Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Odpovědět
Uživatelský avatar
Brzda37
Příspěvky: 16
Registrován: 27 led 2017

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od Brzda37 »

Každopádně si můžu být jistý, že to není původní motor z Karmannu. Je to tak?
Děkuji za odpověď.
Přílohy
IMG_20170127_144231.jpg
IMG_20170127_144226.jpg

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od udeeska »

No vypada,ze neni. Vypada jako 1300 ale asi bude prestaveno na 1600.
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
wally
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2294
Registrován: 20 říj 2010
Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od wally »

Brzda37 píše:Každopádně si můžu být jistý, že to není původní motor z Karmannu. Je to tak?
Děkuji za odpověď.
Asi přestavba jsou tam nový horní plechy nad válcema...
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs :D
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka :)
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od yahoďák »

co na tom je za karburátor?
Al i kdyby to byla "jen" 1300, tak nesmutni, to je dobrý motor s dostatkem výkonu a na 1600 jde přestavět, jak bylo již řečeno.
Obrázek

Uživatelský avatar
Brzda37
Příspěvky: 16
Registrován: 27 led 2017

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od Brzda37 »

Ahoj, je tam Solex H 30/31 PIGT

Uživatelský avatar
Martin22
Příspěvky: 29
Registrován: 28 črc 2015
Bydliště: Rokycany

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od Martin22 »

Zdravím Vás pánové,
chtěl by jsem se zeptat. Mám dva motory jeden INDUSTRIE - údajně 1600 ccm (neměl jsem sundané hlavy) a druhý 1300 ccm kód AB dvoukanál....
Otázka zní:
Jak nejjednodušeji udělat z 1300 AB - 1600 dvoukanál?

Sehnat písty, válce a hlavy a osadit je na 1300 - bude to stačit ? nebo je tam nějaké ale ?

Děkuji za pochopení mé neznalosti a Vaši odpověď

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 13943
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od Herbie »

Martin22 píše:Zdravím Vás pánové,
chtěl by jsem se zeptat. Mám dva motory jeden INDUSTRIE - údajně 1600 ccm (neměl jsem sundané hlavy) a druhý 1300 ccm kód AB dvoukanál....
Otázka zní:
Jak nejjednodušeji udělat z 1300 AB - 1600 dvoukanál?

Sehnat písty, válce a hlavy a osadit je na 1300 - bude to stačit ? nebo je tam nějaké ale ?

Děkuji za pochopení mé neznalosti a Vaši odpověď
Málo výchozích informací :)

Tak pokud se budeme bavit o základu motoru, tak ano .. písty+valce+hlavy a je z toho 1600
Jsou bloky opravdu shodné ? .... Mazací kanály ? Přepouštěcí ventily oleje ?

Dále je potřeba myslet na bižuterii okolo
- je ten industrie taky dvoukanál ? jaký má olejový chladič ? s tím souvisí sahara, klapky atd
- dále sací potrubí, 16-tka má větší průměr trubky, tedy i kolena jsou jiná
- karburátor, na 16tku patří 34PICT3, má větší přírubu, nelze použít na sání ze 13-tky
... a vůbec !

Uživatelský avatar
Martin22
Příspěvky: 29
Registrován: 28 črc 2015
Bydliště: Rokycany

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od Martin22 »

No tak trochu jinak nechal by jsem motor Industrie pohromade a sehnal jine věci na tu třináctku AB.?
tzn. V bloku vnitřní průměr pro válce 90mm a v třináctkových hlavách taky 90mm.
Takže, mohl by jsem použít šestnáctkové válce, písty, hlavy a tedy šestnáctkové sací potrubí?
Karburator - dát mu větší trysky a tím by mohlo zůstat sací potrubí ze třináctky?
Asi si to představuji jako Hurvínek válku co ? :)))
Díky za odpověď.

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od george »

Dědeček Franta dojezdil a musím mu přes zimu vyměnit srdce..nyní je v něm 12V 1200 a na ponku mi leží 1500 na GO. Projeví se nějaké výrazné zlepšení jízdních vlastností s 1500 a původní převodovkou, prosím?
Přílohy
1200
1200
1500 - H0820994
1500 - H0820994

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Ano, docela dost (nemluvě o tom, že už snad nebude muset tahat druhej altík)

Uživatelský avatar
george
Příspěvky: 66
Registrován: 12 dub 2010

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od george »

dobová socialistická úprava, takových bylo na autě víc.. :roll:

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od lope »

To je zajímavej bastl. Z jakého důvodu dali přednost dodatečnýmu alternátoru před topením?

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od Sam »

To je prosté milý Watsone. Bez topení se dá cestovat, stačí kabát a rukavice, bez dobíjení je po pár hodinách utrum. :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od lope »

To mi připadá moc složitý, že by nenašli podobný dynamo? No, topení mohli nechat aspoň nalevo. Nebo měli elektrický :D

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od Sam »

Je to dobova uprava. Nejjednodussi reseni. Kdo kdy menil dynamo v aute vi ze to neni zadny slagr. V podstate to "nejde"
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Pekař z Boščehrada
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 2488
Registrován: 07 led 2006
Bydliště: Pekárna v Boščehradu

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od Pekař z Boščehrada »

Sam píše:Je to dobova uprava. Nejjednodussi reseni. Kdo kdy menil dynamo v aute vi ze to neni zadny slagr. V podstate to "nejde"
Ale "de" [smilie=stoned.gif]

Uživatelský avatar
udeeska
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 7223
Registrován: 31 led 2009
Bydliště: Usti n.L.-Seattle WA

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od udeeska »

Pekař z Boščehrada píše:
Sam píše:Je to dobova uprava. Nejjednodussi reseni. Kdo kdy menil dynamo v aute vi ze to neni zadny slagr. V podstate to "nejde"
Ale "de" [smilie=stoned.gif]
....všechno jde, jenom mrtvá koza se musí tahat na řetězu :D
Vwase nocni sichta...

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15178
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od Sam »

No ja bych to podruhe delat nechtel. Kor kdyz nemam altik stejnych rozmeru
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Šíša
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4078
Registrován: 28 srp 2006

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od Šíša »

Na jizdnich vlstnostech se to jistojiste pozna velmi hodne, ale take na spotrebe :D Mluvim z vlastni zkusenosti aneb 16SP na 12tkove prevodovce :D

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: Motor - identifikace typu, roku a objemu neznámých motorů

Příspěvek od lope »

Sam píše:Je to dobova uprava. Nejjednodussi reseni. Kdo kdy menil dynamo v aute vi ze to neni zadny slagr. V podstate to "nejde"
Já ho na radu zdejších členů taky měnil a celkem to šlo. Jenom sahara se protáhla ven jenom o fous (který spíš přebýval té sahaře...), ale dokážu si představit, že u kastle, silentbloků atd. s jinou tolerancí to opravdu "nejde".

Odpovědět