CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

spolujízdy, afterpokecy, fotky a vše okolo
Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Rychnak »

Nazdar! Posilam pozdravy z Ouarzazatu v Maroku kam jsme dojeli Kitem, projeli jsme celou zapadni Evropu,trajektem do Afriky. Pak jsme vysplhali na jebel Toubkal 4167mnm a ted jsme na Sahare. Na ceste jsme 14 dni. Evropu jsme projeli na LPG. Tady jezdime na benzin. Zavady na aute po ceste zatim: ucpany filtr; praskly stabilizator; 2 rozbite palivove pumpy, dneska jsme tu vyrabeli nahradni nahon palivove pumpy z ventilu z nakladaku a nakonec ucpany karbec zpuchrelou gumou z hadice..takze cajk na ujetych 6000km.... Jinak je tu fakt hic:-)

Uživatelský avatar
maxmax
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5044
Registrován: 25 pro 2007
Bydliště: Praha 8 a5
Kontaktovat uživatele:

Re: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od maxmax »

To tady vyjímečně taky! Jinak palec nahoru, dobrej trip =D>
Za jedenácté: Nebudeš jiného vozu než VW říditi:

Uživatelský avatar
lišák
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 5286
Registrován: 08 bře 2003
Bydliště: ResselStadt
Kontaktovat uživatele:

Re: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od lišák »

Držím palce i na nohou :D a už se těším na report.
Každý celek se skládá z detailů.

Uživatelský avatar
Mr.Vaahaa
Der Scheibenwischermeister
Příspěvky: 4768
Registrován: 08 bře 2004
Bydliště: v busíku
Kontaktovat uživatele:

Re: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Mr.Vaahaa »

Držím palce ať busík drží!!!
Vše má svůj čas...
http://www.T2b.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Rychnak »

Par fotek
Přílohy
Auto2.jpg
Lidi.jpg
Kraj.jpg
Autl_1.jpg

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Michal »

Nádhera, šťastný let domů :wink: :mrgreen:

Uživatelský avatar
martin.jakusev
zasloužilý harcovník fóra flat4.org
Příspěvky: 433
Registrován: 14 čer 2010
Bydliště: Košíře Praha 5

Re: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od martin.jakusev »

Ahoj,
každopádně držím palce, až se vrátíte, rád bych se s Vámi někde potkal. Odplouváme 20.12.2014 totiž s kámošem do Tangieru a jedeme do Dakaru. Já Vw1303s a on BMW e21, 316. Takže by se nějáké poznatky určitě hodily....

Díkes

Martin
http://www.facebook.com/TripToDakar" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
dolin
Příspěvky: 219
Registrován: 10 úno 2013
Bydliště: Plzeňský kraj

Re: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od dolin »

Hlavně šťastnou cestu a v pořádku se vraťte !! ;-)
(o\!/o) Živwot je jen jeden...

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Pětišroub »

to je opět masakr. doufám, že bude cestopis! Dobro došli.
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Rychnak »

Přípravy na cestu do Maroka a předmluva.
Původní plán byl jet Kitem do Iránu, ze kterého bohužel sešlo, protože se v Iránu změnila pravidla pro vstup do země. Není možné projet Irán autem bez místního průvodce, který Vás celou dobu sleduje, musíte ho platit (cca 100 eur denně) zajistit mu jídlo a spaní v místním hotelu. (stav k 4/2014) To pro nás nebylo akceptovatelné vzhledem k našim finančním možnostem a i vzhledem k nevolnosti takového turismu . Dále nás odradila okolní bezpečnostní situace. V průběhu dubna jsme tedy vybrali zemi náhradní - Maroko. Cena paliva v průběhu cesty přes západní Evropu není zrovna nízká, proto jsem se rozhodl pro přestavbu vozu na LPG, které je v Evropě široce dostupné. Bylo pár lidí, kteří se nás od cesty do Maroka snažili odradit . Říkali nám, že tam v červenci „zdechneme hicem“. Tento poznatek se ukázal být docela správným, vydržet hic se dalo, ale nepředbíhejme.

Já osobně jsem měl na starosti auto, lékárnu a částečně i plánování cesty a přípravu jídla na cestu. Po zkušenostech z minulých cest se nám velice osvědčily domácí zavařené masovky ve sklenicích. Měli jsme jich dostatek, aby nám pro 8 lidí vystačili skoro na celou dobu, při spotřebování cca 3ks masovek denně. Jako novinku jsme si letos na hory nasušili na tenké plátky nakrájenou hovězí svíčkovou. Ta byla naprosto skvělá. Zhruba v průběhu května jsem začal intenzivně shánět náhradní díly na cestu, které jsem ještě z minulých cest neměl nasyslené. V průběhu července jsem kompletně prošel brzdy na autě, vyměnil jsem přední kotouče za nové a repasoval jsem přední třmeny. Zadní brzdy jsem dělal na jaře. Celkově jsem se snažil dobře připravit auto a náhradní díly na nadcházejících 10tkm.

Letos byla naše sestava dost obměněna, z původních cestovatelů zůstali pouze 3, ostatní noví byli doplnění hlavně z kamarádů z lékařské fakulty. Jelo nás celkem 8. Byla to tak trochu loterie, protože jsme se všichni dopředu pořádně neznali, ale nakonec vyšla volba party na výbornou. Budu sem na flat4 postupně přidávat vždy po dnech cesty deník. Letos deník není mým dílem, psal ho Vlažňák, já pouze působím jako editor a vkládám ho sem na web :wink: Myslím, že je to tak lepší – muj popis by mohl být až příliš technický. Doufám, že se Vám to bude líbit.


Deník Maroko 2014
Den č. 1 - 5. 7. 2014
V sobotu 5. 7. jsme se všichni účastníci potkali v Brně u Rychňáka. Plánovali jsme naházet věci do auta a vyrazit. Na místě jsme ovšem zjistili, že naskládat bagáž do auta bude nadlidský úkol. Proběhla tedy redukce zavazadel na nezbytné minimum a po několika hodinách dřiny bylo auto úspěšně naloženo. Zejména díky tetrisovému umu mistra Matese se nakonec vlezlo i 204 plechovek piva, z nichž stovka byla umístěna na střeše vedle rezervy.
Obrázek
Mistr Tetrisu Mates
Obrázek

Rychňák a Shimi mezitím ještě pracovali na autě. Vzhledem k tomu, že jsme plánovali dojet na Saharu a v autě se nachází vzduchem chlazený motor, panovaly obavy, aby se nám srdce vozu neupeklo. Proto se rozhodli vyrobit teplotní čidlo pro motor. Hoši prokázali velkou dávku odvahy a improvizace, když ukazatel teploměru vyrobili z krabičky od bonbónů a kousku papíru. Jak jsem později zjistil, Rychňák je při opravě vozu ve využití vyhozených věcí skutečným mistrem.
Během balení věcí nás zásobovala Rychňákova babička jídlem a pitím, za tento servis jí patří velký dík!
K večeru bylo už vše hotovo – věci zabalené, teplotní čidlo namontované a k tomu asi dvě stě kilo náhradních dílů pod sedačkami. Popravdě, v životě jsem nejel tak naskládaným autem, Věci byly úplně všude – pod sedačkami, na podlaze, v síti pod stropem, na střeše, na kolenou. O totálně plném kufru se asi zmiňovat nemusím. Když k tomu připočtu, že v autě kratším než škoda octavia nás jelo osm chlapů, jediná elektronika jsou světla, pásy jsou jen v předu a pak až ve třetí řadě takový ten břišní škrtič, hlavové opěrky neexistují, pod předním spolujezdcem je 50 litrová nádrž na LPG, pod nohami ostatních asi sedm plynových bomb na vaření, přední kola se nacházejí až za první řadou sedadel a řidič sedí nalepený na čelním skle, tak lze směle prohlásit, že dojet s touto károu do Afriky bude tak trochu punk :D
Kolem osmé večer jsme tedy konečně vyjeli, cesta po D1 byla pohodová, moc si toho nepamatuju, neb jsme všichni krom Rychňáka a za volantem spali.
Obrázek
Odjezdová fotka z Brna
Obrázek
Řídíme se heslem, 2 dny přesunu v autě nonstop se dají přežít.

Den č. 2 – 6. 7. 2014
Následoval rychlý noční přesun Německem, spánek pouze ve voze za jízdy. Naše zadnice začaly mírně protestovat, jinak pohoda. Rychňák zvládnul vypít asi dvanáct piv během pár chvil, což se notně projevilo ve zvýšení frekvence zastávek. Poté již přesun do Francie. Myslím, že se neudálo nic zaznamenáníhodného. Občas nějaký ten zvednutý palec či úsměv směrem k naší posádce. Kit se zatím drží. Večer jsme dorazili na Francouzskou Riviéru. U pláže bylo zcela nechutné a odpudivé, kýčovité středisko pro turisty, kteří asi celý rok šetřili, jen aby mohli jet do takového přeplácaného kentusu. Kolotoče, disco, stánky, bigbít, párky, pičoviny. No nic extra. Zastavili jsme před nějakým luxusním hotelem, před šokovanými pohledy ubytovaných zoufalců snědli na chodníku pár karbanátků a sekanou. Plánovali jsme dát někde na riviéře koupačku a nocleh na pláži, ale po chvíli jsme již uháněli pryč z toho absurdního pekla na zážitky. Deset hodin večer, míříme směr Španělsko.
Obrázek

Den č. 3 – 7. 7. 2014

Pojedeme přes noc až do dalšího večera. V tuto chvíli na mě přichází řada na řízení. Mám z tohoto stroje respekt, takže jsem měl jisté obavy, leč Kit šlapal jako hodinky a jelo se dobře. První problém nastal někdy v noci na dálnici, když se auto z ničeho nic zastavilo. Zajel jsem do odstavného pruhu, Rychňák vzbudil spící posádku, hodili jsme na sebe výstražné vesty a vyskákali z auta. Naštěstí šlo nastartovat a po chvíli jsme pokračovali dál, jako by se nechumelilo. Valili jsme podél pobřeží na jih až do odpoledne, kdy Kit začal náhle kuckat a zpomalovat. Ještě jsme stihli sjet z dálnice na nějakou odbočku ke skládce a auto zhaslo. Venku příjemná teplota 40°C. Rychňák nasadil chirurgické rukavice a jal se opravovat vůz. Vzhledem k tomu, že je jediný, kdo tomu rozumí, tak ostatních sedm nemělo co na práci a střídali jsme se v držení palestiny na Rychňákem, aby alespoň mohl pracovat ve stínu. Během opravování k nám přišel nějaký Francouz, který už čtyři měsíce stopuje a projel mimo jiné i celé Maroko. Neměl u sebe žádné jídlo ani pití, tak jsme mu dali nějaké drobné zásoby, aby přežil a šel dál stopovat. Rychňák mezi tím diagnostikoval poruchu – odešla palivová pumpa. S použitím nejrůznějších předmětů ze skládky ji vyměnil za náhradní. Ta ovšem taky nefungovala a tak musel namontovat druhou rezervní pumpu. Naštěstí už se motor chytnul a jeli jsme dál.
Obrázek
Tankování LPG někde ve Španělsku
Obrázek
Tak kde je zakopaný pes?
Obrázek
tady...

(technická poznámka: Během celé cesty přes Evropu jsme jeli na LPG, běhemž kterého je palivová mechanická pumpa na motoru předřazeným ventilem odstavena. Tato brazilská pumpa již toho měla něco za sebou, a myslim si, že dlouhodobé odstavení při provozu na plyn ji neudělalo příliš dobře. To, že nefunguje se projevilo uprostřed Španělska během přepnutí na benzin, protože nám došlo LPG. Dávala pouze velice málo paliva, což stačilo na klidnou jízdu po rovině, ale do kopce už to stačilo tak leda na škubání. Dále byl motorový olej plný benzínu z narušené membrány. Měl jsem sebou 2 náhradní pumpy – jednu pouze asi jednou použitou a druhou novou Chtěl jsem tam tedy namontovat pumpu mírně jetou, ale bohužel jsem zjistil po nainstalování pumpy, že membrána pumpy je zatuhlá a pumpa je nefunkční. Vítězoslavně jsem tedy vytáhl novou pumpu – že ji tam dám, leč pumpa byla určena pro verzi motoru s dynamem – pro delší tyčku náhonu a tu já jsem neměl sebou…A co teď? Nakonec se mi podařilo chybějících zhruba 8-10mm dohnat šroubkem M8 který přesně šířkou hlavy zapadl do rozteče v bakelitovém náhonu, a svým závitem vymezil potřebnou distanc. Voila a ono to fungovalo. Ještě jsem vyměnil motorový olej a jelo se dál)

O pár minut později nám vůz vypověděl službu přímo na dálničním mostě. Vyskákali jsme z něj a rychle ho dotlačili za most do odstavného pruhu. Rychňák opět začal opravovat. Zprvu to vypadalo dost bledě, ale když vyměnil karburátor a několik dalších dílů, které ani nevím, jak se jmenují, tak se auto opět rozjelo. (V tomto případě už jsem začínal být bezradný, ale na závadě tentokrát byla nečistota v karburátoru, která se tam dostala během vyměňování pumpy….) Měli jsme štěstí, už se začalo stmívat a trávit noc na dálnici by nebyla zrovna hitparáda. Pokračovali jsme k pobřeží a potom jsme čirou náhodou našli naprosto výbornou pláž, kde se dalo nocovat. Bylo to první odpočinek za celou cestu, takže jsme večer trošku zredukovali zásoby piva a slivovice a šli spokojeně spát.
Obrázek
Obrázek
II. nouzová oprava ve stejný den na dálnici
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pláž na které jsme se ráno vzbudili :wink:

Uživatelský avatar
Pětišroub
stálý inventář fóra flat4
Příspěvky: 19861
Registrován: 02 led 2003

Re: CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Pětišroub »

krása střídá nádheru!
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Rychnak »

Den č. 4 – 8. 7. 2014
Ráno nás probudily sluneční paprsky a se zájmem jsme pozorovali spícího Jonáše, jehož nevzbudil ani traktor, který čistil pláže a několikrát mu projel asi třicet čísel od hlavy. Moře vypadalo lákavě, tak jsme tam všichni naskákali. Byli jsme z celé pláže jediní. Trošku jsme nechápali, proč tam nikdo jiný nevleze taky, ale přičítali jsme to jejich lenosti a chladné vodě. Několik z nás bylo popáleno medúzami, ale to nikterak nesnížilo zážitek z koupání. Připadali jsme si drsně, neboť všechny zraky se upíraly na nás – osm hrdinů, kteří se nebáli studené vody. Asi po dvou hodinách, když jsme zrovna ohřívali guláš v kotlíku a vypadali jak cikánský kočovný kmen, jsme si všimli, že přímo nad námi vlaje vlajka s medúzou a zákazem koupání. Nenaděláš.
Obrázek

Před odjezdem jsme zpozorovali defekt, proběhla blesková výměna a vyrazili jsme dál. K večeru jsme náhodou našli nějaký pneuservis, ale bylo už kolem osmé a byl zavřený. Po chvíli však dorazil majitel, nadšený našim autem nám opravl pneumatiku za dvě piva a chtěl auto odkoupit, což se mu nepodařilo, tak jsme aspoň posadili jeho synka za volant, aby měl pěknou fotku.
Obrázek

Pak jsme to pálili k Algeciras (místo odjezdu trajektu do Ceuty) s tím, že přespíme a ráno a pojedeme na trajekt. Najít místo na spaní bylo skoro nereálné, nikde se nedalo sjet ze silnice - všude byly pouze oplocené kraví farmy, takže jsme nakonec zastavili v nějakém odstavném pruhu pro kamiony v zatáčce a pro sichr postavili auto před nás, kdyby nás chtěl někdo přejet. Asi jsme byli někde vedle skládky, celou noc kolem nás jezdila popelářská auta. A pak, z ničeho nic, nás uprostřed noci probudili dva dost podezřelí týpci tmavé pleti a chtěli napít. Někdo jim v rozespalém stavu podal láhev. Pak po nás chtěli nějaký matroš, a když neuspěli, tak zmizeli.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
pulenejksicht
ex beetleboy
Příspěvky: 5886
Registrován: 19 kvě 2004
Bydliště: vwšudezdejší

Re: CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od pulenejksicht »

boží ... pro mě cestopis roku už teď při vší úctě k Majklový cestě
jdeme frflat na flat ...

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Rychnak »

Den č. 5 – 9. 7. 2014
Ráno jsme konečně vyrazili na trajekt do Algeciras. Naposledy jsme dotankovali LPG nádrž do plna. LPG jsme v Maroku používali pouze jako palivo pro případ nouze. V přístavu bylo několik velkých kruhových objezdů, na kterých mladé slečny navigovali řidiče do jednotlivých doků. Docela jsme tam bloudili, jezdili jsme několikrát tam a zase zpátky, což v kombinaci s naším vozem a pánskou posádkou vzbudilo ve slečnách sympatie a byli jsme odměněni nesčetnými úsměvy a máváním. V přístavu jsme zjistili, že máme ještě tři hodiny čas, tak jsme jeli zpátky do města hledat něco k jídlu. Bena napadlo, že by mohl zavolat jeho španělské kamarádce, která bydlí na protějším břehu průplavu ve španělské exklávě Ceutě, abychom se s ní potkali a ukázala nám město. Zprvu si myslela, že jsme maximálně tři, z tohoto omylu ji však Ben vyvedl s tím, že je nás osm chlapů. Po chvíli mlčení prohlásila, že to není problém a budeme spát u ní doma. Paráda, s něčím takovým jsme vůbec nepočítali!
Obrázek
Algeciras - přístav.
Obrázek
Obrázek
Fotky z trajektu

Odpoledne jsme přepluli Gibraltarský průliv, setkali se s Almu a vydali se k ní domů. Mysleli jsme, že bydlí sama, když jí nevadí ubytovat osm smradlavých chlapů. Realita byla ovšem naprosto jiná. Bydlela s rodiči v malém bytečku o rozloze asi 50 metrů a do toho prostoru nás s úsměvem ubytovala, rodiče neměli žádný problém a čile s námi španělsky hovořili, jeden přes druhého, nevadilo jim ,že vůbec nerozumíme, až jsme si připadali jak v telenovele. Po té nás Almu vzala do města, chillovali jsme na pláži. Zde se absolutně neopálený Ben namazal jakýmsi prapodivným opalovacím krémem, ve kterém podle všeho byla hlavní složkou titanová běloba, a stal se tak absolutně nejjasnějším a nejbělejším objektem na pláži, čímž přitahoval pohledy místních. Po té jsme byli ochutnat marockou kuchyni v místní restauraci. Zde jsme také poprvé okusili marocký mátový čaj, sladký jako cecek. Zprvu jsme mysleli, že tam omylem hodili asi tak o deset lžiček cukru navíc, ale bylo nám vysvětleno, že musí být přeslazený. Pak jsme chtěli vyjet na kopec nad město, ale hasiči nás poslali zpět, zrovna zuřil lesní požár.
Obrázek
Obrázek
Pohodička na pláži v Ceutě s Almu (Modří už vědí, který je Ben :-)
Obrázek
Obrázek
Místní marocká restaurace s mátovým čajem.

Večer jsme šli do místního podniku na jídlo. Dali jsme si tapas a pivo. To pivo nám donesli asi ve dvou decilitrové skleničce, což nás téměř urazilo, a proto jsme ho na protest panákovali, aby si uvědomili, že pivo zasluhuje půllitr. Po večeři jsme vyrazili do víru velkoměsta. Koupili jsme pár rumů a šli na náměstí. Vzhledem k tomu, že byl Ramadán, tak místní arabská děcka ještě ve tři ráno hrála fotbal, část z nás se k nim přidala, ale dostali jsme strašnou čočku. A ještě nám stačili vyřídit, že nám v Maroku uříznou hlavu, kucí jedni ušatí.
Obrázek
Obrázek
Místní restaurace s Tapas - i s "panáky" piva :D

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Rychnak »

Den č. 6 – 10. 7. 2014
Ráno jsme vyrazili na vyhlídku nad město nedaleko vojenské základny. Poté jsme si prohlédli i městský park. Pak jsme se vydali na oběd na nejlepší sendviče, které jsme kdy měli. Byly obrovské, naplněné několika druhy masa, slaniny, šunky, salátu, majonézy, no prostě geniální počin. Vyráběl še jeden chlápek, který byl širší než vyšší a okamžitě dostal přezdívku Mr. MegaJoule.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Pohledy z vojenské základy nad městem, na mapě je vidět Ceuta a Gibraltar
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Městský park v Ceutě
Obrázek
Obrázek
Oběd u Mr. Megajoula

Ceuta je zajímavý přístav v tom, že leží na Severu Maroka, ale patří Španělsku, tudíž brána do EU. Proto je dokola obehnána několika ostnatými ploty, ve městě jsou vojenské základny, tanky, vojáci. Na hranicích s Marokem nás čekali trojité ostnaté dráty a stovky arabů, kteří čekali na odbavení. Tak, tady opravdu končí Evropa a začíná jiný svět. Hranice vypadaly dost přísně, neustále jsme kontrolovali, jestli máme všechny potřebné dokumenty k autu a doklady. Přitom jsme před nic netušícím Jonášem začali řešit, jestli má každý svoji modrou kartu ve třech vyplněných kopiích. Jonáš nám to sežral i s navijákem a začal při pohledu na ostnaté dráty stresovat, že žádnou kartu nemá a určitě ho nepustí přes hranice, ať se rychle vrátíme zpět. Chudák z toho málem zkolaboval, ale my jsme se sakra dobře pobavili :D Na hranicích jsme pak poprvé potkali otravné Araby, kteří se neustále vnucovali, že nám pomohou projet přes hranice. Soustavně jsme je ignorovali, až jsme se dostali k celníkům. Ti chtěli nejprve doklady, pak se zeptali, kolik vezeme v autě samopalů, na což jsme jen vykulili oči a nechali nás jet.
Obrázek
Hraniční přechod do Maroka

Tak a jsme v Maroku! Máme najeto něco přes 3000 km, zatím nás potkaly dvě menší poruchy, tak snad už to dál půjde hladce.
Severní pobřeží Maroko nás překvapilo. Nové hotelové komplexy, krásné silnice, pořádek. Popravdě jsme to čekali mnohem horší. Po pár desítkách kilometrů, když jsme se vzdálili od moře, se situace začala měnit. Hned při první zastávce nám byl nabídnut hašiš, na silnicích panoval zmatek, všude skútry, davy lidí, nepořádek. S velkou obezřetností jsme si vyměnili eura za místní dirhamy. Při nákupech pitné vody jsme vždy kontrolovali vršky láhví. Často sbírají prázdné lahve a plní je znovu.

Směřovali jsme směrem na jih na Rabat. Ještě jsme se pořádně v Maroku ani nerozkoukali a Kit začal bohužel znova protestovat. Opět odešla palivová pumpa. Rychňák vymontoval jakýsi ventilek, vyčistil jej benzínem, pak ho vyvařil v octu, namontoval zpátky a jelo se dál. Této pauzy využíváme ke svačení, ale stále nevíme zda turisté smí v Ramadánu jíst na veřejnosti, tudíž se chováme opatrně, aby nás nikdo neviděl. Na dálnici jsme se vyhnuli autu v protisměru, jinak se žádné drama neudálo.

Obrázek
Kontrola filtru paliva - "hadí perspektiva"
Obrázek
Obrázek
Vaříme karburátorovou polévku. Ocet a trysky. Dobrou chuť :D

(tentokrát byla závada opět kombinovaná - člověku při diagnostice velice pomůže mít možnost auto alternativně provozovat na LPG - což eliminuje možnost závady zapalování a jasně indkuje problém v palivové cestě. Zřejmě jsme natankovali nějaké velice kvalitní palivo, které rozleptalo palivovou hadici mezi pumpou a karburátorem, došlo k vlétnutí kousků hadice do ventilu pro vypnutí benzinu před karburátorem (LPG) a do samotného karburátoru. Ventilek jsem tedy rozdělal a vyčistil; u karbecu jsem vypustil plovákovku a trysky vyvařil v octu, a následně vyměnil onu jedinou (náhodou jinou než ostatní) hadici mezi karbecem a pumpou...)
Obrázek
Už to zase jede, chlapáci!
Obrázek
Krajina v severním Maroku
Obrázek
Dobíráme palivo u místní sítě Afriquia - velice moderaní benzínky. Cena cca 34kč/l

Neustále jsme míjeli policajty, kteří nám s úsměvem mávali. V noci jsme dorazili do Sale a následně do Rabatu, kde jsme prošli medinu (nej,tarší část města). Ve vedlejších uličkách nás přes nos uhodil nepříjemný zápach tlejících odpadků, pod nohami běhali švábi. I přes noční hodinu zde byly davy lidí a tisíce stánků s otravnými prodejci. Velice snadno se dá v pošmourném labyrintu mediny ztratit. Nakonec jsme byli rádi, že jsme odtud vypadli a jeli jsme hledat místo na spaní. Po chvíli jízdy jsme za Rabatem odbočili na nějaké zastrčené políčko, rozdělali stany a za zvuků štěkajících psů usnuli.
Obrázek
Noční Rabat, medina, tradiční marocké oděvy
Obrázek
"bordel" v medině
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Noční život v medině během Ramadánu
mapa této etapy:
Obrázek
Naposledy upravil(a) Rychnak dne 01 pro 2014, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Merlin
Příspěvky: 206
Registrován: 10 dub 2013
Bydliště: Žacléř

Re: CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Merlin »

Bombice panove!!

At to vrci, Merlin.
"Modrej" VW Transporter T3 1,9 TD AAZ
"Zarivka" SKODA Rapid 130
----------------------------------------------
http://www.coffee-garage.blogspot.com

Andy
aircooled cheerleader
Příspěvky: 3583
Registrován: 12 kvě 2004

Re: CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Andy »

hlty, hlty, hlty, hlty, hlty..................... jesteeeeeeeee :D

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Rychnak »

Den č. 7 – 11. 7. 2014
Ráno nás probudil nějaký pán a ptal se, jestli něco nepotřebujeme. Říkali jsme, že jsme zde jen nocovali a za chvíli pojedeme dál. Poté zmizel, za chvíli však přišel znovu. Byl majitelem toho políčka a nabídl nám, že můžeme spát v jeho domě nedaleko nás. S díky jsme odmítli, stejně už bylo ráno. Šel pryč, pak se vrátil s tácem cukroví a s čajovým servisem. To nás opravdu dostalo. On sám si nic nedal, jedl v noci a přes den už nesměl kvůli Ramadánu. Pak tam ještě přišel jeho bratr a řekli nám nějaké tipy, kam bychom mohli jet. Byli to velmi příjemní lidé a opravdu se nám velice snažili poradit, (kam jet, čemu se obloukem vyhnout atd..) dál jsme se už bohužel v Maroku s takovým přístupem lidí k nám přiliš nesetkali.
Obrázek
Místo přespání poblíž Rabatu
Obrázek
Konzultace mapy s místními.
Obrázek
Nabídnuto tradiční občerstvení
Obrázek
Obrázek
Obrázek
koupačka v Atlantiku (voda je studená, ale vlny jsou super =D> )
Obrázek
Chcete si koupit slepici? Je uplnš čerstvá...

Následovala koupačka v parádních vlnách v oceánu a pak už jsme směřovali do Casablanky. Chtěli jsme jí věnovat jen pár hodin, tato turistická města nás úplně nelákala. Nicméně je zde i jedna z největších mešit světa a navíc otevřená i pro turisty (v Maroku jsou jinak nepřístupné).
Cestou nás zastavili policajti, překročili jsme povolenou rychlost. Patrně jsme v nich našim vozem vzbudili soucit, tak se jen usmáli, poklepali na Matesovo rameno, a řekli - kluci příště trochu pomaleji. :lol: Po chvíli jsme dorazili k mešitě Hassana II., přes 200 metrů vysoký minaret je impozantní. Bohužel jsme nebyli kvůli Ramadánu vpuštěni dovnitř, takže jsme ji viděli jen z venku, což bylo zklamání.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Mešita Hassana II. rok stavby cca 1996 - největší mešita Maroka

Poté jsme šli pěší okruh městem. Jsou zde zachovalé ulice ve stylu art deco s typickými hotely. Navštívili jsme i katedrálu vystavěnou ve stylu art deco. Uvnitř byla přeměněna na galerii a nebyla v příliš pěkném stavu, křesťanskou kulturu zjevně příliš nepodporují. Uvnitř létající holubi, kálející na vystavené obrazy navodili zvláštní atmosféru. Nicméně se dalo vylézt po schodech až na střechu, ze které je parádní výhled na město. Chvíli nato jsme narazili na chlápka, který uměl pár slov česky a zval nás domů na hostinu, až bude večer. Na to jsme neměli čas, tak nás vzal alespoň do čajovny. Zpočátku příjemný chlapík se postupně začal vnucovat, byl nepříjemný, nakonec jsme za něj platili my a ještě chtěl peníze na cigarety. Poslali jsme ho někam a rychle opustili Casablanku, která nám právě začala lézt na nervy. Celkově nám nebyla přílíš sympatická, asi jsme byli až příliš natěšení, kvůli filmu Casablanca.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Katedrála ve stylu art deco a panorama Casablancy ze střechy katedrály
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Další památky ve stylu art deco - soud, pošta, a slavný hotel Volubilis, který snad byl ve slavném čb válečnem filmu Casablanca.
Obrázek
Obrázek
pujčovna a opravna mopedů v jednom, všude okolo přetékající domy plné náhradních dílů na mopedy (často navršené cca 1m od země a prodávající na nich stál! :?: )
Obrázek
hypermoderní tramvaj a hypermoderní "bordel"
Obrázek
Takto se v Maroku tradičně vozí seno :wink: opravdu jim to dobře drží...nechápu

Nyní máme namířeno rovnou na hory, kde se chystáme podniknout týdenní trek. Musíme ještě během dneška dorazit do Imlil – vesnice ve výšce 1600 metrů, kde zaparkujeme a odkud začíná plánovaný trek. V noci jsme úspěšně dorazili do cíle. Nad hlavou nám svítil jasný měsíc a kolem nás se rýsovaly temné vrcholky hor. Plni očekávání jdeme spát.
Obrázek

Dnešní etapa:
Obrázek

Uživatelský avatar
Michal
pečené kolínko fóra flat4.org
Příspěvky: 2856
Registrován: 17 říj 2003
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Michal »

Kluci nádhera, jste frajeři...vlastně blázni, jak je v názvu :mrgreen:

Krásný cestopis, jen tak dál, pardálové....četba, která neomrzí :wink: :mrgreen:

Uživatelský avatar
Rychnak
mořský stařec flat4.org
Příspěvky: 574
Registrován: 11 kvě 2010
Bydliště: Brno

Re: CESTOPIS: 8 Blaznu Kitem do Maroka 2014

Příspěvek od Rychnak »

Nějak teď příliš nestíhám :wink: tudíž nějakou chvílí update nebude, ale brzy slibuji polepšení =P~

Zamčeno