1964 Heduš

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od maxmax »

To by bývalo stačilo nechat udělat zinek jen surovej, bez chemického lečtění :P
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
axis.d
Příspěvky: 152
Registrován: 02 čer 2014
Bydliště: Klášterec n/O

1964 Heduš - A kelímek od piva

Příspěvek od axis.d »

Je třeba věnovat se i jiným dílům. Např. Poličce. V Hedvice jsem měl tuhle šedou, plastovou co vypadá, že je vyrobena ze stejného materiálu, jako je kelímek od piva. :lol: Nevím, zda je z vozu, jak jim říkáte ( socka) či ne ? :? Je však vážně poničená a lepení je hrůza a děs. Vypadá to pořád na Pikaču. Tak zvažuji, že jí stříknu epoxidovou barvou s podkladem na plasty. Už jste to někdo řešil ?
Přílohy
DSC03440.JPG
DSC03439.JPG
DSC03438.JPG
DSC03437.JPG
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: 1964 Heduš - A kelímek od piva

Příspěvek od yahoďák »

axis.d píše:Je třeba věnovat se i jiným dílům. Např. Poličce. V Hedvice jsem měl tuhle šedou, plastovou co vypadá, že je vyrobena ze stejného materiálu, jako je kelímek od piva. :lol: Nevím, zda je z vozu, jak jim říkáte ( socka) či ne ?
to nemá se sockou=standartem, nebo exportem nic společnýho. Není to vw výrobek, je to nějaké dobové příslušenství pro brouky, např. z obchodního domu Neckermann.
Ale zajímavej kousek, stojí za záchranu. Co třeba povrchová úprava co se používá na přístrojovky - flokování?
Obrázek

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od Andy »

Opravdu hodne zajimavy, v zivote jsem to nevidel a souhlasim s Yahodakem ze stoji za zachranu. Proto bych navrhoval pouze zalakovat lepeny mista, bude to mozna trochu videt ale zachova se tim vic puvodnost vzacnyho kousku.

Uživatelský avatar
axis.d
Příspěvky: 152
Registrován: 02 čer 2014
Bydliště: Klášterec n/O

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od axis.d »

Díky za info.Vezmu jsi to k srdci.
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.

Uživatelský avatar
axis.d
Příspěvky: 152
Registrován: 02 čer 2014
Bydliště: Klášterec n/O

1964 Heduš - Podvozek

Příspěvek od axis.d »

Velmi pomalu se dostávám do stavu, kdy to začíná vypadat, alespoň trochu jako auto a ne jen velká hromada dílů poházená po garáži. Což je potěšující :D. Samozřejmě na podvozku je ještě práce dost a dost. Bohužel nejsem mechanik, ale jen kutil a tak se k některým dílům vracím znova a znova. Ale jak jsem říkal téměř před rokem a půl, Heduš je pro mně hračka. :D Tj. pobavit se a něco nového se přiučit. Takže, až mi to okouknete a podrbete, mam tu postupně pár dotazu. Díky.
Přílohy
DSC03441.JPG
DSC03442.JPG
DSC03443.JPG
DSC03444.JPG
DSC03445.JPG
DSC03446.JPG
DSC03448.JPG
DSC03449.JPG
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.

Uživatelský avatar
elvis
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1226
Registrován: 28 bře 2006
Bydliště: Benešov u Prahy

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od elvis »

Mám za Tebe, s Tebou a z Tebe radost.
Nevzdáváš se a posouváš to dál a dál.
Možná bych použil du druhou kastli, bo je to malookno.
Chybí práh ? No a co ? Možná bude lepší než ta první.
Mno, teď jsem si všiml, že s tou původní jsi už pohnul, tak to ber jen jako plk. :wink:
Pokud budeš chtít splnit plán, tak jsi právě v půlce.
Máš tedy už jen, nebo stále ještě jeden a půl roku. Jak se to vezme. :wink:
Celkově se mi Tvůj přístup moc líbí. Děláš vše podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
A že bys možná nějaký věci udělal jinak? Buď v klidu. To každej z nás.
Když to uděláš tak nejlíp, jak jen dovedeš, dal jsi tomu všechno a můžeš spát klidně.
Možná bych to nedával na veteránský, ale do té doby se pokusil sehnat v říši originální.
Drž se a ať se Ti vše daří.
elvis
Naposledy upravil(a) elvis dne 05 úno 2016, celkem upraveno 1 x.
... do killa !

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od Andy »

Predem se omlouvam za plk ale priznavam ze jsem to cele necetl jelikoz si to nepamatuju, ale vidim na tunelu u radicky kohoutek na topeni, takze bud Hedus je socka (to by ale nemela mit diry na venkovni ozdobne listy) a nebo starsi podvozek. Jak to je?

Uživatelský avatar
axis.d
Příspěvky: 152
Registrován: 02 čer 2014
Bydliště: Klášterec n/O

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od axis.d »

Díky za podporu Elvis . :D Ono to vážně potěší a nakopne, protože při tak časově dlouhém projektu člověk prostě upadne do letargie a ptá se sám sebe - jestli vůbec dá, nebo ne ? A to jsou ty krize ! Jde o to se přes ně nějak přenést a pokračovat ve své snu. Takže díky.
Ale zpět k Hedvice, jak jí říkám, když jsem dobře nalezen. :lol: Bouda ze šíbrem je vážně super, takže můj cíl je , zachránit právě Heduš. Zkrátka vezmu přední část z Karla a napasuji jí na Heduš zbytek, už bude jen modelařina - doufám - matky blatníků, kapoty a dveře. Pro názornost o stavu boudiček přikládám fota.
Přílohy
Karel
Karel
Heduš
Heduš
Karel
Karel
Heduš
Heduš
Karel
Karel
Heduš
Heduš
Karel
Karel
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.

Uživatelský avatar
axis.d
Příspěvky: 152
Registrován: 02 čer 2014
Bydliště: Klášterec n/O

1964 Heduš -Podvozek

Příspěvek od axis.d »

Andy píše:Predem se omlouvam za plk ale priznavam ze jsem to cele necetl jelikoz si to nepamatuju, ale vidim na tunelu u radicky kohoutek na topeni, takze bud Hedus je socka (to by ale nemela mit diry na venkovni ozdobne listy) a nebo starsi podvozek. Jak to je?
Tak a nyní k podvozkům. Použil jsem podvozek z Karla bj. 5/62 byl totiž v super stavu až na pár drobností. Myslím že jsem tím nic nekazil. Bouda Heduš je bj. 12/63. Tak to k sobě půjde spárovat - doslova :lol: .

No ovládaní topení je to s čím si lámu hlavu, jak ho udělám. Ovládaní topení bylo na Heduš i Karelovi pouze kohoutkem na tunelu. Bohužel nemám prodloužení pod zadní sedačku kompletní. Takže pokud by se to někomu doma válelo písněte. Klidně vyměním za jiný díl.
Přílohy
Karel
Karel
Heduš
Heduš
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.

kychan
Příspěvky: 10
Registrován: 27 pro 2014
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od kychan »

Jak pokračuješ Mein Freund? :D

Uživatelský avatar
axis.d
Příspěvky: 152
Registrován: 02 čer 2014
Bydliště: Klášterec n/O

Re: 1964 Heduš - Pokračování

Příspěvek od axis.d »

kychan píše:Jak pokračuješ Mein Freund? :D
NO..jsem pozadu z plánem, ale to ty víš... :( Pro všechny ostatní : Kychan se snaží, abych tady pokračoval v dokumentaci. :roll:
Tak sem tedy něco zase dám, ať to není úplně mrtví, nebo nemáte pocit, že jsem se na to vybodnul, jako to už bývá u těchto projektů.

Prošel jsem si dalšími etapami opravy mojí Heduš. A musím konstatovat, že mě to stále baví, přesto že jsem si prošel krizí a né jednou.
Úspěšně jsem dokončil podvozek a to i včetně motoru a v současné době se věnuji karoserii. Pořídil jsem nové CO a snažím se to dát do kupy. Vypadá to však, že toho mám miň a miň. :lol: Ne asi to půjde ! Jen to chce čas. No a pak jsou tu další věci, které dělám okolo. :D

Tady jsem kupříkladu připravoval disky. Opískoval, nalakoval vyrobil jsem si pérka a na nýtoval je. Já vím žádný šlágr.
Přílohy
DSC03561.JPG
DSC03560.JPG
DSC03559.JPG
DSC03549.JPG
DSC03548.JPG
DSC03546.JPG
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od Milan NM »

Aky plech si pouzil?Origo pruzinovy?

Uživatelský avatar
axis.d
Příspěvky: 152
Registrován: 02 čer 2014
Bydliště: Klášterec n/O

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od axis.d »

Milan NM píše:Aky plech si pouzil?Origo pruzinovy?
Dobrá otázka Milane: Pružinový plech je samozřejmě na výrobu pérek poklic nejlepší. Všem doporučuji. Já ho bohužel nesehnal, když jsem to dělal :( a rozebírat staré pendlovky se mi nechtělo. [-X Tak jsem šel zase svou cestou : Vzal jsem černý plech, který po zakalení měl podobné vlastnosti ( chápat podobné - né stejné) jako pružina a pak jsem ho vyžíhal. Uznávám, že životnost vyrobené pružiny bude pouze sezonní . Ale vzhledem k použité barvě na diskách kol počítám, že to budu později řešit znova. Uvidíme samo, až v samotném provozu.

Jde mi o to si něco vyzkoušet - udělat sám, jako celý projet Hedvika. Je jasné, že si to dost často pose... ale i o to to celé je.
Mohu ji objednat nové matky blatníků a dokonce je tam nechat navařit profíkem, ale já se s tím chci hrát sám. :D
Přílohy
DSC03921.JPG
DSC03920.JPG
Přípravek : Made i Home
Přípravek : Made i Home
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.

Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 736
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od Milan NM »

axis,dovolim si ako strojar nesuhlasit,
kalenie je na dosiahnutie urcitej pevnosti a pruznosti materialu,ale preco potom zihanie?Potrebujes stratit puklice?Cierny plech nikdy teplotou neupravis.
Kalení je způsob tepelného zpracování feritických ocelí (austenitické oceli a ostatní kovy kalit nejdou). Při něm se ocel ohřeje na tzv. kalící teplotu a poté se prudce ochlazuje. Tím získává lepší mechanické a fyzikální vlastnosti. V případě oceli dochází ke vzniku přesyceného tuhého roztoku uhlíku v železe (tzv. martenzitu). Ten je charakteristický jemnou strukturou. Kalíme proto, abychom dosáhli vyšší, případně maximální tvrdosti výrobku nebo jeho pracovní plochy, například břitu. Kalená součást má vyšší tvrdost, ztrácí však houževnatost a proto se stává křehčí. Kaličství je specializovaná profese, kterou nelze vykonávat bez znalosti teorie, do oceli "nevidíme" a nemůžeme sledovat průběh kalení.
Žíhání je druh tepelného zpracování kovů prováděné za účelem zlepšení některých vlastností jako je povrchová tvrdost a odstranění účinků některých operací (kalení, tváření). Provádí se zahřátím na „žíhací teplotu“ (500–1200 °C) a následným ochlazením na volném vzduchu nebo v hale při teplotě cca 20 °C.

Uživatelský avatar
axis.d
Příspěvky: 152
Registrován: 02 čer 2014
Bydliště: Klášterec n/O

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od axis.d »

Ahoj Milane, jsem rad za tve pohotove reakce, ale predmetem tohoto meho projektu neni dokazat znalost oceli a jejich třid , nebo zda dokazu kalit ocel tř. 11 321 . Sory neumim. Chci jen nastinit opravu svého brouka v podminkach made in home.
Ps: Vyhledavat ve wikipedii umím. Diky Zdeněk.
Přílohy
stažený soubor.jpg
stažený soubor.jpg (6.48 KiB) Zobrazeno 8510 x
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.

lope
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 1278
Registrován: 08 zář 2009

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od lope »

Nic ve zlým, ale vlastnost oceli je objektivní realita, která nemá nic společnýho s tím, co chceš nebo nechceš. Ale uvidíš sám. Já když vyměnil německý poklice za brazilský, tak po prvních 100 metrech dvě spadly... Je fakt, že některý spony chyběly. Ale stačí málo.

Uživatelský avatar
yahoďák
atrakce fóra flat4.org
Příspěvky: 8945
Registrován: 03 zář 2003
Bydliště: východně od stověžaté

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od yahoďák »

Obdivuji tvojí snahu zvládnout všecho sám , ale v tomhle případě bych asi volil nákup hotových pružinek a ušetřený čas využil jinak...nehledě k riziku ztráty poklic... koupit se dají, třeba: http://shop-vwbrouk.cz/sada-drzaku-pokl ... 56-p-20948
Obrázek

Uživatelský avatar
axis.d
Příspěvky: 152
Registrován: 02 čer 2014
Bydliště: Klášterec n/O

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od axis.d »

Neříkám, že nesouhlasím. Nesnažím se vymýšlet vymyšlené. [-X Vím, že to budu dříve či později řešit znova a to tvrdím od začátku.

Lepe je vyřešit problém nepřesně a dospět k výsledku s 20 tolerancí, než lpět na přesném řešení a nedospět k výsledku vůbec.

Tj. Pokud nic jiného, naučil jsem se osadit pérka poklic.
Čím modernější auto máš, tím dál jdeš pro traktor.

kychan
Příspěvky: 10
Registrován: 27 pro 2014
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Re: 1964 Heduš

Příspěvek od kychan »

Hallo meine Freund,das ist ganz gut.Du nicht verschlaff! :D

Odpovědět