veteranske značky t3
Re: veteranske značky t3
Třeba proto, že v tomhle banánistánu není jiná šance? Například, když vlastníš vůz, který před mnoha lety někdo ohlásil, protože jej nevyužíval a jinak než na V jej nelze znovu legálně provozovat? Narozdíl např. Od USA, kde to sice něco stojí, ale dostaneš na silnici "cokoliv". Nebo protože buzerace na STK stále roste a jaksi nikdo nebere v potaz, že auto, 30let staré může být v dobrém stavu (poplatnému době vzniku) a jaksi dnešní normy nemá šanci splnit? Nebo jak je zde hlavně zamýšlené, že v případě nehody po Tobě ještě nebudou chtít peníze za čas likvidátora, protože se zabýval starou paštikou a možná dostaneš pár drobných na opravu? Atd. Atd. Já spíš nechápu tenhle odpor k tomu, provozovat nějaké vozidlo na V číslech. Ano, v současné době se proslíchá o zpřísnění podmínek. No ale proč asi, protože jako všude se najde pár jedinců, kteří se rozhodnou s tím neustále vyjebávat. Za chvíli tady budou stejné podmínky, jako zavedli Italové a pak na nějaké veterány a stará vozidla můžeme zapomenout.Sam píše:Mam auto na bilejch cislech a prave mi prisla slozenka na r. 2019 na 375kc. Tak nevim. Zeleny cisla jsem pred lety odmitl prave proto ze to jsou znacky pro repliky a youngtimery ktere nelze legalne prihlasit. Nerozumim tomu kdo do nich dobrovolne jde kdyz nemusi.
Na druhou stranu je to možná dobře, čím méně těch lidí bude, tím snáze se budou V čísla přidělovat a nebudou se muset měnit podmínky.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: veteranske značky t3
Tak této odpovědi zas nerozumím já. Když musíš tak musíš, ale proč když nemusíš?Zdenek86 píše:Třeba proto, že v tomhle banánistánu není jiná šance? Například, když vlastníš vůz, který před mnoha lety někdo ohlásil...Sam píše: ...Nerozumim tomu kdo do nich dobrovolne jde kdyz nemusi.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: veteranske značky t3
Nemá cenu řešit co by kdyby, vždycky záleží na tom jak to posoudí příslušné testační komise a jak si to v případě nutnosti obhájí....a spousta uživatelů fóra v takových komisích je, tak ti třeba napíší SZ za jakých podmínek to u nich půjde.Dobry den, mam takovy dotaz......vlastním VW Transporter r.v.1988 a potřeboval bych auto přihlasit na veteranske značky. Bydlím u Prahy.Neznate někdo v okoli nekoho kdo to provádí …..
Dik T.Křivý
Abych přidal taky něco nového, tak testace na odpuštění ekovýpalného u přihlašování na bílé značky už u aut která jdou do registru nově nefunguje. U převodu v rámci ČR to stále jde.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: veteranske značky t3
Holandan píše:Tak o tom žádná ....JirkaB píše:Zdar, ty tedy myslíš, že na plnění pojišťovny má vliv testace?
Ale žádná pojišťovna Ti neuhradí citovou újmu když prijdes o svého čtyřkolového kamoše!
Holandan.
Ano, zaplatí víc, ale pozor.. pouze v případě platné testace.. Takže nelze udělat testaci a na do smrti mít "pojištěno".
Musíš zase po dvou letech opět na testaci. jinak dostaneš stejný prd jako když jí nemáš vůbec.. [-X [-o<
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: veteranske značky t3
Co je v Itálii?Zdenek86 píše:Třeba proto, že v tomhle banánistánu není jiná šance? Například, když vlastníš vůz, který před mnoha lety někdo ohlásil, protože jej nevyužíval a jinak než na V jej nelze znovu legálně provozovat? Narozdíl např. Od USA, kde to sice něco stojí, ale dostaneš na silnici "cokoliv". Nebo protože buzerace na STK stále roste a jaksi nikdo nebere v potaz, že auto, 30let staré může být v dobrém stavu (poplatnému době vzniku) a jaksi dnešní normy nemá šanci splnit? Nebo jak je zde hlavně zamýšlené, že v případě nehody po Tobě ještě nebudou chtít peníze za čas likvidátora, protože se zabýval starou paštikou a možná dostaneš pár drobných na opravu? Atd. Atd. Já spíš nechápu tenhle odpor k tomu, provozovat nějaké vozidlo na V číslech. Ano, v současné době se proslíchá o zpřísnění podmínek. No ale proč asi, protože jako všude se najde pár jedinců, kteří se rozhodnou s tím neustále vyjebávat. Za chvíli tady budou stejné podmínky, jako zavedli Italové a pak na nějaké veterány a stará vozidla můžeme zapomenout.Sam píše:Mam auto na bilejch cislech a prave mi prisla slozenka na r. 2019 na 375kc. Tak nevim. Zeleny cisla jsem pred lety odmitl prave proto ze to jsou znacky pro repliky a youngtimery ktere nelze legalne prihlasit. Nerozumim tomu kdo do nich dobrovolne jde kdyz nemusi.
Na druhou stranu je to možná dobře, čím méně těch lidí bude, tím snáze se budou V čísla přidělovat a nebudou se muset měnit podmínky.
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: veteranske značky t3
Se mi něco matně plete, že naopak houfně přehlašovali na veterány, ale už si nepamatuju, jestli kvůli danim, či nějakým umwelt zónam
Re: veteranske značky t3
život je porno. Podle mě by se měla někde v historii udělat tlustá čára. Jenže to by pak nastala syflosofická debata o tom, kdy se automobil stal předmětem nikoliv potřeby, ale spotřeby, o tom, kdy se design natolik zhomogenizoval, že postrádá jakoukoliv technickou výjimečnost, kdy se automobil stal masově dostupný, kdy nastala masová automatizace výroba, takže lidský vklad při výrobě je minimální.
V Čechách to status vete RZ před lety zmastili pitomci, kteří je zneužívali pro podnikání s V3S od armády, následně looseři, kteří na nich legalizovali okoralý žigulíky pro denní ježdění, no, a s tím jak se posouval věkový limit, tak už se pak na veterány přihlašovaly ameriky sice s 400 koňma+, ale zato bez jakýhokoliv technickýho dohledu. Mezitím se vkliňovaly aféry s registracema neveteránů, tedy vozidel, které si někdo doma vylaminoval na koleňje, mno a teď se nezadržitelně blížíme k datu, kdy bude možný přihlásit první T4.
Určitou záklopkou na tomhle všem by měla být definice, která říká, že veterán je vozidlo starší xx let, ve výjimečném stavu, případně vozy maloseriové, nebo výjimečného technického řešení, vozidla sportovní, exotická. Pro všechno ostatní by měl být zaveden německý způsob, kdy je možné leccos uvést do řádného provozu, ale musí to jít přes TUV a přes certifikovanou autorizaci.
V Čechách to status vete RZ před lety zmastili pitomci, kteří je zneužívali pro podnikání s V3S od armády, následně looseři, kteří na nich legalizovali okoralý žigulíky pro denní ježdění, no, a s tím jak se posouval věkový limit, tak už se pak na veterány přihlašovaly ameriky sice s 400 koňma+, ale zato bez jakýhokoliv technickýho dohledu. Mezitím se vkliňovaly aféry s registracema neveteránů, tedy vozidel, které si někdo doma vylaminoval na koleňje, mno a teď se nezadržitelně blížíme k datu, kdy bude možný přihlásit první T4.
Určitou záklopkou na tomhle všem by měla být definice, která říká, že veterán je vozidlo starší xx let, ve výjimečném stavu, případně vozy maloseriové, nebo výjimečného technického řešení, vozidla sportovní, exotická. Pro všechno ostatní by měl být zaveden německý způsob, kdy je možné leccos uvést do řádného provozu, ale musí to jít přes TUV a přes certifikovanou autorizaci.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: veteranske značky t3
To zní rozumně. Bohužel v našem systému paskvilu mezi nekoncepčním novodobým ždímáním peněz (např.ekovypalné) a dědictvím komunistických zvyků (rúzné kroky, které u nás nelze zrealizovat) to bude pouze v podobě zbožných přání..
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: veteranske značky t3
v našem švejkolandu bude vždy možné ledacos což je dobře i špatně
v případě některých mršin na veteránských se to může bohužel vymstít krutým zpřísněným pravidel všem
oni to stejně zatnou sociální inženýři z vrchu ..rozuměj z EU
rozhodovat o tom bude samozdřejmě někdo komu veteráni nic neříkají ..maximálně je vnímá jako obtížný hmyz ..
v případě některých mršin na veteránských se to může bohužel vymstít krutým zpřísněným pravidel všem
oni to stejně zatnou sociální inženýři z vrchu ..rozuměj z EU
rozhodovat o tom bude samozdřejmě někdo komu veteráni nic neříkají ..maximálně je vnímá jako obtížný hmyz ..
jdeme frflat na flat ...
Re: veteranske značky t3
V itálii je seznam typů a modelů aut které smějí být veterán.wally píše:
Co je v Itálii?
A všechna auta starší než "něco" a nejsou veterán půjdou do šrotu, obrazně řečeno.
... a vůbec !
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2496
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: veteranske značky t3
Už jsem to našel, pravdu máme obaHerbie píše:V itálii je seznam typů a modelů aut které smějí být veterán.wally píše:
Co je v Itálii?
A všechna auta starší než "něco" a nejsou veterán půjdou do šrotu, obrazně řečeno.
https://www.idnes.cz/auto/historie/ital ... jetiny_fdv
Re: veteranske značky t3
Broukari muzou bejt relativne v klidu: v seznamu je Volkswagen Maggiolino (tutti i modelli). My, priznivci velkoprostorovych vzduchacu v Italsku mame utrum. Ani barndoory v seznamu nejsou....Pekař z Boščehrada píše:https://www.idnes.cz/auto/historie/ital ... jetiny_fdvHerbie píše:V itálii je seznam typů a modelů aut které smějí být veterán.wally píše: Co je v Itálii?
A všechna auta starší než "něco" a nejsou veterán půjdou do šrotu, obrazně řečeno.
Naopak tam maji pro nasince:
Skoda 105 (tutti i modelli)
Skoda 120 (tutti i modelli)
Skoda 130 (tutti i modelli)
A přesně tam zmiňují to zneužívání VetRZ kvuli ekonomickým důvodům
Kód: Vybrat vše
Italští motoristé se totiž kvůli velké finanční zátěži (pojištění, poplatky, daně) a dalším opatřením, která jim ztěžují život, dali před lety ve velkém na veteránismus, aspoň tedy na oko. V zemi tak v předchozích letech zaznamenali skokový nárůst počtu registrovaných veteránů.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/historie/italie-zakaz-starych-aut-2019.A141216_164953_auto_ojetiny_fdv
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: veteranske značky t3
Nevím jestli to tu už bylo,ale myslím,že na veteránských číslech je zakázáno jakékoliv podnikání.
- pulenejksicht
- ex beetleboy
- Příspěvky: 5894
- Registrován: 19 kvě 2004
- Bydliště: vwšudezdejší
Re: veteranske značky t3
doufám, že to nebude znamenat i zákaz vjezdu starých vw busů na veteránských z ciziny do Itošky
to už smrdí eko terrorem ..
to už smrdí eko terrorem ..
jdeme frflat na flat ...
Re: veteranske značky t3
Pátral jsem dál, protože autolobby je celkem silná a vrána vráně oči nevyklobe. Takže i v Italsku mají ten seznam jen pro vozy stáří 20-40 let. Cokoli nad 40 let se posuzuje individuálně a ten seznam by měl být pravidelně aktualizován. Proto tam chybí i ty barndoory...
http://www.clubacistorico.it/lista-auto-storiche.html
http://www.clubacistorico.it/lista-auto-storiche.html
Kód: Vybrat vše
Secondo i criteri adottati dall’ACI ed ai quali si ispirano sia la stesura che il periodico aggiornamento della lista, TUTTI I VEICOLI CON UN’ANZIANITA’ DI ALMENO 40 ANNI SONO CONSIDERATI STORICI E PERTANTO NON SONO CONTENUTI NELLA LISTA.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: veteranske značky t3
obecně známá věc: Zákon č. 56/2001 Sb. § 79b odst.(3) Historické vozidlo nelze provozovat na pozemních komunikacích za účelem podnikání a běžného denního užívání pro vlastní potřeby.rochuss píše:Nevím jestli to tu už bylo,ale myslím,že na veteránských číslech je zakázáno jakékoliv podnikání.
Takže nelze náklady na provoz vozidla dát do daní a aspoň jeden den v roce s ním nesmíš jezdit....tolik extenzivní výklad většiny veteránistů.
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Re: veteranske značky t3
Vozidlo by mělo být provozováno dle předpisů v zemi registrace - je na to nějaká mezinárodní úmluva. Proto třeba rakušáci nemají vesty v povinné výbavě (neplatilo by to pro zahraniční auta), ale povinnost mít na sobě vestu ukládají řidiči. Proto se domnívám, že pokud Taloši neustaví v celé zemi (nebo v pásu 20km od hranic) nějaký ekvivalent umwelt zon, tak se busem budeme moci projíždět po jejich silnicích dál. Plánuju to v létě zase prubnout...pulenejksicht píše:doufám, že to nebude znamenat i zákaz vjezdu starých vw busů na veteránských z ciziny do Itošky
to už smrdí eko terrorem ..
VW T2b "Zoran" (1977)
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
Kdyby mi to stálo, jako mi to visí, koupil bych si velkostatek u nás v Lysý!
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: veteranske značky t3
Ano, chtěl jsem to tu jen rozdmýchat. A na STK jsem měl nula závad. To se mi ještě z žádným (i civilním) vozem nestalo. No zkrátka pro mne nejsou V čísla lukrativní záležitost, buzeraci veteránů na STK nevěřím a pojištění ať si každý sjedná dle svého uvážení. A to jsem tu chtěl předchozím postem sdělit.Pětišroub píše:to je řeč o brezelovi?:-)
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: veteranske značky t3
A co přihlášení...šlo hladce?
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)