Bruno 1973
Re: Bruno 1973
Taky jsem to takhle chtěl udělat. Nakonec jsem vycentroval potrubí tak, že jsem vyvložkoval ty dvě upínací díry, aby šlo nasadit bez vůle. Těsnění se vycentruje samo, na dírách nemá žádnou vůli.
Nepochopil jsem, proč se dělala díra do potrubí a těsnění, a na hlavách se na to vysrali.
Nepochopil jsem, proč se dělala díra do potrubí a těsnění, a na hlavách se na to vysrali.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Na centraz je potreba dvou bodu. Ja tipuji odvetravani hlav jako je na 30 ps.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Re: Bruno 1973
já ty centrovací kolíčky viděl jen na 13-tkách motorech
na 16-tkových hlavách sem je neměl nikdy
na 16-tkových hlavách sem je neměl nikdy
... a vůbec !
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - hlavy
Tak jsem to nakonec řešil jako Rišmen a udělal z mosazné trubičky pouzdýrka.
Ta jsem namáčkl do upevňovacích otvorů.
Potrubí jde teď krásně suvně nasadit na štefty a nemá žádný vakl.
Ta jsem namáčkl do upevňovacích otvorů.
Potrubí jde teď krásně suvně nasadit na štefty a nemá žádný vakl.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - hlavy
Tak se dáme do měření objemu spalovacích prostorů. Po našroubování svíček jsem si všiml, že zatímco na válci č.2 je konec svíčky hezky zároveň s dnem spalovacího prostoru, tak na všech ostatních více či méně konec svíčky kouká ven a nejvíc na válci č.4.
Přeměřil jsem pozici konce elektrody a zjistil, že je to tvarováním spalovacího prostoru a ne svíčkami, tedy respektive, že závit pro svíčku a zahloubení z druhé strany je v pořádku.
Po změření objemu je zřejmé, že čím víc závit vystupuje, tím má spalovací prostor větší objem.
Po přiložení šablony tvaru největšího prostoru je vidět, kde bude potřeba ubrat materiál.
A nějak takto budu muset za současného průběžného měření objemu postupně ubírat materiál. Blbá práce, která zabere pár hodin.
Počítal jsem jaký by měl být objem spalovacího prostoru abych se při hodnotě Deck height 1,5mm dostal co nejblíž kompresního poměru 8:1 a vychází mě to na 48ml. Ale já mám největší 52,4ml a tak chtě nechtě bude potřeba následně něco odebrat z dosedacích ploch na hlavách.
Přeměřil jsem pozici konce elektrody a zjistil, že je to tvarováním spalovacího prostoru a ne svíčkami, tedy respektive, že závit pro svíčku a zahloubení z druhé strany je v pořádku.
Po změření objemu je zřejmé, že čím víc závit vystupuje, tím má spalovací prostor větší objem.
Po přiložení šablony tvaru největšího prostoru je vidět, kde bude potřeba ubrat materiál.
A nějak takto budu muset za současného průběžného měření objemu postupně ubírat materiál. Blbá práce, která zabere pár hodin.
Počítal jsem jaký by měl být objem spalovacího prostoru abych se při hodnotě Deck height 1,5mm dostal co nejblíž kompresního poměru 8:1 a vychází mě to na 48ml. Ale já mám největší 52,4ml a tak chtě nechtě bude potřeba následně něco odebrat z dosedacích ploch na hlavách.
Každý celek se skládá z detailů.
- martin_100
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 01 srp 2007
- Bydliště: Rybnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
proč jsou géniové vždy šílení?
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973 - hlavy
Berte to jen jako postřehy z bojiště na jiné frontě, je krásné, jak jisté bitvy jedou paraelně v různých kamrlících. Já jsem např. řešil spalováky v pátek místo uzavírání
Hezké, lepší je ale vyrobit osazený šteft přesného průměru a na stejnou hodnotu probrat i díry v sání. Takto je to stále takové rossolovité a může se to hnout. Závit ty pouzdýrka bude vydírat.lišák píše:Tak jsem to nakonec řešil jako Rišmen a udělal z mosazné trubičky pouzdýrka.
Ta jsem namáčkl do upevňovacích otvorů.
Když odebereš na dosedacích plochách, tak zase rozhodíš obsah spalováků. Je to nekonečný boj. DH jsi už měřil, je dost pravděpodobné, že bude na každé hlavě jiné. Co upravit DH ? Ja doporučuji ještě před radikálním frézováním nebo ubíráním z válců osadit tlumič výfuku. Moc prostoru pro úpravy nedává.lišák píše: Počítal jsem jaký by měl být objem spalovacího prostoru abych se při hodnotě Deck height 1,5mm dostal co nejblíž kompresního poměru 8:1 a vychází mě to na 48ml. Ale já mám největší 52,4ml a tak chtě nechtě bude potřeba následně něco odebrat z dosedacích ploch na hlavách.
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - hlavy
Na některá místa jsem musel nasadit Dremel.
Víkend za mnou a já mohu říct, že všechny spalovací prostory mají shodný objem 52,4ml.
Těsnění pěkně zařezává s kanály v hlavě.
Mezi potrubím a těsněním už tak pěkný přechod není.
Víkend za mnou a já mohu říct, že všechny spalovací prostory mají shodný objem 52,4ml.
Jo, jo, budu to muset prošpekulovat co s tím. Asi bude potřeba vycházet z toho, jaká je minimální možná DH u motoru 1600ccm. Je tu někdo kdo to ví?Sam píše:Když odebereš na dosedacích plochách, tak zase rozhodíš obsah spalováků. Je to nekonečný boj. DH jsi už měřil, je dost pravděpodobné, že bude na každé hlavě jiné. Co upravit DH ? Ja doporučuji ještě před radikálním frézováním nebo ubíráním z válců osadit tlumič výfuku. Moc prostoru pro úpravy nedává.
Lepší by to možná bylo, ale to se to někomu radí, když má za zády soustruh . Myslím, že by to mělo takto stačit, po stažení se s tím nijak jebat sem a tam nebude.Sam píše:Hezké, lepší je ale vyrobit osazený šteft přesného průměru a na stejnou hodnotu probrat i díry v sání.
Těsnění pěkně zařezává s kanály v hlavě.
Mezi potrubím a těsněním už tak pěkný přechod není.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - hlavy
Prošel jsem dostupné informační zdroje a zjistil, že mám spalováky v hlavách, DH i výsledný kompresní poměr vlastně úplně v richtiku. Podle tohoto přehledu je objem spalovacího prostoru sice o 0,4ccm větší,
ale při DH 1,5mm mě vychází kompresní poměr na 7,49 : 1. Původní informaci o poměru 8 : 1 jsem čerpal u strýčka Haynese, ale nikde jinde se mě nepotvrdila a tak ji beru jako tiskařského šotka.
ale při DH 1,5mm mě vychází kompresní poměr na 7,49 : 1. Původní informaci o poměru 8 : 1 jsem čerpal u strýčka Haynese, ale nikde jinde se mě nepotvrdila a tak ji beru jako tiskařského šotka.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Nejlepší je když se takovýto problém sám od sebe vyřeší. [smilie=smokin.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - motor
Hlavy mám tak nějak pořešený a tak jsem převrátil svoji pozornost na axiální vůli. Vymezil jsem ji "nasucho" bez gufera, abych ho zbytečně nekurvil nasazováním a sundáváním setrváku.
Teprve potom když jsem se kombinací podložek z několika motorů dostal na hodnotu 0,12mm jsem usoudil, že mohu namáčknout gufero. Abych to nedělal jako úplný lečo, nechal jsem si podle fotky vytočit příslušný přípraveček.
A hned na sebe vykecám co jsem na přípravečku podcenil.
Pokud v klice nejsou nasazené kolíčky tak dobrý, ale pokud jsou, tak se o ně opře a gufero by nebylo namáčknuté na doraz.
Správně by měl vypadat takto a tak se bude muset do příště poupravit.
Teď už jenom osadit setrvák O kroužkem.
Ještě ho máznout stejně jako gufero a setrvák se může nasadit a řádně přitáhnout.
Teprve potom když jsem se kombinací podložek z několika motorů dostal na hodnotu 0,12mm jsem usoudil, že mohu namáčknout gufero. Abych to nedělal jako úplný lečo, nechal jsem si podle fotky vytočit příslušný přípraveček.
A hned na sebe vykecám co jsem na přípravečku podcenil.
Pokud v klice nejsou nasazené kolíčky tak dobrý, ale pokud jsou, tak se o ně opře a gufero by nebylo namáčknuté na doraz.
Správně by měl vypadat takto a tak se bude muset do příště poupravit.
Teď už jenom osadit setrvák O kroužkem.
Ještě ho máznout stejně jako gufero a setrvák se může nasadit a řádně přitáhnout.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - motor
Přípravek na lisování gufera je už modifikován a při té příležitosti jsem si inspirován Samem pořídil i puk na lapování dosedací plochy v hlavách. A protože je třeba vše posouvat kupředu, tak je jeho plocha dokonce broušená. Ještě vymyslím nějaké vintage speed držátko .
Každý celek se skládá z detailů.
Re: Bruno 1973
http://eshop.tescoma.cz/priprava-a-zpra ... -president" onclick="window.open(this.href);return false;
"Mně se nesmí nikdo divit." (Pětišroub, 2016)
- mhepp
- zasloužilý harcovník fóra flat4.org
- Příspěvky: 291
- Registrován: 25 zář 2007
- Bydliště: Předklášteří / Brno
Re: Bruno 1973
No... Když to vidím, tak si taky říkám „To je maso!“, ale ne, že by mi nějak extra od toho smrděly ruce...
Pětišroub píše:http://eshop.tescoma.cz/priprava-a-zpra ... -president
----~~~~====>>>> Jsem jen motolama <<<<====~~~~----
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
Myslíte si, že jste chytřejší než předchozí generace? Před padesáti lety uváděla příručka k automobilu návod na seřízení ventilů. Ta současná varuje majitele vozu, aby nevypili obsah autobaterie...
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - hlavy
Jo, jo, strýček patolog to vymyslel s pukem dobře. Pro toho kdo potřebuje dosedací plochu pouze lehce srovnat a začistit naprosto vyhovující a dostatečné řešení.
Na větší akci je ale určitě lépe použít vybavení jako má k dispozici třeba John. V našem případě byl povrch po opracování ve výrobě jenom poněkud hrubý.
Nejdřív jsem to zkusil šmirglpapírem.
Ale brusnou pastou to šlo opravdu lépe. Na držátko jsem se prozatím vykašlal, prsty se to nechá utočit.
Do ideální roviny tomu ještě něco chybí. Někdy i rozdíl 0,02mm může být na první pohled viditelný .
Po srovnání obou dosedacích ploch do stejné roviny /měřeno úchyloměrem/ jsem ještě máznul jemnou brusnou pastou čelo válce a několikrát lehce pootočil v hlavě abych měl jistotu, že sedí po celém obvodu.
Myslel jsem, že mám úplně hotovo, ale člověk míní a hlavy Autolinea mění. Při pokusu o nasazení spodních deflektorů mezi žebra jsem zjistil, že tam nejdou vložit.
Přetoky a otřepy musí do pryč. Ó jak překvapující.
Navzdory všemu a všem je tam mladá paní a můžeme si tykat.
Na větší akci je ale určitě lépe použít vybavení jako má k dispozici třeba John. V našem případě byl povrch po opracování ve výrobě jenom poněkud hrubý.
Nejdřív jsem to zkusil šmirglpapírem.
Ale brusnou pastou to šlo opravdu lépe. Na držátko jsem se prozatím vykašlal, prsty se to nechá utočit.
Do ideální roviny tomu ještě něco chybí. Někdy i rozdíl 0,02mm může být na první pohled viditelný .
Po srovnání obou dosedacích ploch do stejné roviny /měřeno úchyloměrem/ jsem ještě máznul jemnou brusnou pastou čelo válce a několikrát lehce pootočil v hlavě abych měl jistotu, že sedí po celém obvodu.
Myslel jsem, že mám úplně hotovo, ale člověk míní a hlavy Autolinea mění. Při pokusu o nasazení spodních deflektorů mezi žebra jsem zjistil, že tam nejdou vložit.
Přetoky a otřepy musí do pryč. Ó jak překvapující.
Navzdory všemu a všem je tam mladá paní a můžeme si tykat.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - vahadla
Dal jsem se do revize vahadel.
Po očištění mohu konstatovat, že hřídel i vahadla jsou v pohodě.
Výjimkou potvrzující pravidlo je prasklina v jednom z kozlíků.
A také odrbané drážky šroubů a výrazné plošky.
Naštěstí bylo z čeho brát.
Po očištění mohu konstatovat, že hřídel i vahadla jsou v pohodě.
Výjimkou potvrzující pravidlo je prasklina v jednom z kozlíků.
A také odrbané drážky šroubů a výrazné plošky.
Naštěstí bylo z čeho brát.
Každý celek se skládá z detailů.
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Bruno 1973 - výfuk
Podařilo se mě náhodou za přijatelný obolus zachránit ze šroťáku výfuk, který na první pohled nevypadal až tak vábně, ale přeci jsem ho tam jako správný sysel nemohl nechat.
Doma jsem na druhý pohled zjistil, že není až tak špatný, protože je našopovaný hliníkem a to rezatý není do hloubky, ale pouze okyslé v místech kde se hliník loupe.
A pak přišlo zjištění, že jedna z koncovek dostala přímý zásah a nejen že zalezla dovnitř, ale vzala sebou i nátrubek a v jeho okolí je provalený obal.
Nejprve jsem se pokusil vytáhnout koncovku. Skončil jsem na tom, že šla pootočit, popotáhnout, zase zastrčit a to bylo vše. Pak si povídám, že pokud by se měl ten obal vytáhnout nebo vyklepat do původního tvaru tak jedině z druhé strany. Miluju práci s flexou, to člověk hned ví co se uvnitř skrývá za tajemství.
No bodejť by šla koncovka vytáhnout. O hranu přepážky se takhle pěkně roztemovala.
Po oškrábání sazí jsem zjistil, že uvnitř je krásný čistý plech a jedinou vadou na kráse je pouze tato prasklina na příčce. Ta podle mě není od nárazu, ale od tepelného namáhání.
Protože by hliník nedělal při zpětném vaření dobrotu a stejně pořádně na některých místech nedržel, byl výfuk ve firmě která se tím zabývá naložen pár dní do louhu.
Doma jsem na druhý pohled zjistil, že není až tak špatný, protože je našopovaný hliníkem a to rezatý není do hloubky, ale pouze okyslé v místech kde se hliník loupe.
A pak přišlo zjištění, že jedna z koncovek dostala přímý zásah a nejen že zalezla dovnitř, ale vzala sebou i nátrubek a v jeho okolí je provalený obal.
Nejprve jsem se pokusil vytáhnout koncovku. Skončil jsem na tom, že šla pootočit, popotáhnout, zase zastrčit a to bylo vše. Pak si povídám, že pokud by se měl ten obal vytáhnout nebo vyklepat do původního tvaru tak jedině z druhé strany. Miluju práci s flexou, to člověk hned ví co se uvnitř skrývá za tajemství.
No bodejť by šla koncovka vytáhnout. O hranu přepážky se takhle pěkně roztemovala.
Po oškrábání sazí jsem zjistil, že uvnitř je krásný čistý plech a jedinou vadou na kráse je pouze tato prasklina na příčce. Ta podle mě není od nárazu, ale od tepelného namáhání.
Protože by hliník nedělal při zpětném vaření dobrotu a stejně pořádně na některých místech nedržel, byl výfuk ve firmě která se tím zabývá naložen pár dní do louhu.
Každý celek se skládá z detailů.
- Sam
- vintage patolog
- Příspěvky: 15178
- Registrován: 24 říj 2003
- Bydliště: nowhere
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Už se těším, až to zase budeš smažit a péct ve dvoutroubě [smilie=rofl.gif]
May/1955 Ovali (typ 1/13)
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
Aug/1950 Brezel (typ 11c)
Jan/1950 Brezel (typ 11a)
Jul/1948 Brezel (typ 11)
Jul/1965 P912
- lišák
- stálý inventář fóra flat4
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 08 bře 2003
- Bydliště: ResselStadt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bruno 1973
Dnes jsem cvičně pekl ledvinky a zároveň provedl prověrku všech palubních systémů .
Každý celek se skládá z detailů.