Meili 2022
Meili 2022
Nazdar, o užitkové vozidlo švýcarského výrobce Meili jsem se v samostatném příspěvku otřel před spoustou let. Rok se s rokem sešel, a jeden exemplář přistál i u nás v garáži. A musím tedy říct, že je to skutečná pecka. Konečně něco praktickýho s motorem VW! I manželka z toho má obrovskou radost!
Můj konkrétní kousek je těžká moderna, vyroben byl v létě 1966, a vyznačuje se tedy jednak pokrokovým motorem typu 126 o obsahu 1500ccm, ale taky pokročilým šetřením nákladů v podobě laminátového čumáku a palubní desky, na místě dřívější plechové, a absencí krásného nápisu výměnou za alu štítek.
Základem vozu je neskutečně robustní příhradový rám, svařenec z profilů, robustní přední náprava kyvná s odpružením vinutými pružinami a ještě robustnější zadní náprava pevná s diferenciálem a uzávěrkou, která je zavěšena na půleliptických listových perech.
Motor je spolu s převodovkou vlastní konstrukce zavěšen v jeklové konstrukci uprostřed rámu a je s diferenciálem spojen kardankou.
Dvojitou řemenicí se pohání jednak dynamo (6V), ale i silné hydraulické čerpadlo pro ovládání dvou pístnic, které zdvihají sklopku s progresivními aluminiovými bočnicemi. Korba je dlouhá přesně 3 m, široká 1.5 m a vejde se na ní rozumně cca 2.5 prm skládaného dřeva. Pro připojení spotřebičů a náčiní je převodovka vybavena tradiční vývodovou drážkovanou hřídelí, která se spíná další pákou z pracoviště řidiče.
Vůz má kompletní elektrickou výbavu z komponentů Bosch a Hella. Pod ložnou plochou na rámu vpravo je palivová nádrž s víčkem z ovála, napravo je výklopný box na akumulátor. Pracoviště řidiče je chudé, vyzdvihl bych mechanický sytič, a jediným budíkem je funkční počítadlo motohodin. Na čalouněnou lavici, která je překvapivě pohodlná, se vejdou tři dospělé osoby.
Zpřevodování je velmi nízké, nosnost je cca 2 t. Ani při plném naložení dřevem se nezdá, že motor pracuje. Zadní odpružení v tomto okamžiku začíná plnit svou funkci Stav je OK, až na divočinu v elektrice, což bude téma na zimní údržbu, neb potřebuju, aby to houkalo. Podlaha kabiny nese stopy koroze, byla zřejmě vybavena gumovou podlahou, pod kterou se i před existenci odtokových otvorů, držela vlhkost, ale nijak fatálně. nevyžaduje zásah. Momentálně se prokousávám a nalézám různé více, či méně servisované mazací body a mažu, protože jak známo, kdo maže, ten jede.
Poslední obrázek je pouze ilustrativní.
Můj konkrétní kousek je těžká moderna, vyroben byl v létě 1966, a vyznačuje se tedy jednak pokrokovým motorem typu 126 o obsahu 1500ccm, ale taky pokročilým šetřením nákladů v podobě laminátového čumáku a palubní desky, na místě dřívější plechové, a absencí krásného nápisu výměnou za alu štítek.
Základem vozu je neskutečně robustní příhradový rám, svařenec z profilů, robustní přední náprava kyvná s odpružením vinutými pružinami a ještě robustnější zadní náprava pevná s diferenciálem a uzávěrkou, která je zavěšena na půleliptických listových perech.
Motor je spolu s převodovkou vlastní konstrukce zavěšen v jeklové konstrukci uprostřed rámu a je s diferenciálem spojen kardankou.
Dvojitou řemenicí se pohání jednak dynamo (6V), ale i silné hydraulické čerpadlo pro ovládání dvou pístnic, které zdvihají sklopku s progresivními aluminiovými bočnicemi. Korba je dlouhá přesně 3 m, široká 1.5 m a vejde se na ní rozumně cca 2.5 prm skládaného dřeva. Pro připojení spotřebičů a náčiní je převodovka vybavena tradiční vývodovou drážkovanou hřídelí, která se spíná další pákou z pracoviště řidiče.
Vůz má kompletní elektrickou výbavu z komponentů Bosch a Hella. Pod ložnou plochou na rámu vpravo je palivová nádrž s víčkem z ovála, napravo je výklopný box na akumulátor. Pracoviště řidiče je chudé, vyzdvihl bych mechanický sytič, a jediným budíkem je funkční počítadlo motohodin. Na čalouněnou lavici, která je překvapivě pohodlná, se vejdou tři dospělé osoby.
Zpřevodování je velmi nízké, nosnost je cca 2 t. Ani při plném naložení dřevem se nezdá, že motor pracuje. Zadní odpružení v tomto okamžiku začíná plnit svou funkci Stav je OK, až na divočinu v elektrice, což bude téma na zimní údržbu, neb potřebuju, aby to houkalo. Podlaha kabiny nese stopy koroze, byla zřejmě vybavena gumovou podlahou, pod kterou se i před existenci odtokových otvorů, držela vlhkost, ale nijak fatálně. nevyžaduje zásah. Momentálně se prokousávám a nalézám různé více, či méně servisované mazací body a mažu, protože jak známo, kdo maže, ten jede.
Poslední obrázek je pouze ilustrativní.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Meili 2022
tak buď je ilustrativní i předposlední snímek, nebo jste s Janou pěkně zestárli za ten rok nebo dva, co jsme se neviděliPětišroub píše:Poslední obrázek je pouze ilustrativní.
Meili je teda fakt pecka, gratuluju!
Re: Meili 2022
chybička se vloudila, chtěl jsem ukázat, že tam fakt je a fláknul ho až na konec. Politováníhodné nedopatření.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Meili 2022
Krásná záležitost, z čeho jsou přední světla? rok 66 a rovnosvětlo mi moc nesedí, takže buď to předběhlo dobu nebo? (typ 3)?
1966
Re: Meili 2022
To je boží pomocníček. Plánuješ to legalizovat aby to mohlo na silnici? Nebo to po srazech budeš tahat na podvalu? Pojedeš s tim na Caorle?
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: Meili 2022
hlavně že to má pětišrouby ..
spomaluješ ..ale nikdo nemládne že
spomaluješ ..ale nikdo nemládne že
jdeme frflat na flat ...
Re: Meili 2022
Snížit,fuchsy,karbece...
Re: Meili 2022
Hele domníval jsem se z fotek, že by to mohly být lampy z Karmanna první generace, ale nejsou , jsou to Boschky, jsou menší, a typicky jsou k nalezení na Goggomobilu a dalších německých mikromobilech z 50. a 60. let. Tomu odpovídá i laciné upevnění ocelovou planžetkou ve spodní hraně rámečku.beetle66 píše:Krásná záležitost, z čeho jsou přední světla? rok 66 a rovnosvětlo mi moc nesedí, takže buď to předběhlo dobu nebo? (typ 3)?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Meili 2022
Tomuhle motoru by velmi slušelo jednobodové vstřikování. Ekonomika provozu nahoru, odpadlo by šmrdlání se sytičem..máchal píše:Snížit,fuchsy,karbece...
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Meili 2022
Zamýšlel jsem se nad tím jen zlehka, asi by to muselo být registrováno jako samojízdný pracovní stroj, nebo to prachsprostě dát na veteránská čísla? V CH to bylo registrováno, má to kompletní elektrickou výbavu včetně stěrače, zatím jsem možnosti podrobně nezkoumal.tarmara píše:To je boží pomocníček. Plánuješ to legalizovat aby to mohlo na silnici? Nebo to po srazech budeš tahat na podvalu? Pojedeš s tim na Caorle?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- liba
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1028
- Registrován: 08 srp 2010
- Bydliště: Black Village u Vodňan
Re: Meili 2022
To je paráda blahopřeju
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15200
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meili 2022
Já bych to prohlásil za trakař a jezdil bez papírů.Pětišroub píše:Zamýšlel jsem se nad tím jen zlehka, asi by to muselo být registrováno jako samojízdný pracovní stroj, nebo to prachsprostě dát na veteránská čísla? V CH to bylo registrováno, má to kompletní elektrickou výbavu včetně stěrače, zatím jsem možnosti podrobně nezkoumal.tarmara píše:To je boží pomocníček. Plánuješ to legalizovat aby to mohlo na silnici? Nebo to po srazech budeš tahat na podvalu? Pojedeš s tim na Caorle?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meili 2022
stejnak to veze motor jen jako náklad
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Meili 2022
Tak to je paráda ...to jako závidím,ne v dobrém ale opravdu závidím
Vwase nocni sichta...
Re: Meili 2022
Ale copak jsme to sehnali pro ten sikovnej vozejcek co? A ted, co dal. Opakujte po me...Limbach se vstrikovanim... [smilie=dreads_eek.gif]
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Meili 2022
A vstrikovani k tomu Limbachovi vzit od tech oblibenejch hnedokosilaku?
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: Meili 2022
Omlouvam se za plk, neslo by rozepsat/nafotit nejake detaily o tom vstrikovani. Bude to na 1/2 kanalovych hlavach. Jak bude resene sani ...Pětišroub píše:javol
Nebude to nahodou tohle: https://www.ahnendorp.com/Beetle-typ-1- ... -2584.html
Re: Meili 2022
jo, to je ono. Ale zatimco Limbach je v komoře, stříkačku ještě nemám. Dává mi k tomu smysl otázka je jestli ten motor skončí v T2 nebo v Meilikáře.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)