Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Oki no jde mi hlavně o to že za ty roky už tam je jiné než originál těsnění a všiml jsem si že těsnění pod víko karburátoru ze sady na repasi má od kazdeho výrobce jinou tloušťku. Tzn pak je i víko od plováku výš potažmo níž. Diky
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Praxe ukazala, ze milimetr sem milimetr tam vubec nehraje roli
... a vůbec !
- Anthony225
- Příspěvky: 83
- Registrován: 03 kvě 2018
- Bydliště: Telnice u Brna
Re:
Ahoj Herbi, měl bych velkou prosbu. Teď na motoru řeším stejný problém jako jsi měl ty před lety. Kde byl nakonec problém?Herbie píše:serizeno vyreseno
Johne odhadl si to presne, delaly to hadicky podtlakoveho ovladani klapky vzduchoveho filtru (ta velka plastova mrcha) .. tudy to prisavalo
Podtlakové hadičky špatně těsnili? Díky moc za odpověď.
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
tehdy to tam nějak netesnilo, nebo hadičky byly zpuchřelé, detaily si nepamatuju
každopádně to přisávalo kudy nemělo
každopádně to přisávalo kudy nemělo
... a vůbec !
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
mám tady jednu zajímavost a dotaz na zkušenější
karburátor 34 PICT 3 z obyčejné 16-tky dvoukanálu
a v něm osazena zvláštní kombinace trysek
hlavní tryska 145
volboběžná tryska 65
vzduchová 130 Z
to někdo zpovyměňoval kvůli tomu že ten karburátor byl na nějakym větším motoru ? Treba 1776 ?
Nebo je to nějakej nesmysl ?
ve standardu jsou trysky o dost menší
karburátor 34 PICT 3 z obyčejné 16-tky dvoukanálu
a v něm osazena zvláštní kombinace trysek
hlavní tryska 145
volboběžná tryska 65
vzduchová 130 Z
to někdo zpovyměňoval kvůli tomu že ten karburátor byl na nějakym větším motoru ? Treba 1776 ?
Nebo je to nějakej nesmysl ?
ve standardu jsou trysky o dost menší
- Přílohy
-
- 34pict3 - 1600motor 1971-75.gif (42.66 KiB) Zobrazeno 5709 x
... a vůbec !
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Nebo se tím někdo snažil vyřešit přechody s odstředivou 009..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Nastavenie noveho karburatora Brosol 31 pict 3
Cawte chalani, asi to patri sem, kupil som novy karburator Brosol 31 pict 3 na Super beetle 1.3 dvojkanal, potrebujem poradit.. Karburator ked je novy, tak ma uz nejake zakladne nastavenie? Bol k nemu navod v anglictine, vedeli by ste mi z neho nejak zhruba poradit, co tam pisu, troska je to slabsie u mna s AJ a nechcem daco pokazit, tak sa pre istotu pytam, mate aj skusenosti predsa len, diky moc..
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
A už ti ide naštartovať? Ak nie tak toto zatiaľ pre teba nieje relevantné, bohužiaľ. (Je to návod na nastavenie otáčok, bohatosti zmesi). Každopádne ak je karburátor nový mal by mať od výroby default nastavenia takže na začiatok by si sa ničoho nemal chytať.
Na to aby si potom vedel pomocou tohto návodu upraviť otáčky potrebuješ aby ti motor bežal a zohrial sa na prevádzkovú teplotu s tým že budeš mať vypnutý sytič (bimetalová pružinka v karburátore sa zohreje a prívera v hornej časti bude vo zvislej polohe) a bude ti držať voľnobeh.
Na to aby si potom vedel pomocou tohto návodu upraviť otáčky potrebuješ aby ti motor bežal a zohrial sa na prevádzkovú teplotu s tým že budeš mať vypnutý sytič (bimetalová pružinka v karburátore sa zohreje a prívera v hornej časti bude vo zvislej polohe) a bude ti držať voľnobeh.
Naposledy upravil(a) kubi dne 25 dub 2020, celkem upraveno 1 x.
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Ja osobne 26 nebo 28 uz nevim presne, sry, koupil do 1200 a jezdi tam uz 7 let. Nasadil jsem a jak jsem ho tam dal, tak tam do dnes funguje. Je znat uz unava, ale to neni pro Tvuj dotaz relevantni. Spis bych se ptal, zda je dobre natryskovany ( zda neni na 1600 treba ). A to pro Tebe asi neni taktez relevantni, pokud stale nestartujes viz. vyse resp. jine tema
Brouk ´77
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Čaute, mám otázku k tryskám - Mám 1300ku s 205T rozdeľovačom a 30pict3 v ktorom sú 125 main, 125 air correction, 65 power a 55 idle. podľa Roba z vwresources
By to malo byť optimálne ("With the 1300 engine, the jetting needed should be 55 idle, about 122.5-125 main jet, 125 air correction jet and about 65 power jet"). Avšak mám problém že to spaľuje moc bohatú zmes (všetky sviečky sú rovnako čierne od karbónu).. keď som hľadal na nete tak pôvodne by v tomto karbeci mali byť trysky trošku iné.. viď Haynes a Bentley
Mám to teda skúsiť pretryskovať na menší main jet?
By to malo byť optimálne ("With the 1300 engine, the jetting needed should be 55 idle, about 122.5-125 main jet, 125 air correction jet and about 65 power jet"). Avšak mám problém že to spaľuje moc bohatú zmes (všetky sviečky sú rovnako čierne od karbónu).. keď som hľadal na nete tak pôvodne by v tomto karbeci mali byť trysky trošku iné.. viď Haynes a Bentley
Mám to teda skúsiť pretryskovať na menší main jet?
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Ja som Ti nasiel toto:
Iny manual
Iny manual
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Vyzera ze vsade sa pise o 112.5 main jet na 30pict3... To mi pride ale dost malo. Nebude tych 112.5 main pre 1200cc? No nic mal by som to asi vyskusat ze ako to pojde
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Hlavna tryska bude asi rovnaka pre 1200 aj 1300. Solex 30 pict 3 som mal aj na 1600 industrie a motor slapal ako hodinky,ale neviem co tam boli za trysky,musel by som ho rozobrat.
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Teraz uvažujem či tam šupnúť 112,5 115 alebo 120 main
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
jen pro zajímavost
Já už dlouho provozuju 1300 dvoukanál (44PS) s karburátorem 31 PICT 3 s tímto osazením : 1 Main 125
2 AirCorrection 110
3 Iddle 52,5
0 Auxiliary 45
4 vůbec netuším jakou tam mám
funguje mi to dobře a žere aktuálně 7,5 litru na 100 km
a ano, svíčky mám taky černé a emise jsou někde na polovině povolené normy (při poslední STK)
jo a v rozdělovači mám bezkontaktní zapalování od číňana za 500,- Kč viz https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 80#p353757
čerpal jsem informace z tohoto, ale dávat hlavní trysku 130 mi přišlo moc tak jsem použil 125 :
Já už dlouho provozuju 1300 dvoukanál (44PS) s karburátorem 31 PICT 3 s tímto osazením : 1 Main 125
2 AirCorrection 110
3 Iddle 52,5
0 Auxiliary 45
4 vůbec netuším jakou tam mám
funguje mi to dobře a žere aktuálně 7,5 litru na 100 km
a ano, svíčky mám taky černé a emise jsou někde na polovině povolené normy (při poslední STK)
jo a v rozdělovači mám bezkontaktní zapalování od číňana za 500,- Kč viz https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 80#p353757
čerpal jsem informace z tohoto, ale dávat hlavní trysku 130 mi přišlo moc tak jsem použil 125 :
... a vůbec !
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Ja mám 1300 single port s 30 pict 3 písal som znova Robovi z vw-resource a odpísal že mám skúsiť 120 main, a zmenšiť aj power a idle takže skúsim:
120 main jet (zo 125)
125 air correction jet
50 idle jet (z 55)
55 power jet (auxillary) (zo 65)
A uvidíme ako to dopadne
Btw funguje ti dobre predhrev na sacom potrubí? Je prechodný? (Ak nie benzín sa ti v ňom môže zrážať, kondenzovať)
Niekde na nete som čítal že aj to môže byť dôvod že si motor pýta moc bohatú zmes a potom to rýchlo zasiera sviečky. (Ak je ten predhrev upchatý usadeninami, karbónom - to plánujem tiež pozrieť najbližšie keď pôjde motor von) ale neviem čo je na tom pravdy
Spomínaný mail od Roba:
120 main jet (zo 125)
125 air correction jet
50 idle jet (z 55)
55 power jet (auxillary) (zo 65)
A uvidíme ako to dopadne
Btw funguje ti dobre predhrev na sacom potrubí? Je prechodný? (Ak nie benzín sa ti v ňom môže zrážať, kondenzovať)
Niekde na nete som čítal že aj to môže byť dôvod že si motor pýta moc bohatú zmes a potom to rýchlo zasiera sviečky. (Ak je ten predhrev upchatý usadeninami, karbónom - to plánujem tiež pozrieť najbližšie keď pôjde motor von) ale neviem čo je na tom pravdy
Spomínaný mail od Roba:
Yes, definitely try the 120. The smaller capacity usually dictates a slightly smaller main jet.
The 125 recommendation is mainly aimed at the 1500/1600 capacity.
There is just a chance a slightly smaller idle jet might help too, since it supplies all the fuel at idle and just above idle, gradually handing over to the main jet which is providing all the fuel from very roughly 2500 upwards (it's an airflow thing rather than actual RPM but you get the idea I'm sure).
The air correction is usually ok at 125. If the engine is teen still running rich but only at high speeds, you could use a smaller aux/power jet - maybe the 55 idle (they are interchangeable) if you get a smaller jet for the idle.
Rob
Rob and Dave's air cooled VW pages
Repairs and maintenance for the home mechanic
www dot VW-resource dot com
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
-mám sací potrubí s dvojitým předehřevemkubi píše:Btw funguje ti dobre predhrev na sacom potrubí? Je prechodný? (Ak nie benzín sa ti v ňom môže zrážať, kondenzovať)
Niekde na nete som čítal že aj to môže byť dôvod že si motor pýta moc bohatú zmes a potom to rýchlo zasiera sviečky. (Ak je ten predhrev upchatý usadeninami, karbónom - to plánujem tiež pozrieť najbližšie keď pôjde motor von) ale neviem čo je na tom pravdy
-když jsem motor před lety sesadil, tak pruchodný byl, jak je na tom teďka me upřímně řečeno vůbec nezajímá protože mi všecko funguje
... a vůbec !
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Rozumiem ale zaujímalo by ma či sa tu niekto nestretol s tým že by mal nepriechodný predhrev sacieho potrubia a aké problémy to spôsobovalo/ či to môže mať súvis s tými sviečkami permanentne od karbónu (na nete toho ľudia nahovoria..)
Odkedy som zmenšil trysky a zošteloval karbec mi to síce príde že všetko ide v pohode ale sviečky sú furt čierne a mne to nedá spávať (pre môj pokoj v duši aj tak pôjde motor čoskoro von tak uvidíme ..)Clogged heat risers allow the gas mixture to lose its vapor form on the way to the heads. Thus, it turns into raw gas - which won't ignite and ends up blown through the exhaust and washing the cylinder walls. Hard on an engine. Could also foul plugs, no?
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
tak sem ti kecal
zrovna jsem vyndal svíčky ven a jiskřiště má téměř ideální barvu ... takže už nemám bohatou směs
zrovna jsem vyndal svíčky ven a jiskřiště má téměř ideální barvu ... takže už nemám bohatou směs
... a vůbec !
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3
Kubi ale na volnobehu ti tie sviecky nema co vypalit.To sa da hodnotit ked najazdis s tym viac km.Jazdil som bez predohrevu a nemal som ziadne problemy.V zime som ale jazdil velmi malo,alebo vobec.