Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
sloučeno se zavedenou diskuzí na téma palivové pumpy, kde je to již řešeno...
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Mam motor s dynamem, muzu pri vymene benzinove pumpy pouzit variantu pro alternator? Dle obrazku na beetle.cz se lisi sklonem nozky, jinak jeji provedeni i ceny jsou stejne. Rad bych do budoucna nahradil dynamo alternatorem a tim padem bych byl s pumpou uz o krok napred.
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
oni se tam vejdou oba typy,jen ta rovná se o trošku hůř vyndavá že se musí naklonit
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Pouzijes-li tycku odpovidajici delky, tak ano, muzesElu píše:Mam motor s dynamem, muzu pri vymene benzinove pumpy pouzit variantu pro alternator? Dle obrazku na beetle.cz se lisi sklonem nozky, jinak jeji provedeni i ceny jsou stejne. Rad bych do budoucna nahradil dynamo alternatorem a tim padem bych byl s pumpou uz o krok napred.
... a vůbec !
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Zdravím vespolek.
V krabici jsem našel zajímavou (?) pumpu.
Nevíte na co je?
Vzhledově klasika 1200. Ale ten výstup???
Díky
V krabici jsem našel zajímavou (?) pumpu.
Nevíte na co je?
Vzhledově klasika 1200. Ale ten výstup???
Díky
... Brouk je Brouk, ale dědek je dědek...
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Na motoru typ IV mám teď klasickou AC pumpu a chci ji nahradit elektrickou - Mám pumpu Pierburg elektrickou ( typ viz obrázek), která byla namontována přímo na industry motoru bez regulátoru tlaku. Otázka je jestli se dá provozovat bez regulátoru tlaku za pumpou nebo je to příliš velké riziko ulití jehlových ventilů 2 karbeců?
Regulátor bych případně dal asi i s filtrem - potom jsou teda v sytému dva filtry? Jeden před pumpou a druhý za pumpou v regulátoru? Přemýšlím o typu "King"
Regulátor bych případně dal asi i s filtrem - potom jsou teda v sytému dva filtry? Jeden před pumpou a druhý za pumpou v regulátoru? Přemýšlím o typu "King"
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Zdravím,
není pumpa jako pumpa. Pierburg má několik typů, vypadají zvenku stejně, ale liší se tlakem. pro karbecy je nutný nejnižší tlak.
Musíš ověřit konkrétní pumpu co máš.
já teď kupoval 7.21440.51.0 a ta je nízkotlaká na karbecy bez regulace. Na webu najdeš tabulky a použití.
Na těle pumpy je logo a objednací číslo - vypálené jemným laserem, pořádně se koukni a opiš...
..tady máš manuál a na straně 5 je tabulka http://www.partinfo.co.uk/files/Electri ... ations.pdf
a na poslední straně je komplet přehled
doporučuje se bezpečnostní zapojení, tedy relé, které sepne při plusu na solenoidu startéru a při tlaku oleje, případně při signálu z rozdělovače (indukčky). Když se převrátíš a zdechne motor, aby se pumpa vypnula a nepumpovala benzín přes ležící karburátor na žhavý motor. Napětí ze startéru pouští pumpu při startování a signál točícího motoru při provozu.
není pumpa jako pumpa. Pierburg má několik typů, vypadají zvenku stejně, ale liší se tlakem. pro karbecy je nutný nejnižší tlak.
Musíš ověřit konkrétní pumpu co máš.
já teď kupoval 7.21440.51.0 a ta je nízkotlaká na karbecy bez regulace. Na webu najdeš tabulky a použití.
Na těle pumpy je logo a objednací číslo - vypálené jemným laserem, pořádně se koukni a opiš...
..tady máš manuál a na straně 5 je tabulka http://www.partinfo.co.uk/files/Electri ... ations.pdf
a na poslední straně je komplet přehled
doporučuje se bezpečnostní zapojení, tedy relé, které sepne při plusu na solenoidu startéru a při tlaku oleje, případně při signálu z rozdělovače (indukčky). Když se převrátíš a zdechne motor, aby se pumpa vypnula a nepumpovala benzín přes ležící karburátor na žhavý motor. Napětí ze startéru pouští pumpu při startování a signál točícího motoru při provozu.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Před Pierburg pumpu dáš jemný filtr a ne hrubý,za pumpou už nic nepotřebuješ. Například...Rychnak píše:Na motoru typ IV mám teď klasickou AC pumpu a chci ji nahradit elektrickou - Mám pumpu Pierburg elektrickou ( typ viz obrázek), která byla namontována přímo na industry motoru bez regulátoru tlaku. Otázka je jestli se dá provozovat bez regulátoru tlaku za pumpou nebo je to příliš velké riziko ulití jehlových ventilů 2 karbeců?
Regulátor bych případně dal asi i s filtrem - potom jsou teda v sytému dva filtry? Jeden před pumpou a druhý za pumpou v regulátoru? Přemýšlím o typu "King"
_antialias_a4da502e-5cd8-473f-985e-6562de665fcb_7cf7fd821fb6e20d62c50fa3d9e04e7d.jpg
https://www.mannfiltersrus.com/mann-wk7 ... 7UQAvD_BwE
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7223
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Budu testovat tuhle čínskou hračku pro buse motor typ 4 73. Tlak 2-3.5 PSI s předřadným mikrofiltrem. Případně vrazím mechanický tlakový regulátor.
Vwase nocni sichta...
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Mám dotaz
nemáte nějaký jiný zdroj kde aktuálně koupit membránu do palivové pumpy za pár korun
u číňana Aliho jsem nic nenašel
kupovat repasadu u obvyklých prodejců za sumu rovnající se celé nové pumpě mi přijde zhýralost.
nemáte nějaký jiný zdroj kde aktuálně koupit membránu do palivové pumpy za pár korun
u číňana Aliho jsem nic nenašel
kupovat repasadu u obvyklých prodejců za sumu rovnající se celé nové pumpě mi přijde zhýralost.
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Jak to vypadá, herbie ? Mám kdyžtak membránové plátno odolné bensinu ze kterého by to šlo vystříhnout.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
no upřímně, vystřihávat to z plátna, roznýtovávat a pak se to zase snažit snýtovat, to mám spousta jiných zajimavějších aktivit
raději bych koupil tu membránu jako celek hotovu
Ale jak řikám, cena té repasady se mi zdá příliš vysoká, za to koupím celé nové čerpadlo
raději bych koupil tu membránu jako celek hotovu
Ale jak řikám, cena té repasady se mi zdá příliš vysoká, za to koupím celé nové čerpadlo
... a vůbec !
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Mám dojem, že lišák použil něco ze Škodovek, třeba je to lacinější. Ale možná se pletu.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Stačí se vrátit o pár stránek zpět.
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 87#p274587
https://www.flat4.org/forum/viewtopic.p ... 87#p274587
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Dekuji ... tahle se s tím crcat nehodlam
zakoupím sobě novou pumpu, rovnou v provedení pro alternátor a rovnou tedy vyměním v Pomerančovi dynamo za alternátor
zakoupím sobě novou pumpu, rovnou v provedení pro alternátor a rovnou tedy vyměním v Pomerančovi dynamo za alternátor
... a vůbec !
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
kdyby byl zájem, mám doma nejetou pumpu Brosol pro alternátor, kterou míním pustit do světa...
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Ahoj, jak jsi dopad v testu, mám tu samou pumpu , díval jsem se na stránky Edelbrock a naivně si myslel , že je US. Maj tam dvě pumpy slabší a silnější , nevím kterou mám , označení bylo asi jen přilepené, protože jí mám i s tím filtrem bude to asi ta silnější kde je filtr v sadě. zespoda je 180618 ?? že by datum výroby ?? Mám karburaci centrál dvojitý W. Regulátor mám, asi běžný ,chrom kulatý s číslicemi - podobný jako jsi fotil, tlak nastavím dle tpotřeby (musím naštudovat), měřák tlaku mám.
Vracečka do nádrže asi být nemusí ?? dík za názor.
Trochu mi nehraje to zapojení bezpečnostního relé, výše je psáno , že díky rele jde palivová pumpa jedině při startování a při chodu motoru . Vím, že běžně sedneš do auta zapneš zapalování pumpa zabzučí a pak startuješ. Nemá někdo schema??? Rele bych použil koncernové vw:
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Bezpečnostní relé má jediný důvod - když neběží motor nesmí běžet pumpa. Havárie, motor zdechnul, ale je zapnuté zápalko, musí vypnout pumpa.
Takže zapnuté zapalování je jedna podmínka a druhá je točící motor. Točící motor se bere z tlakového čidla - když je olej v tlaku tak motor běží a čerpadlo běží.
Aby jsi mohl čerpat hned a nečekal až natlakuje startér olej, to každý startér a baterka nedá, tak se to řeší buď přídavným tlačítkem. Zapneš zápalko, tlačítkem načerpáš a startuješ, pak olejové čidlo sepne i relé a čerpá pumpa sama.
Další automatická varianta je, že místo tlačítka použiješ 12V ze startéru, tedy z ovládací cívky. Startuji, tedy cívka startéru je sepnutá, ta napájí pumpu a ta čerpá a jak dotlakuje olej tak čerpá relé. I toto musí být přes relé, jinak by ti běžící pumpa zpětně spínala startér )
Tak to je princip. Relé je "jen" pro zastavení čerpadla při havarijním zastavení motoru.
Můžeš zkombinovat se žhavícím relé a máš totál automat. Po zapnutí zapalování žhavící relé čerpá, tedy čerpá i před startováním, při startování čerpá signál startéru a při běžícím motoru signál olejového spínače.
Nejjednodušší je žádné relé, případně tlačítko na ruční načerpání a pak relé spínané olejovým spínačem.
Jinak pumpa musí být nízkotlaká, jinak regulátor tlaku.
Takže zapnuté zapalování je jedna podmínka a druhá je točící motor. Točící motor se bere z tlakového čidla - když je olej v tlaku tak motor běží a čerpadlo běží.
Aby jsi mohl čerpat hned a nečekal až natlakuje startér olej, to každý startér a baterka nedá, tak se to řeší buď přídavným tlačítkem. Zapneš zápalko, tlačítkem načerpáš a startuješ, pak olejové čidlo sepne i relé a čerpá pumpa sama.
Další automatická varianta je, že místo tlačítka použiješ 12V ze startéru, tedy z ovládací cívky. Startuji, tedy cívka startéru je sepnutá, ta napájí pumpu a ta čerpá a jak dotlakuje olej tak čerpá relé. I toto musí být přes relé, jinak by ti běžící pumpa zpětně spínala startér )
Tak to je princip. Relé je "jen" pro zastavení čerpadla při havarijním zastavení motoru.
Můžeš zkombinovat se žhavícím relé a máš totál automat. Po zapnutí zapalování žhavící relé čerpá, tedy čerpá i před startováním, při startování čerpá signál startéru a při běžícím motoru signál olejového spínače.
Nejjednodušší je žádné relé, případně tlačítko na ruční načerpání a pak relé spínané olejovým spínačem.
Jinak pumpa musí být nízkotlaká, jinak regulátor tlaku.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Princip a účel chápu, pěkná je ta kombinace s rele pro žhavení a nebo jakékoli 12v časové relé- čas 5-10s + kontakty pro požadovaný proud.
Dík za schema.
To rele co jsem dal výše je asi blbost. Našel jsem : je to náhrada pro koncernové vozy, za rozumný peníz, je na cestě.
schema je od podobnýho rele Bosch, to už není k mání , ale bude to velmi podobný
Dík za schema.
To rele co jsem dal výše je asi blbost. Našel jsem : je to náhrada pro koncernové vozy, za rozumný peníz, je na cestě.
schema je od podobnýho rele Bosch, to už není k mání , ale bude to velmi podobný
Naposledy upravil(a) Jindra dne 17 črc 2020, celkem upraveno 1 x.
Re: Palivové pumpy - není pumpa jako pumpa
Ano, máš pravdu, někdy se místo olejového spínače bere signál z cívky, relé asi pozná "přerušovaný" signál - točící motor.
To relé žhavení jsem použil, že jde o robustní auto díl, je to jen časový spínač, ale časuje až od nastartování. Když lumpík po půl roční odstávce nebude chtít chytit, nebo budeš dlouho točit, tak palivo bude čerpáno dokud motor nenaskočí (z relé žhavení) a pak z toho, že je signál na cívce nebo na oleji.
To relé žhavení jsem použil, že jde o robustní auto díl, je to jen časový spínač, ale časuje až od nastartování. Když lumpík po půl roční odstávce nebude chtít chytit, nebo budeš dlouho točit, tak palivo bude čerpáno dokud motor nenaskočí (z relé žhavení) a pak z toho, že je signál na cívce nebo na oleji.
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73