To by nebylo dost po "lišácku"martin_100 píše:To bych deklík radši vypodložil.
Bruno 1973
- VWenca
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 488
- Registrován: 19 bře 2005
- Bydliště: Lounsko
Re: Bruno 1973
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
u lisaka je fajn ze jasne ukaze ze ak chces nieco mat spravene dobre...nemozes sa bat ani kroku spät ak je to potrebne.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
No jasně, že se to musí udělat pořádně. I tak člověk bude vědět kde a co by příště dělal ještě lépe. A zase se potvrdilo, že každé zlo je k něčemu dobré. Když jsem tak chodil kolem auta měl jsem pocit, že při otevřené kapotě je její pravý roh o něco pokleslý a když se kapota zavře, že není úplně přesně vycentrovaná a jde malinko doprava. Ne o moc, ale znervózňoval mě ani ne tak stav kterého by si na rozdíl od víčka někdo těžko všiml, ale spíš to, že jsem nevěděl jak to napravit. A až po vypárání kapsičky jsem na to přišel. Levá podpěra vypadá takto.
Na pravé je koncovka pružiny vyhnutá.
Tady je vidět, že pant škrtal o kapsičku a přičítal jsem to původně pouze tomu, že byla navařená zevnitř. Po vložení zvenku se stav zlepšil, ale pořád docházelo k lehkému škrtnutí.
Při zavřené kapotě a pohledem dírou pro kapsičku je zřejmé, že vyhnutí podpěry není způsobené pouze vyčlochtanou koncovkou pružiny.
A při čelním pohledu také podpěra nevypadá zrovna rovně.
Tak jsme sundali kapotu, závěs šel ven a takto na stole je víc než evidentní, že táhlo podpěry je ohnuté.
Na pravé je koncovka pružiny vyhnutá.
Tady je vidět, že pant škrtal o kapsičku a přičítal jsem to původně pouze tomu, že byla navařená zevnitř. Po vložení zvenku se stav zlepšil, ale pořád docházelo k lehkému škrtnutí.
Při zavřené kapotě a pohledem dírou pro kapsičku je zřejmé, že vyhnutí podpěry není způsobené pouze vyčlochtanou koncovkou pružiny.
A při čelním pohledu také podpěra nevypadá zrovna rovně.
Tak jsme sundali kapotu, závěs šel ven a takto na stole je víc než evidentní, že táhlo podpěry je ohnuté.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Měl jsem dvě možnosti. Vzít z regálu záložní kus a nechat ho nalakovat nebo ho rozebrat a použít jako dárce orgánů. Zvolil jsem raději druhou variantu.
Čep podpěry je roznýtovaný a tak je potřeba hlavičku odvrtat.
Pokud by to někdo chtěl zkoušet tak pozor! Není možné bezmyšlenkovitě jen tak vyrazit čep, to by mohlo dopadnout asi jako když odpálíte jateční pistoli. Je potřeba mít pružinu staženou a zajištěnou proti vystřelení. Pro začátek a jenom abych měl prvotní představu jsem vrazil skrz šroubovák a stlačil péro stahovákem.
Na vyražení čepu dobrý, ale i po úplném povolení je pružina natolik našponovaná, že kdybych šroubovák který procházel drážkou podpěry vytrhl tak pružina vystřelí. Řešil jsem to upnutím do svěráku a přimáčknutím rukou a po vytažení postupným uvolněním. Ale to byla opravdu nouzovka.
Na další demontáž a hlavně montáž si musím udělat přípraveček. Trocha soustružení, řezání, pilování, broušení a tohle je výsledek který by mohl fungovat.
Ideální by bylo kdyby měl stahovák delší šroub.
Vyřešil jsem to upnutím do svěráku a namáčknutím rukou.
Dostáváme se do ostrého provozu.
To musela být prda když je podpěra v takovém stavu, bodejť bych pak neměl mít pocit že něco není v pořádku.
Čep podpěry je roznýtovaný a tak je potřeba hlavičku odvrtat.
Pokud by to někdo chtěl zkoušet tak pozor! Není možné bezmyšlenkovitě jen tak vyrazit čep, to by mohlo dopadnout asi jako když odpálíte jateční pistoli. Je potřeba mít pružinu staženou a zajištěnou proti vystřelení. Pro začátek a jenom abych měl prvotní představu jsem vrazil skrz šroubovák a stlačil péro stahovákem.
Na vyražení čepu dobrý, ale i po úplném povolení je pružina natolik našponovaná, že kdybych šroubovák který procházel drážkou podpěry vytrhl tak pružina vystřelí. Řešil jsem to upnutím do svěráku a přimáčknutím rukou a po vytažení postupným uvolněním. Ale to byla opravdu nouzovka.
Na další demontáž a hlavně montáž si musím udělat přípraveček. Trocha soustružení, řezání, pilování, broušení a tohle je výsledek který by mohl fungovat.
Ideální by bylo kdyby měl stahovák delší šroub.
Vyřešil jsem to upnutím do svěráku a namáčknutím rukou.
Dostáváme se do ostrého provozu.
To musela být prda když je podpěra v takovém stavu, bodejť bych pak neměl mít pocit že něco není v pořádku.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - nárazníky
Než se dostanu k nárazníkům tak hlásím, že podpěru kapoty jsem zdárně složil a zanýtoval čep.
Nárazníky jsem začal řešit již nějaký pátek zpátky, ale k jejich dodělání jsem se nemohl nějak dokopat. Znáte to, když to není akutní tak se člověku moc nechce. Nechávám původní kusy, protože než nějaké nové mrdky tak raději mírná patina. Co šlo jsem rozleštil a zbytek jsem natanátoval.
Bylo potřeba trošku srovnat a poštelovat držáky nárazníku.
Zadní mlhovka je současná produkce, ale domnívám se, že vcelku stylová a nebude dělat ostudu.
Držáček fláknu sem.
Rub byl v horším stavu než líc a tak bylo potřeba použít dráťák.
Nevím jak komu, ale mě osobně se na vnitřky nárazníku osvědčilo použít Alkyton. Na MBX to mám už 15let a zatím to pořád drží jak helvétská víra a tak jsem opět nejdřív natřel vrstvu penetrátoru.
A když už jsem si pořídil novou stříkací pistoli tak se nemám na co vymlouvat a zkusil to po přebroušení houknout na čisto.
Na to, že to je vnitřek nárazníku si myslím, že to ujde. Určitě lepší než kdybych to natíral štětkou.
Nárazníky jsem začal řešit již nějaký pátek zpátky, ale k jejich dodělání jsem se nemohl nějak dokopat. Znáte to, když to není akutní tak se člověku moc nechce. Nechávám původní kusy, protože než nějaké nové mrdky tak raději mírná patina. Co šlo jsem rozleštil a zbytek jsem natanátoval.
Bylo potřeba trošku srovnat a poštelovat držáky nárazníku.
Zadní mlhovka je současná produkce, ale domnívám se, že vcelku stylová a nebude dělat ostudu.
Držáček fláknu sem.
Rub byl v horším stavu než líc a tak bylo potřeba použít dráťák.
Nevím jak komu, ale mě osobně se na vnitřky nárazníku osvědčilo použít Alkyton. Na MBX to mám už 15let a zatím to pořád drží jak helvétská víra a tak jsem opět nejdřív natřel vrstvu penetrátoru.
A když už jsem si pořídil novou stříkací pistoli tak se nemám na co vymlouvat a zkusil to po přebroušení houknout na čisto.
Na to, že to je vnitřek nárazníku si myslím, že to ujde. Určitě lepší než kdybych to natíral štětkou.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - stupačky
Protože na nových stupačkách bylo potřeba drobně upravit díry pro přišroubování k prahu a nechtěl jsem to potom jenom lokálně zaštětkovat tak jsem smotal gumy do roličky a nastříkal je celé.
Můžu osadit lišty.
Můžu osadit lišty.
Každý celek se skládá z detailů.
- Olan47
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 721
- Registrován: 16 říj 2016
- Bydliště: Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Nevím kde jsi prahy kupoval, ale já na svou 1302ku kupoval tyto:
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 66-i36621/
a rozhodně je nedoporučuji!
Neseděly ani díry, ani rozměry a ohyby na plechu bych snad i já udělal lépe, jediné co, že jsem si mohl zvolit šířku okrasné lišty a zbyly mi šrouby s nestandarním závitem
Ale je jasný, že za ty prachy.......
http://www.broukservis.cz/vw-t-1-2-3-4- ... 66-i36621/
a rozhodně je nedoporučuji!
Neseděly ani díry, ani rozměry a ohyby na plechu bych snad i já udělal lépe, jediné co, že jsem si mohl zvolit šířku okrasné lišty a zbyly mi šrouby s nestandarním závitem
Ale je jasný, že za ty prachy.......
Olan47
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
#brouk#beetle#1971#1302#
#bus#T2b#westfalia#1977
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - čalounění
Ty co mám já jsou až na drobné doladění otvorů velice slušné, ale taky výrazně za větší peníz.
https://shop-vwbrouk.cz/stupacka-560703-l-p-23414
----
Je to už víc než 15let co jsem z Bruna vykuchal původní čalounění.
A nahradil ho něčím co bylo krutopřísně poplatné době.
Nevím jak je to možné, protože nikdy jsem nic původního nevyhodil, ale v tomto případě se mě podařilo bohužel z originálního čalounění najít pouze sloupky.
Protože koženka na sloupku měla jinou strukturu než na zbytku potahu bylo mým původním záměrem ji zachovat.
Stav nebyl nic moc, ale říkal jsem si, že už jsem čistil větší hrůzu.
Některá místa bylo potřeba podlepit.
Drobná patina, ale jinak jsem byl sám se sebou spokojený.
Ale pouze do chvíle než jsem k tomu přiložil nový kus. Ten rozdíl v odstínu byl tak výrazný, že by to vypadalo poněkud nepatřičně.
Po zjištění, že na sloupek se používala i koženka stejného dezénu jako na strop jsem se rozhodl, že sloupky udělám nové.
Vyoperoval jsem plastové lemovky a začal našívat. Bylo potřeba to udělat růčo fůčo protože šev musí být uvnitř drážky.
Přišil jsem pás pod zadní okno.
Je to jako nové.
https://shop-vwbrouk.cz/stupacka-560703-l-p-23414
----
Je to už víc než 15let co jsem z Bruna vykuchal původní čalounění.
A nahradil ho něčím co bylo krutopřísně poplatné době.
Nevím jak je to možné, protože nikdy jsem nic původního nevyhodil, ale v tomto případě se mě podařilo bohužel z originálního čalounění najít pouze sloupky.
Protože koženka na sloupku měla jinou strukturu než na zbytku potahu bylo mým původním záměrem ji zachovat.
Stav nebyl nic moc, ale říkal jsem si, že už jsem čistil větší hrůzu.
Některá místa bylo potřeba podlepit.
Drobná patina, ale jinak jsem byl sám se sebou spokojený.
Ale pouze do chvíle než jsem k tomu přiložil nový kus. Ten rozdíl v odstínu byl tak výrazný, že by to vypadalo poněkud nepatřičně.
Po zjištění, že na sloupek se používala i koženka stejného dezénu jako na strop jsem se rozhodl, že sloupky udělám nové.
Vyoperoval jsem plastové lemovky a začal našívat. Bylo potřeba to udělat růčo fůčo protože šev musí být uvnitř drážky.
Přišil jsem pás pod zadní okno.
Je to jako nové.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - čalounění
Protože jsem měl pro strop jako mustr k dispozici pouze ten neoriginální a nebo originál, ale z auta se šíbrem tak jsem se neměl moc čeho chytit. U toho pruhovaného bylo zřejmé, že jsou švy v blbých místech, protože jeden vycházel do míst kde je vnitřní osvětlení a druhý na sloupek.
Protože se mě nepodařilo sehnat žádné torzo originálu na oměřování tak jsem pátral po síti alespoň po fotkách , a i když ani to nebylo až tak jednoduché, nakonec se povedlo něco najít.
Porovnáváním jsem okometricky zjistil, že zadní tři švy mohu klidně udělat podle toho potahu se šíbrem a nechá se i odhadnout poloha čtvrtého u světla. Ještě kam patří ostatní švy, a to se snad nechá vydedukovat z této fotky kterou jsem našel v inzerátu na rájveteránů kde byl nabízen kus také z roku 73 a tak se toho budu držet.
Začal jsem tedy měřit a počítat.
Mám první ohyb.
Netuším jak to dělají profíci, ale já jsem si pomohl žehličkou nastavenou na silon abych měl jistotu, že se mě ten ohyb nějak neposune.
Následně jsem si to k sobě slepil oboustrankou. Nejprve jsem zkusil tuhle úzkou, ale stála za prd, držela až moc a špatně se sundávala.
Tato byla ideální.
A můžu malovat kde mám šít.
Vloudila se jedna chybička při měření, ale naštěstí jsem na to přišel dřív než jsem to prošil. Místo abych připočítal na ohyb tak jsem nejdřív odpočítal .
První tři švy mám, tak teď dopočítat ten zbytek. Abych věděl kde bude světýlko tak jsem si potahy sepnul na sebe.
Švadlenka Madlenka zpívá písničku uplakanou, nad šicím strojem se kývá a slzy jí zvolna kanou.
Řeknu Vám, není až taková prča to šít na takovémto šicím stroji. Dalo mě hodně zkoušení než jsem jakž takž seřídil napnutí spodní a vrchní nitě. Hold, je to spíš stroj na ušití kapesníku než na šití koženky.
Ale když nic jiného není a člověk je dost urputný tak se to nakonec nechá. A jehlu jsem zlomil pouze jednou.
Na dráty jsem pořídil nové koncovky.
Navlékl jsem je zatím nanečisto, ještě budu muset upravit délky, ale to až po zkoušení na autě. V Etce jsou nějaké délky vypsané, ale ne umístění a počet kterých.
Protože se mě nepodařilo sehnat žádné torzo originálu na oměřování tak jsem pátral po síti alespoň po fotkách , a i když ani to nebylo až tak jednoduché, nakonec se povedlo něco najít.
Porovnáváním jsem okometricky zjistil, že zadní tři švy mohu klidně udělat podle toho potahu se šíbrem a nechá se i odhadnout poloha čtvrtého u světla. Ještě kam patří ostatní švy, a to se snad nechá vydedukovat z této fotky kterou jsem našel v inzerátu na rájveteránů kde byl nabízen kus také z roku 73 a tak se toho budu držet.
Začal jsem tedy měřit a počítat.
Mám první ohyb.
Netuším jak to dělají profíci, ale já jsem si pomohl žehličkou nastavenou na silon abych měl jistotu, že se mě ten ohyb nějak neposune.
Následně jsem si to k sobě slepil oboustrankou. Nejprve jsem zkusil tuhle úzkou, ale stála za prd, držela až moc a špatně se sundávala.
Tato byla ideální.
A můžu malovat kde mám šít.
Vloudila se jedna chybička při měření, ale naštěstí jsem na to přišel dřív než jsem to prošil. Místo abych připočítal na ohyb tak jsem nejdřív odpočítal .
První tři švy mám, tak teď dopočítat ten zbytek. Abych věděl kde bude světýlko tak jsem si potahy sepnul na sebe.
Švadlenka Madlenka zpívá písničku uplakanou, nad šicím strojem se kývá a slzy jí zvolna kanou.
Řeknu Vám, není až taková prča to šít na takovémto šicím stroji. Dalo mě hodně zkoušení než jsem jakž takž seřídil napnutí spodní a vrchní nitě. Hold, je to spíš stroj na ušití kapesníku než na šití koženky.
Ale když nic jiného není a člověk je dost urputný tak se to nakonec nechá. A jehlu jsem zlomil pouze jednou.
Na dráty jsem pořídil nové koncovky.
Navlékl jsem je zatím nanečisto, ještě budu muset upravit délky, ale to až po zkoušení na autě. V Etce jsou nějaké délky vypsané, ale ne umístění a počet kterých.
Každý celek se skládá z detailů.
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Bruno 1973
Na tohle jsem se moc těšil protože jsem to dával dohromady minulej měsíc já měl koupenou použitou s inzerátu takže to docela šlo ale ty jsi opět nezklamal a šel jsi svou cestou nádhera klaním se tvému umu a trpělivosti
Re: Bruno 1973
U 1303 je první drát uložený v plastovém profilu. Etka str.093-000 pozice 8B. Snad je předchozí čalouník neztratil.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Mám, ale musím přijít na to, jak to tam vlastně patří.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
To jsou oni. Samo tě to tam navede. To je pomůcka u trojek aby správně držel drát. Kvůli posunutému oknu je tam hodně rozšířená výztuha střechy a drát by se neměl o co vzepřít. Tak tohle paří na tu hranu výztuhy
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Nenavedlo. Obhlížel jsem to zprava, zleva a na nic jsem nepřišel.evinsen píše:... Samo tě to tam navede....
A po pravdě nenašel jsem nic co by bránilo tomu tam vložit drát stejně jako kamkoliv jinam. Já jsem ty plasty kdysi vykuchal z dárce rok 74 a nevzpomínám si, že na Brunovi by něco takového bylo. Tak jestli se to třeba nedávalo až později.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Na prostředním obrázku to máš správně a mají to jen 1303,akorát jsem je měl vždy černý ty plasty.A první a poslední drát byl kratší 990 a 970
mm. Ale který je dopředu si nejsem jistý.
mm. Ale který je dopředu si nejsem jistý.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - nárazníky
Po nastříkání držáků a vnitřku nárazníků jsem přemýšlel zda nalepit černý proužek nebo pořídit gumový pás. Nakonec jsem se rozhodl pro samolepící folii. Nějak se mě víc líbí když jsou na nárazníku vidět šrouby.
Zatím je cvičně smontuji na autě. Cvičně proto, že načisto je budu dávat až po navoskování vnitřku blatníků a spáry mezi blatníky a boudou.
Při dotahování šroubů jsem zjistil, že hlavy mají tendenci pod sebou folii vytlačovat a krabatit a tak bylo potřeba ji pod dosedací plochou vyříznout.Trošku piplačka, ale teď už dobrý.
Zatím je cvičně smontuji na autě. Cvičně proto, že načisto je budu dávat až po navoskování vnitřku blatníků a spáry mezi blatníky a boudou.
Při dotahování šroubů jsem zjistil, že hlavy mají tendenci pod sebou folii vytlačovat a krabatit a tak bylo potřeba ji pod dosedací plochou vyříznout.Trošku piplačka, ale teď už dobrý.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Někdy před měsícem když přes naše území přecházel teplý Franta a počasí umožnilo otevřít vrata garáže dokořán jsem si vystříkal dveře voskem a tak je nyní konečně můžu dodělat.
Těsnění kolem vnitřní kliky jsem nakonec přeci jen udělal z vrstvy Mirelonu a navrch expanzní pásku.
Už se mě to osvědčilo u Evžena a tak jsem zase koupil kus igelitového ubrusu jako folii pod výplň. Na spodku je nalepený pruh aby se chlopeň nechala zastrčit dovnitř dveří.
Na okraji je potřeba udělat nástřih.
A další v místě držáku stahovačky.
Folii mám přichycenou a oříznutou.
Výplně mám připravené a tak stačí doplnit příchytky a nacvaknout.
Nyní mohu vyříznout folii v místě kličky.
Těsnění kolem vnitřní kliky jsem nakonec přeci jen udělal z vrstvy Mirelonu a navrch expanzní pásku.
Už se mě to osvědčilo u Evžena a tak jsem zase koupil kus igelitového ubrusu jako folii pod výplň. Na spodku je nalepený pruh aby se chlopeň nechala zastrčit dovnitř dveří.
Na okraji je potřeba udělat nástřih.
A další v místě držáku stahovačky.
Folii mám přichycenou a oříznutou.
Výplně mám připravené a tak stačí doplnit příchytky a nacvaknout.
Nyní mohu vyříznout folii v místě kličky.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Láďo, já jsem také pro nechat přiznané šrouby nárazníku. Stejně jako ty jsem nalepil černé proužky do prolisu nárazníku. Byl jsem zklamaný když jsem s tím jel poprvé protože černá páska byla od hmyzu děravá v místech nepoužitých děr v nárazníku. Chtělo by to použít nějakou odolnější černou pásku.
Co přijde dál???
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Už ve chvíli kdy jsem tu folii nalepil jsem si říkal, že jsem asi udělal chybu, že jsem všechny ty plonkové díry před stříkáním nezalepil a nevyplnil nějakým tmelem. Uvidím co ta folie vydrží a pokud bude problém tak to ještě předělám. Bohužel jsem nikde nenašel jakým pruhem to řešili ve výrobě.
Každý celek se skládá z detailů.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2566
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Dal bych 2-3 vrstvy to už ani čmelák neprokousne.