T2b Pedro
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
T2b Pedro
Ahoj,
už jsem tu pár let víceméně pasivním členem a za ty roky mi bylo mnohokrát dobře porazeno. Jelikož si tu neplatíme žádné členství, pokusím se jako protislužbu dávat informace o tom, co se mi na autě povedlo a nepovedlo. Třeba se někdo inspiruje a nebo mi patřičně vyhubuje, když něco zprasim .
Takže asi bych měl začít od začátku- tohle je náš Pedro: Fotka je z roku 2007, kdy jsem auto pořídil. Na úvod je třeba říci, že auto je nenávratně napadeno kutilem. Určitě nepatří do sekce dobových klenotů. Některé úlety se mi daří postupně napravovat, jiné se mi líbí a nic s tím dělat nebudu.
Něco k identifikaci:
-Kastle - T2B r.78 (tedy alespoň ty papíry, auto je podle mě sestaveno ze dvou )
- Motor- 1,6 AS dvoukanál (toho času roztroušen po dílně), loni a předloni jsem jezdil s 1,6 AD jednokanálové hlavy(archivován jako rezervní), nyní 126 Industrie
Někteří z vás už asi auto viděli jezdit po okolí na Benešovsku, tam parkuju, Praze, tam hniju přes týden, a Choceňsku, tam se občas podívám.
Kdo viděl, tak si ho určitě s žádným jiným nesplete. Jak jsem psal výše, něco předělat lze, něco nikoli.
Vezmu-li to od čumáku, nelze přehlédnout dvojitý přední nárazník s přidaným "bezpečnostním" prvkem . Tahle věc se někomu líbit může a druhému nemusí, já jsem toho názoru, že by mi to mohlo eventuelně trochu pomoci v případě nárazu. Ačkoli si nedělám iluze a destrukční zónu těhle auto všic dobře známe . Další věcí "navíc" jsou zpětná zrcátka alá Avie. Na ně se chystám a asi půjdou pryč za standartní.
Dostáváme se ke kolesum. Ta se mi líbí tak jak je předchozí majitel udělal, takže asi klasiku dávat nebudu, resp za těch pár let jsem na ně nesáhl. (nepočítám-li údržbu brzd a výměnu ložisek.)
No a když auto pěkně obejdeme, dostáváme se dozadu, kde se předchozí majitel vyřádil nejvíce, ale to zas příště- musím najít fotky
už jsem tu pár let víceméně pasivním členem a za ty roky mi bylo mnohokrát dobře porazeno. Jelikož si tu neplatíme žádné členství, pokusím se jako protislužbu dávat informace o tom, co se mi na autě povedlo a nepovedlo. Třeba se někdo inspiruje a nebo mi patřičně vyhubuje, když něco zprasim .
Takže asi bych měl začít od začátku- tohle je náš Pedro: Fotka je z roku 2007, kdy jsem auto pořídil. Na úvod je třeba říci, že auto je nenávratně napadeno kutilem. Určitě nepatří do sekce dobových klenotů. Některé úlety se mi daří postupně napravovat, jiné se mi líbí a nic s tím dělat nebudu.
Něco k identifikaci:
-Kastle - T2B r.78 (tedy alespoň ty papíry, auto je podle mě sestaveno ze dvou )
- Motor- 1,6 AS dvoukanál (toho času roztroušen po dílně), loni a předloni jsem jezdil s 1,6 AD jednokanálové hlavy(archivován jako rezervní), nyní 126 Industrie
Někteří z vás už asi auto viděli jezdit po okolí na Benešovsku, tam parkuju, Praze, tam hniju přes týden, a Choceňsku, tam se občas podívám.
Kdo viděl, tak si ho určitě s žádným jiným nesplete. Jak jsem psal výše, něco předělat lze, něco nikoli.
Vezmu-li to od čumáku, nelze přehlédnout dvojitý přední nárazník s přidaným "bezpečnostním" prvkem . Tahle věc se někomu líbit může a druhému nemusí, já jsem toho názoru, že by mi to mohlo eventuelně trochu pomoci v případě nárazu. Ačkoli si nedělám iluze a destrukční zónu těhle auto všic dobře známe . Další věcí "navíc" jsou zpětná zrcátka alá Avie. Na ně se chystám a asi půjdou pryč za standartní.
Dostáváme se ke kolesum. Ta se mi líbí tak jak je předchozí majitel udělal, takže asi klasiku dávat nebudu, resp za těch pár let jsem na ně nesáhl. (nepočítám-li údržbu brzd a výměnu ložisek.)
No a když auto pěkně obejdeme, dostáváme se dozadu, kde se předchozí majitel vyřádil nejvíce, ale to zas příště- musím najít fotky
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
Tak jsem něco našel, až najdu lepší fotku, tak vyměním. V zadu je na zadních dveřích přidělaná rezerva. Roky jsem to tak měl, ale už mi to točí a hlavně z důvodu bezpečnosti tuhle vychytávku ruším- dveře díky tomu nedrží otevřené, padají. Je tam udělaná tyčka, kterou se pak zajistí. Momentálně tedy přemýšlím kam s rezervou. Pod přední sedadla nepřipadá v úvahu- tam přijde kulatá nádrž na plyn (o LPG poreferuju za 14 dní a dám fotky z aktuální instalace). Rezerva v předu, vím je to věc vkusu, ale mě se to pak tolik nelíbí.
Předchozí majitel dělal s nerezem. Na autě je mnoho prvků, kde se nerez využil. Více toho je v interiéru- tam se postupně dostanem. Toto víko je tedy vyrobeno z nerezu. Hlavní důvod proč, byla téhož času nutnost vyvézt plnění samodomo LPG ....a pak taky chlazení motorového prostoru. Neobtěžoval se totiž kolem motoru dát plechy, co tam patří, byl tam prostě jen tak nahatej (vyjma sahary a plechů na válcích- jen vrchních ovšem). Plechu už mám kolem všechny, ale víko asi zůstane, přijde mi, že dát do prostřed nerez síť aby se líp chladil motor není úplně zlej nápad. Uvažuju správně, nebo to na funkci rostlináře nemá vliv?
Pod rezervou už si určitě modří všímají zváštního víka motoru. K tomu tedy více:Předchozí majitel dělal s nerezem. Na autě je mnoho prvků, kde se nerez využil. Více toho je v interiéru- tam se postupně dostanem. Toto víko je tedy vyrobeno z nerezu. Hlavní důvod proč, byla téhož času nutnost vyvézt plnění samodomo LPG ....a pak taky chlazení motorového prostoru. Neobtěžoval se totiž kolem motoru dát plechy, co tam patří, byl tam prostě jen tak nahatej (vyjma sahary a plechů na válcích- jen vrchních ovšem). Plechu už mám kolem všechny, ale víko asi zůstane, přijde mi, že dát do prostřed nerez síť aby se líp chladil motor není úplně zlej nápad. Uvažuju správně, nebo to na funkci rostlináře nemá vliv?
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
Při pohledu do interiéru si asi mnozí veteránisté trhají vlasy ale vězte, že tady už ani svěcená voda nepomůže. Navíc je to auto na výlety a pro nás je momentálně důležitější praktičnost než dobová korektnost.
Tak tedy postupně:
Pedro je papírově bus 8+1. Zpočátku jsem tam měl prostřední lavici, nebylo to však ono, šla ven. Chtěl jsem aby spolu mohli lidi kecat když se jede na festival nebo na fotbal. Vyrobil jsem si samodomo protější lavici a koupil starší lednici na 12v aby bylo studený pívo. V předu je to klasika 2+1. Protější lavice je menší, ale i tak, když jedem s týmem na fotbal, vleze se nás 9. No a když se vyhraje, dovedete si představit tu cestu domu . V současné době plánuji udělat vyndavací kuchyňku vedle lednice- auto se stává spíše rodinným vozem.
Zadní lavice je rozkládací, celokovová se zvláštním zavěšením. Hodlám si udělat repliku westfálkové (už mám panty).
Tak tedy postupně:
Pedro je papírově bus 8+1. Zpočátku jsem tam měl prostřední lavici, nebylo to však ono, šla ven. Chtěl jsem aby spolu mohli lidi kecat když se jede na festival nebo na fotbal. Vyrobil jsem si samodomo protější lavici a koupil starší lednici na 12v aby bylo studený pívo. V předu je to klasika 2+1. Protější lavice je menší, ale i tak, když jedem s týmem na fotbal, vleze se nás 9. No a když se vyhraje, dovedete si představit tu cestu domu . V současné době plánuji udělat vyndavací kuchyňku vedle lednice- auto se stává spíše rodinným vozem.
Zadní lavice je rozkládací, celokovová se zvláštním zavěšením. Hodlám si udělat repliku westfálkové (už mám panty).
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
A poč je interiér tak prosvětlen?
proto: Není to moje práce, ale jsem za ní rád. Střecha se asi o 30cm otvírá, elektronicky- závitová tyč plus motorek stěračů
proto: Není to moje práce, ale jsem za ní rád. Střecha se asi o 30cm otvírá, elektronicky- závitová tyč plus motorek stěračů
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
Tak Pedro letos absolvoval další veselku. Tentokrát tu naší
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
Připojil se ještě můj druhý projekt, Jawa-ČZ 356. Je to asi trochu OT, ale taky vzduchem chlazené . Makal jsem na tom dvě zimy.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
Re: Nekorektní Pedro
super oba stroje. Závidím tu střechu v T2, to je pecka.
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
Mám najeto prvních cca 2000 km s letos nadanou industrií 126- 1,6 SP
Dojmy jsou zatím spíš rozpačité. Zdá se mi o dost línější, než předchozí 1,6 jednokanál, který byl v autě loni a předoni. Předpokládal bych opak, nechával jsem udělat nová vodítka a sedla v hlavách, motor byl přetěsněný, ale stále nejsem úplně spokojen s výkonem.
Po návratu z dovolené jsem minulý víkend musel vyškubnout motor- začalo se to počůrávat. Únik oleje nebyl velký, jen několik kapek pod autem na parkovišti, ale zdálo se mi, že se to zhoršuje. Ohledal jsem motor a došel k závěru, že to musí dělat olejový chladič. Od oleje byla totiž hlavně strana motoru od chladiče, už od shora a olej tekl podél třetího válce dolu. Při strojení na jaře jsem měnil původní klasický chladič za odskočený. Zkoušel jsem, jestli propouští, ale ne pod tlakem . Tak tedy v sobotu motor ven, odstrojit, zkontrolovat odkud olej vane a v neděli nandat vše zpět. No co, někdo se celej víkend válel na plovárně s občasným opláchnutím, já se válel pod autem a oplachoval olejem a mourem z podvozku. Romantika
Po odstrojení jsem se utvrdil o olejovém chladiči, vyměnil a v neděli narval motor zase zpět. Zatím jsem moc nenajel, ale zdá se mi že se to minimálně zlepšilo. Po delší době pár kapek pozoruju.. Nevím jestli to není jen zbytek, který před tím zeblil zevnitř plechy, saharu atd.. Budu muset ještě víkend či dva pozorovat a uvidí se. Viditelné a dostupné plochy jsem prostříkal čističem na brzdy odmastil a otřel, ale určitě ne všechno.
Dojmy jsou zatím spíš rozpačité. Zdá se mi o dost línější, než předchozí 1,6 jednokanál, který byl v autě loni a předoni. Předpokládal bych opak, nechával jsem udělat nová vodítka a sedla v hlavách, motor byl přetěsněný, ale stále nejsem úplně spokojen s výkonem.
Po návratu z dovolené jsem minulý víkend musel vyškubnout motor- začalo se to počůrávat. Únik oleje nebyl velký, jen několik kapek pod autem na parkovišti, ale zdálo se mi, že se to zhoršuje. Ohledal jsem motor a došel k závěru, že to musí dělat olejový chladič. Od oleje byla totiž hlavně strana motoru od chladiče, už od shora a olej tekl podél třetího válce dolu. Při strojení na jaře jsem měnil původní klasický chladič za odskočený. Zkoušel jsem, jestli propouští, ale ne pod tlakem . Tak tedy v sobotu motor ven, odstrojit, zkontrolovat odkud olej vane a v neděli nandat vše zpět. No co, někdo se celej víkend válel na plovárně s občasným opláchnutím, já se válel pod autem a oplachoval olejem a mourem z podvozku. Romantika
Po odstrojení jsem se utvrdil o olejovém chladiči, vyměnil a v neděli narval motor zase zpět. Zatím jsem moc nenajel, ale zdá se mi že se to minimálně zlepšilo. Po delší době pár kapek pozoruju.. Nevím jestli to není jen zbytek, který před tím zeblil zevnitř plechy, saharu atd.. Budu muset ještě víkend či dva pozorovat a uvidí se. Viditelné a dostupné plochy jsem prostříkal čističem na brzdy odmastil a otřel, ale určitě ne všechno.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
Motor se mi zdá línej hlavně v nízkejch otáčkách. Možná to nebude vůbec motorem, ale už nevím co jinýho by to bylo. Nejdřív jsem si říkal, že to bude dělat rozdělovač, vyměnil jsem - nic. To samý karbec. Říkám si, že to musí někde přisávat vzduch? Taky jsem si myslel že pokles výkonu způsobuje únik talku u chladiče, ale žádná změna. V nízkých otáčkách je to línější, ale když se rozjede, tak vrčí a táhne pěkně. Nízké tedy kolem 2 až 2,5 tisíc. Variantu, že je motor prostě volítanej nechávám až jako úplně poslední . Budu muset změřit tlaky a znovu přetěsním sání, ať mám klid a uvidí se.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
V červenci taky proběhla přestavba na ofiko LPG. Zatím jsem ale ve fázi testování. Plyn mi stále trochu zamrzá. Bude třeba více tepla.. Nafotím a popíšu až bude stopro funkční.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
Roky jsem chodil kolem a hledat argumenty, proč se ještě nepouštět do kastle. Tuhle neděli mě něco osvítilo a když jsem se po hodině probral ze sna, držím v ruce kladívko a šroubovák. Pedro to řádně odskákal, tak jen doufám, že letošní zima bude sakra dlouhá
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
Poslední opravy kastle asi dělali nějaký kajakáři v loděnici. Plecha neměli tak celej spodek nalaminovali
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- Skid
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2002
- Registrován: 25 dub 2007
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí a Pha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
Ty brdo, pekny modelari. Drzim palce abys to vse dal jak ma byt.
VW Brouk alias Walda (1956)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
VW Brouk 1600i "Black Frog" (1996)
VW T2a "Tommy" (1970)
Re: Nekorektní Pedro
tohoto se děsím ... rejpnout do toho. Ne ne, letos motor, převodovka, zakamuflovat dirky, STK se všimným, pojezdit a kastli až příští rok.
Každopádně také držím palce (občas, někdy je potřebuju k práci), ať se dílo zadaří
Každopádně také držím palce (občas, někdy je potřebuju k práci), ať se dílo zadaří
VW T2b 1973 1.6L, pastel white/kansas beige
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
No, snad se to nějak zmákne. Motor ještě úplně dořešenej nemám, ale tohle už prostě letos muselo být. Dlouho jsem to odkládal a na předních blatníkách už upadlo i lamino a bylo vidět skrz (ještě že na tý technický slyší na tulamorku). Letos to vidím tak asi na sehnání plechařiny, zavaření a stříknutí plničem se základem. Novej lak na celym autě určitě dělat nebudu. Jak z finančních, tak časových důvodů. Manželka možná vymyslí nějaký obrázky na zasažená místa . Stříkat to celý budeme za rok. Na barvu to nejezdí a mě to voprejskaný nevadí. [-X Navíc během sezońy se zjistí případné neduhy současních prací a opraví se. Teda aspoň tak si to představuju
Naposledy upravil(a) gandy dne 17 lis 2016, celkem upraveno 1 x.
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"
- gandy
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 609
- Registrován: 07 dub 2008
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nekorektní Pedro
Jde to pomalu, ale nevyměknem
Mimochodem, doporučil by někdo kvalitní tmel na sváry, tmel na kytování (je to správný í ? ) a barvu na podvozek? Mrknu ještě po fóru, určitě už někdo řešil..
Dík
Jsem zvyklej se do všeho vrhnout po hlavě, ale tady jsem se asi trochu přecenil . V létě musí Pedro vyjet na dovolenou, snad to zmáknem.Mimochodem, doporučil by někdo kvalitní tmel na sváry, tmel na kytování (je to správný í ? ) a barvu na podvozek? Mrknu ještě po fóru, určitě už někdo řešil..
Dík
T2B Westfalia, výbava "Ostředek"