku. Kor na valecne technice. To je ale kazdeho vec. Hrajes si s detaily, resis tvar nytku na drzaku uhliku na dynamu ktery neni vubec videt,tomu rozumim. Proc ale do skrine nedas spravne loziska ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Skládačka KdF 82
Ložiska: Nechtěl jsem to předělávat, mj. protože to není vidět. Na levé straně by mělo být úzké ložisko s distančním kroužkem, ale protože už sedla na skříni mají něco za sebou, zachoval jsem ložiska široká, která tam byla daná už předtím nová. Tím pádem jsem ani nepátral po detailech, jak původní ložiska vypadala. Motor zatím nechávám uležet, ale vím, že jsou v něm taky nějaké úpravy proti původnímu provedení a nemám v úmyslu to měnit.
Skříň: Skříň je po odstranění mastnoty, zbytků barvy a jiné špíny očištěná balotinou, časem to trochu zajde a nabere se na to svinstvo.
Skříň: Skříň je po odstranění mastnoty, zbytků barvy a jiné špíny očištěná balotinou, časem to trochu zajde a nabere se na to svinstvo.
Re: Skládačka KdF 82
Ta "zlatá stříbřenka" byla povrchová úprava, jak poznamenal lišák.
Je to něco jako elox, moří se tím slitiny hořčíku proti oxidaci, mimo jiné například části motoru české modly Jawy 500 OHC.
V tomto "nezušlechtěném" stavu to bude krásně oxidovat...
Je to něco jako elox, moří se tím slitiny hořčíku proti oxidaci, mimo jiné například části motoru české modly Jawy 500 OHC.
V tomto "nezušlechtěném" stavu to bude krásně oxidovat...
Re: Skládačka KdF 82
Ono to podle stavu asi nebylo původní. Vypadalo to skutečně jako rozmazaná stříbřenka smíchaná s bronzovým práškem a nanesená na zasviněný povrch.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Skládačka KdF 82
Ale no jasně, že není. Bylo to "Okrášleno" někdy před deseti lety, celej podvozek, někde jsou tu fotky. Neřek' tehdy, jaký s tím má plány.
Re: Skládačka KdF 82
Ano, nicméně ten nátěr převodovky už byl z dřívějška, po té skoro 11 let staré renovaci už byly jenom zbytky, tak jak to je na mojí fotce.
Re: Skládačka KdF 82
Drobný příspěvek...
Po probrání záležitosti s několika lidmi jsem se rozhodl nedůvěřovat torzním tyčím, se kterými jsem podvozek koupil (každá byla jiná), navíc při pokusu o montáž se ukázalo, že jedna z tyčí je křivá, a tak jsem pořídil tyče nové. Na fotce jsou pro srovnání s těmi původními, které se někomu třeba budou hodit do sbírky nebo jako pracovní nástroj.
Po probrání záležitosti s několika lidmi jsem se rozhodl nedůvěřovat torzním tyčím, se kterými jsem podvozek koupil (každá byla jiná), navíc při pokusu o montáž se ukázalo, že jedna z tyčí je křivá, a tak jsem pořídil tyče nové. Na fotce jsou pro srovnání s těmi původními, které se někomu třeba budou hodit do sbírky nebo jako pracovní nástroj.
Re: Skládačka KdF 82
Zdarec,kolik stály ty tyčky?Dík
Re: Skládačka KdF 82
Něco málo fotek za uplynulé období.
Nejdřív nešťastný startér, který nejdřív vypadal beznadějně. Přišly rošty na podlahu, dostaly dva nátěry tmavého mořidla a polomatný lak. Něco z lakování disků... ...a máme obuto. Zatím ještě není disk na rezervu, snad se nějaký pěkný časem najde. Pedály před montáží... ...a na podvozku.
Nejdřív nešťastný startér, který nejdřív vypadal beznadějně. Přišly rošty na podlahu, dostaly dva nátěry tmavého mořidla a polomatný lak. Něco z lakování disků... ...a máme obuto. Zatím ještě není disk na rezervu, snad se nějaký pěkný časem najde. Pedály před montáží... ...a na podvozku.
Re: Skládačka KdF 82
Dynamo. Samozřejmě to správné 130 W. Ještě bude třeba dořešit regulátor a podle něj upravit vývody. Na kterou stranu mají mířit nasávací otvory krytu sběrného ústrojí???
Re: Skládačka KdF 82
Něco málo fotek pořízených při montáži brzd.
Od Jacka z Varšavy jsem pořídil držáky semaforů, které jsem náležitě upravil do přechodného provedení z období, kdy se přestaly semafory montovat a držáky sloužily jen k otočnému uložení okna a zrcátka. Podle karoserie se vše ještě dovaří.
No a takto zhruba vypadá v současné době podvozek, vlastně vypadal před měsícem.
No a něco z úpravy zadního krytu motoru. Kryt získaný z Belgie měl jiný tvar než originál 25 HP KdF, tak musel projít náročnou tvarovou úpravou, možná ne až tak na první pohled patrnou, a doplněním charakteristických hranatých rohů. Kryt v béžové barvě je originál zapůjčený ze Šumperka jako rozměrová předloha pro úpravu.
Celkem porod bylo dopasování výměníků topení na výfuky, protože trubky byly ohnuté poněkud jinak než v originálu (výrobce výfukové soustavy mi není znám, neboť jsem ji pořídil společně s podvozkem) a otvory ve výměnících byly taky trochu jinde, než by bylo třeba, takže je bylo třeba zaslepit a udělat jinde. Svařování trubek s pozinkovaným plechem 0,8 mm bylo výživné, ale nakonec se podařilo vcelku solidně napodobit válečné svary. Pro šťouraly: motor na snímku je ve stavu, v jakém jsem jej získal a momentálně prochází revitalizací bez použití dotací z EU.
Po nastříkání žáruvzdornou barvou a jako bonus tlumiče.
A ještě boudička na vítr. Vypadala nevábně (foto původního stavu Jacek Krajewski), pocházela z období po létě 1943, takže na ní byl už nový typ filtru, proto bylo třeba uchycení filtru a zapalovací cívky upravit - vybourat vnitřní přepážku, odstranit z ní přivařovací matici a celkově ji upravit do dřívějšího provedení. Bylo třeba dodat košíček, který chyběl.
Krabice od bot měly něco za sebou, i když tak na první pohled nevypadaly (foto výchozího stavu od dřívějšího majitele). Bylo třeba zrušit ovládací lanka, obnovit místy pošlapaný původní tvar, co to šlo, a doplnit např. místy prodřenou hranu, na které byla přibodovaná malá záplata, a půjčit si nějaké další drobnosti odjinud.
Naposledy upravil(a) TT681 dne 10 srp 2020, celkem upraveno 4 x.
Re: Skládačka KdF 82
Ještě jedna fotka ze "sušárny".
A jdeme na rozdělovač VEK4BS343T. Zatím se mi nepodařilo narazit na původní palec a správné uzávěry s příchytkami, které zřejmě byly delší oproti modernějšímu VE4BRS383, který má o něco nižší horní válcovou část. Snad se časem podaří sehnat.