Java Green 64 - Evžen
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Java Green 64 - Evžen
Ti kuci se tvarej jak když něco provedli i když nic neprovedli , nebo provedli ? Zvejkacka tam nikde nebyla ?
jdeme frflat na flat ...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
A jako druhý největší úspěch celé operace považuji to, že jsem si kupodivu nezprasil kalhoty.
Každý celek se skládá z detailů.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Java Green 64 - Evžen
Tomu říkám dobrodružství
Akorát mi pořád není jasné, jestli jste dojeli po svejch anebo Vás musel Sam táhnout na laně až do Chrudimi
Akorát mi pořád není jasné, jestli jste dojeli po svejch anebo Vás musel Sam táhnout na laně až do Chrudimi
Vwase nocni sichta...
Re: Java Green 64 - Evžen
Píše přece, že naskočil. VW motor jen tak něco nezastaví, ani emerickej vehement!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Popravdě mne dost překvapilo jak bylo jednoduché demontovat vintage speed kompresor a uvést vše do sériového stavu. V podstatě byl problém jen s dlouhými štefty na karburaci ale s tím si hravě poradila Lišákovic KPZetka. Zde se mám ještě moc co učit.
Bohatost se dala provizorně uškrtit na jehlovém ventilu.
Bohatost se dala provizorně uškrtit na jehlovém ventilu.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Krásně sepsaný a zdokumentovaný, moc pěkně se to četlo a doufám, že brzy bude další pokračování "Dobrodružství Lišáka Sama"
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Java Green 64 - Evžen
Tak jsem ten kompresor rozpitval. Postup už jsem ukazoval kdysi tak je zbytečné to opakovat a pokud by to někoho zajímalo může pohledat. A co že jsem vykoumal? Tak to že je ložisko totál bylo vcelku jasné.
V podobném stavu je i gufero.
A teď nastává otázka co a jak se vlastně stalo? Je možné, že to nebylo kvůli vypadlé zátce, ale spíš bych to viděl tak, že opotřebeným guferem se dostávala směs do ložiska, tím se z něho vypláchlo mazivo a ložisko potom udělalo pá pá.
Vnitřek tělesa má provozní opotřebení, ale nic co by souviselo se závadou.
Přední ložisko je v naprostém pořádku.
Podle mě je to tím, že je schované na rozdíl od zadního za dvojicí gufer. Sice taky už nejsou v nejlepší kondici, ale to vnitřní má pořád něco čemu se nechá přibližně říci "bžit" . U vnějšího ho už čas otupil.
Myslím, že zásadní problém nejsou parametry ložisek, ale použitá gufera. Bude potřeba sehnat originál nebo alespoň nějaká odolnější. Zatím jsem si vymáčkl do použitelného tvaru alespoň zátku.
V podobném stavu je i gufero.
A teď nastává otázka co a jak se vlastně stalo? Je možné, že to nebylo kvůli vypadlé zátce, ale spíš bych to viděl tak, že opotřebeným guferem se dostávala směs do ložiska, tím se z něho vypláchlo mazivo a ložisko potom udělalo pá pá.
Vnitřek tělesa má provozní opotřebení, ale nic co by souviselo se závadou.
Přední ložisko je v naprostém pořádku.
Podle mě je to tím, že je schované na rozdíl od zadního za dvojicí gufer. Sice taky už nejsou v nejlepší kondici, ale to vnitřní má pořád něco čemu se nechá přibližně říci "bžit" . U vnějšího ho už čas otupil.
Myslím, že zásadní problém nejsou parametry ložisek, ale použitá gufera. Bude potřeba sehnat originál nebo alespoň nějaká odolnější. Zatím jsem si vymáčkl do použitelného tvaru alespoň zátku.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Hmm, je to možné. NBR gufera nevydrží vysoké teploty. Co šáhnout po mém oblíbeném Vitónu ?
Ještě ukaž ja vypadala hřídel. jestli to nebyla ona kdo sežral gufera. Bývá to mrcha zlá a hladová když není dobře nabroušená a zaleštěná.
Ještě ukaž ja vypadala hřídel. jestli to nebyla ona kdo sežral gufera. Bývá to mrcha zlá a hladová když není dobře nabroušená a zaleštěná.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
U těch gufer jsou dva klíčové problémy. 1/ běh v podstatě nasucho což by údajně mělo NBR snášet lépe než Viton 2/ ona tam klasická gufera vlastně vůbec nemají být a já blbec je tam dal proto, že to tak dělají i Ti co repasují Judsony na kšeft. Taky proč tam dávat něco drahého a špatně dostupného když tam může člověk fláknout prostě něco co chvíli vydrží.
Originál vypadá takto a tak se je pokusíme sehnat.
Originál vypadá takto a tak se je pokusíme sehnat.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
a co tam dokonstruovat mazničku, plstěný rezervoár, a občas kapat, stejně jako do rozdělovače?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
podoben gufera sa dnes pouzivaju na klukach ale nie tak masivne : napr VW 1,4 TDi ...to som v piatok riesil.
Je to gufero kde sa brit v podstate cez pripravok musi natiahnut na hriadel... nieje to jeden brit ale plocha cca 5-7mm siroka ktora je zvlnena aby to drzalo olej...je pravda ze tu by to bolo na sucho ...
https://www.skoda-diely.sk/nahradny-die ... 11043.html
Je to gufero kde sa brit v podstate cez pripravok musi natiahnut na hriadel... nieje to jeden brit ale plocha cca 5-7mm siroka ktora je zvlnena aby to drzalo olej...je pravda ze tu by to bolo na sucho ...
https://www.skoda-diely.sk/nahradny-die ... 11043.html
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Java Green 64 - Evžen
A co tam dát zapouzdřený ložisko?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Vždyť tam bylo, Timelope píše:A co tam dát zapouzdřený ložisko?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Java Green 64 - Evžen
a co "keramické ložisko"? samozřejmě to nevyřeší problém s guferem, ale mělo by déle vydržet i při ztrátě maziva
Re: Java Green 64 - Evžen
Aha. Tak co to zkusit naopak, otevřený ložisko poctivě namazat vazelínou? A do víčka dát maznici, jestli je tam dost prostoru.Sam píše:Vždyť tam bylo, Timelope píše:A co tam dát zapouzdřený ložisko?
Re: Java Green 64 - Evžen
Ty vago, to je moc dobrej napad s tou maznicí. Uvidime co na to rekne Lisak.
Co přijde dál???
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Takže přátelé, asi tak. Opravdu si nemyslím, že problémem jsou ložiska i když teď tam chci dát přeci jen o něco fajnovější. Úplně původní ložisko bylo oboustranně zakryté NDH 6203.
Na druhé straně má ještě označení 77503.
Když jsme před lety hledali za něj náhradu všechny možné porovnávací tabulky nám nevyhodily nic jiného než 6203-2Z a tak jsme šli do standardního SKF. To v předním víku zůstalo naprosto v pořádku a tak soudím, že to až tak hrozná volba nebyla. Je ovšem také pravdou, že v předním víku je ložisko lépe chráněno protože je za dvojicí gufer a ještě je mezi nimi a ložiskem odvětrávací otvor na rozdíl od zadního víka kde je gufero pouze jedno a palivová směs co pronikne po hřídeli jde přímo do ložiska. A proč v předním dvě a v zadním jedno? Gufera předního víka musí být dvě protože tam vystupuje hřídel pro řemenici a jsou osazena tak, že vnitřní je břitem do tělesa kompresoru a drží přetlak a vnější je obráceně a má zabraňovat přisávání falešného vzduchu při podtlaku. V zadním víku je gufero břitem do tělesa a drží přetlak a přisávání při podtlaku brání plechové víčko. Tedy pokud někomu nevypadne.
Když jsme to rozsypané ložisko na místě probírali tak Sam navrhoval zda by nebylo lepší použít ložiska C3 a tak nám to nedalo a snažili se najít přesnou specifikaci původního ložiska. Progůglili jsme toho hodně a v podstatě nikde nic. Až na jedné stránce nějakého prodejce v Kanadě byla opravdu v parametrech poznámka C3. Proto současná naše volba budou ložiska 6203-2Z/C3GJN s teplotním rozsahem –30 až +150 °C .
Na druhé straně má ještě označení 77503.
Když jsme před lety hledali za něj náhradu všechny možné porovnávací tabulky nám nevyhodily nic jiného než 6203-2Z a tak jsme šli do standardního SKF. To v předním víku zůstalo naprosto v pořádku a tak soudím, že to až tak hrozná volba nebyla. Je ovšem také pravdou, že v předním víku je ložisko lépe chráněno protože je za dvojicí gufer a ještě je mezi nimi a ložiskem odvětrávací otvor na rozdíl od zadního víka kde je gufero pouze jedno a palivová směs co pronikne po hřídeli jde přímo do ložiska. A proč v předním dvě a v zadním jedno? Gufera předního víka musí být dvě protože tam vystupuje hřídel pro řemenici a jsou osazena tak, že vnitřní je břitem do tělesa kompresoru a drží přetlak a vnější je obráceně a má zabraňovat přisávání falešného vzduchu při podtlaku. V zadním víku je gufero břitem do tělesa a drží přetlak a přisávání při podtlaku brání plechové víčko. Tedy pokud někomu nevypadne.
Když jsme to rozsypané ložisko na místě probírali tak Sam navrhoval zda by nebylo lepší použít ložiska C3 a tak nám to nedalo a snažili se najít přesnou specifikaci původního ložiska. Progůglili jsme toho hodně a v podstatě nikde nic. Až na jedné stránce nějakého prodejce v Kanadě byla opravdu v parametrech poznámka C3. Proto současná naše volba budou ložiska 6203-2Z/C3GJN s teplotním rozsahem –30 až +150 °C .
To není tak špatný nápad, ale obávám se, že tam na to není prostor. Když nad tím přemýšlím tak problém s během nasucho u předního víka mělo především vnější gufero a tam by možná stačilo a mohlo by pomoci při použití správných gufer vyplnit prostor mezi nimi kvalitní vazelinou. A u toho v zadním víku zase pro sichr vyplnit prostor mezi ním a ložiskem.Pětišroub píše:a co tam dokonstruovat mazničku, plstěný rezervoár, a občas kapat, stejně jako do rozdělovače?
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Java Green 64 - Evžen
Neměla by tam být dilatační podložka jako u dynama? Judsona neznám,ale logicky vzato jsou snad u všeho co má takto uloženou hřídel.Taky vyvážení toho rotoru si myslím že musí být na 100%
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
Myslíš ocelovou pružnou podložku pod ložiskem? Ne, ta tam není a ani nebyla. Co se týká vyvážení rotoru to se přiznám, že jsem ho kontrolně nedával vyvažovat, protože jsem s ním kromě očištění a kontroly zda drážky pro lamely nemají nadměrnou vůli nic nedělal. A podle toho kolik míst na něm je odvrtáno tak vyvažovaný z výroby byl.
Netuším kolik mohl nebo měl natočeno před tím než jsem se v něm vrtal, ale my s ním poté odjeli nějakých 15000km a že se něco může podělat, to může. Nevidím za tím nic jiného než souběh nevhodných gufer, extrémní zátěž jízdou po kopcích a vysokých venkovních teplot. Prostě je to starý krumpl a Alpy odrovnaly už jinačí stroje. A kdybychom nebyli pozéři, kteří se musí předvádět tak se nám to nestalo .
Netuším kolik mohl nebo měl natočeno před tím než jsem se v něm vrtal, ale my s ním poté odjeli nějakých 15000km a že se něco může podělat, to může. Nevidím za tím nic jiného než souběh nevhodných gufer, extrémní zátěž jízdou po kopcích a vysokých venkovních teplot. Prostě je to starý krumpl a Alpy odrovnaly už jinačí stroje. A kdybychom nebyli pozéři, kteří se musí předvádět tak se nám to nestalo .
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Java Green 64 - Evžen
15tis je poměrně dost na vintage speed. Nicméně mi hlava nebere jak to, že se to stalo zrovna Lišákovi který své auto tak šlechtí zatímco jiný kdo na to kašle a neřeší žádný servis, nemění olej nalítá mnohonásobně víc a nikdy se mu vůz neporouchá.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912