"Vzduchem chlazené" přívěsy
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
co se Maxi chytáš za hlávku ?
kůň nemá iso 50 alias kulu
kůň nemá iso 50 alias kulu
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Nejde o koně, chtělo by to stylovější loď, přívěs je OK.....
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
karavany B.I.O.D
V roce 1947 založil firmu B.I.O.D. (Better in ons device) pan Teunis van Maaren (26. ledna 1909 – 27. května 1990) v Hengelo.
Zezačátku se nejednalo o produkci karavanů, ale o výrobu strojů a zařízení (např. také hračky), která nesla název B.I.O.D. a byla umístěna ve stodole za domem v ulici Lily v Hengelo. Produkce se dále rozrůstá do jedné z dalších ulic v Hengelo, kde společnost vyráběla také výrobky pro textilní a chemický průmysl. Po rychlém růstu se společnost v roce 1950 přestěhovala do vlastní budovy na jedné z přístavních ulicí v Hengelo. V roce 1957 koupil pan van Maaren rodinný dům, kde v roce 1958 vybudoval výrobní linku pro výrobu sklápěcích přívěsů.
První model, který začal vyrábět, nesl název „Excellent“ (4-5 spacích míst), později druhý, menší typ byl „Exotic“ (2-3 spacích míst) a nakonec zavazadlový vůz „Explorer“. Do výroby byli zapojeni všichni členové rodiny – šili se záclony, polštáře, stany atd., prostě rodinná firma.
Další zlomový bod byl veletrh v Essenu, který se konal v roce 1959, kde také pan van Maaren vystavuje své karavany. Potkává se zde s panem Franzem Malym, ze Tiefenhagen z Porúří. Slovo dalo slovo a firma B.I.O.D. se v roce 1960 spojuje s výrobcem karavanů, který vyrábí polyesterové karavany Wiesel (název Wiesel je mu následně zakázán firmou Krupp z Essenu, která vyrábí karavany se stejným názvem). Po roce dalšího testování se spojuje s firmou Georg Schneider v Lindau na Bodamském jezeře, která vyrábí přepravní boxy, okna a dřevěné hračky a Franz Maly se stává generálním ředitelem.
Van Maaren je fascinován aerodynamickým tvarem a materiálem – polyesterem a získává licenční práva pro Evropu (s výjimkou SRN, Rakouska a Švýcarska). V roce 1960 vyrábí první karavany a dává jim název B.I.O.D. "Extase".
dobové fotky
Společnost B.I.O.D. přecházející z výroby z kovu na výrobu z polyesteru a to vyžaduje nemalé úpravy ve výrobě. Van Maaren je přesvědčen o nových možnostech ohledně konstrukce a tepelných a mechanických vlastností polyesteru. Pro výrobu "Extase" byly následně koupeny další pozemky v přilehlé oblasti.
Výroba je rozdělena na produkci polyesterových karoserií, zpracování dřeva, montáž nábytku, vybavení, zdobení a kanceláří. Polyesterové karoserie se vyrábí v již zmíněné firmě Schneider, sídlící v Lindau na Bodamském jezeře. Prvními modely po této kooperaci jsou Fahti Standard a Fahti Luxus.
Plastové formy přichází z Německa, kompletace probíhá v Holandsku (karavan je rozdělen na dvě půlky, které se v Holandsku smontují. Karavany Fahti 600 byly přejmenovány na B.I.O.D Extáze (pro 4 osoby) a B.I.O.D Excelsior (pro 2/3 osoby), později přejmenované na 4L a 2L. Výrobci s podobným designem jsou MKP (vyrábí se v Dánsku od roku 1961 do roku 1988), Lander (vyrábí se v Itálii v letech 1973-1984) a Intercamp (od roku 1975 až do konce osmdesátých letech v NDR).
V roce 1962 se vyvíjí Fahti 600 (v Holandsku nazván B.I.O.D Extáze) a Fahti Super 800 (v Holandsku nazván B.I.O.D Expert). Také menší model B.I.O.D Bambi, v Německu ponese název Fahti Junior 400. B.I.O.D Bambi je vymyšlen a realizován v Holandsku na rozdíl od Fahti 600, který je vyvinut v Německu a výroba začíná v roce 1963.
V listopadu 1967 umírá Georg Schneider a koncem roku 1969 firmu Fahti prodávají dědicové firmě B.I.O.D. Tímto zůstává už jen jeden výrobce ve městě Oldenzaal (ulice Thorbeckestraat), která spolupracuje s firmami Jeko (vyrábí nábytek a další dřevěné části) a De Schakel (formy a přidružená výroba).
Bambi má střešní okýnko, které modely Expert a Extáze dostávají v roce 1970.
Karavany jsou postupně modernizovány, ale základní vajíčkovitý tvar se nemění. V roce 1974 se mění název firmy z B.I.O.D na BIOD. Koncem 70. let byly nároky klientů vyslyšeny a změnil se tvar karavanu (hranatější) i vybavení (luxusnější). Končí výroba zavedených modelů. Celkem bylo vyrobeno: 140ks modelů Bambi, 160 ks modelů Extase a 37 ks modelů Expert. U modelu Excellent (konec výroby 1980) se počty pohybují mezi 20 a 30 karavany. Po roce 1980 firmu přebírá společnost Avento, která navrhuje nový model – 300, pak 350 a 400, který vyrábí v různých vzorech, dle přání zákazníků. V roce 1987 se opět přizpůsobují poptávce a karavan se v pření části více zkosí a je také nabízeno více verzí. Do ukončení výroby těchto modelů v roce 1993 se vyrobí celkem 1200 karavanů.
Název BIOD stále existuje a karavany se stále vyrábí.
Příště si dáme historii karavanů Fahti
V roce 1947 založil firmu B.I.O.D. (Better in ons device) pan Teunis van Maaren (26. ledna 1909 – 27. května 1990) v Hengelo.
Zezačátku se nejednalo o produkci karavanů, ale o výrobu strojů a zařízení (např. také hračky), která nesla název B.I.O.D. a byla umístěna ve stodole za domem v ulici Lily v Hengelo. Produkce se dále rozrůstá do jedné z dalších ulic v Hengelo, kde společnost vyráběla také výrobky pro textilní a chemický průmysl. Po rychlém růstu se společnost v roce 1950 přestěhovala do vlastní budovy na jedné z přístavních ulicí v Hengelo. V roce 1957 koupil pan van Maaren rodinný dům, kde v roce 1958 vybudoval výrobní linku pro výrobu sklápěcích přívěsů.
První model, který začal vyrábět, nesl název „Excellent“ (4-5 spacích míst), později druhý, menší typ byl „Exotic“ (2-3 spacích míst) a nakonec zavazadlový vůz „Explorer“. Do výroby byli zapojeni všichni členové rodiny – šili se záclony, polštáře, stany atd., prostě rodinná firma.
Další zlomový bod byl veletrh v Essenu, který se konal v roce 1959, kde také pan van Maaren vystavuje své karavany. Potkává se zde s panem Franzem Malym, ze Tiefenhagen z Porúří. Slovo dalo slovo a firma B.I.O.D. se v roce 1960 spojuje s výrobcem karavanů, který vyrábí polyesterové karavany Wiesel (název Wiesel je mu následně zakázán firmou Krupp z Essenu, která vyrábí karavany se stejným názvem). Po roce dalšího testování se spojuje s firmou Georg Schneider v Lindau na Bodamském jezeře, která vyrábí přepravní boxy, okna a dřevěné hračky a Franz Maly se stává generálním ředitelem.
Van Maaren je fascinován aerodynamickým tvarem a materiálem – polyesterem a získává licenční práva pro Evropu (s výjimkou SRN, Rakouska a Švýcarska). V roce 1960 vyrábí první karavany a dává jim název B.I.O.D. "Extase".
dobové fotky
Společnost B.I.O.D. přecházející z výroby z kovu na výrobu z polyesteru a to vyžaduje nemalé úpravy ve výrobě. Van Maaren je přesvědčen o nových možnostech ohledně konstrukce a tepelných a mechanických vlastností polyesteru. Pro výrobu "Extase" byly následně koupeny další pozemky v přilehlé oblasti.
Výroba je rozdělena na produkci polyesterových karoserií, zpracování dřeva, montáž nábytku, vybavení, zdobení a kanceláří. Polyesterové karoserie se vyrábí v již zmíněné firmě Schneider, sídlící v Lindau na Bodamském jezeře. Prvními modely po této kooperaci jsou Fahti Standard a Fahti Luxus.
Plastové formy přichází z Německa, kompletace probíhá v Holandsku (karavan je rozdělen na dvě půlky, které se v Holandsku smontují. Karavany Fahti 600 byly přejmenovány na B.I.O.D Extáze (pro 4 osoby) a B.I.O.D Excelsior (pro 2/3 osoby), později přejmenované na 4L a 2L. Výrobci s podobným designem jsou MKP (vyrábí se v Dánsku od roku 1961 do roku 1988), Lander (vyrábí se v Itálii v letech 1973-1984) a Intercamp (od roku 1975 až do konce osmdesátých letech v NDR).
V roce 1962 se vyvíjí Fahti 600 (v Holandsku nazván B.I.O.D Extáze) a Fahti Super 800 (v Holandsku nazván B.I.O.D Expert). Také menší model B.I.O.D Bambi, v Německu ponese název Fahti Junior 400. B.I.O.D Bambi je vymyšlen a realizován v Holandsku na rozdíl od Fahti 600, který je vyvinut v Německu a výroba začíná v roce 1963.
V listopadu 1967 umírá Georg Schneider a koncem roku 1969 firmu Fahti prodávají dědicové firmě B.I.O.D. Tímto zůstává už jen jeden výrobce ve městě Oldenzaal (ulice Thorbeckestraat), která spolupracuje s firmami Jeko (vyrábí nábytek a další dřevěné části) a De Schakel (formy a přidružená výroba).
Bambi má střešní okýnko, které modely Expert a Extáze dostávají v roce 1970.
Karavany jsou postupně modernizovány, ale základní vajíčkovitý tvar se nemění. V roce 1974 se mění název firmy z B.I.O.D na BIOD. Koncem 70. let byly nároky klientů vyslyšeny a změnil se tvar karavanu (hranatější) i vybavení (luxusnější). Končí výroba zavedených modelů. Celkem bylo vyrobeno: 140ks modelů Bambi, 160 ks modelů Extase a 37 ks modelů Expert. U modelu Excellent (konec výroby 1980) se počty pohybují mezi 20 a 30 karavany. Po roce 1980 firmu přebírá společnost Avento, která navrhuje nový model – 300, pak 350 a 400, který vyrábí v různých vzorech, dle přání zákazníků. V roce 1987 se opět přizpůsobují poptávce a karavan se v pření části více zkosí a je také nabízeno více verzí. Do ukončení výroby těchto modelů v roce 1993 se vyrobí celkem 1200 karavanů.
Název BIOD stále existuje a karavany se stále vyrábí.
Příště si dáme historii karavanů Fahti
Naposledy upravil(a) Michal dne 28 črc 2016, celkem upraveno 1 x.
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Silně mi to připomíná váš bydlík. Je patrno, že u nového, nejmenovaného zaměstnavatele toho na práci moc nemáš
Jirka
Jirka
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Hehe, Jirko, tohle jsem dával dohromady půl roku, jelikož holandsky jaksi neumím, znám jenom holandský řízek...
a v práci dřu jak turbína...
a v práci dřu jak turbína...
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Holandskej řízek nemá s Holandskem nic společnýho! Tenhle příspěvek je nádhernej, úplně mně pohladil po duši. Holansky taky neumím
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
... V roce 1974 se mění název firmy z B.I.O.D na BIOD. ... ... Po roce 1980 firmu přebírá společnost Avento, ...
Firma BIOD stále funguje a vyrábí karavany dále.
i když jsem si přešlápl, abych si nestál na vedení, tak tomu úplně nerozumím
jakože přebraná společnost funguje dál pod svým původním názvem ?
Firma BIOD stále funguje a vyrábí karavany dále.
i když jsem si přešlápl, abych si nestál na vedení, tak tomu úplně nerozumím
jakože přebraná společnost funguje dál pod svým původním názvem ?
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Do holandštiny se dá vstoupit skrze němčinu. Ale nesmíš umět moc dobře německy
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Přesně tak, Noki. Nový majitel Avento nechal název BIOD a jejich nové karavany (modely 300, následně 350 a 400) byly hranatější a měly jiný interiér. (Opraveno - ne firma, ale název BIOD stále funguje) díky za upozorněníNoki píše:... V roce 1974 se mění název firmy z B.I.O.D na BIOD. ... ... Po roce 1980 firmu přebírá společnost Avento, ...
Firma BIOD stále funguje a vyrábí karavany dále.
i když jsem si přešlápl, abych si nestál na vedení, tak tomu úplně nerozumím
jakože přebraná společnost funguje dál pod svým původním názvem ?
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Majkle díky.
A kterej z nich teda máš?
A kterej z nich teda máš?
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Díky
B.I.O.D. Bambi z roku 1969, vyrobený kus 98.
B.I.O.D. Bambi z roku 1969, vyrobený kus 98.
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Jsi perfekcionista. Jako vždy.
J.
J.
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Jirko díky
- Michal
- pečené kolínko fóra flat4.org
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 17 říj 2003
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Karavany FAHTI
V roce 1950 začal Franz Maly experimentovat s polyesterem. Tento materiál se mu zdál výborný pro stavbu karavanů – a tak to zkusil. Po dlouhých 7 letech, tedy v roce 1957, představil svůj karavan, nazvaný Wiesel. Cena byla stanovena na 5.400,-DM a hmotnost byla 330 kg. Název Wiesel je mu následně zakázán firmou Krupp z Essenu, která vyrábí karavany se stejným názvem.
V roce 1959 se karavany již vyrábí pod firmou Schneider. Stále se karavany vylepšují a upravují, aby zákazníkům co nejvíce vyhovoval. Bohužel to také přináší vysoké investiční náklady. Nicméně firma v následujícím roce už vyrobí 40 karavanů Fahti.
V roce 1961 jsou ve výrově už dva modely - FAHTI standard, cena 5.400,-DM, váha 360 kg a Luxusní FAHTI s cenou 5800,- DM a hmotností 430 kg. Dne 1. 10. 1961 se začíná vyrábět FAHTI 600 s cenou 6.200,-DM a váhou 450 kg.
Jedna zajímavá informace - v západním Německu bylo od 1. 7. 1962 do 1. 7. 1963 registrováno cca 6100 karavanů. Celkem bylo v Německu 31 000 karavanů a vyrábělo je asi 60 firem.
V roce 1963 byl představen mladší bratříček (důvodem byla nižší cena i nižší váha), a to FAHTI junior 400, za cenu 4.750,- DM a hmotností 330 kg.
Jeden ze zajímavých marketingových tahů bylo vybudování malého kempu v Lindau na břehu Bodamského jezera, kde byla k dispozici elektřina, sociální zařízení, kantýna s bavorským pivem a dalšími dobrotami, prostě zázemí pro cestovatele nebo potencionální kupce karavanů FAHTI.
Originální mapka
Na konci roku 1964 firma představuje dlouho očekávaný FAHTI Super 800. Cena je stanovena na 10.200,-DM a váha je 670 kg. Součástí je 30 litrová nádrž na vodu, lednice, plyn, topení, 6/12/220 volt, atd. To není konec – do výroby by se měl dostat taky FAHTI-Super 800T s WC. Stát by měl 11.100,-DM s hmotností 700 kg. A opravdu v roce 1965 se tyto modely dostávají do výroby – plánuje se vyrobit přes 100 kusů.
Karavany se účastní taky rally, která se koná od 30. dubna 1965 do 1. května 1965 a tři karavany FAHTI vyhrávají ve svých kategoriích (zajímavé jsou vozy, se kterými to dokázaly).
V roce 1966 majitel firmy Georg Schneider zemřel. Výroba FAHTI Super 800T byla několikrát odkládána. Objednávky a smlouvy na tyto karavany sice byly už přijaty, a tak aby se zabránilo ostudě, vyrábí se FAHTI Super 800T speciálně pro každého. Camping na břehu Bodamského jezera pojme více jak 600 návštěvníků.
Firma FAHTI vydává v roce 1968 prospekt s titulem „Co všechno mají společné 4 modely FAHTI: 1957-1968 = 11 roků FAHTI“.
Podvozek je vyroben z ocelových trubek, dodávaná společností HAHN a náprava je s torzní tyčí se systém PORSCHE. Dodávané brzdy s hydraulickým tlumením (pouze u FAHTI Junior 400 byl dodáván bez hydraulické brzdy) zvýšily bezpečnost jízdy, a proto se podvozky staly osvědčenými a bezpečnými.
Karavany se skládají ze dvou částí (spodní a horní). Tyto dvě poloviny jsou vyrobeny z několika napuštěných skelných rohoží v polyesterové pryskyřici a potom vyleštěny. Takto vyrobené formy jsou lehké, odolné (nejenom povětrnostním vlivům), nerezne, nehnije a je robustní – ideální pro karavany.
Dalším důležitým prvkem je izolace. Ta je důležitá nejen v zimním období. Střecha a stěny jsou u všech karavanů FAHTI vybaveny 10 mm silnou vatou slepenou s koženkou, která dobře izoluje a dobře se udržuje (je omyvatelná). Na podlaze je deska z PVC s plstí, která taky výborně izoluje a udržuje teplo od země.
Nábytek v karavanu musí být přizpůsoben ke kempování – to je náš hlavní cíl. Nábytek je pevný, funkční a jednoduchý s perfektně navrženými liniemi, které navrhovali profesionálové. Nábytek byl lakován tak, aby odolal poškrábání, i např. kyselinám. Dalším vybavením jsou molitanové sedáky a opěradla a atmosféru domova dokreslují záclony. Příslušenství, jako jsou markýzy, lednice, topení apod., jsou buď již v základní ceně karavanů FAHTI.
A ještě slogan z výše zmíněné brožury z roku 1968:
Glasfaserverstärktes Polyester
Für den Wohnwagenbau besonders geeignet
Umgibt fugenlos den ganzen Aufbau schützend wie die Schale das Ei.
Ist korrosionsbeständig, rostet nicht, fault nicht.
Ist witterungsunempfindlich, braucht keine Garage.
Ist elastisch und verträgt gewaltige Stöße.
Eventuelle Unfallschäden leicht und billigst zu beheben.
Erlaubt im Wohnwagenbau bisher nicht gekannte Formen.
Auch die Karosserie des Porsche „904 ist aus glasfaserverstärktem Polyester
FAHTI Polyester-Caravan - Eine Klasse für sich - Fragen Sie Camper, die einen Fahti fahren!
V roce 1969 dědicové po Georgovi Schneiderovi prodávají firmu společnosti B.I.O.D. Díky tomuto převodu firmy se dostává B.I.O.D. i na německý trh. Zezačátku přebírá servis a prodej náhradních dílů pro karavany FAHTI, od 1. 1. 1970 se tato činnost přesouvá do firmy Holzbau Neuravensburg GmbH.
K 31. 12. 1969 je definitivně ukončena výroba karavanů FAHTI. Bylo vyrobeno FAHTI junior 400 -106 kusů, FAHTI 600 - 410 kusů, FAHTI Super 800 - 58 kusů a FAHTI Super 800T – 4 kusy.
A ještě pro vás připravuji jednu krásnou zajímavost, tak se těšte
V roce 1950 začal Franz Maly experimentovat s polyesterem. Tento materiál se mu zdál výborný pro stavbu karavanů – a tak to zkusil. Po dlouhých 7 letech, tedy v roce 1957, představil svůj karavan, nazvaný Wiesel. Cena byla stanovena na 5.400,-DM a hmotnost byla 330 kg. Název Wiesel je mu následně zakázán firmou Krupp z Essenu, která vyrábí karavany se stejným názvem.
V roce 1959 se karavany již vyrábí pod firmou Schneider. Stále se karavany vylepšují a upravují, aby zákazníkům co nejvíce vyhovoval. Bohužel to také přináší vysoké investiční náklady. Nicméně firma v následujícím roce už vyrobí 40 karavanů Fahti.
V roce 1961 jsou ve výrově už dva modely - FAHTI standard, cena 5.400,-DM, váha 360 kg a Luxusní FAHTI s cenou 5800,- DM a hmotností 430 kg. Dne 1. 10. 1961 se začíná vyrábět FAHTI 600 s cenou 6.200,-DM a váhou 450 kg.
Jedna zajímavá informace - v západním Německu bylo od 1. 7. 1962 do 1. 7. 1963 registrováno cca 6100 karavanů. Celkem bylo v Německu 31 000 karavanů a vyrábělo je asi 60 firem.
V roce 1963 byl představen mladší bratříček (důvodem byla nižší cena i nižší váha), a to FAHTI junior 400, za cenu 4.750,- DM a hmotností 330 kg.
Jeden ze zajímavých marketingových tahů bylo vybudování malého kempu v Lindau na břehu Bodamského jezera, kde byla k dispozici elektřina, sociální zařízení, kantýna s bavorským pivem a dalšími dobrotami, prostě zázemí pro cestovatele nebo potencionální kupce karavanů FAHTI.
Originální mapka
Na konci roku 1964 firma představuje dlouho očekávaný FAHTI Super 800. Cena je stanovena na 10.200,-DM a váha je 670 kg. Součástí je 30 litrová nádrž na vodu, lednice, plyn, topení, 6/12/220 volt, atd. To není konec – do výroby by se měl dostat taky FAHTI-Super 800T s WC. Stát by měl 11.100,-DM s hmotností 700 kg. A opravdu v roce 1965 se tyto modely dostávají do výroby – plánuje se vyrobit přes 100 kusů.
Karavany se účastní taky rally, která se koná od 30. dubna 1965 do 1. května 1965 a tři karavany FAHTI vyhrávají ve svých kategoriích (zajímavé jsou vozy, se kterými to dokázaly).
V roce 1966 majitel firmy Georg Schneider zemřel. Výroba FAHTI Super 800T byla několikrát odkládána. Objednávky a smlouvy na tyto karavany sice byly už přijaty, a tak aby se zabránilo ostudě, vyrábí se FAHTI Super 800T speciálně pro každého. Camping na břehu Bodamského jezera pojme více jak 600 návštěvníků.
Firma FAHTI vydává v roce 1968 prospekt s titulem „Co všechno mají společné 4 modely FAHTI: 1957-1968 = 11 roků FAHTI“.
Podvozek je vyroben z ocelových trubek, dodávaná společností HAHN a náprava je s torzní tyčí se systém PORSCHE. Dodávané brzdy s hydraulickým tlumením (pouze u FAHTI Junior 400 byl dodáván bez hydraulické brzdy) zvýšily bezpečnost jízdy, a proto se podvozky staly osvědčenými a bezpečnými.
Karavany se skládají ze dvou částí (spodní a horní). Tyto dvě poloviny jsou vyrobeny z několika napuštěných skelných rohoží v polyesterové pryskyřici a potom vyleštěny. Takto vyrobené formy jsou lehké, odolné (nejenom povětrnostním vlivům), nerezne, nehnije a je robustní – ideální pro karavany.
Dalším důležitým prvkem je izolace. Ta je důležitá nejen v zimním období. Střecha a stěny jsou u všech karavanů FAHTI vybaveny 10 mm silnou vatou slepenou s koženkou, která dobře izoluje a dobře se udržuje (je omyvatelná). Na podlaze je deska z PVC s plstí, která taky výborně izoluje a udržuje teplo od země.
Nábytek v karavanu musí být přizpůsoben ke kempování – to je náš hlavní cíl. Nábytek je pevný, funkční a jednoduchý s perfektně navrženými liniemi, které navrhovali profesionálové. Nábytek byl lakován tak, aby odolal poškrábání, i např. kyselinám. Dalším vybavením jsou molitanové sedáky a opěradla a atmosféru domova dokreslují záclony. Příslušenství, jako jsou markýzy, lednice, topení apod., jsou buď již v základní ceně karavanů FAHTI.
A ještě slogan z výše zmíněné brožury z roku 1968:
Glasfaserverstärktes Polyester
Für den Wohnwagenbau besonders geeignet
Umgibt fugenlos den ganzen Aufbau schützend wie die Schale das Ei.
Ist korrosionsbeständig, rostet nicht, fault nicht.
Ist witterungsunempfindlich, braucht keine Garage.
Ist elastisch und verträgt gewaltige Stöße.
Eventuelle Unfallschäden leicht und billigst zu beheben.
Erlaubt im Wohnwagenbau bisher nicht gekannte Formen.
Auch die Karosserie des Porsche „904 ist aus glasfaserverstärktem Polyester
FAHTI Polyester-Caravan - Eine Klasse für sich - Fragen Sie Camper, die einen Fahti fahren!
V roce 1969 dědicové po Georgovi Schneiderovi prodávají firmu společnosti B.I.O.D. Díky tomuto převodu firmy se dostává B.I.O.D. i na německý trh. Zezačátku přebírá servis a prodej náhradních dílů pro karavany FAHTI, od 1. 1. 1970 se tato činnost přesouvá do firmy Holzbau Neuravensburg GmbH.
K 31. 12. 1969 je definitivně ukončena výroba karavanů FAHTI. Bylo vyrobeno FAHTI junior 400 -106 kusů, FAHTI 600 - 410 kusů, FAHTI Super 800 - 58 kusů a FAHTI Super 800T – 4 kusy.
A ještě pro vás připravuji jednu krásnou zajímavost, tak se těšte
- SO 545
- vw pozitiv
- Příspěvky: 4893
- Registrován: 27 říj 2004
- Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Majkle Pekna praca.
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Bohužel, nedokážu z Ebay stáhnout fotky, tak aspoň takhle... když tak, poraďte jak je stáhnout.
Podotýkám, že se jedná o prototip. Předpokládám, že chudák 1,6 motor si s tak težkou konstrukcí neporadil, ale zkusili to...
Jednim slovem - nádhera
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 7-220-5317
Podotýkám, že se jedná o prototip. Předpokládám, že chudák 1,6 motor si s tak težkou konstrukcí neporadil, ale zkusili to...
Jednim slovem - nádhera
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 7-220-5317
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
Nádherně udělaný Eriba PUCK
Přijel jsem s nejmladší dcerou Mášou (autorka fotek) do kempu ve Výrovicích (kousek od Znojma) a při hledání místa jsem padnul na prdel, zahlédnul jsem "živého" PUCKa od Eriby. Dost dobrá práce a sympatický majitel Zdeněk, který si pamatoval Vendelína, protože do něj montoval asi před 15 lety rádyjo
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8945
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Majkle jsem rád, žes převzal štafetu, hezky se to čte, dík.
Milošáku, z ebay nemusíš ty fotky stahovat, Orion tu již má svůj topik...
Milošáku, z ebay nemusíš ty fotky stahovat, Orion tu již má svůj topik...
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 265
- Registrován: 02 zář 2004
- Bydliště: Praha
Re: "Vzduchem chlazené" přívěsy
Ahoj Michale. Moc pěkná práce.Michal píše:Hehe, Jirko, tohle jsem dával dohromady půl roku, jelikož holandsky jaksi neumím, znám jenom holandský řízek...
a v práci dřu jak turbína...