Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

sedan, faltdach nebo kabrio, všichni, kdo máte brouka patříte SEM!!!
Uživatelský avatar
Milan NM
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 666
Registrován: 25 pro 2015
Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvek od Milan NM »

Dolezita vec je poznat presne zlozenie zvaraneho materialu,potom sa da vybrat pridavny

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2687
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvek od Michal »

Milan NM píše:Michal ..Sam sa to chce naucit.
Milane, napsal jsem sem příspěvek pro Herbieho, které toto vlákno zakládal a žádal o pomoc. :wink:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12630
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvek od Sam »

Michal píše:
Milan NM píše:Michal ..Sam sa to chce naucit.
Milane, napsal jsem sem příspěvek pro Herbieho, které toto vlákno zakládal a žádal o pomoc. :wink:
Lepší pozdě nežli později :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Herbie
zlej moderátor
Příspěvky: 12997
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Praha

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvek od Herbie »

je fajn že i po 5-ti letech k tomu máte co říct :)


vězte, že ten motor nakonec letěl do šrotu, to jen pro pořádek abyste věděli jak to dopadlo :)
... a vůbec !

Uživatelský avatar
john
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 3694
Registrován: 24 led 2005
Bydliště: Sydney Australia

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvek od john »

Sam píše:Po delší době bych opět rád oprášil toto téma a tedy svařování magnesiového bloku motoru případně převodovky.Poradí mi někdo jaký drát koupit a jaký postup zvolit aby mi neblafla celá dílna ? Pěkně je to popsané od Johna vč předehřívání, jen by mne zajímalo jaký zvolit proud a jestli je tomu skutečně tak, že v masivu magnesium nezapálím ? Dá se to nedejbože pak uhasit např vhozením do sudu s vodou ?
Svařovat budu samozřejmě AC TIGem.
Sam, filler je magnezium cca 98%...da sa kupit bezne, aspon u nas...predohriatie bloku je extremne dolezite, ak to ohrejes iba lokalne v okoli praskliny, bude praskat dalej a viac... dielna neblafne, pokial nefrezujes dosadacie plochy pre valce...jemne spony chytia velmi lahko, samozrejme len pri blizkosti otvoreneho ohna, mne sa uz podarilo zapalit to odklepnutim popola z cigarety.. :D
Inac nebezpecie nehrozi.Uhasit sa to da len praskovym hasiacim pristrojom, ale aj to da znacnu namahu...magnezium hori aj pod vodou bez problemu, zjavne kyslik z vody na to staci...volba prudu zavisi od skusenosti zvaraca, nemyslim ze viac ako 100A je potrebne...
predohriatie je dostatocne, ked farba na bloku / aj je farbeny/ zacne bublat.Ak nie je farbeny, potom dym zo spaleneho oleja je dobry indikator.Teplo sa v pri vareni magnezia siri pomalsie ako v AL, takze aj zvaraci prud je mensi...ked je priprava bloku dobra, samotne varenie je lahke.Podla polohy a velkosti praskliny je niekedy vhodne prasklinu zvacsit , napr.vybrusit / vyskrabat trochu materialu na hranach praskliny.
To je asi vsetko.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 12630
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvek od Sam »

john píše:
Sam píše:Po delší době bych opět rád oprášil toto téma a tedy svařování magnesiového bloku motoru případně převodovky.Poradí mi někdo jaký drát koupit a jaký postup zvolit aby mi neblafla celá dílna ? Pěkně je to popsané od Johna vč předehřívání, jen by mne zajímalo jaký zvolit proud a jestli je tomu skutečně tak, že v masivu magnesium nezapálím ? Dá se to nedejbože pak uhasit např vhozením do sudu s vodou ?
Svařovat budu samozřejmě AC TIGem.
Sam, filler je magnezium cca 98%...da sa kupit bezne, aspon u nas...predohriatie bloku je extremne dolezite, ak to ohrejes iba lokalne v okoli praskliny, bude praskat dalej a viac... dielna neblafne, pokial nefrezujes dosadacie plochy pre valce...jemne spony chytia velmi lahko, samozrejme len pri blizkosti otvoreneho ohna, mne sa uz podarilo zapalit to odklepnutim popola z cigarety.. :D
Inac nebezpecie nehrozi.Uhasit sa to da len praskovym hasiacim pristrojom, ale aj to da znacnu namahu...magnezium hori aj pod vodou bez problemu, zjavne kyslik z vody na to staci...volba prudu zavisi od skusenosti zvaraca, nemyslim ze viac ako 100A je potrebne...
predohriatie je dostatocne, ked farba na bloku / aj je farbeny/ zacne bublat.Ak nie je farbeny, potom dym zo spaleneho oleja je dobry indikator.Teplo sa v pri vareni magnezia siri pomalsie ako v AL, takze aj zvaraci prud je mensi...ked je priprava bloku dobra, samotne varenie je lahke.Podla polohy a velkosti praskliny je niekedy vhodne prasklinu zvacsit , napr.vybrusit / vyskrabat trochu materialu na hranach praskliny.
To je asi vsetko.
Johne, děkuji moc za shrnutí celého problému.Dodal si mi odvahu abych se do vaření pustil. Budu informovat o výsledku jakmile nějaký bude.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 4704
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Zavaření bloku .... aneb pruser je na svete

Příspěvek od lišák »

Mě se líbí, že John je takové naše boží oko. Pořád tu chamraď pod sebou sleduje, ale vyjadřuje se pouze v zásadních otázkách :D .
Každý celek se skládá z detailů.

Odpovědět