Dobíjení
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15195
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Já tipuji, že stačí jen dobít baterku
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Dobíjení
Baterka je dobra, v jinym aute chytne na brnk [-X
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5297
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Od baterky jde ostrá přímo na startér a pokud je v pořádku kostřící pásek u převodovky tak může být problém pouze ve spínací skříňce a nebo ve vedení od ní ke spínači startéru. Samo za předpokladu že je v pořádku startér.
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Dobíjení
to je taky zvláštní postup hledat vadu na dobíjení když to nestartuje a baterka je dobrá....
Re: Dobíjení
Nejprve bych zkusil vyřadit z provozu spínací skříňku. To znamená při zapnutých kontrolkách zjistit zda jde 12V na indukční cívku a potom propojit kontakty na rozdělovači. Pokud motor naskočí, tak je problém buď ve spínací skříňce, což by mne nepřekvapilo, nebo problém v kabelech do spínačky a zpět do startéru. V případě, že motor nenaskočí, tak hledat problém ve startéru, zapalování nebo přechodových odporech.
Co přijde dál???
Re: Dobíjení
jak to myslíš ?OB píše:potom propojit kontakty na rozdělovači. Pokud motor naskočí,....
nebo si se upsal a myslel´s startér ?
... a vůbec !
Re: Dobíjení
Neupsal, jenom jsem to možná nevysvětlil správně. Samozřejmě přivést 12V na kontakt, kam přichází napětí ze spínací skříňky, tím se uvede do provozu starter.
Vím, že víš o čem mluvím. Klidně jsi mě mohl doplnit.
Vím, že víš o čem mluvím. Klidně jsi mě mohl doplnit.
Co přijde dál???
Re: Dobíjení
mě zarazilo to propojení kotaktů rozdělovače, tomu ne zcela rozumím
jinak je to jasný
Jak již bylo řečeno, musí v první řadě prověřit funkčnost startéru a přívod napájení k němu
nic víc v tom nebude
jinak je to jasný
Jak již bylo řečeno, musí v první řadě prověřit funkčnost startéru a přívod napájení k němu
nic víc v tom nebude
... a vůbec !
- wally
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2301
- Registrován: 20 říj 2010
- Bydliště: Praha 9 skorovenkov..:o)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Altík dle štítku mínus světla, rádio atdBUTCH bus píše:Kolik tak asi odhadem může altík cpát do baterky ampér? Do vybité kupříkladu.
Myslíme to vwážně...;o)
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
First Czech EBI-Racer on Weber carbs
------------------------------
Wally T2b doka 1976 - 2276ccm /brutal doka
Florián malookno 1963 - 1584 ccm
Karel KG 1963 - WBX / Typ5 / ???? ccm
Blue T2a 1970 Deluxe / 1679ccm / C25 /1x DRLA40 / CSP Python
------------------------------
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: Dobíjení
Počkej počkej. Takže jako klidně 40A??wally píše:Altík dle štítku mínus světla, rádio atdBUTCH bus píše:Kolik tak asi odhadem může altík cpát do baterky ampér? Do vybité kupříkladu.
OndraS
- BUTCH bus
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 1606
- Registrován: 16 čer 2009
- Bydliště: Nedaleko Samby
Re: Dobíjení
A odpovím si sám.
Vyřešeno. Řešil jsem průměr kabelu mezi startovací a kempovací baterií a šel jsem na to vyloženě od lesa (čti blbě). Stačilo se podívat do schéma elektroinstalace a hup, je tam 6 mm2.
Vyřešeno. Řešil jsem průměr kabelu mezi startovací a kempovací baterií a šel jsem na to vyloženě od lesa (čti blbě). Stačilo se podívat do schéma elektroinstalace a hup, je tam 6 mm2.
OndraS
Re: Dobíjení
na spodní straně relé dobíjení pro dynamo 14V 30 A je vidět vinutí na asi celuloidové cívce. Je přerušeno... k čemu je to vinutí, případně, bude relé fungovat i bez něj? Co s tím páni poradci
"Es komt der Tag KDFvwagen!"
Re: Dobíjení
Pánové prosím o objasnění ohledně 6V regulatoru. Na dynamu mam Bosche. Je to nová uloženka.
A ted k tomu: po montazi kontrolka dobijeni pri zvyseni otáček zhasne tak jak má, zda se ze je vše OK. Jenže po změření napětí je pořád napětí malé 6V (napětí baterie).
Zkousel jsem dynamo nabudit, i zmerit, je fyzicky OK.
Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem prohodil jen regulator co byl nový bosch za starý funkční co sem našel od VW. A hle, pri zvýšení otáček napětí už OK cca 7V.
Nedalo mi to, regulatory sem otevrel a porovnal. A je okem vidět že ten VW má menší odpor zespodu (bosh ho ma po celé délce) -nevim jestli je to tak originál nebo to někdo dělal?
Setkali jste se s tím? Jaký je teda potřebný typ aby to dobijelo? Přece nemám krasnej novej regulator na prd že ne?
A ted k tomu: po montazi kontrolka dobijeni pri zvyseni otáček zhasne tak jak má, zda se ze je vše OK. Jenže po změření napětí je pořád napětí malé 6V (napětí baterie).
Zkousel jsem dynamo nabudit, i zmerit, je fyzicky OK.
Nakonec jsem to vyřešil tak, že jsem prohodil jen regulator co byl nový bosch za starý funkční co sem našel od VW. A hle, pri zvýšení otáček napětí už OK cca 7V.
Nedalo mi to, regulatory sem otevrel a porovnal. A je okem vidět že ten VW má menší odpor zespodu (bosh ho ma po celé délce) -nevim jestli je to tak originál nebo to někdo dělal?
Setkali jste se s tím? Jaký je teda potřebný typ aby to dobijelo? Přece nemám krasnej novej regulator na prd že ne?
Naposledy upravil(a) ok1vkt dne 03 bře 2019, celkem upraveno 1 x.
Brouk 1963, 1.2
Re: Dobíjení
Předpokládám že bude odpověď společná i pro otázku výše....
Prikladam foto slabého Bosche a dobrého VW který má kratší odpor:
Prikladam foto slabého Bosche a dobrého VW který má kratší odpor:
Brouk 1963, 1.2
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15195
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Jaké máš dynamo ? pošli čísla co na něm jsou.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Dobíjení
Dynama jsou stejná. Muzu poslat později. Každopádně to bylo tech 6V 160W a ještě nějaký čísla. Na dynamu byly čísla obě stejná to vim. Jen ten regulator je odlišný
Naposledy upravil(a) ok1vkt dne 11 bře 2019, celkem upraveno 1 x.
Brouk 1963, 1.2
Re: Dobíjení
Foto dynam. Jedno original vW a dalsi dvě bosch s tim slabším regulátorem bosch.
Teď jedu na Bosche s regulatorem VW. V tom dynamu jako takovym bych nic zradnyho nehledal. Problem jsou ty regulatory, jsou jiný. Co máte vy na svých 6V broucich za regulatory a kolik V dobijite?
Teď jedu na Bosche s regulatorem VW. V tom dynamu jako takovym bych nic zradnyho nehledal. Problem jsou ty regulatory, jsou jiný. Co máte vy na svých 6V broucich za regulatory a kolik V dobijite?
Brouk 1963, 1.2
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15195
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení
Hlaváčku, píšete že jsou stejný ale nejsou stejný. Jedno je 6V/160W a relátko kulaté které na fotce nikde nevidím, druhé je 7V/45A a tam patří to relátko hliníkové se znakem VW. Relátko NOS je na 6V/180W ale toto dynamo na fotkách není.
Takže tak.
PS: V příloze jak má vypadat relátko a řemenice na 160W
Takže tak.
PS: V příloze jak má vypadat relátko a řemenice na 160W
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Dobíjení
Brouk mi špatně dobíjí po pár hodinách jízdy je slyšet při startování že baterie už má dost. Vyndal jsem celý dynamo (6 V) spojil jsem konektor DF s kostrou a na D+ (2 drátky, jeden na uhlík a druhej někam na vinutí) připojil baterii. Dynamo se roztočí ale hrozně pomalu. Předpokládám že bude špatný vinutí nebo se mýlím?