T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Uz se na to chystam pomalu dva roky, tak alespon zacnu nadpisem topiku,ze by mi to pripominalo se do toho pustit
...pomalu ale jiste....
V roce 1959 vypadal T1 uz letech a tak Volkswagenwerk zacal premyslet o jeho nastupci.Prvni prototyp pod oznacenim EA 114 byl vyroben v roce 1960,avsak Nordhoff rozhodnul pozastavit vyvoj a zastavil veskere prace v techto letech na tomto prototypu.
Ale za tri roky dostal projekt novy zacatek . Ve vedeni byl Gustaf Mayer poveren jako sef vyvoje lehkych uzitkovych vozu a tez hlavou tymu k prepracovani T1.
Vyzkum na druhe generaci Transporteru vzal necele tri roky,coz bylo dost malo a zelenou dostal na konci roku 1964 a zacatku roku 1965. S pomoci testovacich inzenyru z nemeckych firem Borgward (Bremen) a designeru propujcenych od Porsche mel Mayer casove tezky ukol na nove generaci T2.
Pod timto casovym stresem se zvysila intenzita pozemnich testu na metodu "time lapse method", kdy v tezkych zkusebnich podminkach na tovarnim polygonu jeden kilometr znamenal pet v normalnim provozu.. Behem testu inzenyri resili spoustu problemu male a dulezite. Karoserie vozidla zkolabovala pred ukoncenim testu a musela byt kompletne prepracovana. Resenim byla samosobestacna karoserie spocivajici s extra vnitrni plechovou stenou. Konstrukce dvojite steny vyresila problem s kroucenim karoserie a nemusely se vice instalovat vyztuhy kolem kazdeho okna a tez umoznila vestabu oken vetsich.
Testovaci jizdy s optimizovanymi prototypy znovu pokracovaly a tym prichazel blize ke kompletaci T2. Z narizeni testu odolnosti byl prototyp poslan do extrmne tezkych klimatickych podminek. Transporter byl poslan do Svedska pro "zimni zkousky" a pak do jizni Afriky, oba testy se uskutecnily v roce 1966.
Dokonce po zapoceti vyroby v lete 1967 se stale pokracovalo ve vyvoji a vylepseni T2. V roce 1969 bylo pet T2 s plne galvanizovanou karoserii a podvozkem vyrobeno pro testovaci ucely. Nicmene vyrobni naklady na seriovou produkci techto busu pro seriovou vyrobu byly velice nakladne......
Na prilozenych obrazkach jsou snad jedine tri fotografie prototypu EA 114 z roku 1960. Ta s krouzkem pochazi z bulvarniho platku Der Spiegel 1960. Motor byl vzadu a chlazeni nasavaneho vzduchu slo ze predu nad naraznikem do zadu. Pod dvirky na predku karoserie se uschvavala rezervni pneumatika, vidno,ze I blinkry z ponorky se hodily.Predni okno se pouzilo na T2. O konci tohoto prototypu se nic nevi a pravdepodobne byl sesrotovan.......
...jestli ma nekdo vice a barevnych fotek.....
...pomalu ale jiste....
V roce 1959 vypadal T1 uz letech a tak Volkswagenwerk zacal premyslet o jeho nastupci.Prvni prototyp pod oznacenim EA 114 byl vyroben v roce 1960,avsak Nordhoff rozhodnul pozastavit vyvoj a zastavil veskere prace v techto letech na tomto prototypu.
Ale za tri roky dostal projekt novy zacatek . Ve vedeni byl Gustaf Mayer poveren jako sef vyvoje lehkych uzitkovych vozu a tez hlavou tymu k prepracovani T1.
Vyzkum na druhe generaci Transporteru vzal necele tri roky,coz bylo dost malo a zelenou dostal na konci roku 1964 a zacatku roku 1965. S pomoci testovacich inzenyru z nemeckych firem Borgward (Bremen) a designeru propujcenych od Porsche mel Mayer casove tezky ukol na nove generaci T2.
Pod timto casovym stresem se zvysila intenzita pozemnich testu na metodu "time lapse method", kdy v tezkych zkusebnich podminkach na tovarnim polygonu jeden kilometr znamenal pet v normalnim provozu.. Behem testu inzenyri resili spoustu problemu male a dulezite. Karoserie vozidla zkolabovala pred ukoncenim testu a musela byt kompletne prepracovana. Resenim byla samosobestacna karoserie spocivajici s extra vnitrni plechovou stenou. Konstrukce dvojite steny vyresila problem s kroucenim karoserie a nemusely se vice instalovat vyztuhy kolem kazdeho okna a tez umoznila vestabu oken vetsich.
Testovaci jizdy s optimizovanymi prototypy znovu pokracovaly a tym prichazel blize ke kompletaci T2. Z narizeni testu odolnosti byl prototyp poslan do extrmne tezkych klimatickych podminek. Transporter byl poslan do Svedska pro "zimni zkousky" a pak do jizni Afriky, oba testy se uskutecnily v roce 1966.
Dokonce po zapoceti vyroby v lete 1967 se stale pokracovalo ve vyvoji a vylepseni T2. V roce 1969 bylo pet T2 s plne galvanizovanou karoserii a podvozkem vyrobeno pro testovaci ucely. Nicmene vyrobni naklady na seriovou produkci techto busu pro seriovou vyrobu byly velice nakladne......
Na prilozenych obrazkach jsou snad jedine tri fotografie prototypu EA 114 z roku 1960. Ta s krouzkem pochazi z bulvarniho platku Der Spiegel 1960. Motor byl vzadu a chlazeni nasavaneho vzduchu slo ze predu nad naraznikem do zadu. Pod dvirky na predku karoserie se uschvavala rezervni pneumatika, vidno,ze I blinkry z ponorky se hodily.Predni okno se pouzilo na T2. O konci tohoto prototypu se nic nevi a pravdepodobne byl sesrotovan.......
...jestli ma nekdo vice a barevnych fotek.....
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
...tak nikdo nic ?..,ani webovky nic nechteji ukazat....
Tady jeste o dva roky drive jeden prototyp, ktery nesouvisi s T2, ale podobnost predni casti uz tu je (bych si tipnul,ze I predni okno je uz stejne,mozna o neco nizsi). Tenhle prototyp je z roku 1958 a byl vystaven na Expo Brussel 1958. Je ale videt,ze zaklad je stale T1 ponorka. Bez motoru na vystavisti, jen studie nemajice vice informaci.....skoda
Tady jeste o dva roky drive jeden prototyp, ktery nesouvisi s T2, ale podobnost predni casti uz tu je (bych si tipnul,ze I predni okno je uz stejne,mozna o neco nizsi). Tenhle prototyp je z roku 1958 a byl vystaven na Expo Brussel 1958. Je ale videt,ze zaklad je stale T1 ponorka. Bez motoru na vystavisti, jen studie nemajice vice informaci.....skoda
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
VW si zakladal na dobre reklame a to specialne ve statech kam se vyvezla zhruba ctyricetiprocentni celkova produkce at uz ponorek,tak brouku.
Uz na jare 1967 mel VW reklamy v US. Nasel jsem v knize reklamu, ktere se delaly ve statech a jen pro jeho market z roku 1967 a tento
De Luxe bus byl pouzivanv reklamach az do roku 1970. V roce 1968 mu akorat odrizly strechu opet z reklamnich duvodu .
Uz na jare 1967 mel VW reklamy v US. Nasel jsem v knize reklamu, ktere se delaly ve statech a jen pro jeho market z roku 1967 a tento
De Luxe bus byl pouzivanv reklamach az do roku 1970. V roce 1968 mu akorat odrizly strechu opet z reklamnich duvodu .
Vwase nocni sichta...
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Romane hezký, je zajímavé, že o prototypech a vývoji T2 je toho známo poměrně málo. Zřejmě proto, že automobilový průmysl na konci 60 let už nebyl živelný, byl nalajnovaný a výrobci si tyto věci drželi víc pod pokličkou a tím pádem toho moc neuniklo. Do výroby nešel nedodělek, ale víceméně hotové auto s nastavenými a odzkoušenými výrobními postupy, však T2 se za 10 let výrobního cyklu nijak dramaticky nezměnila kromě změn vyvolaných požadavky na vyšší výkon a bezpečnost.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Presne tak. Najit neco malo informaci je skoro nemozne. Likvidace prototypu byla v te dobe bezna ve vsech velkych automobilkach
Co se tyce predchozich reklamnich obrazku,tak se jednalo o barvu "Titian Red" L555 hnedo -oranzova -cervena ,ktera se delala jen v roce 1968 (jasne od roku 1967,ale ten se nepocita,protoze se jedna o model 68,tedy zapocata vyroba od srpna 67) s bilou strechou "Cloud White" L581. Trosku mi pripadne,ze to bylo smrncnuty metalyzou,ale to mi jen tak pripadne z obrazku.....aneb jsem nevidel nazivo...
A konecne vyroba odstartovala 1. srpna 1967 s WIN cislem 218 000 001.( a tady si dovolim udelat jedno tajemno : T2 se mel vyrabet jen do roku 1973-74. Nastesti ruzne okolnosti nechaly bezet vyrobu deset let).
Uz od zacatku byly v nabidce vsechny modely v osmi barvach a ve dvanacti kombinacich s barvou strechy (naraznik byl vzdy ve stejne barve jako strecha).
Pamatuji si pred lety mi jeden starsi clen z klubu vypravel o VW Clipper. Hned mi to vysvetlil,kdyz jsem nechapave ziral. T2 vysel jako novy model pod nazvem Clipper,ale americka letecka spolecnost Pan Am mela ve sve flotile letadla Clipper a tak dala VW k soudu,nacez se musel T2 prejenovat. Je zajimave,ze do dneska cas od casu to porad nekdo rekne........
Co se tyce predchozich reklamnich obrazku,tak se jednalo o barvu "Titian Red" L555 hnedo -oranzova -cervena ,ktera se delala jen v roce 1968 (jasne od roku 1967,ale ten se nepocita,protoze se jedna o model 68,tedy zapocata vyroba od srpna 67) s bilou strechou "Cloud White" L581. Trosku mi pripadne,ze to bylo smrncnuty metalyzou,ale to mi jen tak pripadne z obrazku.....aneb jsem nevidel nazivo...
A konecne vyroba odstartovala 1. srpna 1967 s WIN cislem 218 000 001.( a tady si dovolim udelat jedno tajemno : T2 se mel vyrabet jen do roku 1973-74. Nastesti ruzne okolnosti nechaly bezet vyrobu deset let).
Uz od zacatku byly v nabidce vsechny modely v osmi barvach a ve dvanacti kombinacich s barvou strechy (naraznik byl vzdy ve stejne barve jako strecha).
Pamatuji si pred lety mi jeden starsi clen z klubu vypravel o VW Clipper. Hned mi to vysvetlil,kdyz jsem nechapave ziral. T2 vysel jako novy model pod nazvem Clipper,ale americka letecka spolecnost Pan Am mela ve sve flotile letadla Clipper a tak dala VW k soudu,nacez se musel T2 prejenovat. Je zajimave,ze do dneska cas od casu to porad nekdo rekne........
Vwase nocni sichta...
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Taky jsem čučel, když se mi dostal do ruly prospekt datovaný 9/67:
Tenhle prospekt je německá edice, jen pro Clipper L a oproti US edici ho předvádí jen jednobarevný.
Dále uvádí zajímavý detail: ocelovou otevírací střechu (počesku "šíbr") bude možno obdržet bez příplatku, ale s poznámkou, že do 31.12.1967 budou vozy dodávány pouze bez posuvné střechy se slevou 450,-DM.
Takže klasika "nechci slevu zadarmo"
Krátkou historii používání Clipper mi pak vysvětlil Pětišroub.Tenhle prospekt je německá edice, jen pro Clipper L a oproti US edici ho předvádí jen jednobarevný.
Dále uvádí zajímavý detail: ocelovou otevírací střechu (počesku "šíbr") bude možno obdržet bez příplatku, ale s poznámkou, že do 31.12.1967 budou vozy dodávány pouze bez posuvné střechy se slevou 450,-DM.
Takže klasika "nechci slevu zadarmo"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Zhltnul jsem to na jeden nádech. Díky pánové
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Nebolo označenie Clipper pre luxusné cestovné busy ako bolo u T1 sonderbus?
VW 1302 cabrio 1972
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
VW T2 Westfalia 1976
Tatra 75, 1935
Tatra 12, 1928
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
ano, Clipper (L) bylo označení nejluxusnější verze T2
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
..tak ted taky koukam,ze Clipper od Jahodovic nema bilou strechu,tak jako na prospektech z Holandska( 68 ?) Coz nebyla prodejni nabidka
Jsem zapomel minule napsat,ze bus krome barevnych nabidek taktez byl v nabidce v zakladove (primer)barve tak jako T1
A ted neco malo z vyrobni linky....
Jsem zapomel minule napsat,ze bus krome barevnych nabidek taktez byl v nabidce v zakladove (primer)barve tak jako T1
A ted neco malo z vyrobni linky....
- Přílohy
-
- VWT2Specifications371.jpg (132.81 KiB) Zobrazeno 9531 x
-
- VWT2Specifications43.jpg (44.74 KiB) Zobrazeno 9531 x
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Asi ten samy(v VW muzeu) pro Evropske "prospekty" jako na Yahodakovic reklamnim prospektu ....a zase v plne barve vyjma narazniku pro rok 1967.
V prodejni nabidce ovsemze nebylo....
V prodejni nabidce ovsemze nebylo....
Vwase nocni sichta...
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Dnes me zaujala tahle fotka, ale kvuli tomu knourovi v pozadi. Vypadá to, že má chromové narazníky a hlavně DeLuxe listy ma uplne nekde jinde. Nekdo nejaky nápad?
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
...fotka je od "Poršů" ze statku v Zell Am See, a ta 914/8 ,dárek pro Ferryho k šedesátinám, je nyní v Porsche Museu - vyrobeny 2ks, rok 69
BIG BOYS LOVE BIG TOYS
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Podle me se tyce o nejaky ten prototyp busa,nakonec spousta tuningovych firem dodavala na trh extra equipment/bizuterii jako na brouka. De luxe se vyrabelo s hlinikovymi listy a bylo mozno I objednat prave chromovane (M kod S728), bylo vsak mozne objednat De luxe bez ozdobnych list.
Nize umistene listy byly az na T2b,ale uz treba na nekterych specialnich modelech T2a jako pohrebni vuz byly zhruba 10 cm pod urovni kliky dveri,ty vsak nebyly original od VW,ale si je dodavaly upravci jako napriklad Frickinger.
Nize umistene listy byly az na T2b,ale uz treba na nekterych specialnich modelech T2a jako pohrebni vuz byly zhruba 10 cm pod urovni kliky dveri,ty vsak nebyly original od VW,ale si je dodavaly upravci jako napriklad Frickinger.
Vwase nocni sichta...
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
V prvnim roce vyroby bylo nekolik rozdilu oproti nasledujiciho roku,pro normalni smrtelniky nic nerikajice,ale pro nadsence dost zajimave.
Zatimco karoserie nezmenila velke zmeny na podobe do srpna 1972, tak pod jejim plastem(kabatem) se zmenilo docela dost.
Jako napriklad palubni deska vyjela s prvni vyrobou v barve karoserie. Kaplicka pristroju byla v plastu,jakozto pozdejsi modely,tak jako dvirka kastliku (nebo bez) spolujezdce, vydechy cerstveho vzduchu .Prvni rychlomery nemely graficke oznaceni kontrolek pro tlak oleje,nebijeni, kratkych a dalkovych svetel (to bych rad videl v originalu)
Timto bych rad oslovil a poprosil docenta, doktora prav pro chude,zenskeho ohmatologa a kockologa v jedne osobe Petisrouba posledniho zijiciho s pravdepodobne nestarsim kniracem v Cechach,ktery sice nejde cestou originality,ale v dobovem stylu, jestli by neposkytnul fotografie sve palubni desky,jelikoz se mi vytratily z archivu originaly,ktere jsem pred lety nafotil (mam kopie z knih,ale original je original) Jednou ze zajimavosti je,ze v barve karoserie se delali do 1.8.1969,coz asi neplati pro US vyvoz,jelikoz muj je v plastu pricemz vyroba pochazi z 28.5.69 a pak zvyseni plastu nad kamplickou instrumentu na cec me upozornil nejmenovany docent Snizek....
Fotografie "nahate palubky je jen zacatek spousty zajimavych drobnych detajlu
Postupne bych se rad podelil se zmenami noveho rocniku a nasledujicich.... Vypada to,ze si vezmu nejaky odpocinkovy cas a budu se venovat tematu s Vasi pomoci az ke konci nasledujiciho Ledna v pristim roce. Jen bych chtel poprosit ,ze by vsichni zucastneni sli pomalu kupredu,tudiz se venovali prvnim rokum vyroby(danemu tematu) a nepreskakovali do T2b, nebo neco horsiho
Zatimco karoserie nezmenila velke zmeny na podobe do srpna 1972, tak pod jejim plastem(kabatem) se zmenilo docela dost.
Jako napriklad palubni deska vyjela s prvni vyrobou v barve karoserie. Kaplicka pristroju byla v plastu,jakozto pozdejsi modely,tak jako dvirka kastliku (nebo bez) spolujezdce, vydechy cerstveho vzduchu .Prvni rychlomery nemely graficke oznaceni kontrolek pro tlak oleje,nebijeni, kratkych a dalkovych svetel (to bych rad videl v originalu)
Timto bych rad oslovil a poprosil docenta, doktora prav pro chude,zenskeho ohmatologa a kockologa v jedne osobe Petisrouba posledniho zijiciho s pravdepodobne nestarsim kniracem v Cechach,ktery sice nejde cestou originality,ale v dobovem stylu, jestli by neposkytnul fotografie sve palubni desky,jelikoz se mi vytratily z archivu originaly,ktere jsem pred lety nafotil (mam kopie z knih,ale original je original) Jednou ze zajimavosti je,ze v barve karoserie se delali do 1.8.1969,coz asi neplati pro US vyvoz,jelikoz muj je v plastu pricemz vyroba pochazi z 28.5.69 a pak zvyseni plastu nad kamplickou instrumentu na cec me upozornil nejmenovany docent Snizek....
Fotografie "nahate palubky je jen zacatek spousty zajimavych drobnych detajlu
Postupne bych se rad podelil se zmenami noveho rocniku a nasledujicich.... Vypada to,ze si vezmu nejaky odpocinkovy cas a budu se venovat tematu s Vasi pomoci az ke konci nasledujiciho Ledna v pristim roce. Jen bych chtel poprosit ,ze by vsichni zucastneni sli pomalu kupredu,tudiz se venovali prvnim rokum vyroby(danemu tematu) a nepreskakovali do T2b, nebo neco horsiho
- Přílohy
-
- 12151726.png (383.09 KiB) Zobrazeno 9265 x
-
- 12151725.png (177.93 KiB) Zobrazeno 9265 x
Vwase nocni sichta...
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Řešili jsme to s panem Pětišroubem a dospěli jsme k tomu jestli to nebude náhodou gas turbínka.udeeska píše:Podle me se tyce o nejaky ten prototyp busa,nakonec spousta tuningovych firem dodavala na trh extra equipment/bizuterii jako na brouka. De luxe se vyrabelo s hlinikovymi listy a bylo mozno I objednat prave chromovane (M kod S728), bylo vsak mozne objednat De luxe bez ozdobnych list.
Nize umistene listy byly az na T2b,ale uz treba na nekterych specialnich modelech T2a jako pohrebni vuz byly zhruba 10 cm pod urovni kliky dveri,ty vsak nebyly original od VW,ale si je dodavaly upravci jako napriklad Frickinger.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Romane musím tě opravit, nedávno tu v ČR přistála Westfálka, a dokonce evropská, v údajně původním stavu tuším z ledna nebo února 68, která bude aktuálně nejstarším T2 v Čechách. Na mém busu (12/68) je moje palubka bastl a aktuálně vyhlíží asi takto:
volant neoriginál (ale bude), řazení neoriginál (ale nebude), spínač mlhovky v továrním umístění, v správném designu, ale nebyl tam. Zpevňující plechy na A sloupku musí být v barvě.
US palubky byly specifické, protože byly od začátku výroby T2 obloženy strukturovaným plastem a po stranách u sloupků měly podélné otvory, které umožňovaly snadnější deformaci v případě nárazu. Nevím jak to bylo u užitkáčů pro US trh, bylo tam dost specifik.
volant neoriginál (ale bude), řazení neoriginál (ale nebude), spínač mlhovky v továrním umístění, v správném designu, ale nebyl tam. Zpevňující plechy na A sloupku musí být v barvě.
US palubky byly specifické, protože byly od začátku výroby T2 obloženy strukturovaným plastem a po stranách u sloupků měly podélné otvory, které umožňovaly snadnější deformaci v případě nárazu. Nevím jak to bylo u užitkáčů pro US trh, bylo tam dost specifik.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Ten volant by se mi hodil na traktůrek......
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
To neklapne:)
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- udeeska
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 7226
- Registrován: 31 led 2009
- Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA
Re: T2a & T2b naslednik T1 historie, specifikace, pokec....
Řešili jsme to s panem Pětišroubem a dospěli jsme k tomu jestli to nebude náhodou gas turbínka.Skid píše:udeeska píše:Podle me se tyce o nejaky ten prototyp busa,nakonec spousta tuningovych firem dodavala na trh extra equipment/bizuterii jako na brouka. De luxe se vyrabelo s hlinikovymi listy a bylo mozno I objednat prave chromovane (M kod S728), bylo vsak mozne objednat De luxe bez ozdobnych list.
Nize umistene listy byly az na T2b,ale uz treba na nekterych specialnich modelech T2a jako pohrebni vuz byly zhruba 10 cm pod urovni kliky dveri,ty vsak nebyly original od VW,ale si je dodavaly upravci jako napriklad Frickinger.
....si nemyslim si...na cernobile fotce jsou listy mnohem nize ... a pan Petisroub asi nikdy nebude expertem na poli T2a/b (na to ma jine vwozy)...ale jednoho dne muze prekvapit ...to chce mit opravdovy zajem a studovat literaturu, hledat po vecerech informace, v pripade,ze milujete konkretni model
Vwase nocni sichta...