Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Já bych byl trošku nakrnknutej, že mi fýrer za zásluhy nenadělil kompresorovýho Mercedesa, ale pan Lincke už měl hormony srovnaný, tak mu to bylo pumpička
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
tak to by v povojnovom cesku neprezilo vobec...ak jedine ako prekarosovane cudo ...Pětišroub píše:Já bych byl trošku nakrnknutej, že mi fýrer za zásluhy nenadělil kompresorovýho Mercedesa, ale pan Lincke už měl hormony srovnaný, tak mu to bylo pumpička
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
před pár lety spolupracoval na posudku na MB 320 o kterém si majitel dodnes myslí, že je to ten Heydrichův. Pořád se najdou.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/start ... 1545937833
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/start ... 1545937833
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
To me zajima
Delals na posudku toho ceskeho nebo danskeho kusu ?
A vysledek negativni ?
Delals na posudku toho ceskeho nebo danskeho kusu ?
A vysledek negativni ?
... a vůbec !
- Pekař z Boščehrada
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2488
- Registrován: 07 led 2006
- Bydliště: Pekárna v Boščehradu
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
To nemá výrobní číslo? Nebo mají všichni nabouchaný to samý?
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Každá 320 je ta zaručená po Heydrichovi,:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
A každej válečnej Brouk po Linckem.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Tak jsem se také dostal k tomu, že jsem si knihu prolistoval a prohlédl. Zatím jsem studoval jen dobové fotografie. Detaily na nich jsou úžasné, stejně jako provedení celé knížky. Dvojice záložek pro označené míst kam se chci příště vrátit je příjemá stejně tak jako vůvě barvy a lepidla která při listování na mne dýchla.
Měl bych jeden technický dotaz k mávačkám. Z textu jsem pochopil že by na voze měly být mávátka bez loga KDF ale na fotografiích jsou s logem. Další dotaz ja na provedení mávátek. Jestli ty bez loga měli oranžový plast pro levé a pravé provedení, jako tomu bylo pozdeji, kdy bylo na plastu lisováno logo VW a označení L nebo R. Ptám se proto, že sem nedávno viděl na prodej NOS mávátka bez loga (bohužel se mi je nepodařilo získat) a plast měly obě stejný. Nedává mi to smysl, šlo spíše o chybu. Pro tuto teorii nahrává fakt, že levé i pravé mávátko má vyražený stejný part number a tak záměna při prodeji mohla být jednoduchá.
Měl bych jeden technický dotaz k mávačkám. Z textu jsem pochopil že by na voze měly být mávátka bez loga KDF ale na fotografiích jsou s logem. Další dotaz ja na provedení mávátek. Jestli ty bez loga měli oranžový plast pro levé a pravé provedení, jako tomu bylo pozdeji, kdy bylo na plastu lisováno logo VW a označení L nebo R. Ptám se proto, že sem nedávno viděl na prodej NOS mávátka bez loga (bohužel se mi je nepodařilo získat) a plast měly obě stejný. Nedává mi to smysl, šlo spíše o chybu. Pro tuto teorii nahrává fakt, že levé i pravé mávátko má vyražený stejný part number a tak záměna při prodeji mohla být jednoduchá.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Tak to je Same velmi rozsáhlý dotaz.
Protože jsem text knihy nečetl asi rok nebo více, tak se do něj budu muset podívat.
Budu se to snažit popsat postupně bez ohledu jestli to v textu vyznívá jinak.
Prototypové vozy z roku 1938 měli naprosto jiný vzhled než vozy sériové.
Našel jsem však zajímavé informace k sériovým mávačkám.
Tyto mávačky byly navrženy v září 1939. Díky této informaci předpokládám, že na konci roku 1939 a v roce 1940 již byly montovány do vozů.
Označení mávaček pro levou a pravou stranu bylo stejné L 143.001 - 2.
První úprava mávaček přišla v únoru 1942. Jednalo se však jen o drobné úpravy, které bylo nutno udělat po praktickém provozu.
Vzhledem k postupující válce se již v roce 1943 mávačky do vozů nemotují.
Velká změna přišla až 9. ledna 1946 kdy se přestalo na oranžovém plastu používat logo KdF a místo něj se začalo používat logo VW.
Další změna mávaček je datována 22. května 1946. V tento den bylo změněno označení dílu z válečného L 143.001-2 na L.143.001 pro levou mávačku a L.143.002 pro mávačku pravou. Výška písmen byla 3mm.
Předposlední změnou byla změna v otvoru v karoserii pro montáž mávaček. Oproti šířce otvoru ve válečné karoserii 20,5mm byl otvor dne 17. července 1946 zúžen na 18,5mm.
Poslední změna datovaná 16. srpnem 1946 je pouze změna tloušťky podložky šroubu, kterým se mávačka připevní do sloupku karoserie.
Do kdy se tento typ mávaček používal bych musel hledat. Možná mne doplní Sam.
Jak jistě chápete do knížky jsem tyto detailní informace nemohl dát, protože by kniha vážila 10kg místo nynějších 2kg.
Obrázek sériových válečných mávaček najdete v mé knize na straně 282 a 283.
Protože jsem text knihy nečetl asi rok nebo více, tak se do něj budu muset podívat.
Budu se to snažit popsat postupně bez ohledu jestli to v textu vyznívá jinak.
Prototypové vozy z roku 1938 měli naprosto jiný vzhled než vozy sériové.
Našel jsem však zajímavé informace k sériovým mávačkám.
Tyto mávačky byly navrženy v září 1939. Díky této informaci předpokládám, že na konci roku 1939 a v roce 1940 již byly montovány do vozů.
Označení mávaček pro levou a pravou stranu bylo stejné L 143.001 - 2.
První úprava mávaček přišla v únoru 1942. Jednalo se však jen o drobné úpravy, které bylo nutno udělat po praktickém provozu.
Vzhledem k postupující válce se již v roce 1943 mávačky do vozů nemotují.
Velká změna přišla až 9. ledna 1946 kdy se přestalo na oranžovém plastu používat logo KdF a místo něj se začalo používat logo VW.
Další změna mávaček je datována 22. května 1946. V tento den bylo změněno označení dílu z válečného L 143.001-2 na L.143.001 pro levou mávačku a L.143.002 pro mávačku pravou. Výška písmen byla 3mm.
Předposlední změnou byla změna v otvoru v karoserii pro montáž mávaček. Oproti šířce otvoru ve válečné karoserii 20,5mm byl otvor dne 17. července 1946 zúžen na 18,5mm.
Poslední změna datovaná 16. srpnem 1946 je pouze změna tloušťky podložky šroubu, kterým se mávačka připevní do sloupku karoserie.
Do kdy se tento typ mávaček používal bych musel hledat. Možná mne doplní Sam.
Jak jistě chápete do knížky jsem tyto detailní informace nemohl dát, protože by kniha vážila 10kg místo nynějších 2kg.
Obrázek sériových válečných mávaček najdete v mé knize na straně 282 a 283.
Co přijde dál???
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Zajimave. Tedy od roku 39 mavatka jen a pouze se sklickem a znakem KDF a po valce se znakem VW?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Doplní. Tyto mávátka mám ještě na brezelovi z ledna/1950. Brezel z 7/1950 už má univerzály kde není rozdíl mezi levou a pravou mávačkou.OB píše: Poslední změna datovaná 16. srpnem 1946 je pouze změna tloušťky podložky šroubu, kterým se mávačka připevní do sloupku karoserie.
Do kdy se tento typ mávaček používal bych musel hledat. Možná mne doplní Sam.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Tak precteno a zalozeno do knihovny na cestne misto.
Zitra budu muset prozkoumat filtr Knecht co mam pripraveny na 48ku. Az napadne se podoba tomu z knizky.
Zitra budu muset prozkoumat filtr Knecht co mam pripraveny na 48ku. Az napadne se podoba tomu z knizky.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Vidím, že knížka je skutečně na čestném místě.
Když pominu VW manuály, které má každé lečo, tak vidim původní dokumentaci k půleňáku z roku 1950.
To je skvělé. Děkuji.
Když pominu VW manuály, které má každé lečo, tak vidim původní dokumentaci k půleňáku z roku 1950.
To je skvělé. Děkuji.
Co přijde dál???
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Chápu to dobře že za války nebylo strategický ukazovat nepříteli kam hodlám odbočit?Vzhledem k postupující válce se již v roce 1943 mávačky do vozů nemotují.
To je dost zajímavý že tento válečný relikt přetrval na nových BMW do dnešní doby
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Já to vidím spíš tak, že to byla věc zbytná a proto se přestala ke konci války montovat do vozů. Důležité bylo aby to jelo.
Stejně tak co se týče kvality zpracování. Zejména pro vojenskou techniku byla životnost na frontě v řádech týdnů, proto bylo skoro jedno z čeho se daný vůz vyrobí.
Stejně tak co se týče kvality zpracování. Zejména pro vojenskou techniku byla životnost na frontě v řádech týdnů, proto bylo skoro jedno z čeho se daný vůz vyrobí.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Mě udělalo radost to odlévané tělo pedálů, vždycky jsem si říkal, že to svařované, pozdější, je jenom válečná, později opuštěná náhrada. A o odlévané objímce na řadící páku jsem neměl tušení.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Je to tak, první brouci měli mnoho dílů jako odlitky z lehké slitiny. Jak válka pokračovala, byla tato strategická surovina přidělována Lufwaffe a pozemní technika musela přejít na náhrady.
To svařované pedálové hnízdo vydrželo až do roku 1948 než ho zase nahradil zpět Hliník.
To svařované pedálové hnízdo vydrželo až do roku 1948 než ho zase nahradil zpět Hliník.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- Petr Marek
- Příspěvky: 42
- Registrován: 03 srp 2014
- Bydliště: Praha - Kunratice
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Dnes jsem knihu dočetl. Nechtěl jsem jí zhltnout hned na Vánoce celou, ale šetřil jsem si jí, co jen to bylo možné. Je naprosto fantastická a brzy si dám druhé kolo. A také se samozřejmě moc těším na další osobní setkání s tímto neskutečně nádherným ur broukem i s jeho majitelem.
Jedna momentka z HO17:
Jedna momentka z HO17:
Petr Marek ~ p_marek@email.cz ~ 603793424 ~ VW Golf Cabrio '99 ~ Volvo 240 kombi '93 ~ Volvo 240 sedan '90
Re: Kniha + foto + video: KdF Brouk z roku 1941 (seriové číslo 20)
Moc děkuji za hodnocení.
Doufám, že i druhé kolo bude tak dobré jako to první.
Doufám, že i druhé kolo bude tak dobré jako to první.
Co přijde dál???