přívod ofukování předního skla - montáž a demontáž
přívod ofukování předního skla - montáž a demontáž
Pri tuninugu topeni se mimojine dostalo i na ofuk predniho skla, vedeneho tou soustavou hadic v kufru. Hlavni hadice, vedouci z prahu ku trojrozbocovaci mam vyskocenou, s pomoci zrcatka mimo otvor. Existuje nejaky zpusob, jak ji v tom mini neviditelnem prostoru osadit zpet? Jinak me napadlo, jak rika pan Korp, ze je dobre izolovat hadice na zimu novinami, ze by trebas pomohl Miralon, pouzivajici se k izolaci vodovodniho potrubi...
Der Himmel ist blau, die Erde ist weiß[/size]
ja osobne sem to resil pouzitim novodurove trubky, kterou sem dole nasadil na otvor a teprve na tu novodurovou rouru sem nasadil hadici s rozbockou
jinak sem vyhodil trojrozbocku a pozil jen dvojrozbocku, protoze ztraty tepla vznikajici pripojenim do ofuku z predni boudy na vitr byly prilis velike
v soucasnosti mi tedy funi teplo z rohu a trosku z prostred
zbyvajici dva ofuky mam jen na studeny vzduch
jinak sem vyhodil trojrozbocku a pozil jen dvojrozbocku, protoze ztraty tepla vznikajici pripojenim do ofuku z predni boudy na vitr byly prilis velike
v soucasnosti mi tedy funi teplo z rohu a trosku z prostred
zbyvajici dva ofuky mam jen na studeny vzduch
... a vůbec !
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
dole ve sloupku pod kobercem je inspekční díra. Kopexka se s ní dá spolehlivě navést na nákružek z prahu.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- VW181
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1977
- Registrován: 03 úno 2004
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
U všech brouků jsem si tu inspekční díru, jak říká Prak zvětšil flexou na velikos, kde vlezou dva prsty pohodlně uchopící tu hadici.
AMK Klub historických vozidel Opava www.khvopava.cz
- Krystof
- Vrátný Hřejivého archivu
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 09 pro 2004
- Bydliště: Prešov / Tatranská Lomnica - ako kedy
Mám k tejto téme otázku. Podľa toho, čo tu bolo viackrát napísané by mal ísť teply vzduch aj cez ventilátor? Chápem to správne? Lebo mne ide teplý len do rohov a do stredného výduchu a ventilátor ma dva samostatné vývody, ale len na vzduch zvonku. Existujú aj modely, ktoré mali možnosť pripojiť teplý vzduch do ventilátora?
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
Ad rozvod teplého vzduchu v kufru:
na koncí papírové hadice je bakelitová tvarovka
původně rozdvojka, od níž jde přívod ro rohu okna - k A sloupku - a plastovou hadicí ke střednímu ofuku.
Od modelu 8/68, kdy přibyla mřížka na přední kapotě, pod ní nasávací box (později možno i s ventilárorem) a hlavně další dvě větrací mřížky na palubce pod oknem, se objevuje bakelitová roztrojka místo rozdvojky, která přivádí část teplého vzduchu do spojovacího potrubí mezi boxem a mřížkou.
Takže to funguje tak, že pokud se zavřou klapky (a vypne ventilátor) a nejde náporový studený vzduch, jde teplý vzduch do všech pěti mřížek na palubce. Pokud se klapky otevřou/zapne větrák jde dvěma mřížkami čerstvý vzduch z venku, ostatními teplý.
Aby se to nepletlo, tak někteří brouci po 8/68 ten třetí přívod nemají zapojený (na papírové hadici jejen rozdvojka, přívod čerstvého vzduchu od boxu k oknu nemá odbočku na připojení teplého vzduchu)
Takže ne, teplý vzduch nejde přes ventilátor - ten by ho množstvím studeného vzduchu nasátého zvenku zchladil.
na koncí papírové hadice je bakelitová tvarovka
původně rozdvojka, od níž jde přívod ro rohu okna - k A sloupku - a plastovou hadicí ke střednímu ofuku.
Od modelu 8/68, kdy přibyla mřížka na přední kapotě, pod ní nasávací box (později možno i s ventilárorem) a hlavně další dvě větrací mřížky na palubce pod oknem, se objevuje bakelitová roztrojka místo rozdvojky, která přivádí část teplého vzduchu do spojovacího potrubí mezi boxem a mřížkou.
Takže to funguje tak, že pokud se zavřou klapky (a vypne ventilátor) a nejde náporový studený vzduch, jde teplý vzduch do všech pěti mřížek na palubce. Pokud se klapky otevřou/zapne větrák jde dvěma mřížkami čerstvý vzduch z venku, ostatními teplý.
Aby se to nepletlo, tak někteří brouci po 8/68 ten třetí přívod nemají zapojený (na papírové hadici jejen rozdvojka, přívod čerstvého vzduchu od boxu k oknu nemá odbočku na připojení teplého vzduchu)
Takže ne, teplý vzduch nejde přes ventilátor - ten by ho množstvím studeného vzduchu nasátého zvenku zchladil.
- Milosak_1
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 3735
- Registrován: 15 říj 2007
- Bydliště: Eribov 412
- Kontaktovat uživatele:
Vylepsovak
Je zcela mozne, ze tento prispevek nepatri sem (za to se omlouvam), ale je to jediny topic se zabyvajici ofukem teplym vzduchem predniho skla.
Blizi se nam podzim a s nim i chladnejsi a vlhci pocasi a tudiz i mlzeni predniho skla. U starsich aut, co maji proderavene tunely a zbastlene topne hadice co vedou od tunelu nahoru na sklo, se leckdy teply vzduch ani na predni okno nedostane, zacne se nam mlzit a nebezpecne snizovat viditelnost. Predpokladam s tim mame vsichni obdobne problemy a vite jaky je to opruz a hlavne jak je to nebezpece.
Dovolte mi tento maly prispevek, ktery nam muze pomoci s omezenim mlzeni predniho skla za par korun, bez zadneho rezani, svarovani, lakovani, atd... Osobne to pouzivam uz leta a nevim co to je mlzeni predniho skla u brouka. Dokonce i v zime po 2-3 minutach jizdy mam rozmrzle predni okno, az takto je tento zlepsovak efektivni.
Potrebujeme k tomu nasledujici :
1) starou nepopraskanou hadici od vysavace
2) lepici pasku (nejlepe takovou tu stribrnou, vydrzi vyssi teploty)
3) plastovou paskovou objimku
Postup je nalsedujici :
1) hadici zasunete do zadniho otvoru topeni a ovinete stribrnou paskou tak aby se nam zbytecne neztracel teply vzduch tj. aby to lepe tesnilo (na teto fotce jen provizorni paska kvuli tomuto prispevku).
2) paskovou objimkou uchytime hadici s hornim uchytem bezp. pasu. Zrovna u meho auta neni hacek nad hornim uchytem bezp. pasu, ale ten kdo jej ma, tak je lepsi tu hadici o hacek jednoduse "zahaknout".
3) pak hadici prostrcite mezi slunecni clonu a strechu. V clone je dosti silny kovovy ram, ktery hadici bez problemu udrzi.
A zde je vysledek :
Je to jen impuls a je jen na vas jestli to zkusite, vylepsite atd....
Preji vsem hodne najetych Km bez zamlzeneho/zmrzleho predniho skla.
Blizi se nam podzim a s nim i chladnejsi a vlhci pocasi a tudiz i mlzeni predniho skla. U starsich aut, co maji proderavene tunely a zbastlene topne hadice co vedou od tunelu nahoru na sklo, se leckdy teply vzduch ani na predni okno nedostane, zacne se nam mlzit a nebezpecne snizovat viditelnost. Predpokladam s tim mame vsichni obdobne problemy a vite jaky je to opruz a hlavne jak je to nebezpece.
Dovolte mi tento maly prispevek, ktery nam muze pomoci s omezenim mlzeni predniho skla za par korun, bez zadneho rezani, svarovani, lakovani, atd... Osobne to pouzivam uz leta a nevim co to je mlzeni predniho skla u brouka. Dokonce i v zime po 2-3 minutach jizdy mam rozmrzle predni okno, az takto je tento zlepsovak efektivni.
Potrebujeme k tomu nasledujici :
1) starou nepopraskanou hadici od vysavace
2) lepici pasku (nejlepe takovou tu stribrnou, vydrzi vyssi teploty)
3) plastovou paskovou objimku
Postup je nalsedujici :
1) hadici zasunete do zadniho otvoru topeni a ovinete stribrnou paskou tak aby se nam zbytecne neztracel teply vzduch tj. aby to lepe tesnilo (na teto fotce jen provizorni paska kvuli tomuto prispevku).
2) paskovou objimkou uchytime hadici s hornim uchytem bezp. pasu. Zrovna u meho auta neni hacek nad hornim uchytem bezp. pasu, ale ten kdo jej ma, tak je lepsi tu hadici o hacek jednoduse "zahaknout".
3) pak hadici prostrcite mezi slunecni clonu a strechu. V clone je dosti silny kovovy ram, ktery hadici bez problemu udrzi.
A zde je vysledek :
Je to jen impuls a je jen na vas jestli to zkusite, vylepsite atd....
Preji vsem hodne najetych Km bez zamlzeneho/zmrzleho predniho skla.
Komu se nechce, hledá důvod.
Kdo chce, hledá způsob.
Kdo chce, hledá způsob.
- yahoďák
- atrakce fóra flat4.org
- Příspěvky: 8946
- Registrován: 03 zář 2003
- Bydliště: východně od stověžaté
.....jednou jsem problém zbastlených prahů (zcela chyběl topný kanál, kterýsi z předchozích majitelů je nepovažoval za důležité) řešil naprosto stejně...hadicí od vysavače.
Když pominu estetickou stránku věci, tak to fungovalo.
Ovšem jen do chvíle, než jsem tomu řádně naložil na delší cestě. Hadice jaksi nevydržela a spekla se
Lepší bude, dát si do to do pořádku.
Když pominu estetickou stránku věci, tak to fungovalo.
Ovšem jen do chvíle, než jsem tomu řádně naložil na delší cestě. Hadice jaksi nevydržela a spekla se
Lepší bude, dát si do to do pořádku.
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: přívod ofukování předního skla - montáž a demontáž
vykopávám téma na světlo
kdysi jsem koupil dědkovský nový prahy. Asi nebyly dost drahý, protože trubka topení v nich není vůbec. vzadu jen koleno a vpředu nátrubek. moc se mi tam nechce dávat plastovou trubku. řešil už to někdo? nechce se mi kupovat další prahy
kdysi jsem koupil dědkovský nový prahy. Asi nebyly dost drahý, protože trubka topení v nich není vůbec. vzadu jen koleno a vpředu nátrubek. moc se mi tam nechce dávat plastovou trubku. řešil už to někdo? nechce se mi kupovat další prahy
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15199
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: přívod ofukování předního skla - montáž a demontáž
Je třeba zmínit, že brezel a ovál neměl v prahu trubku pro vedeni tepla. Jak je na tom poslední ovál, resp. první dědek, tedy 56-59, nevím. Nemůže to být náhodou práh pro starší model ? Pokud ne, rozboduj práh a trubku/hadici tam vlož. Pokud je to aftermarket, je to beztak jen polotovar který potřebuje dopasovat a ošetřit uvnitř.prak píše:vykopávám téma na světlo
kdysi jsem koupil dědkovský nový prahy. Asi nebyly dost drahý, protože trubka topení v nich není vůbec. vzadu jen koleno a vpředu nátrubek. moc se mi tam nechce dávat plastovou trubku. řešil už to někdo? nechce se mi kupovat další prahy
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- prak
- špión 007
- Příspěvky: 4675
- Registrován: 19 úno 2003
- Bydliště: Prak out of Prag
- Kontaktovat uživatele:
Re: přívod ofukování předního skla - montáž a demontáž
je to práh na ovála
bez trubky je to jaksi polovičaté. vw má u mě tímto podstatné mínus. počítám s tím, že to budu rozdělávat, proto hledám radu na trubku. plastovým ale nedávám dlouhou budoucnost a chtěl bych trvanlivější řešení.
bez trubky je to jaksi polovičaté. vw má u mě tímto podstatné mínus. počítám s tím, že to budu rozdělávat, proto hledám radu na trubku. plastovým ale nedávám dlouhou budoucnost a chtěl bych trvanlivější řešení.
S broukem v hlavě - Prak von VW Brouk klub Prag a 17. předseda Jeď rychlejc.