Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Ja bych ho jen nerad za 10tkm třeba vytahoval kvuli ventilům nic víc
Ale máš pravdu, asi to za ty prachy nestojí....
Jen ty ventily trochu zaleštim, dam těsnění nový a cpu ho do auta
Ale máš pravdu, asi to za ty prachy nestojí....
Jen ty ventily trochu zaleštim, dam těsnění nový a cpu ho do auta
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Tak to teda kecy v kleci a pořádný sračky.....haha.... už ti to všichni věří.rochuss píše:Nevím kolik ti je let a kolik km najezdíš ročně, ale myslím,že ten motor neojedeš ty ani následující majitel.Můj známý koupil brouka po egyptském studentovi, kterej s jedním motorem (typická 1,2/34ps) najel 350t.km a on s ním najel ještě dalších 350t.km.Myslím,že taková čísla ti ani vzdáleně nehrozí!
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Taky nevěřím.... Leda by při tom prodělal 4 generalky. Ale to není důležité
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Tak podle zápisů egyptského studenta to bylo 400t.km a kámoš najel ješté ca 120t.km takže to je ca 520t.km.Ale pak jel jednou z Českých Budějovic do Brna (200km)bezohledně ve čtyřech pořád na plný plyn a odešel jeden lágr.Kdyby jel ohleduplněji tak ten motor najel o moc víc.1,2/34ps byl nejlepší,nejjednodušší a nejspolehlivější motor.To není žádný dvoukanál,šestnácka a podobná sr.čka, jak je tady skoro všichni zbožňujete.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Natural + aditivum nahrazujici olovo a mas jistotu.
Mnozi z nas na to serou a jezdi na cisty natural a taky se nic nedeje
Nenech se vyplasit, sedla nevymenuj, je to uplne zbytecny.
Mnozi z nas na to serou a jezdi na cisty natural a taky se nic nedeje
Nenech se vyplasit, sedla nevymenuj, je to uplne zbytecny.
... a vůbec !
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
A ano, souhlasim s vyse uvedenym, motor znicis teprve potom co ho pozenes hodne dlouho po dalnici hlava nehlava naplno.
Ale neodejde kvuli sedlum ventilu, ale protoze to proste uz nebude stihat mazat a chladit, no a pridre se to na klice
Staci pouzivat selsky rozum.
Proste je to stary, tak to jen neprehanet. Nic vic, nic min.
Ale neodejde kvuli sedlum ventilu, ale protoze to proste uz nebude stihat mazat a chladit, no a pridre se to na klice
Staci pouzivat selsky rozum.
Proste je to stary, tak to jen neprehanet. Nic vic, nic min.
... a vůbec !
- VWenca
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 488
- Registrován: 19 bře 2005
- Bydliště: Lounsko
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Naprosto souhlasímHerbie píše:Natural + aditivum nahrazujici olovo a mas jistotu
Nenech se vyplasit, sedla nevymenuj, je to uplne zbytecny.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Tak dneska sem se s tim pral.... Zaboha sem nemohl motor vyndat ven-nebylo ho už kam vysunout aby mi vyjela hřídel převodovky z lamely. Takže jsem musel demontovat kompletně zadni tlumic vyfuku, sací potrubí, ventilator, rozdelovac..... Zkrátka skoro vše abych motor dostal víc dozadu a vypadl z převodovky. Foto....
Jinak koukam ze olejovy chladič je pěkně utemovany za ta léta!
Zeptám se, je to tedy normální že jsem musel vše odstrojit? Čekal jsem že to vyndam i s vyfukem a komponenty nahoře?
Jinak koukam ze olejovy chladič je pěkně utemovany za ta léta!
Zeptám se, je to tedy normální že jsem musel vše odstrojit? Čekal jsem že to vyndam i s vyfukem a komponenty nahoře?
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
A měl bych dotaz ještě k převodovce.... Ta hřídel co čumí z převodovky má vakl do stran (nahoru, dolů) je to v pořádku?? Nebo ještě bude v prdeli lozisko v převodovce?
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Jde to ven celý (bez zadního plechu, bez rozdelovače, řemen dole a část horní řemenice pryč)
... jde to občas dost blbě ... musí se to mírne naklopit ... chce to trochu praxe
Dovnitř to jde ještě hůř ... nakoukej si to na youtube .... zásada = nervat to nikdy silou
vakl "mrkve" je normální
... jde to občas dost blbě ... musí se to mírne naklopit ... chce to trochu praxe
Dovnitř to jde ještě hůř ... nakoukej si to na youtube .... zásada = nervat to nikdy silou
vakl "mrkve" je normální
... a vůbec !
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
No to ja prave koukal. Vsichni to vyndavaji komplet.... A mne ani boha. Asi pul hodiny jsem to zkousel různě naklanet atd. A porad mi chybel asi 1cm aby mi vyjela hridel ze spojky. No a kdyz sem to spustil trochu níž tak mi vadilo zase sací potrubí. No prostě videí jsem shidl dost a upřímně nechápu že jim to jde tak snadno.
Jinak k tomu vaklu, nebavim se o milimetru ale třeba 5mm nahoru dolu. Očekával jsem že na hřídeli bude lozisko a tudíž bude na pevno. Takže určitě OK?
Jinak k tomu vaklu, nebavim se o milimetru ale třeba 5mm nahoru dolu. Očekával jsem že na hřídeli bude lozisko a tudíž bude na pevno. Takže určitě OK?
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
No to ja prave koukal. Vsichni to vyndavaji komplet.... A mne ani boha. Asi pul hodiny jsem to zkousel různě naklanet atd. A porad mi chybel asi 1cm aby mi vyjela hridel ze spojky. No a kdyz sem to spustil trochu níž tak mi vadilo zase sací potrubí. No prostě videí jsem shidl dost a upřímně nechápu že jim to jde tak snadno.
Jinak k tomu vaklu, nebavim se o milimetru ale třeba 5mm nahoru dolu. Očekával jsem že na hřídeli bude lozisko a tudíž bude na pevno. Takže určitě OK?
Jinak k tomu vaklu, nebavim se o milimetru ale třeba 5mm nahoru dolu. Očekával jsem že na hřídeli bude lozisko a tudíž bude na pevno. Takže určitě OK?
Brouk 1963, 1.2
- VWenca
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 488
- Registrován: 19 bře 2005
- Bydliště: Lounsko
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Vule je ok. Ještě není od věci dát nové gufero na hřídel převodovky.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Gufero mam objednané. Proto mi právě překvapilo, že tam je gufero a ta hřídel se tam jebe. Tak sem se vyděsil, aby to gufero nešlo brzy do kopru a nebo nebylo něco v háji
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
ta hřídel je dělená,jediný ložisko co má je ve šroubu setrvačníku
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Tak jste mne uklidnili
Ja uz se lekl že budu pitvat ještě i prevodovku.
Mimochodem koukal jsem na videa jak vyndavaji to gufero nejakym cepem a jde to pěkně blbě. Ja myslel že ho vytáhnu šroubovákem. Tak sem zvědav jak to půjde.
Teď zrovna cumim na topniky, že mam zarezly klapky. Zkusil jsem to prolejt olejem zda to zitra rozhybu. Koukal jsem že jediný řešení je koupit celej novej topník a to neni moc levný
Ja uz se lekl že budu pitvat ještě i prevodovku.
Mimochodem koukal jsem na videa jak vyndavaji to gufero nejakym cepem a jde to pěkně blbě. Ja myslel že ho vytáhnu šroubovákem. Tak sem zvědav jak to půjde.
Teď zrovna cumim na topniky, že mam zarezly klapky. Zkusil jsem to prolejt olejem zda to zitra rozhybu. Koukal jsem že jediný řešení je koupit celej novej topník a to neni moc levný
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Na povolování zarezlých věcí jsou spec. oleje ve spreji. Já používám Caramba rasant, kterým jsem zatím povolil všechno, i když to někdy trvá pár dní (nastříkat, nechat přes noc, zverglovat, znova nastříkat...) Jestli máš zanesený chladič, tak je možná k.o. gumové těsnění kolem motoru v karosérii, pak to určitě vyměň, jinak sahara nasává prach ze silnice. Gufero v převodovce bych neměnil, pokud neteče. Na motoru preventivně jo, protože nevíš, jestli je dobrý.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 262
- Registrován: 06 pro 2012
- Bydliště: Praha
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Při vyndavání gufera mrkve hlavně pozor na kluznou plochu na hřídeli, ať jí nepoškodíš.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Tak jsem se trochu činil. Povedlo se mi sundat orezle plechy. Zitra je odrbu a striknu barvou.
Na novém motoru jsem sundal hlavy, opravdu odpovídá spalovaci prostor cca 170mth. Válce krásné, hlava po umytí jak nová, těsnění trubiček měkké... Ventily těsnicí.... Takže paráda.
Ještě zápasím s povolením sroubu řemenice nedaří se, už sem ohnul i 7mm tlustej šroubovák kterym jsem zapřel remenici.
No a nedivim se, že starý motor nemá pořádně tlaky. Ještě sem ho nerozebiral, ale pohled na chladič a žebrování válců mluví za vše....
Na novém motoru jsem sundal hlavy, opravdu odpovídá spalovaci prostor cca 170mth. Válce krásné, hlava po umytí jak nová, těsnění trubiček měkké... Ventily těsnicí.... Takže paráda.
Ještě zápasím s povolením sroubu řemenice nedaří se, už sem ohnul i 7mm tlustej šroubovák kterym jsem zapřel remenici.
No a nedivim se, že starý motor nemá pořádně tlaky. Ještě sem ho nerozebiral, ale pohled na chladič a žebrování válců mluví za vše....
Brouk 1963, 1.2
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Niekde strhaval a rozprasoval olej,ako to bolo vo vnutri sahary?