Převodovky - obecná rozprava

často kladené otázky a návody: "Jak seřídit předstih", "Jak se dělá...", "Kde seženu..."
Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1146
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod Pekař z Boščehrada » 11 dub 2018

Otáčky jsem nepočítal, bylo to na mě dost rychle :D Ale jinak s vestavbou Westfalia (bez zvedačky samozřejmě, ale zase s plnou zahrádkou) a plně naložení na 14 dní ve dvou dospělých a dětí nepočítaně

Uživatelský avatar
gandy
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 449
Registrován: 07 dub 2008
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod gandy » 11 dub 2018

Jezdíval jsem dvoukanála 1,6 s LPG, lítalo to solidně (teď si o ní říkám, ale líp jak na benál. Jo to může být i předstihem). Nejsem teda zas takovej střelec, ale myslím, že se přes kilo dostat dalo. Pak jsem dva kanály utavil vlastní blbostí, neumětelstvím a neservisováním (hlavně ventilů u toho plynu). Teď s jednokanálama se mi to zdá línější. Ale ještě to nemám pořádně sladěné. Přičítám to hlavně netěsnosti karbecu a asi i sání. Už se na tom pracuje.. Plyn jsem předloni než se auto rozjebalo po dvorku udělal úplně nově a ofiko. Jsem zvědavej jak to bude v létě drandit(ačkoli mi nikdo v okolí nevěří, stojím si za tím že v létě bude hotovo).

Abych se vrátil k původnímu dotazu ohledně převodovek- jestli jsem všechno pochopil správně tak je to každej pes jiná ves.. ale s 1,6 a krátkou převodovkou se jezdit v naloženým busu dá a když není člověk závodník, tak by to mohlo stačit. Prozatím zůstávám klasikem a projekt motor a převodovka můžeme zase založit na dno šuplíku :)

Dík
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4953
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod maxmax » 11 dub 2018

Já měl 16kovou skříň a dvoulitra, chodilo to i 130, spotřeba tak 11 12 litrů, teď tam bude 18ková skříň, tak doufám že spadne i spotřeba, notmálně jezdím 80-90 na pohodu, není to přece Le Mans ale dovolená, že?
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 18998
Registrován: 02 led 2003

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod Pětišroub » 11 dub 2018

Takze takhle. Na pneu 185R14 mi to ukazuje pri 100 km/h 3500, coz jsou si myslim jeste dlouhodobe rozumny otacky, pri 115 uz 4000 ot/min. Mam za to ze prevodovka je obyc 16kova.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

kratatom
Příspěvky: 228
Registrován: 20 lis 2005

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod kratatom » 12 dub 2018

Dohledal jsem grafy vykonu a krouticiho momentu v zavislosti na otackach pro 1600 jedno a dvoukanal:
https://www.aircooledvwsa.co.za/viewtopic.php?t=33922

Standardni provedeni 1600 dvoukanalu s karburaci 34PICT ma uveden v TP max. otacky 4000 ot/min a max. rychlost 110 km/h, coz temer odpovida mereni od Snizka. Nedokazu si vsak predstavit, ze bych to hnal na uvedene maximum plne nalozeny nekolik hodin po dalnici. Jak uz ale bylo uvedeno v nekterem jinem vlakne z tohoto tydne: Motor se da oddelat i primo v aute :-).

rišmen
Příspěvky: 136
Registrován: 13 čer 2012

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod rišmen » 13 dub 2018

auto bylo na heveru, tak mě napadlo, že doplním Herbího obrázkovou encyklopedii o chybějící díl:
převodovka AT 3,875, čtyřka 0,93
Přílohy
IMG_20180412_170211[1].jpg

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12547
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod Herbie » 13 dub 2018

super, diky

doplnim to pak do sveho prispevku a mozna to dam i uplne na zacatek
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 11534
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod Sam » 29 dub 2018

Aby byl Herbieho prehled prevodovek vice kompletni, dovolim si pridat prevodovku pulenou, na brezela bez synchronu. Dle vypoctu 4. rychlostni stupen 1.25 a kolo se pootoci o 1 otacku a 43.2 stupne. Tedy jako na dlouhe prevodovce s tim ze ji netoci 50 ale jen 25 PSů.
Přílohy
20180429_171408.jpg
20180428_211722.jpg
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)

vwiki
Příspěvky: 6
Registrován: 21 led 2010

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod vwiki » 04 čer 2018

Zdravím odborníky, neví někdo jakou funkci má tahle pružina?
Přílohy
IMG_20180601_180206.jpg

vwiki
Příspěvky: 6
Registrován: 21 led 2010

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod vwiki » 09 čer 2018

Nikdo neví?????

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4234
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod SO 545 » 09 čer 2018

ze by vymedzenie toho ozubeneho kolesa /s predpatim / :roll:
SYSTEM CONTROL
www.vwolkers.com Mrtvy muž

vwiki
Příspěvky: 6
Registrován: 21 led 2010

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod vwiki » 10 čer 2018

No to by mohlo být, akorát že je tak tvrdá, že vyrazí tu segrovku a vytlačí ten kroužek toho jehloveho ložiska.a udela se tam velka vule.To zubené kolo se pak dře o to lozisko.Rozebral jsem jinou převodovku a tam je ložisko kuličkové a místo segrovku matka a místo pružiny trubka .Tak asi udělám rozpětí a jedem

JirkaB
Příspěvky: 224
Registrován: 19 srp 2008

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod JirkaB » 13 črc 2018

Herbie píše:Mnohokrát jsem s některými z vás (naposled se Sambičem) vedl debatu na téma "rychlejší" a "pomalejší" převodovky v broukovi
Rozdělení typů a jejich označení máme v prvním příspěvku tohoto vlákna.
V zásadě máme 3 druhy seriově dodávaných převodovek:

- krátká - 4.375 - nejběžnější model, například v mexikáncích typické AB
- střední - 4.125 - méně častá, například v broucích s motorem 1500 (kód A nula), nebo v Typech 3
- dlouhá - 3.875 - například v supekách 1303s s motorem 1600dvoukanál , nebo v novějších Karmannech (kod AO, AT)

Ne každému ovšem může být jasné co to vlastně znamená.
Takže si ukážeme praktický test, jak zjistit jaký typ převodovky v autě máme, když nevíme jaké má označení (písmenný kód).

Postup:
1. Zdvihneme si jedno zadní kolo tak aby s ním bylo možno otáčet
2. Zaklínujeme si pochopitelně to druhé aby nám auto někam neodjelo
3. Uvolníme ruční brzdu
4. Zařadíme 4.rychlostní stupeň
5. Nastavíme si řemenici třeba na horní úvrať 1.válce, nebo na předstih 1.válce (to abychom viděli rysku a orientovali se podle ní)
6. Označíme si třeba křídou polohu kola vůči podlaze (viz obrázek)
7. Otočíme motorem, za pomoci klíče nebo goly (nestartujeme), o jeden celý cyklus 1-4-3-2 (tedy dvě otočení klikového hřídele, jedno otočení rozdělovače) tak abychom měli rysku na řemenici zpět v horní uvrati 1.válce. (nebo v předstihu, podle toho kde jsme začínali)
8. No a podíváme se jak se nám to zdvihnuté kolo otočilo, respektive o kolik. Výsledek porovnáme s následujícími obrázky.
Jak můžete vidět, ten rozdíl je výrazný.

Výchozí stav:
test001.jpg
test002.jpg

Krátká - necelá jedna otáčka
test004.jpg

Střední - jedna celá otáčka + cca 20 stupňů
test003.jpg

Dlouhá - jedna celá otáčka + cca 45 stupňů
rychlápřevodovka.jpg


..je možno ještě dovysvětlení pro úplně hloupý?
Dejme tomu AT ... 3,875 je konečný převod? tedy diferák + 4ka, nebo jen diferák?
Pokud konečný převod, tak 3,8otáčky motoru je 1 otáčka kola, neboli jedna otáčka motoru je 92°otáčky kola... jak mohlo kolo udělat více než otáčku na dvě otáčky motoru? Jedno kolo na zemi, pak ještě x2 pro druhé ve vzduchu (diferenciál roztočí nestojící dvojnásobkem). tedy 4x92°= 368°, tedy 8°přes otáčku... pak 3,875 není konečný převod, ale jen diferák a a něco nám přidá 4ka..?
Chápu dobře?
už máme busa T2b 1972, ovšem model 73

Uživatelský avatar
boldor
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 350
Registrován: 12 kvě 2009
Bydliště: Kolín / Zásmuky

Re: Převodovky - obecná rozprava

Příspěvekod boldor » 14 črc 2018

Jo, 0,82 nebo 0,88 nebo 0,93 prida ctyrka.
BIG BOYS LOVE BIG TOYS


Zpět na “FAQ - provoz vzduchem chlazeného vozu”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti