Bruno 1973
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Panel spínačů ne a ne sedět v palubce podle mých představ a tak radio šlo cvičně zase ven. Poté jsem zjistil, že přesunutí svazku spínačů mezi bowdeny ovládání klapek nebylo zcela správné protože dráty spínače varovných světel se o bowden opírají.
Bylo nakonec potřeba přesunout nejen tento spínač doprava, ale i spínač přídavných světel naopak ještě víc doleva.
Teď už to správně a panel sedl jak prdel na hrnec.
Jako poslední do palubky zapojím hodiny.
Tož abych mohl vyzkoušet hókačku tak cvičně nasadím volant.
A naprosto sebekriticky musím říct, že podle mě to vypadá kurva dobře. A tímto se s Vámi v roce 2019 loučím.
Bylo nakonec potřeba přesunout nejen tento spínač doprava, ale i spínač přídavných světel naopak ještě víc doleva.
Teď už to správně a panel sedl jak prdel na hrnec.
Jako poslední do palubky zapojím hodiny.
Tož abych mohl vyzkoušet hókačku tak cvičně nasadím volant.
A naprosto sebekriticky musím říct, že podle mě to vypadá kurva dobře. A tímto se s Vámi v roce 2019 loučím.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Protože chci vyzkoušet funkčnost všeho zapojení, ale vnější osvětlení budu montovat až po navoskování vnitřku blatníků mám alespoň nouzové zapojení.
Okamžik pravdy nastal a zatím dobrý.
Když nic jiného tak radio hraje.
Kontrolky svítí a startér otočil motorem.
Světla svítí, směrovky blikají, výstražná světla také, motorek stěračů i ventilátor funguje, klakson houká, hodiny jdou, přívod k vyhřívání okna je pod proudem.
Funguje vše jak má s výjimkou zadní mlhovky, která je pod proudem pouze s obrysovým osvětlením. Jakmile se zapnou tlumená světla je bez šťávy a proto jsem zkontroloval zapojení spínače světel.
Všechno je jak má být, alespoň tedy podle schématu.
Rozebral jsem tedy přepínač abych zjistil kde se vloudila chybička.
To je kontakt 58 na který je připojené vnější osvětlení. Je tak dlouhý, že je pod proudem v poloze 1 i 2.
A tohle je kontakt 57. Je poloviční a je pod proudem pouze v poloze 1. Pokud si správně vykládám vyhlášku tak by měl být ale pod proudem pouze v poloze 2 tedy když svítí tlumená světla.
"Pokud jde o zapojení jednotlivých světel, rozsvícení zadní červené mlhovky musí být možné jedině tehdy, svítí-li potkávací nebo dálková světla, popřípadě i přední mlhovky. Současně musí být zajištěno, aby se zadní mlhovka dala zapnout nebo vypnout samostatným vypínačem. Rovněž musí být v zorném poli řidiče oranžové kontrolní světlo, které ho informuje o rozsvícení zadní mlhovky."
Okamžik pravdy nastal a zatím dobrý.
Když nic jiného tak radio hraje.
Kontrolky svítí a startér otočil motorem.
Světla svítí, směrovky blikají, výstražná světla také, motorek stěračů i ventilátor funguje, klakson houká, hodiny jdou, přívod k vyhřívání okna je pod proudem.
Funguje vše jak má s výjimkou zadní mlhovky, která je pod proudem pouze s obrysovým osvětlením. Jakmile se zapnou tlumená světla je bez šťávy a proto jsem zkontroloval zapojení spínače světel.
Všechno je jak má být, alespoň tedy podle schématu.
Rozebral jsem tedy přepínač abych zjistil kde se vloudila chybička.
To je kontakt 58 na který je připojené vnější osvětlení. Je tak dlouhý, že je pod proudem v poloze 1 i 2.
A tohle je kontakt 57. Je poloviční a je pod proudem pouze v poloze 1. Pokud si správně vykládám vyhlášku tak by měl být ale pod proudem pouze v poloze 2 tedy když svítí tlumená světla.
"Pokud jde o zapojení jednotlivých světel, rozsvícení zadní červené mlhovky musí být možné jedině tehdy, svítí-li potkávací nebo dálková světla, popřípadě i přední mlhovky. Současně musí být zajištěno, aby se zadní mlhovka dala zapnout nebo vypnout samostatným vypínačem. Rovněž musí být v zorném poli řidiče oranžové kontrolní světlo, které ho informuje o rozsvícení zadní mlhovky."
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Tak jsem z toho "Miluška". Citaci ohledně toho, že zadní mlžovka může svítit pouze s potkávacími nebo dálkovými světly jsem okopčil na stránkách Policie ČR, ale nějak se mě to nezdá. Zkusil jsem jak to funguje u Picassa a mlhovky lze zapnout už s parkovačkama. Tak teda nevím a přesně jak to je ve vyhlášce nějak nemůžu najít.
Každý celek se skládá z detailů.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Golf 4 též mlží s obrysovkama.
T3 taky ale to neni směroplatný páč tam je homodomo vypínač.
T3 taky ale to neni směroplatný páč tam je homodomo vypínač.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Našel jsem vyhlášku č.102 o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích a pokud to mám dodržet tak musím zapomenout na schéma a napojit mlhovku na výstup tlumených světel.
Paragraf 63
(4) Současně se světlomety se světlem do mlhy a svítilnami se světlem do mlhy musí svítit obrysová světla a osvětlení zadní tabulky státní poznávací značky. Přední světlomety se světlem do mlhy musí být možné zapnout nebo vypnout nezávisle na dálkových a potkávacích světlech a jejich činnost musí být signalizována v zorném poli řidiče sdělovačem zelené barvy. Rozsvícení zadních svítilen se světlem do mlhy musí být možné, pouze svítí-li potkávací světla nebo dálková světla nebo i přední světlomety se světlem do mlhy. Zadní svítilny se světlem do mlhy musí být možno vypnout nezávisle na jakýchkoliv jiných světelných zařízeních vnějšího osvětlení vozidla. Zapnutí zadních svítilen se světlem do mlhy musí být signalizováno v zorném poli řidiče sdělovačem oranžové barvy. U vozidel, jejichž technická způsobilost bude schvalována jako typ po 9. 2. 1998, musí být zapojení zadních svítilen do mlhy takové, aby byl splněn jeden z následujících požadavků
- zadní svítilny se světlem do mlhy mohou svítit do doby vypnutí obrysových světel a musí zůstat vypnuty do doby, kdy jsou vědomě znovu (opětovně) zapnuty,
- vozidlo musí být vybaveno zařízením nad rámec povinného sdělovače, které při vypnutí zapalování nebo vyjmutí klíčku pro spouštění motoru a otevření dveří řidiče bez ohledu na to, jestli jsou zapnuta nebo vypnuta další předepsaná světelná zařízení vnějšího osvětlení, upozorní akusticky, že je spínač zadních svítilen se světlem do mlhy v zapnuté poloze.
Paragraf 63
(4) Současně se světlomety se světlem do mlhy a svítilnami se světlem do mlhy musí svítit obrysová světla a osvětlení zadní tabulky státní poznávací značky. Přední světlomety se světlem do mlhy musí být možné zapnout nebo vypnout nezávisle na dálkových a potkávacích světlech a jejich činnost musí být signalizována v zorném poli řidiče sdělovačem zelené barvy. Rozsvícení zadních svítilen se světlem do mlhy musí být možné, pouze svítí-li potkávací světla nebo dálková světla nebo i přední světlomety se světlem do mlhy. Zadní svítilny se světlem do mlhy musí být možno vypnout nezávisle na jakýchkoliv jiných světelných zařízeních vnějšího osvětlení vozidla. Zapnutí zadních svítilen se světlem do mlhy musí být signalizováno v zorném poli řidiče sdělovačem oranžové barvy. U vozidel, jejichž technická způsobilost bude schvalována jako typ po 9. 2. 1998, musí být zapojení zadních svítilen do mlhy takové, aby byl splněn jeden z následujících požadavků
- zadní svítilny se světlem do mlhy mohou svítit do doby vypnutí obrysových světel a musí zůstat vypnuty do doby, kdy jsou vědomě znovu (opětovně) zapnuty,
- vozidlo musí být vybaveno zařízením nad rámec povinného sdělovače, které při vypnutí zapalování nebo vyjmutí klíčku pro spouštění motoru a otevření dveří řidiče bez ohledu na to, jestli jsou zapnuta nebo vypnuta další předepsaná světelná zařízení vnějšího osvětlení, upozorní akusticky, že je spínač zadních svítilen se světlem do mlhy v zapnuté poloze.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
102/94 už byla několikrát změněna, dneska platí 341/14 a toto https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 11:323:TOC, mlhovku najdeš v 6.11
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Díky za doplnění. V tomto případě tedy v podstatě k žádné změně nedošlo.
Zapojení musí být taková, aby:
6.11.7.1
zadní mlhová svítilna nemohla být zapnuta, nejsou-li rovněž zapnuty dálkové světlomety, potkávací světlomety nebo přední mlhové světlomety;
6.11.7.2.
Zadní mlhovou svítilnu lze vypnout nezávisle na jakýchkoli jiných světlometech nebo svítilnách;
6.11.7.3
Platí jedna z těchto možností:
6.11.7.3.1
zadní mlhová svítilna může svítit do doby, než jsou vypnuty obrysové svítilny, a poté musí zůstat zadní mlhová svítilna vypnutá, dokud není znovu úmyslně zapnuta;
6.11.7.3.2
Vedle povinného indikátoru (odstavec 6.11.8) musí být dáno upozornění, přinejmenším akustické, jestliže dojde k vypnutí zapalování nebo je vyjmut klíček spouštění motoru a jsou otevřeny dveře řidiče, ať již jsou svítilny (odstavec 6.11.7.1) zapnuty nebo vypnuty, když je zadní mlhová svítilna v poloze „zapnuto“;
6.11.7.4
S výjimkou ustanovení odstavců 6.11.7.1, 6.11.7.3 a 6.11.7.5 nesmí být funkce zadní mlhové svítilny ovlivněna zapínáním a vypínáním jakýchkoli jiných světlometů nebo svítilen.
6.11.7.5
Zadní mlhová svítilna motorového tažného vozidla může být automaticky vypnuta, když je připojeno přípojné vozidlo a zadní mlhová svítilna přípojného vozidla je aktivovaná.
Zapojení musí být taková, aby:
6.11.7.1
zadní mlhová svítilna nemohla být zapnuta, nejsou-li rovněž zapnuty dálkové světlomety, potkávací světlomety nebo přední mlhové světlomety;
6.11.7.2.
Zadní mlhovou svítilnu lze vypnout nezávisle na jakýchkoli jiných světlometech nebo svítilnách;
6.11.7.3
Platí jedna z těchto možností:
6.11.7.3.1
zadní mlhová svítilna může svítit do doby, než jsou vypnuty obrysové svítilny, a poté musí zůstat zadní mlhová svítilna vypnutá, dokud není znovu úmyslně zapnuta;
6.11.7.3.2
Vedle povinného indikátoru (odstavec 6.11.8) musí být dáno upozornění, přinejmenším akustické, jestliže dojde k vypnutí zapalování nebo je vyjmut klíček spouštění motoru a jsou otevřeny dveře řidiče, ať již jsou svítilny (odstavec 6.11.7.1) zapnuty nebo vypnuty, když je zadní mlhová svítilna v poloze „zapnuto“;
6.11.7.4
S výjimkou ustanovení odstavců 6.11.7.1, 6.11.7.3 a 6.11.7.5 nesmí být funkce zadní mlhové svítilny ovlivněna zapínáním a vypínáním jakýchkoli jiných světlometů nebo svítilen.
6.11.7.5
Zadní mlhová svítilna motorového tažného vozidla může být automaticky vypnuta, když je připojeno přípojné vozidlo a zadní mlhová svítilna přípojného vozidla je aktivovaná.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Než dořeším mlhovku tak jsem namontoval kastlík palubky.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Tak si v tom uděláme jasno!udeeska píše:Nejsou ty šroubky ehm.. jakési orezle?
1) neříká se orezlé, ale původní díl s patinou.
2) na fotce to vypadá hůř než je skutečnost, rezaté skvrny jsou trošku zažrané na flocku. To nešlo vyčistit, ale před dotažením jsem porovnal podložky a je to pod nimi v podstatě schované.
3) vím moc dobře, že mě jen tak natahuješ, aby řeč nestála.
---
Tak jsem problém se zadní mlžovkou vyřešil přestavbou spínače světel tak, abych mohl mít přívod k vypínači mlhovky napojen na kontakt 57 tak jak je to ve schématu. A při té příležitosti si můžeme ukázat, že spínačů světel je více druhů i odlišné vnitřní konstrukce. Ten co mám já s kontaktem 57 má číslo 135 941531.
Protože jsem na uvažovanou přestavbu potřeboval jiný kontakt šáhl jsem do krabice pro tento kus. Má číslo 135 941531C a mimo chybějící kontakt 57 je na první pohled vidět malý kontakt pro připojení osvětlení přístrojů.
Hned po rozebrání mě bylo jasné, že to není vhodný dárce, protože má zcela jiná střeva.
A máme tady poslední kus který mám k dispozici a to číslo 135 941531B. Má také malý kontakt osvětlení budíků, bez kontaktu 57, ale jinak se konstrukčně shoduje s tím co potřebuji předělat.
Z dárce jsem vyndal kontakt X protože půjde upravit pro můj účel a zároveň ho můžu nahradit původním kontaktem 57, který by mě jinak nebyl k ničemu a funkčnost dárce zůstane nadále zachována protože chybějící část kontaktu stejně není využita. Dalo by se říci, že udělám takovou křížovou transplantaci orgánů . Kontakt blíže je X, vzdálenější původní 57.
V základně jsem upravil prostor pro modifikovaný kontakt 57.
Ten vznikl odříznutím nepotřebné části kontaktu X a vmáčkl ho na pozici.
Do prohlubňe po původním kontaktu jsem vlepil kousek plastu.
Kontakt je potřeba z vnější strany zase zajistit roztažením hrotů.
Do pohyblivé části je třeba vložit pružinku a plochu namazat.
Teď pružinky kontaktů. Jsou to svině mrňavý tak se musí opatrně, když by některá upadla tak už ji člověk těžko najde.
Kontakty k pružinkám raději lepím na vazelínu, abych je měl fixované než se podaří spínač sesadit.
Ještě namazat tuto plochu.
Složeno a můžu zkoušet. Nyní funguje tak jak potřebuji. Kontakt 57 je v poloze 1 (parkovačky) neprůchozí a v poloze 2 (tlumená světla) průchozí a umožní rozsvítit mlžovku. Ta samozřejmě bude svítit i po přepnutí na dálková protože na to tento přepínač nemá žádný vliv.
Ještě složím dárce. Jak už jsem zmínil tady na funkčnost nebude mít poloviční plocha kontaktu žádný vliv.
Ještě jednou jsem veškeré spotřebiče na autě přezkoušel a můžu zadeklovat pojistkovou skříňku.
Tak palubku si můžu na seznamu odškrtnout.
Porovnání dříve a nyní.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Při prohlížení fotek jsem zjistil, že odtokovou hadici mám po nasazení krytu pojistkového panelu poněkud vyvrácenou v otvoru v příčce.
Při zkoumání jak tomu mohlo dojít jsem zjistil, že zřejmě při nasazování krytu u kterého je vybrání pro odtok v jiném místě než bych potřeboval a hranou jsem odtok vytlačil do strany. Budu muset pohrabat, zda nemám ještě nějaký jiný.
Dále jsem přemýšlel nad tím jaké mám na auto dát větrací mřížky.
Nakonec jsem se rozhodl pro obyčejné černé které tam patří a když se to majiteli nebude líbit tak si je může později vyměnit. Při nasazování mřížky nechtěla v otvoru pořádně držet a tak jsem si nejprve myslel, že jsou opotřebované příchytky.
Nebylo to příchytkami, ale pěnou která vylézá ze spáry.
Po vyčištění a ošetření spáry v místě kam mají zapadnout příchytky tak mřížka krásně sedla.
Také jsem zadekloval prostor motorku stěračů.
Při zkoumání jak tomu mohlo dojít jsem zjistil, že zřejmě při nasazování krytu u kterého je vybrání pro odtok v jiném místě než bych potřeboval a hranou jsem odtok vytlačil do strany. Budu muset pohrabat, zda nemám ještě nějaký jiný.
Dále jsem přemýšlel nad tím jaké mám na auto dát větrací mřížky.
Nakonec jsem se rozhodl pro obyčejné černé které tam patří a když se to majiteli nebude líbit tak si je může později vyměnit. Při nasazování mřížky nechtěla v otvoru pořádně držet a tak jsem si nejprve myslel, že jsou opotřebované příchytky.
Nebylo to příchytkami, ale pěnou která vylézá ze spáry.
Po vyčištění a ošetření spáry v místě kam mají zapadnout příchytky tak mřížka krásně sedla.
Také jsem zadekloval prostor motorku stěračů.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Tak tomu nerozumím. Vzal jsem jiný kryt pojistkové skříňky a zjistil, že je to prašť jak uhoď.
Otázka zní, je víc druhů těchto krytů, nebo to takto blbě, bylo vždy?
Otázka zní, je víc druhů těchto krytů, nebo to takto blbě, bylo vždy?
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
...nebrouky neznám, ale příjde mi to jako by byl kryt posunutý, i háčky na kastli jsou od odtoku stejně daleko a šli by na střed lemu krytu. Nevím ale s čím by to zas zkolidovalo jinde. Ty to ale nějak uděláš, to stejně všichni víme.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Kryt posunout nejde, protože je přišroubovaný na panelu. Panel posunout nejde, protože je přišroubovaný na kastli. Příchytky pro panel pojistek i příchytky krytu jsou origo, s těma se nejebalo.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
Tak třeba někdo pošle fotky jak to vypadá na jinejch autech, ať jsme chytřejší.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
Re: Bruno 1973
Hello Lisak, I have created an account to this forum just to congratulate you on your awesome work and attention to details. Your rebuild is a reference to my current work, the reconstruction of my '74 1303S.
On a technical topic, I had the same issue with front and rear fog lights: they only worked when the position lights were on, but not when the low beam was on. The VW schematic confirms this. I made an easier change and connected the power to the fog lights button from the position contact 58 instead of modifying contact 57. Now fog lights can be turned on anytime the position light is on.
On a technical topic, I had the same issue with front and rear fog lights: they only worked when the position lights were on, but not when the low beam was on. The VW schematic confirms this. I made an easier change and connected the power to the fog lights button from the position contact 58 instead of modifying contact 57. Now fog lights can be turned on anytime the position light is on.
Re: Bruno 1973
Welcome at the Flat4 Tzepesh. I am writing instead of Lišák, because he don't speak english: He thanks you. He is glad that this topic is useful for you.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - kompletace
Evidentně se nikomu nechce v zimě ohýbat pod palubku, musíme počkat na jarní probuzení .boldor píše:Tak třeba někdo pošle fotky jak to vypadá na jinejch autech, ať jsme chytřejší.
--
Kdyby někoho zajímalo proč jsem ještě nenamontoval nádrž tak jenom proto, že mě nesmírně baví vracet se k hotovému. To jsem tak přišrouboval víčko nádrže a zjistil, že je poněkud propadlé.
Bohužel když se dělala plechařina tak jsem si nějak nevšiml, že kapsička místo zvenku je navařená zevnitř. Prostě chybička se někdy vloudí a tak jsem začal zase pitvat.
Napasováno, už zbývá "jenom" citlivě přivařit a dolakovat.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Šahat do nalakovaného, to je vždycky chuťovka. Co ale s tím jinak. Když to tam necháš, tak tě to bude celý život s.....t
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2565
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
To bych deklík radši vypodložil.