Náraz zezadu
Náraz zezadu
Ahoj lidi, včera k večeru se mi bohužel splnila noční můra asi nás všech - jiný auto narazilo do mýho brouka zezadu! Je to dědek 63. Šlo to naštěstí víc na levou stranu, takže snad uložení motoru a převodovky je o.k. Ale nárazník do vrtule, blatník promáčklý, samozřejmě deformovaná špička a zadní čelo. A co moc nechápu - zadní haubna promáčklá skoro v celé levé půlce. Levý dolní okraj slisovaný... Motor běží (ještě jsem pak kus jel do garáže), ale podle zvuku to asi schytal i výfuk i když píšťaly jsou netknuté. Čekám na fotografa z pojišťovny, pak odšroubuju nárazník a uvidím víc.
Časem snad dám fotku, ale chtěl bych se zeptat na zkušenosti, jak to řešit přes pojišťovnu. Předběžně jsem to nahlásil jako "na fakturu", což znamená, že proplatí fakturu ze servisu. Pak říkala i nějakou druhou možnost založenou na posudku člověka z pojišťovny, kdy zaplatí podle jeho odhadu. Toho bych se bál. Co myslíte?
Ale obecně, dá se nějak zohlednit, že se třeba použijí originální, ale samozřejmě už použité díly? Zaplatí fakturu za drahou práci klempíře na záchraně dílu, když existuje laciná replika?
Zohlední pojišťovna nějak ztrátu historické hodnoty při použití replik? Auto je víceméně v původním stavu, i když ještě za socialismu vyvařované. Ale všechny díly buď původní nebo německý. Blatník snad půjde vyklepat. Nejvíc mě štve ta haubna. Ta už asi zachránit nepůjde.
Servis teprve budu hledat asi v okolí Prahy, snad Kuří. O jiném poblíž nevím.
P.S. Asi mám zájem o zadní haunmu na dědka, zadní nárazník s hrazdama, možná blatník.
Časem snad dám fotku, ale chtěl bych se zeptat na zkušenosti, jak to řešit přes pojišťovnu. Předběžně jsem to nahlásil jako "na fakturu", což znamená, že proplatí fakturu ze servisu. Pak říkala i nějakou druhou možnost založenou na posudku člověka z pojišťovny, kdy zaplatí podle jeho odhadu. Toho bych se bál. Co myslíte?
Ale obecně, dá se nějak zohlednit, že se třeba použijí originální, ale samozřejmě už použité díly? Zaplatí fakturu za drahou práci klempíře na záchraně dílu, když existuje laciná replika?
Zohlední pojišťovna nějak ztrátu historické hodnoty při použití replik? Auto je víceméně v původním stavu, i když ještě za socialismu vyvařované. Ale všechny díly buď původní nebo německý. Blatník snad půjde vyklepat. Nejvíc mě štve ta haubna. Ta už asi zachránit nepůjde.
Servis teprve budu hledat asi v okolí Prahy, snad Kuří. O jiném poblíž nevím.
P.S. Asi mám zájem o zadní haunmu na dědka, zadní nárazník s hrazdama, možná blatník.
- loufes
- Internetový troll fauwer,loufes..
- Příspěvky: 958
- Registrován: 25 čer 2010
- Bydliště: Hlinsko v čechách.
Re: Náraz zezadu
No ty koky To je ten krásnej bledě modrej dědek malookno s faloušem? No tak to je pech...to musel bejt nějakej magor,co do tebe vrazil...Tak to Ti přeju co nejrychlejší opravení auta a co nejmín nepříjemností s pojištovnou.Nějaký díly možná mám,snad zadní kapotu,podívám se.
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde
- Giovanni
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 303
- Registrován: 15 bře 2014
- Bydliště: Plzeň
Re: Náraz zezadu
Ahoj. Já osobně si vždycky nechávám vyplatit prachy podle tabulek (čili varianta dva), u veterána je to ovšem otázka, chtělo by to zkontaktovat se s tím likvidátorem a pořešit s ním Tvé otázky, co jsi popsal dále, vážně netuším, jestli tohle zohledňujou, ale bál bych se, že ne. Pak tedy je řešením spíše to proplacení faktury ze servisu, kterej to ovšem udělá prostě tak, aby to auto neztratilo svoji hodnotu. Jestli u toho existujou nějaký limity co se pojišťovny týče je opět otázka spíše na ní (likvidátora). Tak jako tak upřímnou soustrast a pevný nervy Já bych se z toho sesypal nabořit mi někdo busík...
Stará láska možná rezaví, ale na to to nejezdí
Re: Náraz zezadu
Byla na tom autě veteránská testace? To by byl velice dobrý argument pro zohlednění hodnoty vozu.
-
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 331
- Registrován: 29 lis 2014
- Bydliště: Josefův Důl
Re: Náraz zezadu
podstatné je u koho byl povinným ručením pojištěn ten co způsobil nehodu ...a jakou má tato pojišťovna proceduru a pověst ...
potom teprve jestli rozpočtem =oprava svépomocí ,kteroužto cenu stanoví likvidátor pojišťovny -čípak je to zaměstnanec ? a uplatní amortizaci,nebo fakturou ,je oříšek ,on to servis na "pojišťovnu" tzn fakturou nemusí vzít -
takže fakturou jsou převážně smluvní opravci pojišťoven , samozřejmě ofic dealeři =značkové servisy ...
tohle je zapeklitý , zavolat J.Jaškovi ,nebo mu poslat pár mail fotek s dotazem ,jak to vidí -...
špička mot prostoru ,zadní čelo,to v plechařině je ,ale kvalita kvetoucí fiat
takže řešením je neurčovat hned jakým způsobem bude škoda likvidována -přednost má kvalita provedení vzhledem ke stáří a hodnotě vozu ,ale ať udělají předběžný rozpočet ,stejně tak servis a potom se rozhodnout ...
spíš je potřeba právník DAS,nebo advokát ,oni si pak tolik nedovolí ...
no ať je líp ...
potom teprve jestli rozpočtem =oprava svépomocí ,kteroužto cenu stanoví likvidátor pojišťovny -čípak je to zaměstnanec ? a uplatní amortizaci,nebo fakturou ,je oříšek ,on to servis na "pojišťovnu" tzn fakturou nemusí vzít -
takže fakturou jsou převážně smluvní opravci pojišťoven , samozřejmě ofic dealeři =značkové servisy ...
tohle je zapeklitý , zavolat J.Jaškovi ,nebo mu poslat pár mail fotek s dotazem ,jak to vidí -...
špička mot prostoru ,zadní čelo,to v plechařině je ,ale kvalita kvetoucí fiat
takže řešením je neurčovat hned jakým způsobem bude škoda likvidována -přednost má kvalita provedení vzhledem ke stáří a hodnotě vozu ,ale ať udělají předběžný rozpočet ,stejně tak servis a potom se rozhodnout ...
spíš je potřeba právník DAS,nebo advokát ,oni si pak tolik nedovolí ...
no ať je líp ...
dickholmer 62" druhá reinkarnace, po 20ti letech do stejný řeky ...
Re: Náraz zezadu
Aby nebyl topic bezcenný:
Bylo to auto bez řídiče. Pojištěná je u Direct. Vzhledem k možnosti určovat sám kvalitu bych radši pouštěl peníze sám, ale je otázka na kolik by to pojišťovna odhadla... Asi to bude chtít se zeptat toho likvidátora. Jenže nevím, jestli udělají odhad nezávazně.Re: Náraz zezadu
U té opravy na fakturu ale pozor na jednu věc, spoustu lidí totiž žije v milném domění, že když si dají auto opravit do smluvního servisu, tak že pojišťovna poté proplatí opravu třeba za 100tis. Ale opak je pravdou... Stejně se pojišťovna řídí odhadem likvidátora. Takže pokud jeho odhad bude dejme tomu 30tis. A faktura ze servisu bude 50tis. Tak těch 20 dáš ze svého tak jako tak. Spíš bych šel do opravy "svépomocí". Tedy vyplacení částky na Tvůj účet. Sice to bude pro Tebe možná časově "náročnější" ale na peníze a "kvalitu" práce lepší.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náraz zezadu
To je to neprijemne. Pujde to ale opravit. Naraznik srovnas, blatnik a kapotu vyklepes. Spicka se bude muset porovnat. Dle meho lepsi nez tam davat cizacke dily.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Náraz zezadu
pokud to není veterán,je prvotní zjistit cenu vozidla.tam začíná lumpárna. správně se mají brát tabulky schwache,což je jakýsi lexikon pro pojišťovny,ale to se právě neděje.takže cena je nejdůležitější,budou tě tlačit do likvidace aby tě umlčely třeba dvackou a tím tě nenávratně spláchnou. amortizace se bát nemusíš,ta už nesmí být aplikována
- loufes
- Internetový troll fauwer,loufes..
- Příspěvky: 958
- Registrován: 25 čer 2010
- Bydliště: Hlinsko v čechách.
Re: Náraz zezadu
Ten blatník půjde vyklepat a nárazník taky porovnat,ale kapota půjde vyklepat dost těžko.Lepší sehnat starší původní.Sam píše:To je to neprijemne. Pujde to ale opravit. Naraznik srovnas, blatnik a kapotu vyklepes. Spicka se bude muset porovnat. Dle meho lepsi nez tam davat cizacke dily.
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde
Re: Náraz zezadu
Ahoj,segre se pred dvema lety stalo to stejny. Oprava se napocitala z novych dilu,plus prace,lak...vyslo to na moc. Byla ohnuta i remenice. Takze pan likvidator vzal tabulky a udelal to jako totalku. Nakonec si za to,shodou nahod,koupila jinyho a nabouranyho prodala. Slo o nemce,sloni tlapy atd. Pokud na Tebe s timto nastoupi,rozhodne bych se nenechal srovnavat s autama,co jsou v CR na inzeratech. Jugoslavci,socky,vrazdy atd. Mas dedka,faltdacha,hrazdy,vse puvodni!!! Ze to je vareny za socialismu,to neres. Bud tvrdej a nenech se vojebat. Hodne stesti!!! Machal
Re: Náraz zezadu
Ahoj. Pojišťovny zkouší kde co. K odhadu ceny vozu často vychází z internetu. To jsou potom dohady aby ukázali podobne auto ve stejném stavu. Někdy často stačí napsat dopis ze nesouhlasíš s ohodnocení celkové ceny vozu. Je pro ne lepší řešit to totalkou, protože platí rozdíl mezi cenou za vozidlo / nabourane/ a internetovou cenou.
Re: Náraz zezadu
Ahoj. Pojišťovny zkouší kde co. K odhadu ceny vozu často vychází z internetu. To jsou potom dohady aby ukázali podobne auto ve stejném stavu. Někdy často stačí napsat dopis ze nesouhlasíš s ohodnocení celkové ceny vozu. Je pro ne lepší řešit to totalkou, protože platí rozdíl mezi cenou za vozidlo / nabourane/ a internetovou cenou. Přeju hodně štěstí a pevné nervy.
Re: Náraz zezadu
Díky za zkušenosti. S pojišťovnou budu teprve jednat, asi zkusím ten odhad, co řeknou. Odhad, by byl lepší, protože dobrou haubnu budu třeba shánět půk roku a zatím bych nechal provizorně vyklepat tuhle. Bohužel nevěřím, že půjde dobře opravit za rozumno, ale uvidím, co řeknou klempíři. Koukal jsem pod autem, levá koncovka výfuku je ohnutá dolu, bohužel trochu i topník... Vršek toho zadního U plechu se silentblokama mi připadá taky mírně nahnutý dopředu, ale to si nejsem jistý.
- maxmax
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5044
- Registrován: 25 pro 2007
- Bydliště: Praha 8 a5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náraz zezadu
Jinak podle nové úpravy zákona můžeš vymáhat zbytek peněz na viníkovi přímo, pokud Ti pojišťovna nezaplatí dost.....
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:
Re: Náraz zezadu
Aniž bych chtěl dopředu strašit, jednoduché to s pojišťovnou nebude...
Jak už tu někdo psal, pokud by to mělo testaci na historickou původnost, byl by to pro pojišťovnu další argument. Dokonce jsem zaslechl, že tam musí pojišťovna hradit opravu, byť by přesahovala hodnotu vozu před nehodou, ale zkušenost s tím nemám. V současné době se dle občanského zákoníku běžně opravuje do tzv. obecné hodnoty vozu, tedy hodnoty před nehodou. To bude v tomto případě dost složité určit, pokud třeba u nás nebude takové auto na prodej, klidně můžeš "obecku" pojišťovně doložit inzercí třeba na mobile.de. Pokud se "nedohodnete", je ideální si nechat na auto udělat znalecký posudek. Něco to stojí, ale když to s pojišťovnou jinak nejde...
Direct (bývalý Triglav) má své smluvní servisy, ale jaká bude možnost v nich opravit tvoje auto, to bych si netroufal odhadnout. Každopádně to není tvoje povinnost, takže bych upřednostnil servis, který tyhle auta umí, pokud do toho bude ochoten jít, a řešit úhradu faktury od pojišťovny. Druhá možnost je nechat si udělat tzv.rozpočet, nechat si to vyplatit a opravit sám (nebo kdekoliv a opravu si zaplatit). Jak bude vypadat rozpočet u historika nejsem schopen odhadnout, docela se obávám, že v programu Audatex, který pojišťovny i servisy používají, tohle auto už prostě není. U současných vozů se ze zkušenosti rozpočet vůbec nevyplatí, a pokud nemáš doma sklad náhradních dílů, za to, co z pojišťovny vypadne, se auto opravit nedá ani svépomocí. Ze zkušenosti pojišťovna rozpočtem vyplatí max. polovinu toho, co je schopná zaplatit servisu, spíš ale tak třetinu. Nicméně, i pokud při nahlášení na pojišťovnu řekneš, že chceš škodu řešit rozpočtem, není to konečná varianta. I když ti to vyplatí a událost uzavřou, není problém potom zažádat o "dolikvidaci" a chtít doplatit fakturu ze servisu.
Moje rada: nahlásit, klidně tak, že chceš řešit rozpočtem, nechat nafotit technikem pojišťovny a vyžadovat kontakt přímo na likvidátora, ať to neřešíš s nějakou holčinou na klientské lince. Mezitím bych si zjišťoval ceny, ať už dílů, pokud to budeš postupně dávat dohromady sám, nebo zkusit třeba zjistit, co by stála oprava v servisu. S výpočtem pojistného plnění by ses měl taky dozvědět, jak k tomu likvidátor přišel, takže včetně hodnoty vozu před nehodou, což je hodně důležité číslo. Držím palce...
Jak už tu někdo psal, pokud by to mělo testaci na historickou původnost, byl by to pro pojišťovnu další argument. Dokonce jsem zaslechl, že tam musí pojišťovna hradit opravu, byť by přesahovala hodnotu vozu před nehodou, ale zkušenost s tím nemám. V současné době se dle občanského zákoníku běžně opravuje do tzv. obecné hodnoty vozu, tedy hodnoty před nehodou. To bude v tomto případě dost složité určit, pokud třeba u nás nebude takové auto na prodej, klidně můžeš "obecku" pojišťovně doložit inzercí třeba na mobile.de. Pokud se "nedohodnete", je ideální si nechat na auto udělat znalecký posudek. Něco to stojí, ale když to s pojišťovnou jinak nejde...
Direct (bývalý Triglav) má své smluvní servisy, ale jaká bude možnost v nich opravit tvoje auto, to bych si netroufal odhadnout. Každopádně to není tvoje povinnost, takže bych upřednostnil servis, který tyhle auta umí, pokud do toho bude ochoten jít, a řešit úhradu faktury od pojišťovny. Druhá možnost je nechat si udělat tzv.rozpočet, nechat si to vyplatit a opravit sám (nebo kdekoliv a opravu si zaplatit). Jak bude vypadat rozpočet u historika nejsem schopen odhadnout, docela se obávám, že v programu Audatex, který pojišťovny i servisy používají, tohle auto už prostě není. U současných vozů se ze zkušenosti rozpočet vůbec nevyplatí, a pokud nemáš doma sklad náhradních dílů, za to, co z pojišťovny vypadne, se auto opravit nedá ani svépomocí. Ze zkušenosti pojišťovna rozpočtem vyplatí max. polovinu toho, co je schopná zaplatit servisu, spíš ale tak třetinu. Nicméně, i pokud při nahlášení na pojišťovnu řekneš, že chceš škodu řešit rozpočtem, není to konečná varianta. I když ti to vyplatí a událost uzavřou, není problém potom zažádat o "dolikvidaci" a chtít doplatit fakturu ze servisu.
Moje rada: nahlásit, klidně tak, že chceš řešit rozpočtem, nechat nafotit technikem pojišťovny a vyžadovat kontakt přímo na likvidátora, ať to neřešíš s nějakou holčinou na klientské lince. Mezitím bych si zjišťoval ceny, ať už dílů, pokud to budeš postupně dávat dohromady sám, nebo zkusit třeba zjistit, co by stála oprava v servisu. S výpočtem pojistného plnění by ses měl taky dozvědět, jak k tomu likvidátor přišel, takže včetně hodnoty vozu před nehodou, což je hodně důležité číslo. Držím palce...
- Milan NM
- mořský stařec flat4.org
- Příspěvky: 736
- Registrován: 25 pro 2015
- Bydliště: SK-Nove Mesto nad Vahom
Re: Náraz zezadu
Nieje to prijemna situacia,ale ak by si mal zaujem vymenit kapotu ...mam bez hrdze.lope píše: P.S. Asi mám zájem o zadní haunmu na dědka
- roman.sbroukem
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 252
- Registrován: 20 říj 2003
- Bydliště: Praha10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náraz zezadu
Zdravím, vložím do tématu trošku optimismu, měl jsem podobný problém na své 67 dokonce dvakrát. Naposledy v roce 2014 a to bylo poškození trošku většího rozsahu. V obou případech měl viník pojišťovnu CPP a v obou přídech plnění proběhlo na 100%. Vzhledem k rozsahu opravy přes 100000,- mi dokonce pojišťovna vyplatila "zálohu" rozpočtem a následně vyrovnala vše do korunky na základě doložených dokladů, akceptovali i ručně napsané faktury z neautorizované autodílny. Proto si myslím, že úhrada je naprosto reálná a je to pouze o konkrétní pojišťovně a jednání s ní. Můžu případně poskytnou podklady jako precedens při Vašem vyjednávání.
Re: Náraz zezadu
Ty jo, tak to bylo ještě horší. Veteránský značky taky nemáš, čili podobný případ. Precedent pro pojišťovnu by se mi určitě hodil. Zatím se mi likvidátor neozval. Pošli mi prosím tě, co můžeš.
Re: Náraz zezadu
Ještě příběh, který je zajímavý pro ty, co věří na znamení nebo duši brouka. Ráno jsem jel s broukem do práce a zapomněl rozsvícený parkovačky. Odpoledne brouk nenastartoval, tak jsem se nechal roztlačit. Jel jsem z Prahy a musel ji přejet napříč. Na druhém konci Prahy při popojíždění brouk zase chcípnul, ale nevím proč, motor ohřátý, spojku jsem měl snad zrovna zmáčklou nebo neutrál. Horko těžko jsem v "mrtvé" čtvrti kolem výpadovky sháněl další roztlačení, ale podařilo se... Pak jsem pro jistotu našteloval vyšší otáčky volnoběhu a jel dál. Náraz přišel asi 2 km před koncem cca 150 km cesty.