Faltak

renovace, generální opravy, stavby i přestavby krok za krokem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

Pětišroub píše:teflon mi uplně nezní jako dobově korektní řešení... [-X
Nečtěš pořádně. :D
Píšu, aby vyměnil lanovody, aby NEMUSEL používat teflonové bowdeny.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5879
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Faltak

Příspěvek od pulenejksicht »

vzhledem k tomu že ty ostatní trubičky půjdou časem taky do víš kam bych se přikláněl k variantně sundavacího krytu tunelu ..nejlépe na rychloupínáky :wink:

sundavací zadní čílko má dnes každý lečo ..ale spodek tunelu ... no řekněte kdo to má
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od lišák »

:lol:
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

Půlenej, v tobě něco bude... :D
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Samba
inzertní poeta
Příspěvky: 6102
Registrován: 18 led 2003
Bydliště: Kladno

Re: Faltak

Příspěvek od Samba »

zbytkáč..

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Faltak

Příspěvek od simak »

Ahoj kamarádi a kolegové,
zase je rok pryč. Tenhle je ale zvláštní, 10.! Takže dekáda v tahu a auto stále na hadry. Ne, že by se nic nedělo, děje, se, i v neděli, občas taky v sobotu, ale asi někde jinde. A když už tedy jako náhodou vyjde čas, tak se ukáže, že kdyby nevyšel, vyšlo by to nastejno. Úplně ztracený to není, hodní strejdové pomáhají, jak můžou a věci se tak posunují. Na jednu stranu je ubíjející, jak nejsem schopen něco zásadního udělat a výrazněji s tím pohnout. Na straně druhé je postup krásně konzistentní v celém rozsahu.
Třeba v sobotu, zcela iracionálně jsem se rozhodnul namontovat pedály. Nedokážu to rozumně zdůvodnit, asi vadily ve výhledu na ponk. Takže lanko plynu do tunelu šup, žádný problém. Lanko spojky do tunelu šup ne, velký problém. Pomocná struna zezadu, pomocná struna zepředu, vysmeknutá struna, vysmeknuté lanko, odřená ruka, proklínání konstruktéra do 7. kolene, a nakonec je tam. Pedály do ruky, chvilka laborování, jak se to tam vlastně skládá a který plíšek kam patří, potom chvíle mordování a ... spadnul spojkový pedál a ano, vysmeklo se lanko, zatraceně. Pedály ven, pedály dovnitř, prý podruhé to jde lépe, ehm, nejde. Spojkový pedál ok, lanko se nevysmeklo, ale brzdový pedál je takový neladný, cosi nedobrého je ve vzduchu. To péro, který je tam tak nesmyslně vomotaný mělo bejt zatraceně opřený za pedálem a ne před ním, takže ten zadělanej pedál by tam nevisel jak zvadlej ... ale nic. Pedály ven opět, vždyť jsou to jen dva šrouby tady a dva tam. Pero natočit, pedály nasadit. No jo, ale s tím perem správně posazenym to teda neni žádná sranda, kroutí se to jak zmije, že díru šroubem netrefíš ( přesně, vzpomněl jsem si na Lakatoše a místo úsměvu se chápavě zašklebil). Takže jedna ruka drží spojkový pedál, druhá ruka brzdový pedál, třetí ruka šroubuje, ..taky vám něco nesedí? Tak jinak, jedna ruka drží spojku, druhou budu šroubovat a brzdu si lehounce přišláp... kurva to pero prasklo! To snad neni možný, to pero prasklo! Jak to do..dele, že to prasklo. Sakra, sakra, sakra! Pedály ven a rozborka znovu. Zadělaný pero, normálně prasklo. Jo už jsem to psal několikrát, ale pořád mi to úplně nedochází. To znamená celej ten klumpr rozhodit, pero vyndat a sehnat nový, boha jeho! A ten čep ze spojkovýho pedálu se lisuje ven fakt mizerně, celý je to tam takový šišatý, že to není do čeho sevřít. No nic, kladivo vše vyřešilo, čep je venku a hezky jsem se odreagoval. Letmý pohled na časomíru - 3 hodiny přesně, zadumaný pohled na ponk, jsem tam, kde jsem byl před tím a k tomu pero minus. Chápete to? 3 hodiny v tahu a kam jsem se posunul? K prasklýmu peru a rozebraným pedálům. To není posun, ale zásun, a ještě k tomu do řitě.
Ještě bych vám mohl napsat něco o neděli, ale nemá smysl opakovat to samé v bledě modrém.
A protože, jak říkají mí oblíbení, always look at the bright side of life, dáme si optimistické shrnutí:
- placka je zavařená a nalakovaná ( po třetí tuším), Dejvide velké díky!
- pomalu se přehrabuju ve věcech a zjišťuju, kolik jsem toho poztrácel a zašantročil
- ráfky jsou nalakované, Dejvide, VELKÉ díky!
- očalouněná bouda se už nějaký čas válí v garáži
- motor tiše tuhne ve stojanu
- okna jsou připravená v gumách a lištách k zasklení

a protože bez fotek je vlákno co? tak pár mizerných zde

a ještě teda si dovolím. Kdyby náhodou někomu přebýval některý z níže uvedených dílů ( do 7/55), tak ho moc rád odkoupím. Děkuji vřele.
- brzdový válec jednookruh
- lanka topení
- lanka ručky
- veškeré gumičky a průchodky na placku
* PERO BRZDOVÉHO PEDÁLU
- osvětlení SPZ, možno jen střeva
* dekl lanek od brzd na kladivo ( ten vydutý, ne placatý)
* kryty torzek ( misky) s dírou - to je asi sci-fi, ale co kdyby
* starý šrouby jakýkoliv, ty nový lesklý tam nevypadají dobře

* = asi sci-fi, ale co kdyby
nasávač

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

Šimáku, cvičení dělá mistry, a nikdo nevyšvihl VWčko na první dobrou. Přesto mám takový pocit, že spadáš to sorty lidí kteří berou práce na VW jako relax a v podstatě auto nechtějí nikdy dokončit.

Ale zpět k tématu
simak píše: - brzdový válec jednookruh
Pokud nejsi militantní zastánce originálu, doporučuji koupit aftermarket. S trochou štěstí by mohl fungovat s trochou méně štěstí to bude dobrý polotovar pro stavbu brzdového válce.

- lanka topení
snad jsem nikdy neměl v ruce lanka která by pasovala dle představ. A to včetně NOS. Vždy bylo něco moc dlouhé nebo naopak o cm kratší. Kup v pérovně pružinový drát a koncovky si na něj nalisuj až budeš mít osazený motor na vidlích.

- lanka ručky
mám pocit, že prodával WW.

- veškeré gumičky a průchodky na placku
WW

* PERO BRZDOVÉHO PEDÁLU
neměl jsem v inzerci pedálové hnízdo na dědka ? S trochou štěstí by to mohlo být ono.
* kryty torzek ( misky) s dírou - to je asi sci-fi, ale co kdyby
Kup u Virtanena, dělá pěkné repliky.

* starý šrouby jakýkoliv, ty nový lesklý tam nevypadají dobře
Sám mám málo.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od lišák »

Sam píše:
simak píše: - brzdový válec jednookruh
Pokud nejsi militantní zastánce originálu, doporučuji koupit aftermarket. S trochou štěstí by mohl fungovat s trochou méně štěstí to bude dobrý polotovar pro stavbu brzdového válce.
Moje zkušenost s aftermarketovým válcem nic moc. Brazil Varga po 1,5 roce provozu musel jít ven.
http://www.flat4.org/forum/viewtopic.ph ... 08#p318808
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4764
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Vše má svůj čas...jednou vyjedeš...
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Faltak

Příspěvek od simak »

Ahoj Václave! Díky za povzbuzení, jednou s tím snad opravdu vyjebu :)
nasávač

máchal
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 457
Registrován: 11 led 2008

Re: Faltak

Příspěvek od máchal »

Vydrž!!! Tenhle brouk za to stojí! 10let nic není :wink:

Uživatelský avatar
SO 545
vw pozitiv
Příspěvky: 4892
Registrován: 27 říj 2004
Bydliště: vych.slovensko-Sobrance
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od SO 545 »

snad vyjedu nie :wink:

vyjebava s nami kde kto ale ak by tak nebolo nebola by sranda nie ?

tvoje komenty su parada ako na zaciatku cize stale mas elan do tohto projektu :lol:
SYSTEM CONTROL
http://www.vwolkers.com" onclick="window.open(this.href);return false; Mrtvy muž

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

Šimi, našel jsem střípek do skládačky...

http://www.ebay.de/itm/Original-VW-Kafe ... 2a55f4f82f" onclick="window.open(this.href);return false;
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5879
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: Faltak

Příspěvek od pulenejksicht »

bavíš mě :wink: jsi živoucím důkazem že i cesta může být cíl ..

když jsi vzpomenu co jsem ti říkal u pumpy v Holešovicích při prodeji ráfků .. :wink: ..to jsem ještě netušil že to bude nad 10 let

už jsi mohl min 5 let jezdit ..ale zase by to nebyla taková bžunda .. vyděržaj pijonér
jdeme frflat na flat ...

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: Faltak

Příspěvek od Andy »

Ty brdo, pamatuju si (snad v roce 2011) jak auto stalo v te male garazi u Fatola a vypadalo jak hotovy, uz jen dostrojit, co se stalo?? Je strasne fajn se v tom aute hrabat a davat ho dohromady ale chapu tvoji frustraci, nekdy to musi byt pocit jak kdyz je celi svet proti tobe. Ale jak pisi dalsi: vydrz, ten bourak za to stoji! A pak se tomu budes smat. Jinak ty lanka co ti poslal Sam odkaz, tak doufam ze do nich pujdes, jsou LIBOVY!!!! A cena velmi ferova.

Uživatelský avatar
loufes
Internetový troll fauwer,loufes..
Příspěvky: 958
Registrován: 25 čer 2010
Bydliště: Hlinsko v čechách.

Re: Faltak

Příspěvek od loufes »

Ahoj Šimi,tak jak,je nějakej posun kupředu? Nebo už dávno jezdíš?
Už mám brouka hotovýho....Když se chce,tak to jde :wink:

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

Ou jéé, ze šimáka se stává celebrita a jeho jméno již přetéká přes okraj flat4. =D>
https://www.autickar.cz/clanek/garazovi ... ewKomentar
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

Uživatelský avatar
Sam
vintage patolog
Příspěvky: 15174
Registrován: 24 říj 2003
Bydliště: nowhere
Kontaktovat uživatele:

Re: Faltak

Příspěvek od Sam »

Simaku, jak pokracujou prace na dvanactiletce? Nedozraje letos tvuj oval?
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Faltak

Příspěvek od simak »

Ano, jistě, práce pokračují neztenčeným tempem. Naopak, zvýšil jsem úsilí a výsledek se dostavil. Nejenom že předělávám starý, blbě udělaný, ale k tomu ještě ničim nezničený, rozdělávam smontovaný a prostě úspěšně kráčím vzad.
Jenom pro záznam, za poslední dobu, pěkně odzadu:
- zničená guma poloosy. Jasně, byla sice z jinýho modelu, takže k ničemu, ale tý práce, než jsem jí zničil a k tomu ještě toho je.ání, než jsem jí dostal ven..
- zlomená hokejka převodovky, to je ještě lepší kousek. Je na půlenou, takže se blbě shání. Ta převodovka tam prostě nešla a nešla, budiž, tak pujde zase ven a uvidime co je blbě. Jenže vona nešla mrcha ani ven. Čas se už krátil, pán spěchal a pro kladivo to nikdy neni daleko. Takže převodovka je sice venku, ale na dost dlouho, protože hokejka musí nejdřív objet půl zemegule.
- přední náprava, kdysi napajcovaná a tudíž krásně lesklá, je z phledu poučenýho laika celkem tragická. Nepůvodní spojovací materiál, nevhodný doplňky, povrchová úprava k zeblití, o mechanický stránce raději držim hubu. Výsledek? No bude se asi předělávat.
S takovou to fakt jde ztuha. Ne že bych si za ty roky nezvyk, ale elán i humor se vytratily a zůstala jenom nešikovnost. Jo, a sem tam se o stěny garáže odrážejí lehké děvy ve dvojicí či trojicích.
Mládež raději žmoulá chytrou placku, než by přiložila ruku k dílu ( možná je to lepší, co když jsou po tátovi) a času je tak nějak spíš míň, než bejvalo dřív. Na druhou stranu ale je jasný, co bude dál, bude se prostě pokračovat dokud jeden ze soupeřů nepadne. Ovál to evidentně nebude a já mám doufám taky ještě dost času.
Dokonce mě napadlo, založit si na tom živnost, vytvářet takovej kontranávod, jakože takhle se to nedělá, i název jsem tomu dal - IdiotenWerk, ale ...
nasávač

simak
leštič starých součástek
Příspěvky: 926
Registrován: 20 říj 2003
Bydliště: asinus mundi

Re: Faltak

Příspěvek od simak »

hmm, ať to nejni takový pochmurný, kouknul jsem na seznam, co jsem sháněl před 2 lety a něco se přece povidlo:
- brzdový válec jednookruh - vyřešeno, zrepasován
- lanka topení - mám
- lanka ručky - mám
- veškeré gumičky a průchodky na placku - asi skoro všechny
- PERO BRZDOVÉHO PEDÁLU - jo, díky Romanovi!
- osvětlení SPZ, možno jen střeva - stále chybí
- dekl lanek od brzd na kladivo ( ten vydutý, ne placatý) - ano, díky Romanovi, sice za těžký love, ale co už
- kryty torzek ( misky) s dírou - to je asi sci-fi, ale co kdyby - něco se klube?
- starý šrouby jakýkoliv, ty nový lesklý tam nevypadají dobře - tak tady je prostor pro zlepšení
nasávač

Odpovědět