Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Tak koukám, že můj propan-butan je stejně nezdravej jak tohle žlutý "Babišovo mlíčí" co natankuju v MOLu
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
http://auto.idnes.cz/benzin-natural-e10 ... tomoto_fdvMirek Wenclovice píše:Zbude ti totéž - VIF jen nedovoluje usazení toho humusu - taky jsem dělal pokusy - co bude až se bude jezdit na E 10 ? TJ + 10% hnusu ...........Zdenek86 píše:Super, ať žije Babiš a jeho řepka...
Už to chápu, když stará auta nezlikviduje nová procedura na STK, tak jízda na "novodobá" paliva určitě...
Proto přidávám do všech povozů, co mám VIF. Což jsi mě Herbie celkem navnadil, a zkusím to samé udělat s benzínem, který ten VIF obsahuje, schválně, co zbyde po odpaření...
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
A je schopen vubec nekdo specifikovat, co je na tech benzinech tak spatneho, co a jak znici ty motory? Poskozeni palivoveho cerpadla, aneb jak je uvedeno v clanku, neni alespon pro me nejaky zasadni duvod a neresitelny problem. Navrhnute pumpy byly pro "koupani se ve std benzinu", jiste navrhnou pro koupani se v bio sracce. A nase membranove predpokladam jsou mene nachylne na poskozeni, max prepousteci ventily.
Nicmene samotne poskozeni samotneho motoru jen pouzivanim E10 mi pripada z rise "overenych mezilidskych zarucenych zprav"
Ze to na to jezdi blbe ale nepopiram, sam jsem to poznal, kdyz v nerozvaznosti a snaze usetrit jsem nalil plnou nadrz busa ve Francii, motor byl fakt "na hovno" Ale zase to muze vyplyvat z toho, ze na to neni uzpusoben co se tyce spalovani
Nicmene samotne poskozeni samotneho motoru jen pouzivanim E10 mi pripada z rise "overenych mezilidskych zarucenych zprav"
Ze to na to jezdi blbe ale nepopiram, sam jsem to poznal, kdyz v nerozvaznosti a snaze usetrit jsem nalil plnou nadrz busa ve Francii, motor byl fakt "na hovno" Ale zase to muze vyplyvat z toho, ze na to neni uzpusoben co se tyce spalovani
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
je to celý jen humbuk a strašení
někde jsem to tu už psal .... máme v rodině několik aut (Favorit 1989, Felicia 2001, Renault 1999, Golf 1995)
které jezdí na N95 + E85 v poměru 50/50 už tři roky v kuse ...... žádné z těch aut nemá žádné speciální úpravy
ani jedno z aut se nechová nějak jinak než na čistej N95 kde je jen těch 5 procent ... zkrátka to není poznat
BTW v článku je beztak zmíněn jen možný problém s palivovým čerpadlem, což celkem chápu
Další věc je, že ta výše zmíněná auta jezdí denně ...... v návaznosti na bordel vyfocený o pár příspěvků výše, očekávám že může nastat problém u auta které vyjede pákrát do roka
někde jsem to tu už psal .... máme v rodině několik aut (Favorit 1989, Felicia 2001, Renault 1999, Golf 1995)
které jezdí na N95 + E85 v poměru 50/50 už tři roky v kuse ...... žádné z těch aut nemá žádné speciální úpravy
ani jedno z aut se nechová nějak jinak než na čistej N95 kde je jen těch 5 procent ... zkrátka to není poznat
BTW v článku je beztak zmíněn jen možný problém s palivovým čerpadlem, což celkem chápu
Další věc je, že ta výše zmíněná auta jezdí denně ...... v návaznosti na bordel vyfocený o pár příspěvků výše, očekávám že může nastat problém u auta které vyjede pákrát do roka
... a vůbec !
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Tak. Navic je a bude stale mozne koupit 98 a vice oktanove benziny.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 31 bře 2011
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Sajrajt nejenom zablokuje rotační čerpadlo , ale v karburátorech se vyloučí na hranách otvorů trysek a povrchu dílů , což vede k pozvolnému ochuzování směsi a tím taky k nekulturnímu běhu motoru . Ideální bude na zimu vypustit nádrž , vyfoukat vedení benzínu a taky otevřít karbec - vyfoukat ! Na druhou stranu - membrány pumpy a akcelerační pumpy ztrácí pružnost bez koupele v benzínu...........To platí pro delší dobu odstavený motor - pro auto jezdící stále je ideální použití přípravků (VIF) , které homogenizují směs bio s benzínem a nedovolí usazování hnusu v soustavě.Mirek Wenclovice píše:http://auto.idnes.cz/benzin-natural-e10 ... tomoto_fdvMirek Wenclovice píše:Zbude ti totéž - VIF jen nedovoluje usazení toho humusu - taky jsem dělal pokusy - co bude až se bude jezdit na E 10 ? TJ + 10% hnusu ...........Zdenek86 píše:Super, ať žije Babiš a jeho řepka...
Už to chápu, když stará auta nezlikviduje nová procedura na STK, tak jízda na "novodobá" paliva určitě...
Proto přidávám do všech povozů, co mám VIF. Což jsi mě Herbie celkem navnadil, a zkusím to samé udělat s benzínem, který ten VIF obsahuje, schválně, co zbyde po odpaření...
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Tak ja zase souhlsim s tim, ze na E10 ty nase skopky jet hure muzou. Jak jsem psal, sam jsem to pocitil a hlavne, ze jsem natankoval E10 a co to bylo vlastne zac jsem zjistil az po te, co se v kempu delal soupis pod. ohledne cesty. Teprva potom z uctenky, nejakeho toho webu ap od jsem zjistitl, co ze to vlastne Ale to klidne odpovida tomu, ze pripravujeme smes karbecem. Strikacka si s tim musi poradit do urciteho stupne "pruseru", neb to neni "fixne nastavena mechanika" ale jsou tam i adaptacni algoritmy atd.
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Copak si myslíte o tomhle? Vyhnout se tomu nebo by to eventuálně mohlo být i výhodné oproti konkurenci?
https://m.novinky.cz/articleDetails?aId ... &sId=&mId=
https://m.novinky.cz/articleDetails?aId ... &sId=&mId=
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Benzině bych se rozhodně nevyhýbal, mívají ten nejlepší benzín a naftu. Cenově to leckdy nevychází oproti konkurenci o moc dráže, v kombinaci s jejich slevovou kartou dokonce i levněji.
My třeba do Tranzita se 74kW tankujeme naftu u Shellu a to je ta největší srágora, co se dá kde natočit. Jenže mají body . Když občas potřebuju tankovat já, tak beru obyč naftu u Benziny. To je jak kdyby se vrátilo 10-15 koní. Na dálnici to udělá rozdíl 130 vs 160 v top speedu (jezdíme občas Německo).
Benzin nemám na čem moc srovnávat, můj Volvák sežere víceméně všechno co připomíná benzin (i dva roky starý s olejem to zbaštilo) a může to být klidně říznuté 50% E85. Na výkonu to nepoznám, a na spotřebě také "ne". Nesleduji ji. Raději. T2 bude proti tomu šetřílek
Jinak tyhle marketingově zprzněné názvy PHM jsou dle mého názoru kontraproduktivní. Docela bych věřil, že to odradí ženské, které když nenajdou natural, tak pojedou jinam. Manžel (prodejce, přítel, táta ...) řekl, že tam mám lít natural, ten tu není ... jedu tam, kde je.
My třeba do Tranzita se 74kW tankujeme naftu u Shellu a to je ta největší srágora, co se dá kde natočit. Jenže mají body . Když občas potřebuju tankovat já, tak beru obyč naftu u Benziny. To je jak kdyby se vrátilo 10-15 koní. Na dálnici to udělá rozdíl 130 vs 160 v top speedu (jezdíme občas Německo).
Benzin nemám na čem moc srovnávat, můj Volvák sežere víceméně všechno co připomíná benzin (i dva roky starý s olejem to zbaštilo) a může to být klidně říznuté 50% E85. Na výkonu to nepoznám, a na spotřebě také "ne". Nesleduji ji. Raději. T2 bude proti tomu šetřílek
Jinak tyhle marketingově zprzněné názvy PHM jsou dle mého názoru kontraproduktivní. Docela bych věřil, že to odradí ženské, které když nenajdou natural, tak pojedou jinam. Manžel (prodejce, přítel, táta ...) řekl, že tam mám lít natural, ten tu není ... jedu tam, kde je.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Nikde jsem nenašel, z čeho se to "zázračné" palivo skládá. Takže těžko soudit, ale předpokládám, že to bude právě onen líh. Čili ano, něco to vyčistí, ale plusy žádné nevidím, popsáno je toho dost víše...
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
No nahoře bylo, že ty příměsi právě motor zanášejí, tohle je má čistit?
Jinak osobně mám nejradši OMV a tu jejich prémiovou řadu paliv, tam mám taky pocit výrazného zlepšení výkonu a i spotřeba klesne o 0,5-1 l/100km oproti šmucka palivům.. Prémiovou řadu nafty u Benziny také bez obav tankuju a je na tom dost podobně..
Máte někdo zkušenosti z tankováním pseudoSuper (natural 91 s aditivem na ochranu ventilů) u Robin oilu do brouka či buse? Přidáváte tam ještě Pb aditivum nebo už ne?
Dolin
Jinak osobně mám nejradši OMV a tu jejich prémiovou řadu paliv, tam mám taky pocit výrazného zlepšení výkonu a i spotřeba klesne o 0,5-1 l/100km oproti šmucka palivům.. Prémiovou řadu nafty u Benziny také bez obav tankuju a je na tom dost podobně..
Máte někdo zkušenosti z tankováním pseudoSuper (natural 91 s aditivem na ochranu ventilů) u Robin oilu do brouka či buse? Přidáváte tam ještě Pb aditivum nebo už ne?
Dolin
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
lihu bude ve všech naturalech 95 plusmínus podobně (dané zákonem), rozdíl bude v aditivaci. Někde není vůbec, jinde pár kapek a jinde tak akorát aby to fungovalo.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Domnívat se, že nějaká petrolejářská firma vyvíjí nové palivo, jen pro to, aby vyčistilo naše motory je asi naivní. Spíš bych to vyděl v tom snížení pěnivosti a tím zpřesnění měření při čerpání a případný únik zisku. Na to, jaké má být palivo je státní norma a zbytek už je jen marketing. Ale kdo chce ten věří a léčit se dá i placebem.
VW Brouk 1971 1.3L, pastel white/dogtooth blue
https://tosvobuba.wordpress.com
https://tosvobuba.wordpress.com
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
To si nemyslím, normy sice jsou, ale přece jen je velikej rozdíl u mého každodenního povozu, když do něj naleju prémiovou řadu nafty u OMV nebo Benziny a nebo jestli tam naleju nějakej no name, kterej ty normy plní taky. Jak říkám - okamžitě se to projevuje na hlučnosti, jízdních vlastnostech motoru, spotřebě, čmoudu za autem..to je jen to co cítím a vidím - a tudíž naivně věřím i tomu, že bude rozdíl i uvnitř motoru..
(o\!/o) Živwot je jen jeden...
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
U prémiového paliva je to věc jiná, to je opravdu kvalitnější a je proto také dražší. V tomto případě od Benziny, tam přidaj aditiva do normálního paliva, bez navýšení ceny. To mne trochu znervózňuje. Jinak nic proti Benzině, Diesel Verva je můj naftový favorit.
VW Brouk 1971 1.3L, pastel white/dogtooth blue
https://tosvobuba.wordpress.com
https://tosvobuba.wordpress.com
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15179
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Mne přijde jako hloupost přestat říkat benzínu benzin a dieselu diesel. Je to asi stejně pitomé jako říkat Office assistant nebo Warehouse manager.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
robotnik - delnik u vas maju zase statut operator vyroby .... hold nova doba , nova doba...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Na benzín od Benziny mi brouk nikdy nejel zvlášť dobře. To samý Shell. Jako benzín, kterej byl přes zimu v nádrži. Při jejich cenách mě to ani nemrzí. Kupodivu poměrně dobře to jezdí na Tank ONO, což je současně skoro nejlacinější.
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
placebo ma obcas viac ako 100oktanov ...
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
Re: Co natankovat? Special, Natural, V-Power ?
Koupil jsem brouka 1200J z roku 1976 a není mi jasné, jestli do něj mám lejt aditivum nahrazující olovo nebo ne respektive nevím, jestli tento motor už má ta tvrzená sedla.
Dokážete někdo poradit?
Motor je: D1 1200/34 bHP DIN - 1976
Díky
Dokážete někdo poradit?
Motor je: D1 1200/34 bHP DIN - 1976
Díky
Buba Njemacka 1300 z 1970
Buba Chameleon 1200J z 1976
Buba Chameleon 1200J z 1976