záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 555
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod gandy » 18 led 2019

Dík, já přemýšlím, že použiju tento:
http://www.broukservis.cz/vw-transporte ... ry-i32213/

Ono to vypadá, že více na výběr asi nebude. Navíc jestli to správně chápu, tak sem můžu použít zánovní 215 spojku s přítlačákem typ1, co mám teď v autě. Pokud použiju tenhle 215 setrvák, tak se musí vyměnit mrkev u převodovky, je to tak?
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12116
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Sam » 18 led 2019

6kg setrvacnik je strasne malo. S tim se bude blbe jezdit. Kor s busem.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 891
Registrován: 01 pro 2010

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod evinsen » 18 led 2019

Setrvák má typ4 jen 215 na 5 šroubů a délka mrkve nemá se setrvačníkem nic společného. Ta je delší proto že vystřeďovací ložisko není v centrálním šroubu ale je v klice. Doporučuju vyměnit mrkev a fremu za hlubší pro delší pastorek starteru která se právě dělala pro 215 spojku aby pastorek nemlátil do talíře.

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 555
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod gandy » 18 led 2019

evinsen píše:Setrvák má typ4 jen 215 na 5 šroubů a délka mrkve nemá se setrvačníkem nic společného. Ta je delší proto že vystřeďovací ložisko není v centrálním šroubu ale je v klice. Doporučuju vyměnit mrkev a fremu za hlubší pro delší pastorek starteru která se právě dělala pro 215 spojku aby pastorek nemlátil do talíře.

Diky, je tedy ten setrvačník co jsem našel správný? Nebo je moc lehký? Nějaký tip na správný pokud tento není ideální?
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 891
Registrován: 01 pro 2010

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod evinsen » 19 led 2019

Pokud chceš mít klid použij standart. Jednoduché pravidlo pro bezproblémový provoz

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 555
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod gandy » 19 led 2019

evinsen píše:Pokud chceš mít klid použij standart. Jednoduché pravidlo pro bezproblémový provoz


Toho se snažím dopátrat, ale všude píší "odlehčený". Ve Zlíně se to tedy nepíše, ale tam není popis žádný:¨
http://shop-vwbrouk.cz/setrvacnik-t4-215mm-p-23447
Nejedná se o stejný- odlehčený, jako u Jaška a v Olomouci?
Když se podívám na stránky výrobce AA tak jediný setrvák neodlehčený je na 914 mají ve 200 a 215:
https://aapistons.com/collections/type- ... 15mm-12v-1

Dá se někde u nás koupit standard? Třeba mimo specializované obchody (je například záměnný s dílem z jiného auta)?

Díky moc
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12116
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Sam » 19 led 2019

No protoze toto jsou tuning vyrobky a primarnim ucelem bylo/je nacpat typ4 do brouka a natrhnout rit sokum na sprintech.

Zlate Evinsenovo pravidlo tesat nejen do odlehcenych setrvaku. Oni u vw nebyli hlupaci a ver ze kdyby bylo pro provoz a servis lepsi usetrit 3kg na setrvaku, ze by to okamzite udelali. Vzdyt jde o business.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 4601
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Samba » 19 led 2019

nech tam original, co být na typu 4, sežeň si jenom spojku (kvalitní a drahou) a dvoulitrovou špajsku a nevymějšlej blbosti..

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 555
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod gandy » 19 led 2019

Blbosti nevymejslim. K motoru setrvak neni tak shanim novy. Nechci zadnej tuning, je to do busa na cesty..
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 555
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod gandy » 22 led 2019

Můžu nekoho zkušeného poprosit o radu? Sehnal jsem origo setrvak. Je to 215mm na typ4. Půjde na tento setrvačník použít spojka(téměř nová) a přítlačak z typu1 taky 215??

Diky moc!
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 891
Registrován: 01 pro 2010

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod evinsen » 22 led 2019

Naprosto bez obav

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 555
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod gandy » 22 led 2019

evinsen píše:Naprosto bez obav

Diky za potvrzení.
Setrvačník jsem sehnal origo z Německa, ale starší. Vím že normálně se vyvažuje komlet klika i setrvačník.. má smysl nechat vyvážit jen setrvačník? Koukal jsem do referencí tady a chci to poslat k p. Brzakovi. Pošlu tedy setrvačník plus přítlačak? Nebo je potřeba motor rozpůlit a poslat komplet? Na motoru měla být dělaná generálka.. ale kdo ví.. když u toho není setrvak.. mělo to jít do letadla či co :-). Chtěl bych tomu věřit a zkusit motor nastrojit a natočit..
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12788
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Herbie » 23 led 2019

Domnivam se že vyvažovat samotny setrvacnik se spojkou je kokotina :)
Jestli to opravdu chceš vyvážit, tak včetně klikového hřídele a řemenice.
Ale je to v tomto případě zbytečný.
... a vůbec !

evinsen
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 891
Registrován: 01 pro 2010

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod evinsen » 23 led 2019

Setrvák jde přišroubovat pouze v jedné poloze, takže bez kliky bych věřil továrnímu vyvážení. Pořádně umýt a nasadit, změřit axiální vůli,dát simering a šrouby na lepidlo. V klice by mělo být nové jehlové ložisko. Žádná věda

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 555
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod gandy » 23 led 2019

Díky moc pánové. A omlouvám se za hloupé dotazy :). Nechci ten motor hned doprasit (jestli už neni [-o< ), když vím co na něm stojí generálka..
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Křemílek
Příspěvky: 112
Registrován: 06 pro 2012
Bydliště: Praha

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Křemílek » 23 led 2019

No, trochu by mě znervózňovalo, že na tom dělali generálku a že to mělo jít do letadla, asi bych se do toho podíval. Ale třeba jsou to zbytečný obavy.

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3968
Registrován: 28 srp 2006

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod Šíša » 23 led 2019

Me CJcko, kdyz mu delali generalku, vyvazovali a jak pise Herbie, klika, remenice, setrvak, pritlacak, následne oznacena poloha setrvak/pritlacak a klika/remenice.
Je fakt ze ten motor pak clovek neslysi, neciti (vibrace) a kolikrat jsem na krizovatkach startoval bezici motor.
Na druhou stranu musim rici, ze se jednalo o GO motoru, ktery mel byt dle prodejce po komplet GO, ... lec loziska kliky mely povrch jak Mesic, vacka v <1> a pod :D

Uživatelský avatar
gandy
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 555
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: záměna motoru Typ 1 1600 za Typ 4 v T2b

Příspěvekod gandy » 23 led 2019

Ano, taky mě to znervózňuje. Teda víc než trochu. Člověk co to prodává to koupil od jiného ten měl nějaký plány, pak to měl další... a tak dále.. Kdyby o žádný generálce nepovídal, tak jsem možná klidnější. Na druhou stranu termín GO motoru se zdá mít mnoho významů :). Třeba tím GO kdosi myslel přetěsnění.. nebo výměnu vodítek a zabroušení sedel.. Možná se blok ani neotvíral. Já to zatím půlit nebudu. Zkusím projít hlavy, změřit tlaky, kouknout na axiálku a tak. Tím by se mělo něco ukázat. Ještě to stále nemám doma, víc povím až v únoru ve vlastním topicu.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"


Zpět na “knírač T2a + kulaťák T2b (1968-1979)”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: OB a 0 hostů