Elektromobily
Re: Elektromobily
Recyklace aspoň zezačátku bude dotovat stát resp. města, zkrátka naše daně, stejně jako výstavbu nabíječek, jinak by se to vůbec nerozjelo. Ale kolik nabíjecích cyklů ty baterie vlastně reálně vydrží? Nějak se o tom nepíše... Když vezmeme krátké dojíždění do práce cca 20 km tam a zpátky (a k ničemu jinému se elektromobily nehodí), tak to budou muset dobíjet minimálně každý 4. den (v zimě asi častěji). To je takových 70 nabíjení za rok, optimisticky 350 cyklů za 5 let, ale kapacita baterie určitě půjde do háje mnohem dřív.
- machyss8
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 288
- Registrován: 18 lis 2013
- Bydliště: Turnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Ale uvádí.... pro HEV - 300 až 400 tis. cyklů. Pro EV cca 3500 cyklů do kapacity 85%. Samožřejmě je to funkce hloubky vybíjení, teploty, apod. Ale 10 let ty baterky dneska jsou schopný dát
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Proč tyto kosmické baterie které vydrží 10 let nedávají do spotřební elektroniky typu mobily, notebooky kde baterie za 4 roky umře nebo klesne kapacitou pod 50% ? Jak se tyto baterie chovají v zimě pod bodem mrazu ? Chci takovou baterii do svého pracovního laptopu a MT.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Elektromobily
Stavím se do fronty. Taky chci takovou baterku do notebooku
- machyss8
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 288
- Registrován: 18 lis 2013
- Bydliště: Turnov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Nejsem chemik, ale všeobecně platí, že co výrobce, to jiná technologie výroby a jiná chemie v akumulátoru. V současnosti jsou už i akumulátory, které se dají zrecyklovat téměř jako olověné. Velcí výrobci do nich samozřejmě zatím nejdou, protože nikdo nestojí o riziko požáru, které si tyto zatím dlouhodobě neozkoušené baterie nesou. Baterie se pod bodem mrazu samozřejmě chovají poklesem výkonu.
Srovnávat život baterie spotřební elektroniky s vozidlem je samozřejmě blbost vhledem k úplně jiným cyklům, řízení, apod... Reagoval sem pouze, protože nemám rád, když vidím v diskuzi nepodložené informace prezentované jako fakta.... [-X
Kritika musí bejt, ale je fajn, když je podložená a né jen založená na svých pocitech...
Srovnávat život baterie spotřební elektroniky s vozidlem je samozřejmě blbost vhledem k úplně jiným cyklům, řízení, apod... Reagoval sem pouze, protože nemám rád, když vidím v diskuzi nepodložené informace prezentované jako fakta.... [-X
Kritika musí bejt, ale je fajn, když je podložená a né jen založená na svých pocitech...
Re: Elektromobily
notebooky a mobily používají sice "stejné" baterie, ale používají se rozdílně. Nemají tepelný management (chlazení, ohřev), používají se v širším spektru nabíjecích a vybíjecích limitů - a to za několika účely. Buďto je ten telefon tenčí/lehčí, nebo má delší výdrž, než kdyby používali ty samé limity jako elektromobily. Také počítají s rychlejším opotřebením baterie, čímž nutí zákazníka k častější obměně přístroje (baterie je často uživatelsky nevýměnná - a to leckdy i u notebooku), u elektromobilu by takové chování neprošlo, bylo by to na hromadnou žalobu. Rozdíl může být i v rozdílné kvalitě chemie.
Jinak výjimky u spotřební elektroniky najít lze. Mám Palm Treo 650 s původní Li-ion baterkou (15let) a pořád vydrží to, co na začátku. Stejně tak mám notebook OQO 01+ s 14 let starou Li-pol baterií a pořád vydrží hodinu a půl z původních dvou a čtvrt.
Jinak výjimky u spotřební elektroniky najít lze. Mám Palm Treo 650 s původní Li-ion baterkou (15let) a pořád vydrží to, co na začátku. Stejně tak mám notebook OQO 01+ s 14 let starou Li-pol baterií a pořád vydrží hodinu a půl z původních dvou a čtvrt.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Elektromobily
Bohužel celá propaganda tlačící elektromobily jsou jenom nepodložené informace prezentované jako fakta. Ať už jejich užitné vlastnosti nebo ekologičnost. Co se týče baterek, tak nepodléhejte iluzím z informací samotných výrobců. Jako ve všech oborech když se zeptáte výrobce na jeho výrobek, tak vám začne básnit, v čem je vyjímečný, vyspělý, jak vyřešil všechny problémy.machyss8 píše: nemám rád, když vidím v diskuzi nepodložené informace prezentované jako fakta....
Re: Elektromobily
tak elektromobilům nelze upřít jednu vlastnost - jsou lokálně ekologické. Příjemným benefitem je prozatím i jejich tichost. U nás ve městě se přešlo kompletně na elektrobusy a je to paráda. Když jezdívaly nafťáky, tak jsem o jejich průjezdu vždycky věděl. Bydlím na vrchu kopce, takže poblíž mého baráku vždy přeřazovaly. Teď o projetém busu vůbec nevím, pokud jej přímo nevidím.
Já tedy proti baterkáčím jako takovým nic nemám, ale nelíbí se mi ten nefér boj, kdy se na jedné straně démonizuje současné řešení a na druhé idealizuje baterkové řešení. Baterky mají potenciál na to se prosadit samy.
Já tedy proti baterkáčím jako takovým nic nemám, ale nelíbí se mi ten nefér boj, kdy se na jedné straně démonizuje současné řešení a na druhé idealizuje baterkové řešení. Baterky mají potenciál na to se prosadit samy.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Elektromobily
.. tichost je od 1.7. směrnicemi EU zakázána, kdo to nebude mít musí z otevřeného okýnka řvát "vrrum vrrum", hluchoněmci mají pravděpodobně výjimkueLzyx píše:tak elektromobilům nelze upřít jednu vlastnost - jsou lokálně ekologické. Příjemným benefitem je prozatím i jejich tichost. U nás ve městě se přešlo kompletně na elektrobusy a je to paráda. Když jezdívaly nafťáky, tak jsem o jejich průjezdu vždycky věděl. Bydlím na vrchu kopce, takže poblíž mého baráku vždy přeřazovaly. Teď o projetém busu vůbec nevím, pokud jej přímo nevidím.
Já tedy proti baterkáčím jako takovým nic nemám, ale nelíbí se mi ten nefér boj, kdy se na jedné straně démonizuje současné řešení a na druhé idealizuje baterkové řešení. Baterky mají potenciál na to se prosadit samy.
Vwase nocni sichta...
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
za rok se prida povinny smrad pro slepce a a budou sily vyrovnany. Ja si z toho pak demontuji ty vase zazracne baterie.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Elektromobily
no to je taky pěkná debilovina. Já chápu, že pro slepé jsou taková auta nebezpečná, ale to se snad dalo vyřešit jinak, než aby auto dělalo umělý kravál.udeeska píše: .. tichost je od 1.7. směrnicemi EU zakázána, kdo to nebude mít musí z otevřeného okýnka řvát "vrrum vrrum", hluchoněmci mají pravděpodobně výjimku
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Elektromobily
Debilita to není. Sluch je důležitý smysl při pohybu v terénu, je daleko ciltivější a rychlejší než zrak. Ukazuje to, že zavádění aut na baterky vyvolá řadu daleko komplexnějších problémů, než všichni tuší. Pro novou technologii se to dá očekávat, tím víc mě ale štve, že je prezentována jako hotová, vyřešená věc, která může z fleku nahradit stoletý vývoj "spalovací" dopravy.
S lokální ekologičností máš pravdu, ale není to poněkud pokrytecké? Neber to osobně, ale připadá mi, že pokrytectví má většina "ekologů" tak nějak v krvi...
Jo a myslel jsi taky na prašnost? Z brzdového obložení? Elektroauta mají pořád klasické brzdy, i když by se patrně dalo dobře brzdit elektromotorama. Další nevyřešená věc.
No a autobus na baterky? Víš, že už už před 60 lety v mnoha městech jezdily elektrobusy? Říká se jim trolejbusy. Daleko ekologičtější řešení než bus na baterku.
S lokální ekologičností máš pravdu, ale není to poněkud pokrytecké? Neber to osobně, ale připadá mi, že pokrytectví má většina "ekologů" tak nějak v krvi...
Jo a myslel jsi taky na prašnost? Z brzdového obložení? Elektroauta mají pořád klasické brzdy, i když by se patrně dalo dobře brzdit elektromotorama. Další nevyřešená věc.
No a autobus na baterky? Víš, že už už před 60 lety v mnoha městech jezdily elektrobusy? Říká se jim trolejbusy. Daleko ekologičtější řešení než bus na baterku.
Re: Elektromobily
a co si představuješ pod tím pojem "pokrytecký"?lope píše:S lokální ekologičností máš pravdu, ale není to poněkud pokrytecké? Neber to osobně, ale připadá mi, že pokrytectví má většina "ekologů" tak nějak v krvi...
Z mého pohledu by to pokrytecké mohlo být, kdybych byl z lokalit nezasažených těžbou uhlí, ale já jsem severočech, co má kolem baráku jámu jak do pr., a v těsném sousedství uhelnou elektrárnu. Přesto tvrdím, že přínos baterkáčů pro lokální ekologii resp. zdravotní zátěž je nezanedbatelný - třeba v Praze se v některých ulicích už "nedá" dýchat. Vždycky když přijedu z Prahy, tak mám vždycky pocit, jak kdybych někde rubal uhlí, podle toho kolik jsem tam "sežral" prachu. I u nás je dýchatelněji. Ano, někde jinde čoudí komín elektrárny. Ale ten čoudí do mnohem vyšších vrstev atmosféry, takže vliv na zdraví obyvatel je nižší až zanedbatelný. Že někde v tramtarárii umírají děcka, protože těží kobalt? Smutné, ale nijak vybočující z běžné praxe i u jiných výrobků, včetně spalováků, mobilů, počítačů, medicínské techniky ...
Jo a ekolog nejsem, to bych nejezdil v autě s 12l spotřebou. Jsem spíše pragmatik. Zhoršuje se nám tu lokálně životní prostředí? Ano, doprava za ta léta neskutečně zhoustla. Chceme se dožít vyššího věku ve zdraví? Ano. Tak bychom měli hledat cesty jak toho dosáhnout. Je jednou z těch cest elektromobilita? Pravděpodobně ano. Poběžím teď si koupit elektromobil? Ne. Jde řekněme o druhou generaci se spoustou "much", ale za pár let ... prostě se tomu nebráním. Bude mi vůně benzínu a řev motorů chybět? Jo, asi jo.
děláš jako by prašnost spalováků byla po léta vyřešená. Není, nebyla, nebude. Baterkáče to množství prachových emisí alespoň značně redukují. Nikdo netvrdí, že je to úplné řešení problému.lope píše:Jo a myslel jsi taky na prašnost? Z brzdového obložení? Elektroauta mají pořád klasické brzdy, i když by se patrně dalo dobře brzdit elektromotorama. Další nevyřešená věc.
trolejbus má jednu nepříjemnou vlastnost - potřebuje troleje. A to hyzdí města. Navíc i na ty troleje je potřeba docela dost materiálu (= bububu CO2). A průjezd takového vehementu není tak bezhlučný jako baterkáče. Obzvláště na rozbočkách, či jak tomu trolejbusáci říkají. Nebyl bych ani nadšený z nočních světelných emisí, když trolejbus projíždí přes znečištěnou/zoxidovanou trolej - v zimě docela časté. Z pohledu uživatele by mi vadilo i to omezení na trolej. Překážka = nejedeš = nestíháš dojít do práce včas = problémy.lope píše:No a autobus na baterky? Víš, že už už před 60 lety v mnoha městech jezdily elektrobusy? Říká se jim trolejbusy. Daleko ekologičtější řešení než bus na baterku.
Osobně se mi nejvíce líbí koncept baterie + trolejové nabíjení v zastávkách. CNG, vodík a případné další stlačené plyny jsou podle mého názoru nebezpečné. To když řachne, tak neutečeš. Vodík jako bonus zbourá i okolní zástavbu. Viz https://www.youtube.com/watch?v=Kdl_sz6jwtY
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Troleje hyzdí města
Tuten debilní argument stál za spoustou zrušených trolejbusových provozů. Tam teď spokojeně smrdí autobusy
Závislá trakce naopak ukazuje návštěvníkům kde můžou narazit na mhd a tudíž poblíž i na stanici. Tam kde nejsou koleje či troleje je návštěvník nechán na pospas náhodě zda nezahlídne autobus.
A já ti něco povim. Auta hyzdí města daleko víc než troleje. Co tak auta ve městech úplně zrušit?
Tuten debilní argument stál za spoustou zrušených trolejbusových provozů. Tam teď spokojeně smrdí autobusy
Závislá trakce naopak ukazuje návštěvníkům kde můžou narazit na mhd a tudíž poblíž i na stanici. Tam kde nejsou koleje či troleje je návštěvník nechán na pospas náhodě zda nezahlídne autobus.
A já ti něco povim. Auta hyzdí města daleko víc než troleje. Co tak auta ve městech úplně zrušit?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Tak jo, začneme v Plznimartin_100 píše:Troleje hyzdí města
Tuten debilní argument stál za spoustou zrušených trolejbusových provozů. Tam teď spokojeně smrdí autobusy
Závislá trakce naopak ukazuje návštěvníkům kde můžou narazit na mhd a tudíž poblíž i na stanici. Tam kde nejsou koleje či troleje je návštěvník nechán na pospas náhodě zda nezahlídne autobus.
A já ti něco povim. Auta hyzdí města daleko víc než troleje. Co tak auta ve městech úplně zrušit?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1027
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Elektromobily
Souhlasím naprosto Martinem
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
A já myslel, že si lidé pořizují auta protože jsou nejen účelná, ale až na drobné výjimky i krásná. Komu se nelíbí, že ve městech jsou auta může žít v souladu s přírodou někde na samotě.martin_100 píše:A já ti něco povim. Auta hyzdí města daleko víc než troleje.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Elektromobily
ale bez auta
Re: Elektromobily
Tobě se fakt líbí ty obludy SUV? Samý divný křivky a plochy, malinký okýnka k ničemu, světla jako bradavice. Mně připadají jako divoký sen Číňana nebo jako by to navrhovali puberťáci. Snaha odlišit se jde směrem ke stále větší perverzi a samoúčelnosti. Kromě toho všechny nový auta, nejenom ty obludy, pořád bobtnají, jsou stále širší a širší. Před 15 lety u nás na sídlišti ještě auta parkovala normálně a popeláři projeli i s Liazkou. Dneska mají popeláři užší auta a stejně mají potíže, i když skoro všechny osobáky už parkují kolem na chodníku, přestože je to zakázaný.lišák píše: A já myslel, že si lidé pořizují auta protože jsou nejen účelná, ale až na drobné výjimky i krásná. Komu se nelíbí, že ve městech jsou auta může žít v souladu s přírodou někde na samotě.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
To zda se líbí či nelíbí to které konkrétní auto mě nebo Tobě opravdu není směroplatný. Je to stejné jako se bavit o Kaplického Chobotnici a to říkám naprosto otevřeně, že je pro mě hnusná a jsem rád že ji nepostavili, ale nikomu neberu jiný názor.lope píše:Tobě se fakt líbí ty obludy SUV? Samý divný křivky a plochy, malinký okýnka k ničemu, světla jako bradavice....lišák píše: A já myslel, že si lidé pořizují auta protože jsou nejen účelná, ale až na drobné výjimky i krásná. Komu se nelíbí, že ve městech jsou auta může žít v souladu s přírodou někde na samotě.
Každý celek se skládá z detailů.