Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Zdravím všechny.
Pořídil jsem hasicske čerpadlo Bachert TS8 z roku 1962 s motorem co ma asi 160mth.
Je mi to i líto tenhle kousek rozebirat, nicméně budu ho dávat do Brouka rok 1962.
A tak bych chtěl požádat o pomoc a rady, co je potřeba přendat a zda to je kompatibilní.
Pořídil jsem hasicske čerpadlo Bachert TS8 z roku 1962 s motorem co ma asi 160mth.
Je mi to i líto tenhle kousek rozebirat, nicméně budu ho dávat do Brouka rok 1962.
A tak bych chtěl požádat o pomoc a rady, co je potřeba přendat a zda to je kompatibilní.
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Zatím pohledově jsem zjjstil:
Karburator, filtr sání.
Rozdělovač a civku _ což mne přivádí na otázku jaký je základní predstih?
Řemenici na klice, protože čerpadlo se startuje klikou.
Noha na dynamo (ma nějaké stefty navíc nevim na co).
Plech horní a celkově plech okolo ventilátoru kvůli rozvodu topení.
A asi i výfukové potrubí.
Jak je na tom prosím spojka, setrvak? Lze jej použít z průmyslového motoru? Nebo jaké jsou možnosti/kombinace okolo spojky?
Poté už myslím bude vše sedět je to tak?
Karburator, filtr sání.
Rozdělovač a civku _ což mne přivádí na otázku jaký je základní predstih?
Řemenici na klice, protože čerpadlo se startuje klikou.
Noha na dynamo (ma nějaké stefty navíc nevim na co).
Plech horní a celkově plech okolo ventilátoru kvůli rozvodu topení.
A asi i výfukové potrubí.
Jak je na tom prosím spojka, setrvak? Lze jej použít z průmyslového motoru? Nebo jaké jsou možnosti/kombinace okolo spojky?
Poté už myslím bude vše sedět je to tak?
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Dobré by byly nějaké fotografie
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Zatím mohu sloužit jen těmito nepodrobnymi...
Vzhledem ke stejnemu roku motoru doufam ze by to mohlo jinak pasovat vše?
Vzhledem ke stejnemu roku motoru doufam ze by to mohlo jinak pasovat vše?
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
62jka by mohla měla mít starou kulatou saharu, topení přes šuplíci, termostat s ovládáním, jako na třicítce, noha se dá použít (štefty byly pro zátěžovou regulaci třeba ku kombajnu), horší je to s oddechem motora, bejvá nedostačující, lamela, přitlačák i setrvák se dá použít, kort esli tam máš ještě původní převodovku.. kdybys potřeboval, všechny tuty sere-petičky čirou náhodou mám..
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
No na starym motoru mam termostat co hybe klapkou uvnitř, sahara kulata to nevim jak to myslíš?
Převodovka v autě teoreticky je původní.
A s tim oddechem motoru máš na mysli co, že je slabý? Proč?
Dík za upřesnění.
Převodovka v autě teoreticky je původní.
A s tim oddechem motoru máš na mysli co, že je slabý? Proč?
Dík za upřesnění.
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
vem si lupu..
viewtopic.php?f=7&t=17137&start=40
koukni třeba sem..viewtopic.php?f=7&t=17137&start=40
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Odstroj tu industrii na holej motor, nastroj tam std komponenty na 16 a hotovo.
Jezdil jsem taky tak, 16 industrie misto 12 a pohoda.
Jen to bude mit podstatne vetsi spotrebu, logicky, vetsi motor na prevodovce z maleho motoru
Ja na 16 industrii daval chladic psi boudu, zbytecne. Staci std komponenty z jednokanalu.
Jezdil jsem taky tak, 16 industrie misto 12 a pohoda.
Jen to bude mit podstatne vetsi spotrebu, logicky, vetsi motor na prevodovce z maleho motoru
Ja na 16 industrii daval chladic psi boudu, zbytecne. Staci std komponenty z jednokanalu.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Já koupil industry motor 34ps(60mh) už bez stříkačky a vše jsem v klidu přeházel.Největší problém byl se setrvákem, jeho zuby nebyly po obvodu,ale směrovaly dopředu,dost pracně se musel osoustružit setrvák a přehodit věnec
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
nepleť mu hlavuŠíša píše:Odstroj tu industrii na holej motor, nastroj tam std komponenty na 16 a hotovo.
Jezdil jsem taky tak, 16 industrie misto 12 a pohoda.
Jen to bude mit podstatne vetsi spotrebu, logicky, vetsi motor na prevodovce z maleho motoru
Ja na 16 industrii daval chladic psi boudu, zbytecne. Staci std komponenty z jednokanalu.
to co má je industrie 122, takže klasická 1.2
tím pádem tam toho moc vyměňovat nemusí
zejména pokud je cílové auto, což předpokládám, se 6V rozvodem
-zvážil bych výměnu karburátoru, současně zkontrolovat rozměry sacího potrubí
-pochopitelně je třeba rozdělovač
-zkontrolovat výkon dynama a případně vyměnit
-možná i výfuk
... a vůbec !
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Jasny, zamenil jsem udaj o motohodinach za objem te infustrie
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Prostě přendej ze starýho motoru všechno, co je jiný, kromě benzinový pumpy a měrky oleje (kterou máš špatnou). Je to víceméně všechno, co je vidět. Řemenici měnit nemusíš, pokud má stejný průměr, nanejvýš matici. Výfuk je celý jiný, včetně plechů vespod, kam musíš přendat termostat. Pak se musí k číslu vyrazit písmeno D, aby na kontrole emisí věděli, kam motor zařadit.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Proč písmeno D? Není tam ani moc místa kam to razit.
A co je Špatnýho na merce oleje? Nemyslis spíš nalejvaci hrdlo kde není to odvzdusneni do sání?
Jste ze zkušenosti pro to odvětrání zachovat a nebo bez odvětrávání kliky?
A co je Špatnýho na merce oleje? Nemyslis spíš nalejvaci hrdlo kde není to odvzdusneni do sání?
Jste ze zkušenosti pro to odvětrání zachovat a nebo bez odvětrávání kliky?
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
D jsou motory 1200, když to budou hledat v tabulkách. Měrka oleje s velkým okem patří do novějších motorů. Myslím, že lišák zde zjistil. že ve starých neukazuje správně. Odvzdušnění do filtru nech, koneckonců co bys dělal s vývodem na filtru? Prostě přendáš nohu ze starýho motoru, stejně budeš měnit saharu a nejspíš i dynamo, protože u industrií bývá slabší.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Jasný, udělám to jak říkáš. Teď sem na to koukal trochu podrobněji. Prehodim ze staryho motoru skoro vše (karbec, dynamo, nohu, zapalovani, výfuk, plech od ventilátoru....)
Dávám ještě fotky původního motoru v autě. Třeba to později někomu pomůže jako mně teď.... Budu dávat i průběžně fotky.
Dávám ještě fotky původního motoru v autě. Třeba to později někomu pomůže jako mně teď.... Budu dávat i průběžně fotky.
Brouk 1963, 1.2
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Máš pravdu předsedo.lope píše: Myslím, že lišák zde zjistil. že ve starých neukazuje správně.
viewtopic.php?p=256951#p256951
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Mimochodem to startovani klikou u prumysláku se mi líbí. Možná bych to zachoval pokud by nebylo moc náročné předělání brouka
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Díky lišáku za připomenutí. Velký kulatý oko je tedy z hlediska měření o.k., nicméně do těch let patří malé oko.
\Na kliku bys musel udělat díru do zadního čela (a nějaký úchyt na nárazník), což by byla škoda, vypadá zachovale, ani neni pokleslý. Ačkoliv, není výřez pro pravý výfuk větší?
Spíš, pokud ti nejde o původnost, zauvažuj nad 12V. Mohl bys dát silnější žárovky do světlometů. Dynamo stejných rozměrů se dá sehnat, pak zbývá ohřev karburátoru, civka, přerušovač blinkrů. Pro stěrače popř. rádio bych v dnešní době použil měnič.
\Na kliku bys musel udělat díru do zadního čela (a nějaký úchyt na nárazník), což by byla škoda, vypadá zachovale, ani neni pokleslý. Ačkoliv, není výřez pro pravý výfuk větší?
Spíš, pokud ti nejde o původnost, zauvažuj nad 12V. Mohl bys dát silnější žárovky do světlometů. Dynamo stejných rozměrů se dá sehnat, pak zbývá ohřev karburátoru, civka, přerušovač blinkrů. Pro stěrače popř. rádio bych v dnešní době použil měnič.
Naposledy upravil(a) lope dne 26 pro 2018, celkem upraveno 1 x.
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
To asi klame tělem diry stejný... Jen že ta klika je fajn, kdyz bude slabá baterka nebo starter spatnej a tak....
Jinak zrovna pokleslej bych řekl že je. Dopatral jsem se ze jde zvednout tyčí uvnitř napravy, jenže mám to zrezly a nepovolim to ani boha. Uvidíme jam budou peníze, výhledově za pár let necham udělat podvozek a karoserii
Jinak zrovna pokleslej bych řekl že je. Dopatral jsem se ze jde zvednout tyčí uvnitř napravy, jenže mám to zrezly a nepovolim to ani boha. Uvidíme jam budou peníze, výhledově za pár let necham udělat podvozek a karoserii
Brouk 1963, 1.2
Re: Výměna motoru brouk 1,2 za industrie
Nebylo by od věci udělat sobě topic o broukovi.. a tam to rozjet v plné parádě... ne ?
Postoupil jsem do vyššího levelu....