Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Odpovědět
Uživatelský avatar
LoLeG
Příspěvky: 120
Registrován: 07 srp 2012

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od LoLeG »

Oki no jde mi hlavně o to že za ty roky už tam je jiné než originál těsnění a všiml jsem si že těsnění pod víko karburátoru ze sady na repasi má od kazdeho výrobce jinou tloušťku. Tzn pak je i víko od plováku výš potažmo níž. Diky

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13075
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Herbie »

Praxe ukazala, ze milimetr sem milimetr tam vubec nehraje roli :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Anthony225
Příspěvky: 79
Registrován: 03 kvě 2018
Bydliště: Telnice u Brna

Re:

Příspěvek od Anthony225 »

Herbie píše:serizeno vyreseno
Johne odhadl si to presne, delaly to hadicky podtlakoveho ovladani klapky vzduchoveho filtru (ta velka plastova mrcha) .. tudy to prisavalo
Ahoj Herbi, měl bych velkou prosbu. Teď na motoru řeším stejný problém jako jsi měl ty před lety. Kde byl nakonec problém?
Podtlakové hadičky špatně těsnili? Díky moc za odpověď.

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13075
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Herbie »

tehdy to tam nějak netesnilo, nebo hadičky byly zpuchřelé, detaily si nepamatuju
každopádně to přisávalo kudy nemělo
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13075
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Herbie »

mám tady jednu zajímavost a dotaz na zkušenější

karburátor 34 PICT 3 z obyčejné 16-tky dvoukanálu
a v něm osazena zvláštní kombinace trysek

hlavní tryska 145
volboběžná tryska 65
vzduchová 130 Z


to někdo zpovyměňoval kvůli tomu že ten karburátor byl na nějakym větším motoru ? Treba 1776 ?
Nebo je to nějakej nesmysl ?

ve standardu jsou trysky o dost menší
Přílohy
34pict3 - 1600motor 1971-75.gif
34pict3 - 1600motor 1971-75.gif (42.66 KiB) Zobrazeno 1229 x
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19343
Registrován: 02 led 2003

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Pětišroub »

Nebo se tím někdo snažil vyřešit přechody s odstředivou 009..
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Sefix
Příspěvky: 52
Registrován: 09 kvě 2018

Nastavenie noveho karburatora Brosol 31 pict 3

Příspěvek od Sefix »

Cawte chalani, asi to patri sem, kupil som novy karburator Brosol 31 pict 3 na Super beetle 1.3 dvojkanal, potrebujem poradit.. Karburator ked je novy, tak ma uz nejake zakladne nastavenie? Bol k nemu navod v anglictine, vedeli by ste mi z neho nejak zhruba poradit, co tam pisu, troska je to slabsie u mna s AJ a nechcem daco pokazit, tak sa pre istotu pytam, mate aj skusenosti predsa len, diky moc.. ;)
IMG_20200425_083520.jpg
IMG_20200425_083520.jpg (417.06 KiB) Zobrazeno 1180 x
IMG_20200425_083629.jpg
IMG_20200425_083629.jpg (355.21 KiB) Zobrazeno 1180 x

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 98
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od kubi »

A už ti ide naštartovať? Ak nie tak toto zatiaľ pre teba nieje relevantné, bohužiaľ. (Je to návod na nastavenie otáčok, bohatosti zmesi). Každopádne ak je karburátor nový mal by mať od výroby default nastavenia takže na začiatok by si sa ničoho nemal chytať.

Na to aby si potom vedel pomocou tohto návodu upraviť otáčky potrebuješ aby ti motor bežal a zohrial sa na prevádzkovú teplotu s tým že budeš mať vypnutý sytič (bimetalová pružinka v karburátore sa zohreje a prívera v hornej časti bude vo zvislej polohe) a bude ti držať voľnobeh.
Naposledy upravil(a) kubi dne 25 dub 2020, celkem upraveno 1 x.

Kounect
Příspěvky: 76
Registrován: 05 dub 2011

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Kounect »

Ja osobne 26 nebo 28 uz nevim presne, sry, koupil do 1200 a jezdi tam uz 7 let. Nasadil jsem a jak jsem ho tam dal, tak tam do dnes funguje. Je znat uz unava, ale to neni pro Tvuj dotaz relevantni. Spis bych se ptal, zda je dobre natryskovany ( zda neni na 1600 treba ). A to pro Tebe asi neni taktez relevantni, pokud stale nestartujes viz. vyse resp. jine tema :)

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 98
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od kubi »

Čaute, mám otázku k tryskám - Mám 1300ku s 205T rozdeľovačom a 30pict3 v ktorom sú 125 main, 125 air correction, 65 power a 55 idle. podľa Roba z vwresources
By to malo byť optimálne ("With the 1300 engine, the jetting needed should be 55 idle, about 122.5-125 main jet, 125 air correction jet and about 65 power jet"). Avšak mám problém že to spaľuje moc bohatú zmes (všetky sviečky sú rovnako čierne od karbónu).. keď som hľadal na nete tak pôvodne by v tomto karbeci mali byť trysky trošku iné.. viď Haynes a Bentley
Haynes1200CarbSpecs71-76.jpg
Haynes1200CarbSpecs71-76.jpg (25.44 KiB) Zobrazeno 1016 x
CarbChartOrangeBentleyExample.jpg
CarbChartOrangeBentleyExample.jpg (21.6 KiB) Zobrazeno 1016 x
Mám to teda skúsiť pretryskovať na menší main jet?

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 683
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Milan NM »

Ja som Ti nasiel toto:
Kniha.JPG
Kniha.JPG (36.28 KiB) Zobrazeno 983 x
Karburator.JPG
Karburator.JPG (116.12 KiB) Zobrazeno 984 x

Iny manual
Kniha.JPG
Kniha.JPG (35.66 KiB) Zobrazeno 976 x
Karburator.JPG
Karburator.JPG (26.9 KiB) Zobrazeno 976 x
karb.JPG
karb.JPG (32.2 KiB) Zobrazeno 975 x

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 98
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od kubi »

Vyzera ze vsade sa pise o 112.5 main jet na 30pict3... To mi pride ale dost malo. Nebude tych 112.5 main pre 1200cc? No nic mal by som to asi vyskusat ze ako to pojde

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 683
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Milan NM »

Hlavna tryska bude asi rovnaka pre 1200 aj 1300. Solex 30 pict 3 som mal aj na 1600 industrie a motor slapal ako hodinky,ale neviem co tam boli za trysky,musel by som ho rozobrat.

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 98
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od kubi »

Teraz uvažujem či tam šupnúť 112,5 115 alebo 120 main #-o

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13075
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Herbie »

jen pro zajímavost
Já už dlouho provozuju 1300 dvoukanál (44PS) s karburátorem 31 PICT 3 s tímto osazením :
jets.png
jets.png (99.87 KiB) Zobrazeno 825 x
1 Main 125
2 AirCorrection 110
3 Iddle 52,5
0 Auxiliary 45

4 vůbec netuším jakou tam mám :)

funguje mi to dobře a žere aktuálně 7,5 litru na 100 km
a ano, svíčky mám taky černé a emise jsou někde na polovině povolené normy (při poslední STK)
jo a v rozdělovači mám bezkontaktní zapalování od číňana za 500,- Kč viz https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 80#p353757



čerpal jsem informace z tohoto, ale dávat hlavní trysku 130 mi přišlo moc tak jsem použil 125 :
Obrázek
... a vůbec !

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 98
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od kubi »

Ja mám 1300 single port s 30 pict 3 písal som znova Robovi z vw-resource a odpísal že mám skúsiť 120 main, a zmenšiť aj power a idle takže skúsim:

120 main jet (zo 125)
125 air correction jet
50 idle jet (z 55)
55 power jet (auxillary) (zo 65)

A uvidíme ako to dopadne :D

Btw funguje ti dobre predhrev na sacom potrubí? Je prechodný? (Ak nie benzín sa ti v ňom môže zrážať, kondenzovať)
Niekde na nete som čítal že aj to môže byť dôvod že si motor pýta moc bohatú zmes a potom to rýchlo zasiera sviečky. (Ak je ten predhrev upchatý usadeninami, karbónom - to plánujem tiež pozrieť najbližšie keď pôjde motor von) ale neviem čo je na tom pravdy

Spomínaný mail od Roba:
Yes, definitely try the 120. The smaller capacity usually dictates a slightly smaller main jet.

The 125 recommendation is mainly aimed at the 1500/1600 capacity.

There is just a chance a slightly smaller idle jet might help too, since it supplies all the fuel at idle and just above idle, gradually handing over to the main jet which is providing all the fuel from very roughly 2500 upwards (it's an airflow thing rather than actual RPM but you get the idea I'm sure).

The air correction is usually ok at 125. If the engine is teen still running rich but only at high speeds, you could use a smaller aux/power jet - maybe the 55 idle (they are interchangeable) if you get a smaller jet for the idle.

Rob
Rob and Dave's air cooled VW pages
Repairs and maintenance for the home mechanic
www dot VW-resource dot com

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13075
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Herbie »

kubi píše:Btw funguje ti dobre predhrev na sacom potrubí? Je prechodný? (Ak nie benzín sa ti v ňom môže zrážať, kondenzovať)
Niekde na nete som čítal že aj to môže byť dôvod že si motor pýta moc bohatú zmes a potom to rýchlo zasiera sviečky. (Ak je ten predhrev upchatý usadeninami, karbónom - to plánujem tiež pozrieť najbližšie keď pôjde motor von) ale neviem čo je na tom pravdy
-mám sací potrubí s dvojitým předehřevem
-když jsem motor před lety sesadil, tak pruchodný byl, jak je na tom teďka me upřímně řečeno vůbec nezajímá :) protože mi všecko funguje :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
kubi
Příspěvky: 98
Registrován: 29 kvě 2019

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od kubi »

Rozumiem :D ale zaujímalo by ma či sa tu niekto nestretol s tým že by mal nepriechodný predhrev sacieho potrubia a aké problémy to spôsobovalo/ či to môže mať súvis s tými sviečkami permanentne od karbónu :D (na nete toho ľudia nahovoria..)
Clogged heat risers allow the gas mixture to lose its vapor form on the way to the heads. Thus, it turns into raw gas - which won't ignite and ends up blown through the exhaust and washing the cylinder walls. Hard on an engine. Could also foul plugs, no?
Odkedy som zmenšil trysky a zošteloval karbec mi to síce príde že všetko ide v pohode ale sviečky sú furt čierne a mne to nedá spávať :D (pre môj pokoj v duši aj tak pôjde motor čoskoro von tak uvidíme ..)

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13075
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Herbie »

tak sem ti kecal
zrovna jsem vyndal svíčky ven a jiskřiště má téměř ideální barvu ... takže už nemám bohatou směs :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 683
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Seřízení karburátoru 30 / 34 PICT-3

Příspěvek od Milan NM »

Kubi ale na volnobehu ti tie sviecky nema co vypalit.To sa da hodnotit ked najazdis s tym viac km.Jazdil som bez predohrevu a nemal som ziadne problemy.V zime som ale jazdil velmi malo,alebo vobec.

Odpovědět