Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Pro majitele a příznivce klasických VW do roku výroby 1967. VW coby veterán, v původním, nebo dobově odpovídajícím stavu.
TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

I kdyby se to jenom zaslepilo, tak by ten motor běžel a dané místo by navíc skoro nebylo namáhané, když právě u těch dřívějších bloků v téhle části spojovací šrouby nebyly vůbec. Takhle je jeden kousek blíž k dynamu a další je u setrvačníku. Viděl jsem blok, kterým prošla (asi) klika, byla na něm záplata a evidentně pak ještě sloužil.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od SO 545 »

Je na nic opravovat stare zoxidovane koleso z elektronu...a toto je o level horsie.

vdaka za odpoved a osvetu.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

No elektron... Správně se ta slitina jmenuje silumin. Ale až bude nejhůř, tak se bude spravovat možná i tohle, už teď je to svařování trošku dál, než bylo za války; tehdy by tam přišroubovali záplatu z plechu, protože v polní dílně nebylo jak jinak.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od OB »

No vidíš ani nevim, že se ta slitina tak jmenuje. Zkrátka špony z bloku skvěle hoří. Zkoušel jsem to.
Nicméně v polní dílně by to nikdy neplátovali. Němci byli velmi dokonalí. Motor by se vyměnil za jiný. Například za industri motor. Dělalo se to běžně.
Co přijde dál???

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Z hlavy nevím, co všechno v té slitině je, něco jsem o tom četl, ale pustil z hlavy. Nějaký hořčík tam si bude.
Já jsem motor se záplatou viděl, ale kdo ji tam dal a kdy, to tam napsané nebylo, takže se omezím jen na pouhý fakt, že motor se záplatou existuje. Německá důkladnost je pověstná, ale nevím, kdy si ji mohli dovolit a kdy to prostě už nešlo.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od OB »

To je jednoduché. Dej si do souvislostí například letadlo Me 262 nebo raketu V1 a V2. Byly schopné bojového masazení přestože pozemní průmysl téměř neexistoval. Komponenty se vyráběli všude možně a přesto to nacisti logisticky dokázali zvládnout.
Co přijde dál???

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Bohužel pro Německo, ke konci války už docházel dech - a lidi, protože buď šli na frontu, nebo do koncentráku, a výroba pro civilní nebo méně významné armádní potřeby postupně upadala. Sice se má za to, že kdyby Německo mělo trochu víc času, stihlo by dotáhnout některé špičkové projekty a průběh války by asi byl jiný, ale ono se to nestihlo, možná díky té důkladnosti :D Ale to jsme odbočili do sféry spekulací, které sem nepatří.

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Drobný nález...
Motor 2-020428 odlit 29.12.1942.

Uživatelský avatar
boldor
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1404
Registrován: 12 kvě 2009

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od boldor »

TT681 píše:No elektron... Správně se ta slitina jmenuje silumin.....
Silumin je obecně slitina hliníku s hořčíkem, Elektron je obchodní název specifické slitiny Mg, Al, Zn, Mn. (Griesheim-Elektron 1908)

...pravdu tedy můžete mít oba, z čeho je KdF blok fakt nevím.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

Těžko říct. V technickém popisu KdF 82 se u bloku motoru uvádí, že je z "Leichtmetall", což je ve zcela volném překladu lehká slitina, zatímco u hlav je přímo uveden Silumin, který kromě hliníku jako hlavní složky obecně obsahuje především křemík, přičemž další přísady už závisí na konkrétní slitině.
U těch bloků se někdy zdá, že mají tendenci černat, což by mohlo přítomnosti hořčíku nasvědčovat.

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4893
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od SO 545 »

tak hlavy snad z horciku neboli nikdy...ci ?

ale spektrometer povie presne...dnes uz dost bezna vec ... brutalne draha ale maju ho v lepsich zberniach a obchdnici s katmi z novych aut...
tam ukazana plati a staci len pilinka...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

Bloky motorů se za války i po válce dělali hliníkové nebo magnesiové, záleží o jakém roce se konkrétně bavíme. Vstupujou do toho i repase, později známé jako tzy. Austausch kdy se starší odlitek dostal do výrazně modernějšího vozu. Tedy pokud děláš repliku KDF82 z roku 1943, tak si posháněj blok motoru v nejlepším možném stavu a ten tam dej. Stačí si jen pro sebe vymyslet teorii, proč by tam měl být zrovna ten či onen blok.

Co se týče hlav prošli mi rukama jen hliníkové. Nemohu vyloučit, že by mohli být jistý čas magnesiové ale osobně se mi to zdá velice nepravděpodobné. Spíš to vidím jako chybu překladu nebo nepochopení textu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

TT681
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 258
Registrován: 25 zář 2018

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od TT681 »

S tou volbou motoru je to samozřejmě trošku dilema, protože jsou známy případy, kdy u starších bloků s menším počtem spojovacích šroubů došlo k autodestrukci, i když tomu asi do určité míry napomohly dost těžké podmínky, jaké za války panovaly.

Uživatelský avatar
OB
Dr. Přípraveček
Příspěvky: 3152
Registrován: 14 kvě 2004
Bydliště: skoro Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od OB »

Mám z toho pocit, že se vrtáme v h....ě.
Hořčík, Silium, hliník, autodestrukce....... není to jedno?????
Sežeň blok, který odpovídá ročníku, který jsi si vymyslel a dej ho tam.
Nějak mám pocit, že mě ta debata nějak neobohacuje.
Co přijde dál???

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od udeeska »

Já se tady v tomto topiku a v topiku Skládačky začínám ztrácet....
Celkově vzato píšeš, že máš ročník 43, a pak pokracujes, že nemáš podvozek a že ho budeš skládat z originálních dílů (karoserii máš?).
Fotky projektu jsi nedal a tak mi z toho všeho vyznívá, že máš jen motorek stěračů (v neoriginální barvě) a kohout na benzín.....

Asi by to chtělo více informací a fotek, než napadat lidí z fóra, že nemají zájem....
Vwase nocni sichta...

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Pokud deláš super auto jako když vyjelo z fabriky tak bys mel mít i vše podobně zčíslované - č.vozu,č.karoserie,č.podlahy,č.př.nápravy,č.převodovky a č.motoru.Vše pokud možno s mírně vzestupnou tendencí,protože určitá část věcí šla na náhr.díly.U motoru by jsi musel být o pár tisíc více,protože se vyrobilo ca 50500 Kdf82+ca 14500 Kdf166+ca 1200 Kdf Brouk to je ca 66200 vozidel (+ asi i nějaké industrie motory)a motorů bylo vyrobeno asi 77000.Takže v r.1943 u č.vozu 2-025000 by mělo být č.motoru ca 33000 protože v té době už se vyrobilo ca 5000 Vodníku a ca 800 Brouků +nejake reservní motory.A v lednu 1945 č.vozu ca 2-047000 by jsi byl u č.motoru ca 73000.Ale pokud deláš obyč frontové auto tak plno dílů mohlo být vymenených,existují i fotky jak ze tří aut skládají dvě. A toho třetího časem taky složí,protože výhodou ,,82" byla jednoduchost.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

TT681 píše:S tou volbou motoru je to samozřejmě trošku dilema, protože jsou známy případy, kdy u starších bloků s menším počtem spojovacích šroubů došlo k autodestrukci, i když tomu asi do určité míry napomohly dost těžké podmínky, jaké za války panovaly.
Ano. Stejně tak jako válečné klikové hřídele měli tendenci praskat a ojnice se kroutily. Svorníky se vytrhávaly z bloků a válce se zaklepávaly do měkkého magnesia. Střihání kolíčků na setrvačnících jsou u kdf a vw také časté Jsou dokonce zdoukumentované případy kdy i 30ps motor se neuchladil a zadřel se píst. A to jsme 15let po válce. :!: :!:
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Křemílek
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 262
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Křemílek »

Jak to asi bylo s těmi klikovkami? Opravdu praskaly. Nikdy bych dnes válečnou kliku nepoužil, viděl jsem jich hodně zlomených v rameni. Špatný materiál? To snad ne. Špatné tepelné zpracování? Nejspíš úmyslné - tedy sabotáž?

rochuss
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 594
Registrován: 03 lis 2012

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od rochuss »

Praskaly hlavně z důvodu, že v Nemecku bylo málo přísad do ocele wolfram,chrom,vanad atd.,respektive byly, ale přednost dostaly letadla a ponorky, stejně jako u hliníku a mědi. Další problém byly cesty necesty a šílený terén a podmínky východní fronty,kde ty auta dostala hrozný záhul. Občas jsem slyšel vyprávět jak po válce se zlomenou klikou dojel ještě někdo se sníženou rychlostí domů .Po válce už ten problém u VW nebyl, zmizela blokáda a objevily se různé věci .

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Vývoj provedení bloku motoru KdF 82

Příspěvek od Sam »

Zas na druhou stranu planovana zivotnost na fronte byla nekolik tydnu. Nikdo nepocital s tim ze tu budou drandit kdfka jeste 75let. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Odpovědět