Ahoj kamarádi a kolegové,
zase je rok pryč. Tenhle je ale zvláštní, 10.! Takže dekáda v tahu a auto stále na hadry. Ne, že by se nic nedělo, děje, se, i v neděli, občas taky v sobotu, ale asi někde jinde. A když už tedy jako náhodou vyjde čas, tak se ukáže, že kdyby nevyšel, vyšlo by to nastejno. Úplně ztracený to není, hodní strejdové pomáhají, jak můžou a věci se tak posunují. Na jednu stranu je ubíjející, jak nejsem schopen něco zásadního udělat a výrazněji s tím pohnout. Na straně druhé je postup krásně konzistentní v celém rozsahu.
Třeba v sobotu, zcela iracionálně jsem se rozhodnul namontovat pedály. Nedokážu to rozumně zdůvodnit, asi vadily ve výhledu na ponk. Takže lanko plynu do tunelu šup, žádný problém. Lanko spojky do tunelu šup ne, velký problém. Pomocná struna zezadu, pomocná struna zepředu, vysmeknutá struna, vysmeknuté lanko, odřená ruka, proklínání konstruktéra do 7. kolene, a nakonec je tam. Pedály do ruky, chvilka laborování, jak se to tam vlastně skládá a který plíšek kam patří, potom chvíle mordování a ... spadnul spojkový pedál a ano, vysmeklo se lanko, zatraceně. Pedály ven, pedály dovnitř, prý podruhé to jde lépe, ehm, nejde. Spojkový pedál ok, lanko se nevysmeklo, ale brzdový pedál je takový neladný, cosi nedobrého je ve vzduchu. To péro, který je tam tak nesmyslně vomotaný mělo bejt zatraceně opřený za pedálem a ne před ním, takže ten zadělanej pedál by tam nevisel jak zvadlej ... ale nic. Pedály ven opět, vždyť jsou to jen dva šrouby tady a dva tam. Pero natočit, pedály nasadit. No jo, ale s tím perem správně posazenym to teda neni žádná sranda, kroutí se to jak zmije, že díru šroubem netrefíš ( přesně, vzpomněl jsem si na
Lakatoše a místo úsměvu se chápavě zašklebil). Takže jedna ruka drží spojkový pedál, druhá ruka brzdový pedál, třetí ruka šroubuje, ..taky vám něco nesedí? Tak jinak, jedna ruka drží spojku, druhou budu šroubovat a brzdu si lehounce přišláp... kurva to pero prasklo! To snad neni možný, to pero prasklo! Jak to do..dele, že to prasklo. Sakra, sakra, sakra! Pedály ven a rozborka znovu. Zadělaný pero, normálně prasklo. Jo už jsem to psal několikrát, ale pořád mi to úplně nedochází. To znamená celej ten klumpr rozhodit, pero vyndat a sehnat nový, boha jeho! A ten čep ze spojkovýho pedálu se lisuje ven fakt mizerně, celý je to tam takový šišatý, že to není do čeho sevřít. No nic, kladivo vše vyřešilo, čep je venku a hezky jsem se odreagoval. Letmý pohled na časomíru - 3 hodiny přesně, zadumaný pohled na ponk, jsem tam, kde jsem byl před tím a k tomu pero minus. Chápete to? 3 hodiny v tahu a kam jsem se posunul? K prasklýmu peru a rozebraným pedálům. To není posun, ale zásun, a ještě k tomu do řitě.
Ještě bych vám mohl napsat něco o neděli, ale nemá smysl opakovat to samé v bledě modrém.
A protože, jak říkají mí oblíbení, always look at the bright side of life, dáme si optimistické shrnutí:
- placka je zavařená a nalakovaná ( po třetí tuším), Dejvide velké díky!
- pomalu se přehrabuju ve věcech a zjišťuju, kolik jsem toho poztrácel a zašantročil
- ráfky jsou nalakované, Dejvide, VELKÉ díky!
- očalouněná bouda se už nějaký čas válí v garáži
- motor tiše tuhne ve stojanu
- okna jsou připravená v gumách a lištách k zasklení
a protože bez fotek je vlákno co? tak pár mizerných
zde
a ještě teda si dovolím. Kdyby náhodou někomu přebýval některý z níže uvedených dílů ( do 7/55), tak ho moc rád odkoupím. Děkuji vřele.
- brzdový válec jednookruh
- lanka topení
- lanka ručky
- veškeré gumičky a průchodky na placku
* PERO BRZDOVÉHO PEDÁLU
- osvětlení SPZ, možno jen střeva
* dekl lanek od brzd na kladivo ( ten vydutý, ne placatý)
* kryty torzek ( misky) s dírou - to je asi sci-fi, ale co kdyby
* starý šrouby jakýkoliv, ty nový lesklý tam nevypadají dobře
* = asi sci-fi, ale co kdyby