Faltak

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Faltak

Příspěvek od simak »

tenhle projekt preziva hlavne kvuli vam, flat4. Takze velky diky!
nasávač

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Faltak

Příspěvek od simak »

trochu pajdá, ale stojí (začínáme na tom bejt podobně)
IMG_20180624_191428.jpg
nasávač

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

na první pohled dobrý, nic co by tam bylo navíc oproti roku 1954 tam není =D>
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Faltak

Příspěvek od simak »

uáááá, dobré ráno! už je to hotový? née, eště né. a bude to? ale jo, jednou snad jo.
a děje se něco? tak trochu. ale teda jde to ztuha.
IMG_20200414_204635.jpg
bystré oko vidí na svém místě brzdový válec i tyčku řízení, ale..
tyčka není nastavená, lempl líná si našel až večer, na kolik se nastavuje to, jak se to sakra jmenuje, souběh?
kuláky jsou asi po smrti, ale jsou alepsoň nějaký a to se počítá
mezi brzdovým válcem a kolama chybí trubičky, nějaký se sice povalujou po podlaze, ale kdo by se s nima sbíral, třeba se vyvrbí nový.
voni se teda úplně samy nevyvrbí, lempl je bude muset naohybat (tvl, to bude porod) a zapertlovat (úplný sci-fi), ale ta myšlenka žije.
plán byl letos na jaře, ano, to je to, co teď probíhá, "rozhejbat placku". nějak se mi ale přesypaly písmenka a vychází z toho "rozjebat placku".
taky dobře. no nic, pořadí je jasný: 1. řízení, 2. brzdy, 3. ty další věci.
konec hlášení, dobrou noc.
nasávač

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od lišák »

Hlavně to neuspěchej. Co se vleče, neuteče :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Faltak

Příspěvek od pulenejksicht »

šel bys do toho znova kdybys tušil že po uplynutí 3. pětiletek se furt nesvezeš ? :D
jinak přeju mnoho zdaru to dotahnout a stihnout vojezdit
sranda musí bejt tak piš ..
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

Já si myslím, že Šimák to nemá na to aby s tím jezdil a kempoval v tom jako jiní :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Faltak

Příspěvek od simak »

1/2: nešel, našetřil bych, nebo si pučil a pořídil něco v původním stavu. Klidně bych slevil z ovála i faltdachu a šel do pěknýho, zachovalýho dědka. Takovýho toho nezbastlenýho, původního, neshnilýho, s lehkou patinkou, kompletního, vždyť víš jak :) Ale to se nepočítá, je to tak, jak to je. Pomalu se prokousávám maratonem záludností a na konci bude v lepším případě vocucanej bonbón. Třeba se někdo poučí, spíš ale ne.

Sam: to fakt ne, na ježdění to není :) spíš je to na náhodný, nesystematický prznění. Znova a znova se přesvědčuju, jak jsem levej a dělám věci komplikovaně. Ale třeba jednou, snad.. :)
nasávač

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Faltak

Příspěvek od simak »

zavrčel, dneska na mě zavrčel. motor. sice ne moc dlouze a musel jsem ho držet fest pod plynem, k tomu smrděl jak ropnej vrt a plival saze, ale běžel.
stalo se to teda jednou z mnoha pokusů a už se to nepovedlo zopakovat, chcal z toho olej s benzínem odevšad, jak to bylo uchlastaný, chrchlal na dva válce, ale zatraceně běžel!
kompresi má asi jako důchodce erekci, spojka vystavuje blbě a startuju to šroubovákem na hulváta na startéru, celkově to tak nějak ladí ke zbytku.
Cívka je napojená přímo z dynama kroucenou dvoulinkou a čerpadlo si cucá z kanystru benzín do sekačky.
Mě tak napadá, neměla by se přidat náhrada olova?
Chtěl jsem pořídit video, ale nejsem chobotnice. Startovat, držet plyn, spojku a k tomu něco rozumnýho natočit prostě neumim.
nasávač

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Faltak

Příspěvek od simak »

tak už startuje celkem ochotně
https://photos.app.goo.gl/S5pBWaAaRUHRi33T7
pár vad to ale má. Z čidla voleje teče volej, ale jakože hodně.
Z ventilovejch vík taky kape, ale decentně.
Spojka vystavuje hodně dole, až se bojim, že nebude stačit závit na lanku.
Kola se točí i na neutrál. To je asi normální, ale vysvětlit si to nedovedu.
nasávač

Uživatelský avatar
martin_100
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2560
Registrován: 01 srp 2007
Bydliště: Rybnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od martin_100 »

Toje snadný i na netrál jsou některý kola v převodovce furt spolu ve styku přes zuby jen se v nich protáčí hřídel. A jelikož i přes olejovou náplň nějaký to tření zbyde tak se kola pomalu otáčí. Ovšem žádnou sílu nemají když se kola dotkneš rukou točit se přestane. Jen veeeelmi zobečněný vysvětlení.

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od lišák »

simak píše:
07 čer 2020
Kola se točí i na neutrál. To je asi normální, ale vysvětlit si to nedovedu.
Kdyby stálo auto na zemi tak se otáčet nebudou, jsou jenom unášená olejem.
Každý celek se skládá z detailů.

Kounect
Příspěvky: 191
Registrován: 05 dub 2011

Re: Faltak

Příspěvek od Kounect »

A to je duvod proc u starych aut vyslapavat spojku v zime, starter byl slabsi, olej hustejsi a i tahle miziva sila dokazala zabranit dosahnuti otacek k nastartovani. Nebo ze by tak miziva za tech podminek nebyla? :)
Taky by to mohl byt zjednodusene hydrodynamicky menic, tedy jeho princip...vzdalene.
Brouk ´77

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

Kounect píše:
08 čer 2020
A to je duvod proc u starych aut vyslapavat spojku v zime, starter byl slabsi, olej hustejsi a i tahle miziva sila dokazala zabranit dosahnuti otacek k nastartovani. Nebo ze by tak miziva za tech podminek nebyla? :)
Taky by to mohl byt zjednodusene hydrodynamicky menic, tedy jeho princip...vzdalene.
No, toto je sporné, tření spojkového ložiska také není zanedbatelné a pokles otáček při sešlápnutí spojky je znatelný.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od lišák »

Sam píše:
08 čer 2020
Kounect píše:
08 čer 2020
A to je duvod proc u starych aut vyslapavat spojku v zime, starter byl slabsi, olej hustejsi a i tahle miziva sila dokazala zabranit dosahnuti otacek k nastartovani. Nebo ze by tak miziva za tech podminek nebyla? :)
Taky by to mohl byt zjednodusene hydrodynamicky menic, tedy jeho princip...vzdalene.
No, toto je sporné, tření spojkového ložiska také není zanedbatelné a pokles otáček při sešlápnutí spojky je znatelný.
Ale ty tam nemáš ložisko, ale nějaký pertinax :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

Bavíme se o starých autech, ne ?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Kounect
Příspěvky: 191
Registrován: 05 dub 2011

Re: Faltak

Příspěvek od Kounect »

Ja to myslel tak, ze do zigula, kdyz se dal ten spravny, spravny v uvozovkach, prevodovy olej, tak to starter neutocil, po vyslapnuti spojky se to jakztakz dalo, na sytic, byt by si clovek rekl, ze to jsou dost vysoke otacky to po pusteni spojky znovu zdechlo. Parametrem pro odjezd byl cas, kdy od motoru dochazelo k prohrati - opet v uvozovkach - prevodovky, resp. oleje a k tomuto paranormalnimu jevu uz nedochazelo. Skodilky mohly mit ten samy problem, pokud si dobre vzpominam, tak jsem to zobecnel i na Vw. Snad spravne, toliko k vysvetleni.
Brouk ´77

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

Schredingeruv klakson opraven a naladen na zakladni ton. Drobne korekce si udelas az ve voze aby ti zvucel dle tveho ucha. Nakonec mne to stalo take tu hodinu a pul jako puleneho

Pardon za video na vysku. Drzet dva kontakty k tomu klakson a telefon chce holt cvik ktery nemam. Hlavne jsem to tocil pro ten zvuk.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Faltak

Příspěvek od simak »

tak to je nádhera, už se těším, jak si budu troubit :)
zavolám a zastavím se, díky!
nasávač

Odpovědět